notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Minél több sovány izom van rajtad, annál kevesebb zsírt tudsz tárolni!

Minél több sovány izom van rajtad, annál kevesebb zsírt tudsz tárolni!

vitalzone.hu
hirdetes

A legtöbb ember azért edz, hogy jobban nézzen ki. Nem csak felöltözve, hanem félmeztelenül, vagy meztelenül is. Sokan csak azért edzenek, hogy jobban érezzék magukat. Az edzés ugyanis csökkenti a stresszt, a feszültséget, a depresszióra való hajlamot, a libidót viszont emeli, főleg a súlyzós edzés.

Minél több sovány izom van rajtad, annál kevesebb zsírt tudsz tárolni!

Sokkal frissebbnek és üdébbnek érzi magát az ember edzés után. Az edzés megváltoztatja az életünket, rendszeres mozgás egyértelműen csökkenti a szívbetegségek és a stroke kialakulásának a kockázatát. Csökkenti a koleszterinszintet. Serkenti a kardiovaszkuláris rendszert és a vérkeringést.


Mivel a testedzés során zsírt égetünk el, és súlyt vesztünk – mivel ezek a fő okozói a magas vérnyomásnak – a vérnyomásunk is jelentős mértékben csökkeni fog. A mozgás segít a csontképződésben, és megakadályozza az Osteoporsis (csontritkulás) kialakulását. Mivel csökkenti a test zsírtartalmát, az elhízás mértékét is csökkenti.

hirdetes


Emellett elengedhetetlen kelléke az egészséges életmódnak! Segít javítani a testtartásunkon, a rugalmasságunkon, és csökkenti a hátfájdalmainkat. Azoknak az embereknek, akik rendszeresen végeznek gyakorlatokat, sokkal nagyobb az önbecsülésük, önbizalmuk. Az izom, a csinos feszes test, csakis addig marad meg, ameddig edzel! Az ok az, hogy az izom egy energiaigényes szövet, így két tényező megléte mellett hajlandó testünk fenntartani azt: ha kap elegendő tápanyagot, és ha ezek az izmok használva vannak!!!


Ha nincsenek megdolgoztatva az izmaid, akkor a szervezet szepen le fogja őket építeni, és ami még szebb, hogy ha a kalóriabeviteled ugyanolyan marad, mint az edzések mellett, akkor jó eséllyel a zsírraktáraidat fogod gazdagítani, hiszen nincs stimulus, ami az izomépítést indokolná. A többlet kalóriának viszont valahova menni kell, ha nem égeted el, vagy nem kell az izmoknak, akkor jó lesz ínséges időkre, megy az egész a zsírraktárakba! Innen jön az "izomból zsír lesz" hiedelem, ami azonban nyilván téves, hiszen nem az izom alakul át zsírrá, hanem az izmot lebontod, a zsírraktárakat pedig gazdagítod, ez két külön folyamat!

hirdetes


 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Edzés előtti és utáni táplálkozás

2019-06-17

Edzés előtti és utáni táplálkozás

A táplálkozás egész nap, de kiemelten edzés előtt és után fontos, mert a szervezetnek szüksége van rá az izomépítéshez, az energia szinten tartásához. Ha ez nem történik meg, az is előfordulhat, hogy az éhgyomorra folytatott mozgás hatására izomvesztés következik be.

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Egyszerű és összetett szénhidrát: melyiket mikor fogyaszd, hogy ne hizlaljon?

2019-06-03

Egyszerű és összetett szénhidrát: melyiket mikor fogyaszd, hogy ne hizlaljon?

Valójában a szénhidrátok olyan alapvető tápanyagok, amelyekből a szervezet többek között az agyműködéshez, illetve az izommunkához szükséges energiát nyeri. Még csak azt sem mondhatjuk, hogy az összetett szénhidrátok nem, de az egyszerű szénhidrátok egyértelműen a fogyókúra ellenségei. Mindkettőnek megvan a helye a napi táplálkozásban.

Biztonságos és garantáltan jó eredmény, ha a kondi terem mellett döntesz!

2019-05-29

Biztonságos és garantáltan jó eredmény, ha a kondi terem mellett döntesz!

Az igazság az, hogy szinte mindenkinek, aki valamilyen sportot űz, javasolt a vázizomzat és az izületek megerősítése — és ebbe most beleértem még a futókat is.

Edzés pulzuskontrollal

2019-05-28

Edzés pulzuskontrollal

A pulzuskontroll Egyike a legfontosabb módszereknek, amelyek segítségével tudatos lehetsz az edzéseidben. Hogy mire jó ez? A test úgy működik, hogy a különböző intenzitású testmozgások más és más következményekkel, eredményekkel járnak. Leegyszerűsítve:

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

Jojó effektus

A helytelen fogyókúra következtében a diéta és az elhízás szakaszai egymást követve... Tovább

Anorexia

 Az orvosok anorexia nervosának nevezik a lelki eredetű kóros lesoványodást. Az anorexia... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 121

Átlagos értékelés: 5.0

edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód fitness fogyás fogyókúra kalóriabevitel mozgás