notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az 5 legjobb őszi vitamin forrás- egyél szezonális gyümölcsöket, zöldségeket ősszel is

Töltsd fel magad vitaminokkal az őszre- íme az 5 legjobb őszi vitamin forrás

VN
hirdetes

Elérkezett az ősz, és ezzel együtt búcsúzik a meleg. A  hidegebb időkre való tekintettel, jobb, ha te is feltankolod magadat vitaminokkal! A tavasz és a nyár számtalan vitamin forrással ellátott minket. Remélem te is sok friss zöldséget és gyümölcsöt fogyasztottál. De nem kell aggóni, hiszen ősszel is szezonja van számtalan értékes tápanyagokban gazdag zöldégnek és gyümölcsnek. Lássuk, mit éri meg mindenképpen fogyasztanod!

Legjobb szezonális vitamin források ősszel

1. Alma

 


Nincs is biztosabb választás, mint az alma. Legyen piros, zöld vagy sárga, édes vagy savanyú, mindenképp jó választás! Ha lehet ne pucold meg, hiszen a héja is antioxidánsokat tartalmaz. Viszont a magházat ne edd meg! Magas a rosttartalma, így jó hatással van az emésztésre. A koleszterin megfelelő szinten tartásában is segít, továbbá remek A, B, C vitamin forrás. Amennyiben lehet közvetlenül a fáról szedd le, hiszen minél többet van tárolva, annál inkább veszít vitamintartalmából, de azért télire is rakhatsz el, csak hűvös helyen tárold!

 

2. Körte

 

Egy másik remek választás a körte, aminek szintén ősszel van szezonja. Az almához hasonlóan magas vitamintartalma van, azonban héja nem minden fajtának ajánlott fogyasztásra. Kedvező hatással van a csontokra és izmokra, illetve nagyszerű ásványi anyag forrás. Sütéshez is ajánljuk, hiszen nagyon ízletes!

hirdetes

 

3. Szőlő

 

Az ősz egyet jelent a szőlő szürettel, nincs is alkalmasabb idő és hely, hogy feltöltődj vitaminokkal, mint egy szüret! Nem csak a bor alapanyaga, de nagyszerű vitamin forrás is. Antioxidáns tartalma az egyik legmagasabb a gyümölcsök közül. De nem árt vele óvatosnak lenni, hiszen nagyon magas a cukortartalma. Válassz, fehéret, kéket vagy pirosat, kis- vagy nagyszeműt, a szervezeted hálás lesz érte!

 

4. Dió

 

Erre nem is gondoltál volna, ugye? Pedig a dió is nagyon hasznos őszi táplálék! Fogyaszthatjuk nyersen, pirítva, de süteményben is! Nincs is jobb program egy hideg őszi napon, mint sütni egy finom diós süteményt! Miért hasznos? Kiváló telítetlen zsírsav forrás, könnyen karbantartja a koleszterinszintet. E mellett fogyasztásával jelentősen csökkenthető a szív- és érrendszeri betegségek kockázata, antioxidáns és Omega-3 zsírsav tartalmának köszönhetően. Nem csak frissen fogyaszthatod, több évig is eltárolható

hirdetes

 

5. Sütőtök

 

Nem maradhat ki a listából az ősz egyik legkedveltebb dekorációs kelléke sem. Bár a legtöbben lámpást faragnak belőle, ennél sokkal többre hivatott. Kitűnő vitamin forrás, nem csoda, hogy a bébiételek egy nagyon népszerű alapanyaga. Nem csak egyszerűen sülve finom, sütikhez, piték hez ia tökéletes. És a sütőtök levest kóstoltad már?
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

Egy tudóscsapat váratlan bejelentése: együnk sok vörös húst, nyugodtan jöhet a kolbász is

2019-10-04

Egy tudóscsapat váratlan bejelentése: együnk sok vörös húst, nyugodtan...

Egy új tanulmány szerint a legtöbb ember számára értelmetlen visszafogni a vörös húsok és a feldolgozott húsáruk fogyasztását, mivel "a bizonyítékok gyengék, a kockázat kicsi".

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
77 492
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 015 289
Közösség

Szótár

Kamilla

Latin neve: Matricaria recutita   Népi elnevezései: orvosi székfű, pipitér, pipiske,... Tovább

Rostok

  A rostok a legösszetettebb szénhidrát-félék. Ezek nem emészthető növényi anyagok... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 144

Átlagos értékelés: 4.9

egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer gyümölcs táplálkozás vitamin