notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Monoton edzés

Monoton edzés - így tegyél ellene

hirdetes

Az ember egy érdekes teremtménye a Földnek. Azt mondják az egyetlen faj vagyunk, ami élvezetből öl. Mondjuk ez nem teljesen igaz. A macska a Világ legprofibb és legelfoglaltabb gyilkosa.Van viszont egy másik dolog, amiben jobbak vagyunk minden más lénynél, ez pedig a monotónia tűrés.

Monoton edzés

Változtass!

Bármilyen droid munkára betanítható az ember és képes éveken át ismételni ugyanazt az öt mozdulatot, ahelyett, hogy unalmában főbe lőné magát.
 
Ez a képesség az, ami nagyon sokakat megakadályoz abban, hogy a sportban is normálisan fejlődjenek. A test úgy van kitalálva, hogy mindig a legoptimálisabb működésre törekszik. Mindezt csak azért, hogy energiatakarékos legyen.
 
Ezért aztán, mikor valami monoton mozgást végzünk, akkor az agy nagyon gyorsan kiszámolja, hogy ez hogy lesz a legoptimálisabb, beállítja rá a szerveket, hozzá igazítja az izmok munkáját és onnantól kezdve minden megterhelés nélkül folytatjuk a munkát.
 
 
 
Ez a helyzet a sokak által istenített futásnál is. Mondjuk, sok esetben csak azért istenítik, mert ez az egyetlen, amihez nem kell edző segítségét kérni és ugye miért fizessünk valaki szakmai tudásáért, ha a hülyeséget csinálhatjuk ingyen is?
 
Mókuska fogja magát, felveszi a futócipőt és kicsattog futni. Egyenletes terepen, egyenletes tempóban lefut 8 kilométert. Majd két nap múlva újra és ezt minden második nap megismétli.
 
A fejében már ott is van a gondolat, hogy fitness blogot kéne írni, mert ekkora zseni gondolata előtte még egy edzőnek sem volt.
 
A valóságban az agya már régen észrevette az ismétlődő folyamatot, hogy két naponta 8 km-et fog lefutni, kb még a tempóra is emlékszik, így aztán ez a "terhelés" már a napi rutin részét képezi. A test be van állítva egy gazdaságos, monoton működésre, ami nem fog belőle különösebb terhelést kiváltani.
hirdetes
 
Mielőtt remegni kezdeni az ujjad a billentyűzet felet, szólnék, hogy ha fogytál tőle, akkor valószínű sok felesleg volt rajtad. Akkor viszont bármi segített volna, ami mozgás, attól még nem csodaszer. Csodaszer akkor lenne, ha az utolsó 5 kilótól is meg tudna szabadítani.
 
Minden más csak annak a következménye, hogy előtte sokáig tespedtél, elhíztál, így amikor végre mozgásra adod a fejed, akkor a tested reagál rá egy kicsit. Ha 40 kiló felesleg van rajtad, akkor hirtelen lemegy majd 10-12. Ha 15 kiló van csak rajtad, akkor 5-8. A durva, hogy utána mindkét esetben keresed a hibát, hogy miért állt meg a dolog.
 

A monotónia miatt.

 

Zavard össze a tested, felejtsd el a monoton edzést!

Zavard össze a tested!

 
De ugyanez igaz súlyzós edzésre is, ha mindig ugyanazokat a gyakorlatokat csinálod, ugyanakkora súllyal, akkor egy idő után ez egy komfortzónás tötymörgés lesz, ami nem vált ki edzéshatást.
 
A trükk - és ezért kapom én a nagy pénzt - hogy össze kell zavarni a tested. Olyan edzéseket kell csinálni, amiket nem tud megszokni, amikben nincs olyan séma, amihez alkalmazkodni tudna.
hirdetes
 
Súlyzós edzés esetén például minden edzésen más gyakorlatok, más súlyok, rövidebb vagy hosszabb pihenő idő. Lassabb végrehajtás, kihasználva a fékező erőt, a következő napon olyan gyakorlatok, amik a robbanékonyságra mennek rá...
 
Futás esetében ez a jó megoldás az intervall edzés. Ez egy pofon egyszerű módszer. Nem is kell hozzá sokat futni, elég akár 4-5 km is. A lényeg abban van, hogy az egyenletes tempó helyett, sprinteket, kocogást, normál futást és gyaloglást teszel az edzésbe. Mondjuk 4-5 km lefutása, ha egy átlag tempót nézünk, akkor kb fél óra. 5 perc sprint, 5 p. kocogás. 5p sprint, 5 p. intenzív séta 5 p. futás 5 p. sprint.
 
Következő alkalommal más sorrendben. Akár sprint-séta-sprint-séta-sprint-séta...
 
A lényeg, hogy zavard össze a tested és ne engedd meg neki, hogy alkalmazkodni tudjon egy adott edzéshez, mert onnantól kezdve az egész csak kidobott idő.
 
Ha nem tud mihez alkalmazkodni a fejlődés még gyorsabb és látványosabb lesz.
 
 
Szerző:
Kiss Sándor, Sasa
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
60 524
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 145 439
Közösség

Szótár

Zsálya

Latin neve: Salvia officinalis   Eredete, élőhelye   A Földközi-tenger... Tovább

Low fat diéta

A zsírbevitel korlátozásán alapuló diéta Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 223

Átlagos értékelés: 4.7