notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Le a kifogásokkal!

"Nem fogytál? Nem baj, biztos a zsír izommá alakult!"

Hámori Blanka
hirdetes

Ha fogyni szeretnél, akkor az az ideális eset, hogy zsírból fogysz és izmot növelsz. Ezt edzéssel és ésszerű diétával érheted el, mint tudjuk. De mi történik ezután?

Itt az idő, hogy leszámolj a kifogásokkal!

 

Sokszor nem azonnal indul el lefelé a mérleg nyelve és ilyenkor szokták mondani (még az edzők is néha!), hogy biztosan „már elindult a fogyás, csak jött fel izomban!” vagy hogy „a zsír elkezdett izommá alakulni.”

 

Tudjuk, hogy az utóbbi állítás teljesen értelmetlen, hiszen két különböző szövetről beszélünk, és egyik nem alakulhat át a másikká. De az tényleg előfordulhat, hogy a zsír elkezd csökkenni és azzal a lendülettel az izom elkezd fejlődni?

EGYÁLTALÁN NEM!

 

Néha a fogyás hetekig nem indul meg egyáltalán, és van, hogy megindul, de aztán stagnál.

Olyan is van, hogy az elején a zsír és az izomtömeg is csökkenni kezd!

Az a legideálisabb, ha csak a zsír kezd csökkenni, az izomzat viszont növekszik – de a tapasztalat az, hogy a zsír csökkenése sokkal gyorsabb, mint az izom épülése!

 

Ezért hülyeség azt hinni, ha áll a mérleg nyelve (vagy neadjisten még felfelé kúsznak a kilók…) hogy feljött 1-2 kiló izom 1-2 hét alatt! Kérdezz meg profi testépítőket, hogy 1-1 kiló izomért mennyi kemény súlyzós edzésre van szükség, és akkor még a precíz táplálkozásról nem is beszéltünk.

 

A fogyás akkor jó, ha a TESTZSÍR-SZÁZALÉK CSÖKKEN! Eleinte vagy csökken, vagy nő az izomzat, de hosszú távon mindenképp illene növekednie az izomtömegnek.

  • ezért felejtsd el a koplalós fogyózást, ahol a fogyásod fele izomból történik!
  • ezért vigyél be sok fehérjét és végezz súlyzós edzést, hogy tényleg lehetővé tedd az izomnövekedést (A futástól vagy zumbától érdemben nem fog nőni az izomzat.)
  • ezért kövesd nyomon a TESTÖSSZETÉTELED! A kilók –most már tudod– nagyon kevés infót adnak ám a valódi folyamatokról! Keress olyan helyet, ahol profi testanalizáló gépekkel (pl. InBody) dolgoznak az edzők és feketén-fehéren kimutatható a változás – a mellébeszélés helyett.
  • hirdetes

 

Szerző: Hámori Blanka – facebook.com/inbodyhungary

 

 

Itt az idő, hogy leszámolj a kifogásokkal!

 

3 edzőtermi kifogás: pénz, idő, energia

 

Az edzéssel kapcsolatban mindenkinek vannak kedvenc kifogásai: kinek több, kinek kevesebb. Van, aki egész profi a kifogás-gyártásban: most esik az eső, most túl meleg van, most biztos túl sokan vannak teremben, stb. De a 3 leggyakoribb kifogás mindenképpen: a pénz, az idő és az energia – vagyis ezek hiánya.

 

A pénz hiánya

 

Sokan úgy gondolják, hogy a fitnesz a gazdagok luxusa, ők „megengedhetik maguknak” az edzőtermi bérletet, a fitnesz ruhákat és étrend kiegészítőket. Ezért jó, hogy az utóbbi években egyre több a letisztult, egyszerűséget hirdető saját testsúlyos edzésmódszer! Hálistennek egyre többen jönnek rá, hogy az edzettség nem a gépek és kiegészítők függvénye, hanem hozzáállás és kreativitás kérdése.

Ha a pénz hiánya felmerül, mint indok, hogy miért nem edzünk, csak jusson eszünkbe, hogy a fekvőtámasz, a futás és a felülés szószerint nulla költséggel járnak.

 

Szerző: Hámori Blanka – facebook.com/inbodyhungary

 

Itt az idő, hogy leszámolj a kifogásokkal!

 

Az idő hiánya

 

Egy fokkal érthetőbb kifogás lenne az idő hiánya – főleg olyan anyukáktól, akik 8 óra munka mellet még néhány gyerekkel is trükköznek. Csakhogy mégis vannak ellenpéldák, és mindig eljutunk a nagy igazságig: arra van időnk, amire szeretnénk. Ha mélyebben belegondolunk, hogy a saját egészségünk (vérnyomásunk, immunrendszerünk, stb.) a tét, akkor talán nyugodtabb lelkiismerettel szánunk időt az edzésre, akár más tevékenységet félretolva.

hirdetes

Azért első lépésként érdemes megnézni: mivel, menyi időt töltünk. Ha pár napig figyeljük (akár le is írjuk) napi hány perc/óra megy el a tévézésre, facebookozásra, az instagram görgetésére, és így tovább, akkor könnyen kiderülhet, hogy napi félóra mozgás akár otthon, simán beleférne!

 

Szerző: Hámori Blanka – facebook.com/inbodyhungary

 

Itt az idő, hogy leszámolj a kifogásokkal!

 

 

Az energia hiánya

 

Az energia hiánya valós probléma lehet, és még egy brutális edző sem ajánlaná, hogy elcsigázottan, fáradtságtól félájultan kemény edzésbe kezdjünk – már csak a sérülés veszély miatt sem. VISZONT itt is egy lépéssel korábban kell változtatni: miért vagyunk olyan nagyon fáradtak? Nem a speciális élethelyzetekre gondolok pl. vizsgaidőszak, vagy pici babával átvirrasztott éjszakák időszaka… hanem ha évek óta, mindennap erőtlenül, kedvtelenül esünk haza a munkából.

Vajon elég vitamint viszünk be a szervezetbe?

Vajon eleget pihenünk?

Vajon a megfelelő munkát végezzük?

Vajon rendben vannak az életcéljaink, kapcsolataink, önbizalmunk – minden, ami energiával tölt fel?

Persze nem kell hozzá több hónapos önismereti terápia, hogy elkezdjünk edzeni. A legtöbb esetben az energiahiány megszűnik, ha rendezzük az alvási szokásainkat, az étkezésünket (elegendő nyomelem bevitel, értelmetlen fogyókúrák abbahagyása…) és főképp: MEGTALÁLJUK AZT A MOZGÁSFORMÁT, AMITSZÍVESEN VÉGZÜNK!  

 

Szerző: Hámori Blanka – facebook.com/inbodyhungary

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Egészséges és hatékony fogyás: lehetséges!

2019-07-15

Egészséges és hatékony fogyás: lehetséges!

Ismerős helyzet? Kisüt a nap, máris nyitnak a strandok, mi pedig pánikszerűen vágunk bele egy újabb divatdiétába, miközben ész nélkül sanyargatjuk magunkat az edzőteremben. Mindezzel azonban csak a céljaink ellenkezőjét érjük el. Mutatjuk, hogy ezzel szemben mi a hatékony fogyás és alakformálás egészséges receptje.

A békalencse bámulatos átváltozása

2019-07-15

A békalencse bámulatos átváltozása

Új, egészséges ital a láthatáron. Bármennyire furcsának tűnik is, nagy jövőt jósolnak feltalálói a szapora kis zöld vízinövénynek.

Fogy(óz)na? Lehet, hogy nem kellene hinnie kedvenc youtuberének

2019-07-12

Fogy(óz)na? Lehet, hogy nem kellene hinnie kedvenc youtuberének

A mai fiatalok leggyakrabban kedvenc bloggerükhöz fordulnak YouTube-on vagy Instagramon, ha fogyókúráznának. De egyáltalán nem biztos, hogy valóban jó tanácsokat kapnak azoktól, akiket amúgy sokan követnek.

Vedd fel a harcot rostokkal a zsírpárnák ellen!

2019-07-10

Vedd fel a harcot rostokkal a zsírpárnák ellen!

Itt a nyár, a zöldségek, a gyümölcsök szezonja. Ezek a táplálékok bőségesen tartalmaznak élelmi rostokat, amelyek fontos összetevői étrendünknek, és a súlykontrollban is jelentős szerepet játszanak.

Kávé lehet az elhízás elleni harc kulcsa

2019-06-25

Kávé lehet az elhízás elleni harc kulcsa

London, 2019. június 24., hétfő (MTI) - A Nottinghami Egyetem tudósai felfedezték, hogy a kávé képes stimulálni az energiaégetésben szerepet játszó barna zsírszövetet, ami kulcsfontosságú lehet az elhízás és a cukorbetegség elleni harcban.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
78 739
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 532 887
Közösség

Szótár

High protein diéta

Fehérjékben gazdag összetételű diéta. Tovább

Folsav

A B-vitaminok csoportjába tartozó vízben oldódó vitamin. Rendkívül fontos szerepet játszik... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 202

Átlagos értékelés: 4.7

akaraterő alakformálás edzésmódok étrend fitness fogyás táplálkozás