notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mozgástartomány! A legfontosabb, amit edzés közben be kell tartanod!

Mozgástartomány! A legfontosabb, amit edzés közben be kell tartanod!

vitalzone.hu
hirdetes

Ahhoz képest, hogy mennyire kötelező ma edzeni, a fél ország edző, a másik fele meg.. (inkább bele se menjünk) elképesztő balfék edzéstechnikákat lehet látni.

Mozgástartomány! A legfontosabb, amit edzés közben be kell tartanod!

▪️A szabályos edzés elég sok helyen meg van említve az alapvető követelmények között. Jobb esetben ki is emelik, hogy ez teljes mozgástartományt jelent.


▪️Teljes mozgástartomány: az izom természetesen nyújtott állapota (nem keverenedő össze azzal, amikor nyújtást végezve túlhúzzuk ezen a ponton) és a csúcsösszehúzódás közötti tartomány. Egyes izmoknál (pl. mellizom, has) pedig kifejezetten az ellenállás (súly) segítségével kinyújtott állapot. Nagyjából mindenkinek éreznie kell, mit jelent egy adott izom nyújtott állapota egy adott gyakorlatban, ami természetesen nem ugyanaz, mint amikor az izmot specifikusan nyújtógyakorlatokkal nyújtjuk.


▪️A gyengébbeknek: ez bizony nem a rogyasztás guggolás helyett, nem a félig leengedett fekvenyomás és nem az új kedvencünk, a félig leengedett, derékszögű karral indított bicepsz-húzódzkodás helyetti rángatózás. Vagy akár a 2 centis hasprés.

hirdetes


▪️Van azonban itt még fontos tudnivaló, méghozzá a mozdulat dinamikája. Bármilyen hihetetlen is, a mozdulatnak az egész tartomány alatt hasonló sebességűnek kell lennie. Ugyan sokan edzenek lassú (lassabb) negatív szakasszal, de az nem jelenti azt, hogy a pozitívnak rángatózásnak kell lennie. Az alsó holtponton végzett rugózás, lendítés éppen ellentétes hatást vált ki, mintha a súly megállt volna és lendület nélkül, izomból indulna a következő ismétlést.

hirdetes


▪️Minél kevesebb időt tölt az izom feszüléssel, annál kevesebb munkát végez és annál kevesebbet ér az edzés.


▪️Persze sok-sok ezer embernél működik a rossz edzés, amire két válasz van:


1️. genetika
2️. anabolikus szteoridok


▪️Az átlagembernek azonban nem biztos, hogy a rosszvégrehajtást kéne utánoznia még akkor sem, ha a csapból is ez folyik. El lehet kezdeni legalább akkor gyanakodni, ha a fejlődés elmarad és bizony a táplálkozási tényező mellett ez a másik ok, amiért a nagy többség soha nem lesz különösebben izmos és erős.

 

Nagy Sándor - Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Edzés előtti pörgetők, bedurrantók

2019-08-09

Edzés előtti pörgetők, bedurrantók

Sokan isszák az edzés előttit a pörgetőket, energizálókat, hogy a maximumot hozzák ki magukból a jobb teljesítmény érdekében.

Nyújtani jó! Nyújtani kell!

2019-07-22

Nyújtani jó! Nyújtani kell!

Nyújtani jó. Nyújtani kell. Nemcsak az olyan sportokban, amikben kiemelt szerepet játszik a hajlékonyság, de az izmok, ínszalagok és a csontélettan egészségének megőrzése érdekében mindenkinek, aki sportol és azoknak is, akik nem mozognak.

Ne hibáztasd folyton a körülményeket, a megoldás kulcsa a kezedben van!

2019-07-10

Ne hibáztasd folyton a körülményeket, a megoldás kulcsa a kezedben van!

Az életben vagy kifogásaink vannak, vagy eredményeink, ezért az élet, az erőfeszítéseket díjazza, nem pedig a kifogásokat.

Szabad súlyok vagy a gépek? Melyiket válasszam?

2019-07-02

Szabad súlyok vagy a gépek? Melyiket válasszam?

Mind a szabad súlyok, mind pedig a gépek is alkalmasak az izom építéshez. Most nézzük meg mik az előnyi és mik a hátrányai a szabad súlyos és a gépi edzésnek.

Hogyan nő az izomzatod?

2019-06-24

Hogyan nő az izomzatod?

Minden embernek van egy vele született izomnövekedési kapacitása, nagyjából úgy, mint ahogyan minden embernek megvan a maga természet által adott magassága, alakja, csontszerkezete.

Edzés előtti és utáni táplálkozás

2019-06-17

Edzés előtti és utáni táplálkozás

A táplálkozás egész nap, de kiemelten edzés előtt és után fontos, mert a szervezetnek szüksége van rá az izomépítéshez, az energia szinten tartásához. Ha ez nem történik meg, az is előfordulhat, hogy az éhgyomorra folytatott mozgás hatására izomvesztés következik be.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
154 775
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 780 327
Közösség

Szótár

B7-vitamin

 Neve a német Haut szóból származik (jelentése bőr), mivel hiánya bőrbetegséget,... Tovább

D-vitamin

A D-vitamin-hatású vegyületek szteroidszármazékok. Táplálkozás-élettani szempontból a D2-... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 83

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő alakformálás edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód életmód fogyás fogyókúra mozgás