notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Miben segít nekünk a mindfulnesst,miben segít a meditáció

Az okos és objektív döntés titka. És hogyan segítheti ezt a mindfulness?

vitalzone.hu
hirdetes

Annak ellenére, hogy az irodában okos eszközök tucatjával körülvéve tárgyalunk és kommunikálunk, agyunk most is az evolúció évmilliói során konzerválódott, ősrégi gondolkodási mintát követ. Érzéseink, érzelmeink, elvárásaink, előítéleteink erősen befolyásolják gondolkodásunkat, sokszor anélkül, hogy észrevennénk. Mit tehetünk ez ellen?

Minden amit a mindfulnessről tudni kell

A kulcs a tudatosság és a jelenlét. Ez az egyik oka, hogy a mindfulness, azaz a tudatos jelenlét, valamint ennek egyik legjobb gyakorlási lehetősége, a meditáció egyre elfogadottabb az üzleti életben is.


Hogyan gondolkodunk?


Az első lépés elménk működésének tudatosítása. Nagyon leegyszerűsítve: agyunknak három része van. Evolúciós szempontból a legrégebbi az agytörzs, amely például a lélegzetvételért, a szívverésért, egyszóval belső folyamataink működéséért felel – és egyben a legerősebben befolyásolja gondolkodásunkat. A második a limbikus rendszer: itt laknak legtöbbször tudattalan ösztöneink, érzelmeink és rutinos cselekedeteink. A limbikus rendszer erősen befolyásolja a harmadik, egyben legújabb részt, a gondolkodásért felelős agykérget.


E munkamegosztásnak evolúciós okai vannak. Ha például az életben maradás a tét, és az agy ősibb részei úgy érzik, nincs elég energia, akkor az agytörzs és a limbikus rendszer elkezdi bombázni az agykérget, hogy csak egy valamire tudjunk gondolni: az evésre. Ezért nehéz például a fogyókúra, vagy változtatni rutinjainkon pusztán racionális érvek mentén. Tudatalattink nagyon erősen és sokszor észrevétlenül befolyásolja ugyanis a gondolkodásunkat.

hirdetes


Ráadásul az agykéregnek, tehát az agy gondolkodós rendszerének is több része van. A legfiatalabb az úgynevezett prefrontális kéreg, amely a magatartásunkat szervezi. Ezzel döntünk, hogy megcsináljunk-e valamit vagy sem, engedjünk-e a kísértésnek vagy sem. Ez a rész kellett ahhoz, hogy képesek legyünk társadalomban élni, és alá tudjuk rendelni magunkat a normáknak. Ha veszélybe kerül az egyéni túlélés, az agy ezt a részt kapcsolja ki leghamarabb, és a biztonsági üzemmódban sokkal hatékonyabb ösztöneink veszik át a főszerepet. Magyarán: stresszes állapotban nem tudunk gondolkodni, nem tudunk jól dönteni.

hirdetes


Vegyünk egy példát. Bent ülünk egy megbeszélésen, amelynek témája vagy valamelyik kollégánk nem olyan szimpatikus számunkra. Mit érzékel ilyenkor agyunk? Hogy be vagyunk zárva valaki olyannal, akit nem szeretünk, olyan helyre, ahonnan nem tudunk kimenni. Mi lesz a megoldás? Agyunk olyan döntést fog támogatni, amelynek következményeként minél hamarabb kikerülhetünk. Azaz nem feltétlenül a „jó”, az üzlet szempontjából objektíven előnyös döntés lesz a cél, hanem a menekülést, azaz evolúciós szempontból a fennmaradást szolgáló megoldás elérése. Agyunk olyan döntést fog támogatni, amelynek következtében hamar véget ér a meeting. Mindebben pedig az a legrosszabb, hogy ezt a befolyásolást sokszor észre sem vesszük.

Forrás: HVG.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

2019-11-16

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

Ahhoz, hogy hosszútávon is megőrizzük az egészségünket fontos, hogy az ételek, amiket a szervezetünkbe viszünk szintén egészségesek legyenek. A következőkben mutatunk 10 dolgot, amitől egészségesebbé tudod tenni a mindennapi étkezéseket, mindenféle megerőltetés nélkül

A pulzusmérésről röviden

2019-11-15

A pulzusmérésről röviden

Mindenki, aki a rendszeres testmozgást választja,kitűzött valamilyen személyes célt maga elé, amelynek eléréséért naponta, hetente több órát áldoz idejéből. E célok hatékony megvalósítása érdekében elengedhetetlen a terhelés intenzitásának folyamatos nyomon követése

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

2019-11-14

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

Rengeteg embertől hallottam már, hogy ő bizony nem szeret edzőterembe járni. Bár szeretne fogyni, és az edzés maga sem riasztja vissza általában őket – mintha kicsit félnének az edzőteremtől. Nézzük, mi lehet ennek az oka, és hogy győzheted le

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

2019-11-13

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

Nem is gondolnánk milyen hatása lehet egy - egy élelmiszernek a bevett gyógyszerekre. Egyesek képesek többszörösére növelni a hatásfokát, míg mások teljesen semlegesíthetik. . Ezért nagyon körültekintőeknek kell lennünk egy gyógyszerkúra alatt

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

2019-11-13

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

Sokan keverik a szezont a fazonnal! A többség valamilyen oknál fogva azt gondolja, hogy attól, mert valaki vékony, attól már edzett is! Elárulok valamit! 17 évesen vékonynak lenni nem nagy kunszt! Bár azért Magyarországon már ez is nagy szám

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

2019-11-11

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

A felfázással sajnos szinte minden nő találkozott már, mivel különösen a gyengébbik nemet érinti ez a baktériumos fertőzés. Fájdalmas és kellemetlen tünetekkel jár, van akinek enyhébb és van, akinek elviselhetetlen szintű fájdalmakat okoz. Ha te is szenvedsz a felfázástól, próbáld ki a következő házi praktikákat, melyek sokak szerint hatásosnak

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
88 698
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 173 613
Közösség

Szótár

Edzés

Edzés fogalma Az edzés az emberekben való bizalom tudománya a változás érdekében. Az... Tovább

Toxoplazmózis

Cikk a macska toxoplazmózis veszélyeiről itt!    1. Mi a toxoplasmosis... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 119

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő alakformálás diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód fogyás fogyókúra lelki egészség