notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezért fogyassz több áfonyát! Számos egészségügyi előny a fekete áfonyáról

hirdetes

Minden, amit tudni kell a fekete áfonyáról

SzSz
hirdetes

Az áfonya egyre népszerűbb gyümölcs hazánkban is. Szinte már majdnem minden élelmiszerboltban megtalálhatjuk ezeket az édes, zamatos és tápláló bogyókat. Az áfonya szezonja ilyenkor kezdődik, így érdemes belőle minél többet fogyasztani, hiszen nem csak finom, de számos egészségügyi előnye is van. Mutatjuk! 

Áfonya

Gyors tények a fekete áfonyáról


Az áfonya egy antocianin nevű növényi vegyületet tartalmaz, amelyből ered kék színe és rengeteg jó tulajdonsága az egészségre nézve. A fekete áfonya segíthet a szív-, a csontok, a bőr egészségének fenntartásában, emellett jó hatással van a vérnyomásra, a cukorbetegségek kezelésében, a rák megelőzésében és javítja a mentális egészséget. 
Egy csésze áfonya a napi ajánlott C-vitamin adag 24%-át teszi ki. Emellett az áfonya számos vitamint és antioxidánst tartalmaz. 
Az áfonyát sokféleképpen felhasználhatjuk, akár snackként vagy a reggeli zabkása, gofri, palacsinta vagy joghurt tetejére. Nagyon finom lesz vele minden étel! 

 

 

Az áfonya előnyei


Az antocianinnak nevezett flavonoidok, amelyek az áfonyában is megtalálhatók, számos egészségügyi előnyökkel járnak. A flavonoidok olyan növényi vegyületek, amelyek gyakran erős antioxidáns hatással rendelkeznek. Az antocianin felelős az áfonya jellegzetes kék színért. Ez is hozzájárul a fekete áfonya számos előnyéhez.

hirdetes

 

A különféle gyümölcsök és zöldségek fogyasztása régóta számos életmóddal kapcsolatos egészségügyi feltétel csökkentésével jár együtt.

 

Számos tanulmány kimutatta, hogy a fekete áfonya fogyasztása csökkenti az elhízás, a cukorbetegség, a szívbetegségek és az általános halálozás kockázatát. A növényi élelmiszerek elősegíthetik a haj és a bőr egészségét, a megnövekedett energiát és a kisebb súly fenntartását.

 

 

 
1) Az egészséges csontok fenntartása


A fekete áfonya vasat, foszfort, kalciumot, magnéziumot, mangánt, cinket és K-vitamint tartalmaz. Mindegyik a csont összetevője. Ezen ásványi anyagok és vitaminok megfelelő bevitele hozzájárul a csontszerkezet és az izmok erősítéséhez. A vas és a cink kulcsfontosságú szerepet játszik a csontok és ízületek szilárdságának és rugalmasságának fenntartásában. A K-vitamin alacsony bevitele a csonttörés nagyobb kockázatához kapcsolódik. Azonban a megfelelő K-vitamin-bevitel javítja a kalcium felszívódását és csökkentheti a kalciumveszteséget.

 

 

2) Bőr egészsége


A kollagén a bőr támogató rendszere. Alapvető tápanyagként támaszkodik a C-vitaminra, és segít megelőzni a nap, a szennyezés és a füst okozta bőrkárosodást. A C-vitamin javíthatja a kollagén képességét a ráncok simítására és a teljes bőrfelület javítására.


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A 21 éves hamburger jobban tartja magát mint Te

2020-01-24

A 21 éves hamburger jobban tartja magát mint Te

Idén ünnepli 21. születésnapját a McDonald's hamburger, de az öregedés jelei (jelen esetben a penész) azóta sem jelentkezett rajta. Mi az örök fiatalságának titka? Mi állhat a háttérben?

Pofonegyszerű egészséges reggeli

2020-01-16

Pofonegyszerű egészséges reggeli

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ugye tudod? De nem mindegy, hogy mi kerül a tányérodra! Ha unod már a zabkását, ezt a 3 perces egészséges receptet imádni fogod!

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

2019-12-19

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

Ígértem, írok az édesítőszerekről, amikkel a cukrot ki lehet váltani. Úgy gondoltam 2 nagy csoport szerint fogom rendezni őket, TERMÉSZETES és MESTERSÉGES. Ebben a részben a természetes édesítőszerekről lesz szó.

Fitten karácsonykor

2019-12-18

Fitten karácsonykor

A karácsonyi ünnepek élvezetéhez és az egészséges életmód fenntartásához olvasd el az ünnepi fitnesz útmutatónkat!

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

2019-12-13

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

5+1 isteni finom, ráadásul diétás desszertreceptet hoztam most nektek, ismerjétek meg ti is ezeket a diétás karácsonyi desszerteket!

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
224 539
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
224 539
Közösség

Szótár

B5-vitamin

B5-vitamin   Pantoténsav. A β-alanin 1,3-dihidroxi-2,2-dimetilvajsavval acilezett... Tovább

Táplálékkiegészítő

  Az étkezések kiegészítésére, pótlására szolgáló legális készítmények, melyek... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 111

Átlagos értékelés: 4.9