notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mikor vigyük be a legtöbb fehérjét? Utánajártunk!

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

SzSz
hirdetes

Mindannyiunk számára szükség van fehérjebevitelre, hogy egy kiegyensúlyozott étrend mellett egészségesek maradhassunk. Bizonyos okokból érdemes több fehérjét fogyasztanunk, köztük fogyás és izomnövelés során. Ugyanakkor azt is fontos meghatározni, hogy melyik a legjobb időpont a fehérje fogyasztására. 

Fehérjebevitel

Több bizonyíték is van arra, hogy a fehérje fogyasztása segíthet a fogyásban, illetve az izomtömeg növelésében, megfelelő edzés mellett. 

 

A kutatások során azonban azt még nem tudták megállapítani, hogy melyik a legjobb időpont a fehérje bevitelre. Persze, az a legjobb, ha a nap folyamán folyamatosan biztosítjuk szervezetünk számára a megfelelő tápanyagbevitelt. A legtöbb ember egyébként nem visz be kellő mennyiségű fehérjét étrendjében, ezért érdemes akár kiegészítők formájában pótolni ennek hiányát, akármi is legyen a célunk. 

 

 

Cél: fogyás


Mint már említettük a fehérje elengedhetetlen az izom építéséhez, és segíthet a fogyásban.
Mivel a fehérje segít a telítettség érzésében, ezáltal az éhség is később jelentkezhet, ami segít a kalóriabevitel csökkentésében. Ha a fogyás a cél, a fehérjebevitelt főleg az étkezések közötti időszakban érdemes megnövelni, hogy elkerüljük a nassolást. Emellett arra is figyelni kell, hogy a szénhidrát-fehérje-zsír arányát főleg a fehérjére összpontosítsuk, hiszen így elkerülhetjük az izomveszteséget, mégis fogyni fogunk. 

hirdetes


A fehérjében magasabb étrend javíthatja a testzsírszázalék arányát, azaz támogatja a fogyást. A szakemberek azt mondják, hogy egy ilyen étrend kialakításánál általában 1,2-1,6 gramm fehérjével kell számolnunk kilogrammonként naponta. 

 

 


Cél: izomépítés


Több tanulmány során is vizsgálták, hogy van-e kapcsolat a fehérje fogyasztásának időpontja és az izomnövekedés mennyisége között. Az eredmények azonban sajnos nem világosak. A szakemberek azt mondják, hogy a megfelelő izomnövekedéshez magas fehérjebevitelre van szükség. Itt is érdemes 1,5-1,7 gramm fehérjével számolni kilogrammonként naponta, azonban fontos a megfelelő szénhidrátbevitel is, hogy kellő energiát vihessünk be az izmok fejlődéséhez. Izomnövelés során az edzések előtt és után is vigyünk be tiszta fehérjét, amelyet leginkább táplálékkiegészítőkkel tudunk a legkönnyebben pótolni. 

hirdetes


A piacon számos fehérjepor közül választhatunk, amelyek között mindenki megtalálhatja a saját ízlésének megfelelőt. A legjobb a tejsavófehérje, amely a leghatékonyabban építi az izmokat. Az, aki a tejben található fehérjére érzékeny, annak is van választása, hiszen a piacon már elérhető számos másfajta fehérje is. Erről bővebben ITT írtunk.

 
Ha a célunk az izomnövelés elsősorban nem a fehérjebevitel időzítése a legfontosabb, hanem annak mennyisége, így ezt tartsuk szem előtt. Pihenőnapokon is ugyanúgy figyeljünk oda a fehérjebevitelre, hiszen az izmok építéséhez ezeken a napokon is kellő mennyiégű tápanyagra van szüksége a szervezetnek. 

 

 


 A kutatások azt mutatják, hogy a fehérje mennyiségének növelése hatékonyan hathat a fogyás és az izomnövelés során. A kutatások azonban még nem tudták pontosan meghatározni, hogy mi a legjobb időpont a fehérjék fogyasztására.


A fehérjebevitel azonban nem csak a fogyni vágyók és az izomtömeg felszedése során fontos, hiszen egy kiegyensúlyozott étrend alapja kell, hogy legyen minden embernél egy egészséges életmódhoz. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

2019-05-16

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

Talán hallottál már a ketogén diétáról, talán még nem találkoztál vele, egy biztos: fogyni vágyók millióinak segített már hatékonyan és gyorsan lefaragni testúlyukból. Íme részletes útmutató kezdőknek.

Mit ehetünk az alacsony szénhidráttartalmú értend során?

2019-05-15

Mit ehetünk az alacsony szénhidráttartalmú értend során?

Az alacsony szénhidráttartalmú étrend korlátozza a szénhidrátbevitelt. A szénhidrát helyett fehérjét, egészséges zsírokat és rengeteg zöldséget kell fogyasztani. De pontosan mit ehetünk egy ilyen étrend alatt? Mutatjuk!

Miért rontjuk el a diétát?

2019-04-29

Miért rontjuk el a diétát?

Az összeállított étrendek papíron jól hangzanak, és egy darabig tarthatók is. Sokan azonban hamar feladják még mielőtt bármilyen eredményt látnának. Hogyan lehetséges tartanunk magunkat a diétához? A kulcs egy rugalmas étrendben rejlik! Lássuk, ez mit jelent!

Ne csak a kalóriákra figyeljünk, a makrotápanyagok megfelelő összeállításában rejlik a siker kulcsa!

2019-04-16

Ne csak a kalóriákra figyeljünk, a makrotápanyagok megfelelő...

A csodadiéták és a kalóriák bűvöletében hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni a makrotápanyagokat, az csak a gyúrósoknak való jeligével.

5 dolog, amit tudnod kell az időszakos diétákról

2019-04-15

5 dolog, amit tudnod kell az időszakos diétákról

Fogyókúra vagy életmódváltás? -10 kiló 15 nap alatt? Hogyan lehetséges ez, és mik a hátulütői? Íme 5 dolog, amit tudnod kell a szuper hatékony, sokat ígérő, extra gyors fogyást garantáló diétákról.

10 aranyszabály a nassoláshoz

2019-04-15

10 aranyszabály a nassoláshoz

Nassolás diéta alatt? Naná! Elhoztuk a diétás, fogyókúrás nassolás 10 aranyszabályát, amiket ha betartasz, nyugodt szívvel mondhatsz igent a nassolnivalókra akkor is, ha éppen fogyókúrázol.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
307 669
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 432 056
Közösség

Szótár

Statikus streching

  A statikus gyakorlatokkal már sokkal hatékonyabban fejleszthető az ízületi... Tovább

Subcutan zsírszövet

Bőr alatti zsírszövet Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 102

Átlagos értékelés: 5.0