notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mozgástartomány! A legfontosabb, amit edzés közben be kell tartanod!

hirdetes

Mozgástartomány! A legfontosabb, amit edzés közben be kell tartanod!

vitalzone.hu
hirdetes

Ahhoz képest, hogy mennyire kötelező ma edzeni, a fél ország edző, a másik fele meg.. (inkább bele se menjünk) elképesztő balfék edzéstechnikákat lehet látni.

Mozgástartomány! A legfontosabb, amit edzés közben be kell tartanod!

▪️A szabályos edzés elég sok helyen meg van említve az alapvető követelmények között. Jobb esetben ki is emelik, hogy ez teljes mozgástartományt jelent.


▪️Teljes mozgástartomány: az izom természetesen nyújtott állapota (nem keverenedő össze azzal, amikor nyújtást végezve túlhúzzuk ezen a ponton) és a csúcsösszehúzódás közötti tartomány. Egyes izmoknál (pl. mellizom, has) pedig kifejezetten az ellenállás (súly) segítségével kinyújtott állapot. Nagyjából mindenkinek éreznie kell, mit jelent egy adott izom nyújtott állapota egy adott gyakorlatban, ami természetesen nem ugyanaz, mint amikor az izmot specifikusan nyújtógyakorlatokkal nyújtjuk.


▪️A gyengébbeknek: ez bizony nem a rogyasztás guggolás helyett, nem a félig leengedett fekvenyomás és nem az új kedvencünk, a félig leengedett, derékszögű karral indított bicepsz-húzódzkodás helyetti rángatózás. Vagy akár a 2 centis hasprés.

hirdetes


▪️Van azonban itt még fontos tudnivaló, méghozzá a mozdulat dinamikája. Bármilyen hihetetlen is, a mozdulatnak az egész tartomány alatt hasonló sebességűnek kell lennie. Ugyan sokan edzenek lassú (lassabb) negatív szakasszal, de az nem jelenti azt, hogy a pozitívnak rángatózásnak kell lennie. Az alsó holtponton végzett rugózás, lendítés éppen ellentétes hatást vált ki, mintha a súly megállt volna és lendület nélkül, izomból indulna a következő ismétlést.


▪️Minél kevesebb időt tölt az izom feszüléssel, annál kevesebb munkát végez és annál kevesebbet ér az edzés.


▪️Persze sok-sok ezer embernél működik a rossz edzés, amire két válasz van:


1️. genetika
2️. anabolikus szteoridok


▪️Az átlagembernek azonban nem biztos, hogy a rosszvégrehajtást kéne utánoznia még akkor sem, ha a csapból is ez folyik. El lehet kezdeni legalább akkor gyanakodni, ha a fejlődés elmarad és bizony a táplálkozási tényező mellett ez a másik ok, amiért a nagy többség soha nem lesz különösebben izmos és erős.

 

Nagy Sándor - Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ha téged is megőrjít az izomláz, segítünk, hogy mihamarabb eltűnjön!

2019-11-06

Ha téged is megőrjít az izomláz, segítünk, hogy mihamarabb eltűnjön!

Az izomláz érzését minden sportoló jól ismeri, ámbár nem tartozik a kedvenc érzésünk közé. Egy idő után kifejezetten őrjítő tud lenni, hogy minden nap sajog egy-egy testrészünk. Elmondjuk, mit kell tenned, hogy mihamarabb elmúljon

Milyen vitaminokra van szüksége egy sportolónak?

2019-10-24

Milyen vitaminokra van szüksége egy sportolónak?

Egy amerikai kutatócsoport vizsgálatainak eredménye szerint már csekély mértékű folsav-, B1-, B2-, B6-vitaminhiány is korlátozza az intenzíven sportolók teljesítő- és koncentrálóképességét, valamint az immunvédelem megfelelő működését.

Ismerd meg a vibrációs edzést

2019-10-22

Ismerd meg a vibrációs edzést

A vibrációs tréning során a vibráció egy adott frekvencián átterjed a testre, ahol egyedi izomstimulációt indukál. A test mélyizomzatát, elsősorban a gerinctaró izmokat stimulálva a vibrációs tréning bizonyítottan hatásos az izomsérülések rehabilitációjában és megelőzésében, az izomerő fokozásában, az izületi mozgékonyság fenntartásában és a zsírég

Betekintés az alternatív sérüléskezelések világába

2019-10-08

Betekintés az alternatív sérüléskezelések világába

Az utóbbi időben elkezdtem nyitni az alternatív sérüléskezelések világába. Gondolok itt a kinesiotape-re (ami nagyon trendi lett manapság), dynamic flossing-ra, illetve a köpölyözésre.

Lélegezzük ki a zsírt!

2019-10-04

Lélegezzük ki a zsírt!

Miközben a szálkás test és a kockás has lebeg a szemünk előtt, megszállottan keressük a leghatékonyabb zsírégető mozgásformákat, ételeket, tablettákat és trükköket. azonban, azt már kevesen tudjuk, hogyan is zajlik valójában a zsírvesztés folyamata.

Szabad sportolni, ha megfáztunk?

2019-09-23

Szabad sportolni, ha megfáztunk?

A rendszeres mozgásnak számos pozitív egészségügyi hatása van. Közülük az egyik az immunrendszer erősítése és a védelem a betegségekkel szemben. De mit tegyünk, ha már megfáztunk? Így is jót tesz a napi edzés, vagy inkább hagyjunk ki pár alkalmat?

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 884
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 346 104
Közösség

Szótár

Szeder

(Rubus fruticosus)   Eredete, élőhelye   A szeder nemzetségen belül a szeder fajok... Tovább

Betegség

 Az élő szervezet olyan állapota, amelyben az életfolyamatok a normálistól eltérnek. A... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 83

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő alakformálás edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód életmód fogyás fogyókúra mozgás