Le a kifogásokkal!

"Nem fogytál? Nem baj, biztos a zsír izommá alakult!"

Hámori Blanka
hirdetes

Ha fogyni szeretnél, akkor az az ideális eset, hogy zsírból fogysz és izmot növelsz. Ezt edzéssel és ésszerű diétával érheted el, mint tudjuk. De mi történik ezután?

Itt az idő, hogy leszámolj a kifogásokkal!

 

Sokszor nem azonnal indul el lefelé a mérleg nyelve és ilyenkor szokták mondani (még az edzők is néha!), hogy biztosan „már elindult a fogyás, csak jött fel izomban!” vagy hogy „a zsír elkezdett izommá alakulni.”

 

Tudjuk, hogy az utóbbi állítás teljesen értelmetlen, hiszen két különböző szövetről beszélünk, és egyik nem alakulhat át a másikká. De az tényleg előfordulhat, hogy a zsír elkezd csökkenni és azzal a lendülettel az izom elkezd fejlődni?

EGYÁLTALÁN NEM!

 

Néha a fogyás hetekig nem indul meg egyáltalán, és van, hogy megindul, de aztán stagnál.

Olyan is van, hogy az elején a zsír és az izomtömeg is csökkenni kezd!

Az a legideálisabb, ha csak a zsír kezd csökkenni, az izomzat viszont növekszik – de a tapasztalat az, hogy a zsír csökkenése sokkal gyorsabb, mint az izom épülése!

 

Ezért hülyeség azt hinni, ha áll a mérleg nyelve (vagy neadjisten még felfelé kúsznak a kilók…) hogy feljött 1-2 kiló izom 1-2 hét alatt! Kérdezz meg profi testépítőket, hogy 1-1 kiló izomért mennyi kemény súlyzós edzésre van szükség, és akkor még a precíz táplálkozásról nem is beszéltünk.

 

A fogyás akkor jó, ha a TESTZSÍR-SZÁZALÉK CSÖKKEN! Eleinte vagy csökken, vagy nő az izomzat, de hosszú távon mindenképp illene növekednie az izomtömegnek.

  • ezért felejtsd el a koplalós fogyózást, ahol a fogyásod fele izomból történik!
  • ezért vigyél be sok fehérjét és végezz súlyzós edzést, hogy tényleg lehetővé tedd az izomnövekedést (A futástól vagy zumbától érdemben nem fog nőni az izomzat.)
  • ezért kövesd nyomon a TESTÖSSZETÉTELED! A kilók –most már tudod– nagyon kevés infót adnak ám a valódi folyamatokról! Keress olyan helyet, ahol profi testanalizáló gépekkel (pl. InBody) dolgoznak az edzők és feketén-fehéren kimutatható a változás – a mellébeszélés helyett.
  • hirdetes

 

Szerző: Hámori Blanka – facebook.com/inbodyhungary

 

 

Itt az idő, hogy leszámolj a kifogásokkal!

 

3 edzőtermi kifogás: pénz, idő, energia

 

Az edzéssel kapcsolatban mindenkinek vannak kedvenc kifogásai: kinek több, kinek kevesebb. Van, aki egész profi a kifogás-gyártásban: most esik az eső, most túl meleg van, most biztos túl sokan vannak teremben, stb. De a 3 leggyakoribb kifogás mindenképpen: a pénz, az idő és az energia – vagyis ezek hiánya.

 

A pénz hiánya

 

Sokan úgy gondolják, hogy a fitnesz a gazdagok luxusa, ők „megengedhetik maguknak” az edzőtermi bérletet, a fitnesz ruhákat és étrend kiegészítőket. Ezért jó, hogy az utóbbi években egyre több a letisztult, egyszerűséget hirdető saját testsúlyos edzésmódszer! Hálistennek egyre többen jönnek rá, hogy az edzettség nem a gépek és kiegészítők függvénye, hanem hozzáállás és kreativitás kérdése.

Ha a pénz hiánya felmerül, mint indok, hogy miért nem edzünk, csak jusson eszünkbe, hogy a fekvőtámasz, a futás és a felülés szószerint nulla költséggel járnak.

 

Szerző: Hámori Blanka – facebook.com/inbodyhungary

 

Itt az idő, hogy leszámolj a kifogásokkal!

 

Az idő hiánya

 

Egy fokkal érthetőbb kifogás lenne az idő hiánya – főleg olyan anyukáktól, akik 8 óra munka mellet még néhány gyerekkel is trükköznek. Csakhogy mégis vannak ellenpéldák, és mindig eljutunk a nagy igazságig: arra van időnk, amire szeretnénk. Ha mélyebben belegondolunk, hogy a saját egészségünk (vérnyomásunk, immunrendszerünk, stb.) a tét, akkor talán nyugodtabb lelkiismerettel szánunk időt az edzésre, akár más tevékenységet félretolva.

Azért első lépésként érdemes megnézni: mivel, menyi időt töltünk. Ha pár napig figyeljük (akár le is írjuk) napi hány perc/óra megy el a tévézésre, facebookozásra, az instagram görgetésére, és így tovább, akkor könnyen kiderülhet, hogy napi félóra mozgás akár otthon, simán beleférne!

 

Szerző: Hámori Blanka – facebook.com/inbodyhungary

 

Itt az idő, hogy leszámolj a kifogásokkal!

 

 

Az energia hiánya

 

Az energia hiánya valós probléma lehet, és még egy brutális edző sem ajánlaná, hogy elcsigázottan, fáradtságtól félájultan kemény edzésbe kezdjünk – már csak a sérülés veszély miatt sem. VISZONT itt is egy lépéssel korábban kell változtatni: miért vagyunk olyan nagyon fáradtak? Nem a speciális élethelyzetekre gondolok pl. vizsgaidőszak, vagy pici babával átvirrasztott éjszakák időszaka… hanem ha évek óta, mindennap erőtlenül, kedvtelenül esünk haza a munkából.

Vajon elég vitamint viszünk be a szervezetbe?

Vajon eleget pihenünk?

Vajon a megfelelő munkát végezzük?

Vajon rendben vannak az életcéljaink, kapcsolataink, önbizalmunk – minden, ami energiával tölt fel?

Persze nem kell hozzá több hónapos önismereti terápia, hogy elkezdjünk edzeni. A legtöbb esetben az energiahiány megszűnik, ha rendezzük az alvási szokásainkat, az étkezésünket (elegendő nyomelem bevitel, értelmetlen fogyókúrák abbahagyása…) és főképp: MEGTALÁLJUK AZT A MOZGÁSFORMÁT, AMITSZÍVESEN VÉGZÜNK!  

 

Szerző: Hámori Blanka – facebook.com/inbodyhungary

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

2019-05-16

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

Oldható és oldhatatlan rost: Mi a különbség?

2019-05-16

Oldható és oldhatatlan rost: Mi a különbség?

A rost fontos a megfelelő emésztés szempontjából, hiszen nagyban befolyásolja a belek és az anyagcserefolyamatok egészségét. A magyar emberek nagy százaléka nem fogyaszt elegendő rostot, amelytől emésztési folyamataik sokkal lassabban mennek végbe, emiatt pedig számos betegség kialakulhat. A rost is két fő típusból áll. Most elmondjuk mi a különbsé

Kókuszliszt: tápanyagtartalom, előnyök és tudnivalók

2019-05-14

Kókuszliszt: tápanyagtartalom, előnyök és tudnivalók

A kókuszliszt a búzaliszt egyik egyedülálló alternatívája. Az alacsony szénhidráttartalmú étrendet követők és a gluténérzékenyek körében is igen népszerű. Lenyűgöző tápanyagtartalma mellett a kókuszliszt számos előnnyel járhat. Ezek közé tartozik a vércukor stabilitásának elősegítése, a jobb emésztés, a szív egészsége és még a fogyás is.Lássuk a ré

Rost dús étkezéssel a fogyáshoz

2019-05-03

Rost dús étkezéssel a fogyáshoz

Amikor fogyókúrázol, nem csak a kalóriákat érdemes számolni, hiszen ezek nagyon gyakran szinte semmit nem mondanak arról, hogy egy étel mennyire laktató.

Az 5 legjobb természetes ital a fogyásért

2019-05-03

Az 5 legjobb természetes ital a fogyásért

Fogyni általában mindenki gyorsan szeretne. Azonban kiegyensúlyozott étrend és edzés mellett a lassú fogyás a jó, hiszen így érünk el tartós eredményeket. Ahhoz, hogy egy kicsit gyorsítsunk a fogyáson bevethetünk pár természetes fogyasztószert ital formájában. Összeszedtük az 5 leghatékonyabb italt, amelyek elősegítik a diétánkat!

5 dolog, ami gátolhatja a fogyásod

2019-04-29

5 dolog, ami gátolhatja a fogyásod

Úgy érzed mindent jól csinálsz és mégsem fogysz? Összeszedtünk öt olyan okot, amely befolyásolhatja a súlyod gyarapodását, még akkor is, ha betartod az étrendet.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
127 987
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 047 076
Közösség

Szótár

Energia leadás

A szervezet az energia döntő részét anyagcsere révén adja le, de energiát használ fel az... Tovább

Diéta

  A diéta fogalma : A diéta fogalma a közhasználatban egyrészt az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 202

Átlagos értékelés: 4.7

akaraterő alakformálás edzésmódok étrend fitness fogyás táplálkozás