notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az 5 legjobb őszi vitamin forrás- egyél szezonális gyümölcsöket, zöldségeket ősszel is

hirdetes

Töltsd fel magad vitaminokkal az őszre- íme az 5 legjobb őszi vitamin forrás

VN
hirdetes

Elérkezett az ősz, és ezzel együtt búcsúzik a meleg. A  hidegebb időkre való tekintettel, jobb, ha te is feltankolod magadat vitaminokkal! A tavasz és a nyár számtalan vitamin forrással ellátott minket. Remélem te is sok friss zöldséget és gyümölcsöt fogyasztottál. De nem kell aggóni, hiszen ősszel is szezonja van számtalan értékes tápanyagokban gazdag zöldégnek és gyümölcsnek. Lássuk, mit éri meg mindenképpen fogyasztanod!

Legjobb szezonális vitamin források ősszel

1. Alma

 


Nincs is biztosabb választás, mint az alma. Legyen piros, zöld vagy sárga, édes vagy savanyú, mindenképp jó választás! Ha lehet ne pucold meg, hiszen a héja is antioxidánsokat tartalmaz. Viszont a magházat ne edd meg! Magas a rosttartalma, így jó hatással van az emésztésre. A koleszterin megfelelő szinten tartásában is segít, továbbá remek A, B, C vitamin forrás. Amennyiben lehet közvetlenül a fáról szedd le, hiszen minél többet van tárolva, annál inkább veszít vitamintartalmából, de azért télire is rakhatsz el, csak hűvös helyen tárold!

 

2. Körte

 

Egy másik remek választás a körte, aminek szintén ősszel van szezonja. Az almához hasonlóan magas vitamintartalma van, azonban héja nem minden fajtának ajánlott fogyasztásra. Kedvező hatással van a csontokra és izmokra, illetve nagyszerű ásványi anyag forrás. Sütéshez is ajánljuk, hiszen nagyon ízletes!

hirdetes

 

3. Szőlő

 

Az ősz egyet jelent a szőlő szürettel, nincs is alkalmasabb idő és hely, hogy feltöltődj vitaminokkal, mint egy szüret! Nem csak a bor alapanyaga, de nagyszerű vitamin forrás is. Antioxidáns tartalma az egyik legmagasabb a gyümölcsök közül. De nem árt vele óvatosnak lenni, hiszen nagyon magas a cukortartalma. Válassz, fehéret, kéket vagy pirosat, kis- vagy nagyszeműt, a szervezeted hálás lesz érte!

 

4. Dió

 

Erre nem is gondoltál volna, ugye? Pedig a dió is nagyon hasznos őszi táplálék! Fogyaszthatjuk nyersen, pirítva, de süteményben is! Nincs is jobb program egy hideg őszi napon, mint sütni egy finom diós süteményt! Miért hasznos? Kiváló telítetlen zsírsav forrás, könnyen karbantartja a koleszterinszintet. E mellett fogyasztásával jelentősen csökkenthető a szív- és érrendszeri betegségek kockázata, antioxidáns és Omega-3 zsírsav tartalmának köszönhetően. Nem csak frissen fogyaszthatod, több évig is eltárolható

 

5. Sütőtök

 

Nem maradhat ki a listából az ősz egyik legkedveltebb dekorációs kelléke sem. Bár a legtöbben lámpást faragnak belőle, ennél sokkal többre hivatott. Kitűnő vitamin forrás, nem csoda, hogy a bébiételek egy nagyon népszerű alapanyaga. Nem csak egyszerűen sülve finom, sütikhez, piték hez ia tökéletes. És a sütőtök levest kóstoltad már?
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Pofonegyszerű egészséges reggeli

2020-01-16

Pofonegyszerű egészséges reggeli

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ugye tudod? De nem mindegy, hogy mi kerül a tányérodra! Ha unod már a zabkását, ezt a 3 perces egészséges receptet imádni fogod!

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

2019-12-19

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

Ígértem, írok az édesítőszerekről, amikkel a cukrot ki lehet váltani. Úgy gondoltam 2 nagy csoport szerint fogom rendezni őket, TERMÉSZETES és MESTERSÉGES. Ebben a részben a természetes édesítőszerekről lesz szó.

Fitten karácsonykor

2019-12-18

Fitten karácsonykor

A karácsonyi ünnepek élvezetéhez és az egészséges életmód fenntartásához olvasd el az ünnepi fitnesz útmutatónkat!

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

2019-12-13

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

5+1 isteni finom, ráadásul diétás desszertreceptet hoztam most nektek, ismerjétek meg ti is ezeket a diétás karácsonyi desszerteket!

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Mert enni jó!

2019-12-10

Mert enni jó!

Az őszi-téli időszakban jellemző, hogy kevésbé érezzük magunkat aktívnak, mégis egész nap az evésen jár az eszünk. Ráadásul a magyar konyhában ilyenkor különösen népszerűek a zsírosabb fogások, azonban az egyoldalú táplálkozás hosszú távon egészségügyi következményekhez vezethet.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
148 369
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
148 369
Közösség

Szótár

BMI

Az, hogy valaki túlsúlyos vagy elhízott, a BMI (body mass index vagy testtömeg-index)... Tovább

B3-vitamin

B3-vitamin   Nikotinsav, niacin, PP-(Pellegra Preventív) faktor. A niacin a szöveti... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 144

Átlagos értékelés: 4.9

egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer gyümölcs táplálkozás vitamin