notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az 5 legjobb őszi vitamin forrás- egyél szezonális gyümölcsöket, zöldségeket ősszel is

Töltsd fel magad vitaminokkal az őszre- íme az 5 legjobb őszi vitamin forrás

VN
hirdetes

Elérkezett az ősz, és ezzel együtt búcsúzik a meleg. A  hidegebb időkre való tekintettel, jobb, ha te is feltankolod magadat vitaminokkal! A tavasz és a nyár számtalan vitamin forrással ellátott minket. Remélem te is sok friss zöldséget és gyümölcsöt fogyasztottál. De nem kell aggóni, hiszen ősszel is szezonja van számtalan értékes tápanyagokban gazdag zöldégnek és gyümölcsnek. Lássuk, mit éri meg mindenképpen fogyasztanod!

Legjobb szezonális vitamin források ősszel

1. Alma

 


Nincs is biztosabb választás, mint az alma. Legyen piros, zöld vagy sárga, édes vagy savanyú, mindenképp jó választás! Ha lehet ne pucold meg, hiszen a héja is antioxidánsokat tartalmaz. Viszont a magházat ne edd meg! Magas a rosttartalma, így jó hatással van az emésztésre. A koleszterin megfelelő szinten tartásában is segít, továbbá remek A, B, C vitamin forrás. Amennyiben lehet közvetlenül a fáról szedd le, hiszen minél többet van tárolva, annál inkább veszít vitamintartalmából, de azért télire is rakhatsz el, csak hűvös helyen tárold!

 

2. Körte

 

Egy másik remek választás a körte, aminek szintén ősszel van szezonja. Az almához hasonlóan magas vitamintartalma van, azonban héja nem minden fajtának ajánlott fogyasztásra. Kedvező hatással van a csontokra és izmokra, illetve nagyszerű ásványi anyag forrás. Sütéshez is ajánljuk, hiszen nagyon ízletes!

hirdetes

 

3. Szőlő

 

Az ősz egyet jelent a szőlő szürettel, nincs is alkalmasabb idő és hely, hogy feltöltődj vitaminokkal, mint egy szüret! Nem csak a bor alapanyaga, de nagyszerű vitamin forrás is. Antioxidáns tartalma az egyik legmagasabb a gyümölcsök közül. De nem árt vele óvatosnak lenni, hiszen nagyon magas a cukortartalma. Válassz, fehéret, kéket vagy pirosat, kis- vagy nagyszeműt, a szervezeted hálás lesz érte!

 

4. Dió

 

Erre nem is gondoltál volna, ugye? Pedig a dió is nagyon hasznos őszi táplálék! Fogyaszthatjuk nyersen, pirítva, de süteményben is! Nincs is jobb program egy hideg őszi napon, mint sütni egy finom diós süteményt! Miért hasznos? Kiváló telítetlen zsírsav forrás, könnyen karbantartja a koleszterinszintet. E mellett fogyasztásával jelentősen csökkenthető a szív- és érrendszeri betegségek kockázata, antioxidáns és Omega-3 zsírsav tartalmának köszönhetően. Nem csak frissen fogyaszthatod, több évig is eltárolható

 

5. Sütőtök

 

Nem maradhat ki a listából az ősz egyik legkedveltebb dekorációs kelléke sem. Bár a legtöbben lámpást faragnak belőle, ennél sokkal többre hivatott. Kitűnő vitamin forrás, nem csoda, hogy a bébiételek egy nagyon népszerű alapanyaga. Nem csak egyszerűen sülve finom, sütikhez, piték hez ia tökéletes. És a sütőtök levest kóstoltad már?
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Edd magad egészségesre! Kezd a chia maggal!

2019-12-04

Edd magad egészségesre! Kezd a chia maggal!

A kérdésre sokáig én sem tudtam a választ. Két hete azonban összefutottam a barátnőmmel. Utóbbi időben kissé elszakadtunk egymástól (munka, család, utazás) így alig ismertem rá. Fogyott vagy nyolc kilót és annyira csinosan nézett ki! Persze hogy letámad.

Immunrendszert károsító ételek

2019-12-04

Immunrendszert károsító ételek

Vannak ételek, melyek megakadályozhatják és károsíthatják az immunrendszered egészséges működését. Némelyikről nem is gondolnád, hiszen szinte minden nap fogyasztod őket. Ha fontos az egészséged csökkentsd a következő ételek fogyasztását

A helyes táplálkozás alapelvei

2019-11-30

A helyes táplálkozás alapelvei

Ahhoz, hogy hosszú, egészséges életet éljünk, egyáltalán nem mindegy, hogy mit viszünk be a szervezetünkbe. A következőkben bemutatjuk a helyes táplálkozás alapelveit, melyek betartásával a fogyókúránk és életmódunk hatékony és egészséges lesz

Ismerd meg a biotin, kolin, és az inozitol fontosságát:

2019-11-25

Ismerd meg a biotin, kolin, és az inozitol fontosságát:

B7 vitamin (H vitamin, másnéven biotin): molekulája ként tartalmaz. Szerepet játszik a fehérjék, a szénhidrátok és a zsírok lebontásában, nélkülözhetetlen a bőr, az idegek és a szőrzet épségét biztosító zsírsavak előállításához, segít az ekcéma és a bőrgyulladás kezelésében, enyhíti a cukorbetegség tüneteit, ill. az izomfájdalmakat.

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg növelésével.

2019-10-21

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg...

Izomtömegnövelő táplálkozás, mindenkinek ajánlom, aki bajban van az izomtömeg növelésével, nagyon hasznos tanácsok, hogy te is sokkal eredményesebb legyél

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
34 865
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 287 085
Közösség

Szótár

Egészség

    Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) meghatározása szerint az egészség... Tovább

Masszázs

A masszázst nagy vonalakban mindenki ismeri, de kevesen tudják róla, hogy valójában mit... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 144

Átlagos értékelés: 4.9

egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer gyümölcs táplálkozás vitamin