notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Milyen fehérjeporokat fogyasszunk ételérzékenyként? Mutatjuk az alternatívákat!

Fehérjepor alternatívák tejérzékenyeknek

SzSz
hirdetes

Manapság egyre többen allergiások valamilyen élelmiszerre, és kiemelkedő helyen szerepel a laktóz-, a tej-, és a gluténérzékenység. A testépítésben vagy diétában igen fontos a fehérjebevitel, hiszen az izomépítés egyik elengedhetetlen alappillére mind a nőknél, mind a férfiaknál. 

 

 

Fehérjepor alternatívák

A fehérjeporok remek kiegészítők lehetnek az edzések után, illetve akár köztes étkezésre vagy vacsorára egyaránt. A fehérjeporok többsége azonban tejfehérjéből, vagyis tehéntejből kinyert fehérjéből készülnek, amelyeket a tejérzékenyek nem fogyaszthatnak. Manapság a piacon már többféle alternatíva is elérhető ezekből a fehérjeporokból, azonban fontos tudni, hogy ezek nem tiszta fehérjeforrások. De lássuk melyek azok az alternatívák, amelyeket a tejre érzékenyek is fogyaszthatnak. 

 

 

Szójafehérje


A szója magas arginin és összetett láncú aminosav tartalommal bír, emellett anyagcsere gyorsító, ezáltal zsírégető funkcióval, illetve rák-, és egyéb betegség megelőző hatásait is ismerik. Ez máris jól hangzik, azonban a szójában olyan összetevő is megtalálható, amely hasonló az ösztrogénhoz, amely női nemi hormon. Így a férfiak esetén ezt a fajta fehérjét más fehérjékkel kombinálva érdemes fogyasztani. A szójafehérjét a szójababból vonják ki, és ez az egyik legkiválóbb minőségű növényi alapú fehérje, rendkívül jó aminosav profillal. A szója tápanyagtartalmát tekintve 30% szénhidrát- (15% rost), 38% fehérje-, 18% zsír- (85% telítetlen) és 14% nedvességtartalom értékekkel számolhatunk. A szója tartalmazza mind a 9 esszenciális aminosavat a legtökéletesebb arányban. Mindezek mellett nagy arányban tartalmaz káliumot, cinket, vasat, E-vitamint, foszfort, valamint a B-vitaminokat.

hirdetes


A szójafehérje amellett, hogy az egyik legjobb növényi fehérje, amit alternatívaként választhatunk egy kis mellékízzel rendelkezik, azonban vegánok is fogyaszthatják. Ezt megszokva azonban tökéletes választás lesz a tejsavófehérje kiváltásaképp. 

 

 

Borsófehérje


A borsófehérje az egyik legjobb növényi fehérjék közé tartozik a tápértékét tekintve. Tudományos vizsgálatok kimutatták, hogy esszenciális aminosav profilja ideálissá teszi emberi fogyasztásra. A sporttáplálkozás szempontjából releváns aminosavak jelenléte kivételesen magas. Nagyszerű glutamin, lizin és BCAA tartalmában hasonlít a tejsavófehérjéhez, míg arginin tartalom tekintetében kimagasló, sokkal jobb a tejsavófehérjénél. A borsófehérje emésztési aránya nagyon magas, embereknél 98%-os. Ráadásul ez a fehérje hatékonyan nyomja el az éhséget, hiszen telítettség érzést okoz. A borsófehérje tápanyagtartalmát tekintve 3%-a szénhidrát, 6%-a zsír, és 91%-a fehérje, amely rendkívüli. 

hirdetes


A borsófehérjével sajnos ugyanaz a helyzet, mint a szója esetén. Ez a fehérje is mellékízzel rendelkezik, és többen azt állítják, hogy nem igazán megszokható az íze. Próbáljunk ki többféle márkát és ízt, hogy megtalálhassuk a számunkra megfelelőt. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Húsba vágó kérdések

2019-09-05

Húsba vágó kérdések

Sokaknak a diéta egyet jelent a fogyókúrával. A felmérések szerint viszont a legtöbben valamilyen táplálékallergia, érzékenység, vagy cukorbetegség esetén kényszerülnek étrendváltoztatásra.

Így csaphatják be magukat a fogyózó tésztafüggők

2019-09-03

Így csaphatják be magukat a fogyózó tésztafüggők

Amerikai bloggerek kitalálták, mivel lehetne szerethetőbbé tenni egy hasznos, mégis kacatgyanúsnak tűnő konyhai eszközt.

Tíz egyszerű módszer, hogy kevesebbet együnk

2019-08-28

Tíz egyszerű módszer, hogy kevesebbet együnk

Naponta több mint kétszáz evéssel kapcsolatos döntést hozunk, amelyek közül a legtöbb egyáltalán nem tudatos. Éppen ezért, ha fogyni akarunk, a kalóriaszámlálás helyett célravezetőbb lehet, ha étkezési szokásainkat alakítjuk át.

Fogyni akar? Cserélje le a tányérját!

2019-08-26

Fogyni akar? Cserélje le a tányérját!

Nem forradalmi, nem új, és sokszor nem is követhető. Mégis, Brian Wansink tanácsaival örök életünkre kontrollálni tudjuk a testsúlyunkat.

Milyen egy egészséges romantikus vacsora?

2019-08-21

Milyen egy egészséges romantikus vacsora?

Egy kettesben elköltött romantikus vacsoránál általában nem figyelünk arra, hogy a legegészségesebb ételeket fogyasszuk. Ilyenkor könnyű bűnbe esni, ám kis körültekintéssel olyan fogásokat választhatunk, amelyek nem jelentenek plusz kalóriákat, feltéve, hogy mértékkel fogyasztunk belőlük.

Gondold meg, úgy igyál!

2019-08-20

Gondold meg, úgy igyál!

A gyorsított trónöröklés egyik lehetséges helyszíne a történelem folyamán mindig is a terített asztal volt; az uralkodóknak a mérgezéstől való félelme pedig a testőrök egy specializált gárdáját hozta létre, az előkóstolókét.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
66 452
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 888 187
Közösség

Szótár

Pihenés

A pihenés fogalma A pihenés fizikai és szellemi erők teljes értékű... Tovább

Glükóz

A glükóz nem más, mint vércukor, hétköznapi néven szőlőcukor. A glükóz olyan cukor,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 174

Átlagos értékelés: 4.7