notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezért fogyassz több áfonyát! Számos egészségügyi előny a fekete áfonyáról

Minden, amit tudni kell a fekete áfonyáról

SzSz
hirdetes

Az áfonya egyre népszerűbb gyümölcs hazánkban is. Szinte már majdnem minden élelmiszerboltban megtalálhatjuk ezeket az édes, zamatos és tápláló bogyókat. Az áfonya szezonja ilyenkor kezdődik, így érdemes belőle minél többet fogyasztani, hiszen nem csak finom, de számos egészségügyi előnye is van. Mutatjuk! 

Áfonya

Gyors tények a fekete áfonyáról


Az áfonya egy antocianin nevű növényi vegyületet tartalmaz, amelyből ered kék színe és rengeteg jó tulajdonsága az egészségre nézve. A fekete áfonya segíthet a szív-, a csontok, a bőr egészségének fenntartásában, emellett jó hatással van a vérnyomásra, a cukorbetegségek kezelésében, a rák megelőzésében és javítja a mentális egészséget. 
Egy csésze áfonya a napi ajánlott C-vitamin adag 24%-át teszi ki. Emellett az áfonya számos vitamint és antioxidánst tartalmaz. 
Az áfonyát sokféleképpen felhasználhatjuk, akár snackként vagy a reggeli zabkása, gofri, palacsinta vagy joghurt tetejére. Nagyon finom lesz vele minden étel! 

 

 

Az áfonya előnyei


Az antocianinnak nevezett flavonoidok, amelyek az áfonyában is megtalálhatók, számos egészségügyi előnyökkel járnak. A flavonoidok olyan növényi vegyületek, amelyek gyakran erős antioxidáns hatással rendelkeznek. Az antocianin felelős az áfonya jellegzetes kék színért. Ez is hozzájárul a fekete áfonya számos előnyéhez.

hirdetes

 

A különféle gyümölcsök és zöldségek fogyasztása régóta számos életmóddal kapcsolatos egészségügyi feltétel csökkentésével jár együtt.

 

Számos tanulmány kimutatta, hogy a fekete áfonya fogyasztása csökkenti az elhízás, a cukorbetegség, a szívbetegségek és az általános halálozás kockázatát. A növényi élelmiszerek elősegíthetik a haj és a bőr egészségét, a megnövekedett energiát és a kisebb súly fenntartását.

 

 

hirdetes

 
1) Az egészséges csontok fenntartása


A fekete áfonya vasat, foszfort, kalciumot, magnéziumot, mangánt, cinket és K-vitamint tartalmaz. Mindegyik a csont összetevője. Ezen ásványi anyagok és vitaminok megfelelő bevitele hozzájárul a csontszerkezet és az izmok erősítéséhez. A vas és a cink kulcsfontosságú szerepet játszik a csontok és ízületek szilárdságának és rugalmasságának fenntartásában. A K-vitamin alacsony bevitele a csonttörés nagyobb kockázatához kapcsolódik. Azonban a megfelelő K-vitamin-bevitel javítja a kalcium felszívódását és csökkentheti a kalciumveszteséget.

 

 

2) Bőr egészsége


A kollagén a bőr támogató rendszere. Alapvető tápanyagként támaszkodik a C-vitaminra, és segít megelőzni a nap, a szennyezés és a füst okozta bőrkárosodást. A C-vitamin javíthatja a kollagén képességét a ráncok simítására és a teljes bőrfelület javítására.


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ismerd meg a Cassava Garit! Diétás tejbegríz és túrógombóc!

2019-07-02

Ismerd meg a Cassava Garit! Diétás tejbegríz és túrógombóc!

A manióka növény gyökéréből készült dara vagy liszthelyettesítő anyag. A manióka (Manihot esculenta) egy afrikai növény, amelyet számos más meleg égövi országban is termesztenek.

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

2019-06-20

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

A fehérje a szervezetünk számára az egyik igen fontos tápanyag. A fehérje mellett a mási két tápanyag a szénhidrát és a zsír, amelyre ügyelnünk kell. De mennyi fehérjét kell fogyasztanunk, hogy egészségesek maradjunk? Segítünk!

Mit kell tudni a kazeinről?

2019-06-03

Mit kell tudni a kazeinről?

A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

2019-05-21

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

A vegán életmódnak számos előnye van. A kutatások szerint a vegánokat kevésbé fenyegetik a krónikus megbetegedések, például a rák különböző formái, a szívbetegség, a hipertenzió, és a 2-es típusú cukorbetegség.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
88 762
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 542 910
Közösség

Szótár

Diófa

Latin neve: Juglans regia   Eredete, élőhelye   A közönséges dió délkeletre a... Tovább

A-vitamin

Az A-vitamin szükségletet a vegyes táplálkozás fedezi.   A szükséglet növekedésével... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 110

Átlagos értékelés: 4.9