notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így maradhatsz motivált és kitartó az edzőteremben!

Így maradhatsz motivált és kitartó az edzőteremben!

VitalZone.hu
hirdetes

Azt gondolom azzal mindannyian egyet értünk, hogy az edzés és az életmódváltás legkritikusabb pontja a motiváltság, azaz az, hogy újra és újra átlendüljünk a nehéz pontokon, és tovább menjünk akkor is, mikor már utáljuk az egészet.

Így maradhatsz motivált és kitartó az edzőteremben!

Márpedig eljön ez a pillanat is, hiszen salátákon élni, és rengeteg programot, pihenést és lehetőséget lecserélni az edzésprogram szigorú betartására nem mindig egyszerű. Főleg az elején, hiszen évek múlva az edzés már olyan alapvető rutin lesz, amelyet nem cserélnél le semmire!

 

Na de addig el is kell jutni:)

 

Sok olyan ismerősöm van, akik átestek már néhány mélyponton, ahogy én magam is volt, hogy bizony vonakodva hagytam ott az akkori programomat egy edzésért… sőt, töredelmesen bevallom olyan is volt, hogy huzamosabb ideig feladtam. Hosszú távon azonban mégis győzedelmeskedtem demotiváltságom… és hát lustaságom felett:), és ma már élvezettel indulok neki az edzőteremnek, sőt, ha kihagyok egy-egy alkalmat az rendesen rosszul esik!

 

Ezekből a tapasztalatokból állítottam össze neked egy kis gyűjteményt, amelyben összefoglaltam a motiváló tényezőket – hogy valóban AKARJ, és SZERESS edzeni!

 

 

Elhatározás, célkitűzés

Ez az első, és legfontosabb. Sorrendben nem feltétlen az első egyébként, én utólag jöttem rá, hogy életmódváltásom kezdetekor fogalmam sem volt, mit akarok – később, a többi motivációval együtt jött meg a végső elhatározás.

 

De mindenképpen a legfontosabb: elhatározni magad, hogy megcsinálod, bármi történjék is! És elhatározni azt, hogy mit akarsz pontosan elérni? A célod a fogyás, vagy az egészség? A fittség, vagy az erő fejlesztése? A motiváció szempontjából mindegy, a lényeg, hogy valódi legyen a vágyad! Ez kemény dolog, és nem fér bele se „hát….de”, se pedig „na jó…de”.

hirdetes

 

 

Szerezz egy edzőpartnert!

Hidd el, nagyon sokat segít. A későbbiekben nem lesz rá szükséged – sőt, egyeseket zavarja is ha van mellette valaki, de az elején csodákra képes. Így tudjátok majd egymást „húzni”, hiszen nagy esély van rá, hogy ha te éppen ellustulnál, ő majd felhív, hogy irány az edzőterem!

Arról nem is beszélve, hogy így az edzések is jobb hangulatban telhetnek.

 

 

Ne kínozd magad!

hirdetes

Mindenkinek van olyan mozgásforma, vagy gyakorlat, amelyet egyszerűen gyűlöl. Ha neked is van egy-két ilyen: ne csináld őket! Váltsd ki más típusú gyakorlattal, és kész.

Nem ér minden gyakorlatot utálni:)

 

 

Fizess elő az edzőterembe

Ez a ruhához hasonlóan nagyon hatásos, hiszen ha már befizetted csak elmész… Talán annyival tartom fontosabbnak a ruhát, hogy az abszolút pozitív motiváció („menni akarok!”), míg az edzőterem kicsit negatív („menni kéne…”), de akkor is motivál.

 

 

Edzős zenét a fülesbe!

Még ha nem is kezdtél bele az edzésbe, biztos te is érzed azt, hogy mely zenére tudnál hihetetlen energiával nekilódulni az edzésnek. Mindenkinek van ilyen zene, és ezt nem csak ér, hanem kötelező is kihasználni!

 

 

Nyugodtan vedd észre, ha haladsz!

Ha már egy ideje edzel, látszani fog az eredmény. Vedd észre, és leld örömöd benne! Megdolgoztál az eredményért, és egyáltalán nem baj, ha egy pár percet eltöltesz a tükör előtt csodálva az eredményt.

 

 

Légy szigorú, de ne légy túl szigorú!

A diétád keményen és tűzön vízen át tartsd be, ahogy az edzéseket is. Ez nem jelenti azonban azt, hogy soha többet nem ehetsz egy szelet csokit sem, vagy nem ebédelhetsz egyszer-egyszer rendesen, amit csak szeretnél.

Még a legprofibb fitneszesek is szoktak tartani heti egyszer egy napot, amikor csalhatnak egy kicsit. Ilyenkor egyél amit szeretnél, jutalmazd meg magad! De ne feledd, ez egy nap, és nem minden nap egy kis jutalom:)

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
294 414
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 418 801
Közösség

Szótár

Perricone diéta

Ha nem fogyasztasz elég ásványi anyagot vagy vitamint, az arcbőröd ráncosodhat és... Tovább

Csalán

Latin neve: Urtica dioica   Eredete, élőhelye   Európában őshonos,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 224

Átlagos értékelés: 4.7

akaraterő