notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A legolcsóbb edzésmódszerek, zseb kímélve

A legolcsóbb edzésmódszerek

Hámori Blanka
hirdetes

A kisfiam megszületése óta egyetlen fillért sem költöttem edzésre vagy diétára – mégis félév alatt leadtam 20 kilót. Egyszóval: Az egyik legbénább kifogás a “nincs pénzem mozogni.” Persze tudom, hogy a családi kasszából is kevesebb jut magunkra szülés után… Nézzünk tehát VALÓDI megoldásokat a problémákra!

A következő cikkben megismerheted a legolcsóbb edzésmódszereket, próbáld ki mindet!

1. Edzés a szabadban – gépek helyett


A szabadban edzés legtöbbünknek elsőre a futást jelenti. Pedig a lehetőségek tárháza végtelen! A hideg idő sem lehet kifogás, hiszen meleg ruhába öltözve éppúgy el lehet indulni, mint tavasztól-őszig. (Nyáron, kánikulában ne induljunk ki, válasszuk a reggeli és esti órákat.) A szabadban űzhetünk aerob típusú edzéseket, pl. futás, gyaloglás, biciklizés, görkorcsolyázás.

 

Ezek az edzésformák elengedhetetlenek a fogyáshoz és az állóképesség növeléséhez. De a kreativitásunkat használva erősíthetünk is! Eszközként rendelkezésünkre állnak a padok, mászókák, faágak és lépcsők, illetve a saját testsúlyunk. Saját testsúlyos gyakorlat pl. a fekvőtámasz, húzódzkodás, guggolás, kitörés, hasprés.
 

2. Otthoni aerobik – terem helyett


Az internet tele van aerobik koreográfiákkal, így ha nincs pénzünk terembe járni órára vagy DVD-re, akkor is élvezhetjük az aerobik órákat! Természetesen több féle óratípusból válogathatunk, írjuk a keresőbe a step, dance, strengthing, zumba, body toning, aerobic, work out, class, choreography szavakat! Az is jó megoldás, hogy az edzőterem “jutalom” – csak heti 1x mész terembe, ha sikerült a kinti/otthoni 2-3 edzés…

 

A következő cikkben megismerheted a legolcsóbb edzésmódszereket, próbáld ki mindet!

 

hirdetes

3. Edzés otthon – filléres eszközökkel


Egy méter gumikötél vagy szalag a gyógyászati segédeszköz boltban pár száz forint. Egy fitt-ball (nagy labda) 3-4 ezer forintért már kapható, ahogy egy pár kézi súlyzó is. A lányok induljanak 3 kilós súlyoktól, de fiúknak-lányoknak is érdemes cserélhető tárcsásat venni, a későbbi fejlődésre gondolva. (Szokták írni itt-ott, hogy a lányok az elején dolgozzanak félliteres üveggel, melyben víz van, vagy egy kilós liszttel, de ez olyan kicsi terhelést jelent, hogy nagy eredményt ne várjunk tőle.) Gyakorlatilag a szabadsúlyokkal minden izomcsoportra több féle gyakorlatot végezhetünk, minél több eszközünk van, annál több oldalú lehet az edzéstervünk.


hirdetes
4. Pinceterem – az elit termek helyett


Gyakorlatilag rengeteg kicsi pinceterem létezik, és a jó edzettséghez nincs is szükség arra, hogy a szaunával, vadiúj gépekkel rendelkező termekbe járjunk! A pincetermek látogatói nagyrészt diákok, hiszen itt pár ezer forintért kapnak havi bérletet. Ezen kívül rengeteg jutányos akció van (majdnem minden teremben van délelőtti bérlet pl., de vannak időszakos akciók is), ezekre érdemes rákeresni az interneten! (Ne feledd, hogy mielőtt megveszed a bérletet, körbenézhetsz a teremben, érdeklődhetsz az órák felől, stb.) A pincetermek – és idesorolnám az egyetemek konditermeit is! – tökéletes helyszínt adnak egy tökéletes edzéshez, feltéve, hogy van kézi súly többféle méretben, rúd, tárcsákkal, fekvenyomó pad, és esetleg néhány alapgép.

 

A következő cikkben megismerheted a legolcsóbb edzésmódszereket, próbáld ki mindet!

 

+1 Étkezés


A fogyni vágyóknak még egy lehetőségük van a spórolásra. A rengeteg fogyókúrás kaja, fogyasztó csodabogyó reklámja közt elveszve sokan elfelejtik az aranyszabályt: fogyás alapja, hogy kevesebb kalóriát viszünk be, mint amennyit elhasználunk. Egyszóval a fogyózáshoz nem kell más, mint kevesebbet enni – nem szedni kétszer, kisebb adaggal beérni, elhagyni a nasikat, a késő esti nagy vacsorákat. Persze a minőség is fontos, nemcsak a mennyiség. De a látványos fogyás nem annak lesz köszönhető, hogy ugyanannyit eszünk, mint korábban, csak a norbiupdate-ből. Hanem, hogy a csoki helyett banánt választunk, vagy más gyümölcsöt, a meki helyett pedig zabpelyhet tízóraizunk. És végül muszáj megemlíteni: az alkohol nemcsak pénzt visz el, de rengeteg kalóriát is tartalmaz. Diétás időszakban felejtsd el!

 

Szerző: Hámori Blanka - fitneszanyu.cafeblog.hufacebook.com/myvibesstudio

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
60 524
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 145 439
Közösség

Szótár

Vitamin túladagolás

A legtöbb vitamint a szervezetünk nem tudja előállítani, így ezt pótolnunk kell. Ha... Tovább

marketing

 A marketing szó meghatározása   Olyan vállalati tevékenység, amely a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 147

Átlagos értékelés: 4.9