notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Itt az idő, hogy tegyél az egészségedért!

hirdetes
1

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

Bartók Vivien
hirdetes

Belegondoltál már, hogy edzés során milyen változásokon megy végig a szervezeted? Miket használ fel? Mire van szüksége? Talán a leggyakoribb hiba, amit edzés közben elkövetünk, az a nem megfelelő folyadékbevitel. Testünk vészjelzése a szomjúságérzés, ne várjuk meg amíg jelez nekünk!

Így hat a teljesítményedre az izotóniás sportital!

Ismerd meg a szervezet belső környezetének változásait!

Biztosan Te is hallottad már, hogy “lázasan ne menj edzeni”. Egyrészt a szervezeted le van gyengülve, másrészt pedig intenzív fizikai munka hatására az izomtermelés melléktermékeként sok hő keletkezik és testhőmérsékletünk elkezd emelkedni. 

 

A hipertermia, azaz a túlmelegedés jellemző tünetei:

  • szédülés
  • hányinger
  • szapora pulzus
  • fejfájás

 

A szervezet ekkor beindítja a hőleadást biztosító verejtékezést. Ezáltal a bőr felszínére ürülő izzadság vizet és sókat is tartalmaz, melyeket folyamatosan pótolni kell.

 

Mik azok az izotóniás sportitalok?

 

A sportitalokat azért fejlesztették ki, hogy a sportolók az intenzívebb fizikai megterhelés során – az izzadással leadott anyagokat és a felhasznált energiát – ezt fogyasztva tudják pótolni az ásványi anyagokat és sókat. Lényegében mindegy, hogy élsportolóról vagy hobbisportolóról van szó, hiszen a szervezetben ugyanazok a folyamatok mennek végbe.

hirdetes

 

Érdekelhet: Az ásványi anyagok fontosságáról bővebben itt olvashatsz.

 

Az izotóniás sportitalok főbb jellemzői:

 

  • A sportitalok izotóniásak, azaz a folyadék ionnyomása megegyezik a szervezet belső tereinek ionnyomásával, amelynek normál értéke minden embernél megegyezik.

 

  • A vitaminok közül elsősorban az anyagcserét serkentő B vitamincsaláddal (B1, B2, B6), valamint C vitaminnal egészítik ki ezeket a speciális italokat.

 

  • Szénsavat nem tartalmazhatnak ezek a sportitalok és nem is ajánlott szénsavas ital fogyasztása sportolás közben. Ugyanis a mozgás közben felszabaduló szénsav, akár még a gyomorfalat is megrepesztheti!

 

  • A sportitalokat edzés közben érdemes pótolni, mielőtt még a szomjúság jelentkezik.

 

  • Koffeint és egyéb serkentőszert nem tartalmazhat.

 

  • Ásványianyagtartalmában főleg kálium és magnézium dominál, de tartalmazhatnak még kalciumot, esetleg cinket is, ami serkenti a szénhidrátfelvételt.

 

Fontos: Az energiaital nem alkalmas sportitalnak!

 

Lapozz, a következő oldalon még több hasznos információ vár Rád!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Hasznos tanácsok az immunrendszer erősítéséhez

2020-02-20

Hasznos tanácsok az immunrendszer erősítéséhez

A legyengült immunrendszer (vitamin- és mozgáshiány) miatt könnyen megbetegedhetünk! Hogy elkerüljük ezeket a kellemetlen betegségeket meg kell erősítenünk immunrendszerünket. Megmutatjuk, hogyan

Ismerjük meg a kavitációs kezelést

2020-02-19

Ismerjük meg a kavitációs kezelést

2-3 centi a kritikus részekről kezelésenként? Hogyan lehetséges ez? A kavitációs kezelés lényege, hogy a szervezetbe jutva, úgy halad át az emberi test vezetõ közegein, hogy a bõr alatti zsírsejtekkel szemben kíméletlen, miközben a környezõ szöveteket sértetlenül hagyja

A biciklizés előnyei! Nyeregbe fel!

2020-02-18

A biciklizés előnyei! Nyeregbe fel!

Bringázni szuper! Egyszerre támogatjuk vele testi és lelki egészségünket. Ha csak munkába járunk vele, már azzal is sokat tettünk egészségünkért, de igyekezzetek sűrűbben használni. Szuper program például ha barátokkal akartok csinálni valamit vagy leugra.

9 Otthoni módszer az éjszakai fogfájás csillapítására

2020-02-13

9 Otthoni módszer az éjszakai fogfájás csillapítására

A fogfájás igazán megkeserítheti mindennapjainkat, különösen az éjszaka folyamán, hiszen aludni sem tudunk tőle. Hogyan csillapítsuk fájdalmunkat az éjszaka közepén?

Milyen betegségeket okoz a D-vitamin hiánya?

2020-02-11

Milyen betegségeket okoz a D-vitamin hiánya?

A D-vitamin egy részét a bőrünk állítja elő napfény hatására. A D-hormonnak is nevezett kalciferol nem csupán a csontok egészségére, hanem az egész test működésére kihatással van.

Nyomozzunk egy kicsit! Gyümölcsök, jók e a fruktóz miatt vagy sem?

2020-02-07

Nyomozzunk egy kicsit! Gyümölcsök, jók e a fruktóz miatt vagy sem?

Rengeteget „anekdotáztam” már kis gyógyszerész vendégemről, akivel sokszor kerülünk érdekes beszélgetésekbe edzés közben. A múlt héten is történt ilyen, akkor éppen a gyümölcsök jók e a fruktóz miatt vagy sem témakör volt a porondon.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
83 966
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
329 669
Közösség

Szótár

F-vitamin

F-vitamin   Az esszenciális zsírsavakat régen a vitaminok közé sorolták. Az emberi... Tovább

Low fat diéta

A zsírbevitel korlátozásán alapuló diéta Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0

alakformálás diéta egészség egészséges életmód fitness sport vitamin