notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Milyen fehérjeporokat fogyasszunk ételérzékenyként? Mutatjuk az alternatívákat!

hirdetes

Fehérjepor alternatívák tejérzékenyeknek

SzSz
hirdetes

Manapság egyre többen allergiások valamilyen élelmiszerre, és kiemelkedő helyen szerepel a laktóz-, a tej-, és a gluténérzékenység. A testépítésben vagy diétában igen fontos a fehérjebevitel, hiszen az izomépítés egyik elengedhetetlen alappillére mind a nőknél, mind a férfiaknál. 

 

 

Fehérjepor alternatívák

A fehérjeporok remek kiegészítők lehetnek az edzések után, illetve akár köztes étkezésre vagy vacsorára egyaránt. A fehérjeporok többsége azonban tejfehérjéből, vagyis tehéntejből kinyert fehérjéből készülnek, amelyeket a tejérzékenyek nem fogyaszthatnak. Manapság a piacon már többféle alternatíva is elérhető ezekből a fehérjeporokból, azonban fontos tudni, hogy ezek nem tiszta fehérjeforrások. De lássuk melyek azok az alternatívák, amelyeket a tejre érzékenyek is fogyaszthatnak. 

 

 

Szójafehérje


A szója magas arginin és összetett láncú aminosav tartalommal bír, emellett anyagcsere gyorsító, ezáltal zsírégető funkcióval, illetve rák-, és egyéb betegség megelőző hatásait is ismerik. Ez máris jól hangzik, azonban a szójában olyan összetevő is megtalálható, amely hasonló az ösztrogénhoz, amely női nemi hormon. Így a férfiak esetén ezt a fajta fehérjét más fehérjékkel kombinálva érdemes fogyasztani. A szójafehérjét a szójababból vonják ki, és ez az egyik legkiválóbb minőségű növényi alapú fehérje, rendkívül jó aminosav profillal. A szója tápanyagtartalmát tekintve 30% szénhidrát- (15% rost), 38% fehérje-, 18% zsír- (85% telítetlen) és 14% nedvességtartalom értékekkel számolhatunk. A szója tartalmazza mind a 9 esszenciális aminosavat a legtökéletesebb arányban. Mindezek mellett nagy arányban tartalmaz káliumot, cinket, vasat, E-vitamint, foszfort, valamint a B-vitaminokat.

hirdetes


A szójafehérje amellett, hogy az egyik legjobb növényi fehérje, amit alternatívaként választhatunk egy kis mellékízzel rendelkezik, azonban vegánok is fogyaszthatják. Ezt megszokva azonban tökéletes választás lesz a tejsavófehérje kiváltásaképp. 

 

 

Borsófehérje


A borsófehérje az egyik legjobb növényi fehérjék közé tartozik a tápértékét tekintve. Tudományos vizsgálatok kimutatták, hogy esszenciális aminosav profilja ideálissá teszi emberi fogyasztásra. A sporttáplálkozás szempontjából releváns aminosavak jelenléte kivételesen magas. Nagyszerű glutamin, lizin és BCAA tartalmában hasonlít a tejsavófehérjéhez, míg arginin tartalom tekintetében kimagasló, sokkal jobb a tejsavófehérjénél. A borsófehérje emésztési aránya nagyon magas, embereknél 98%-os. Ráadásul ez a fehérje hatékonyan nyomja el az éhséget, hiszen telítettség érzést okoz. A borsófehérje tápanyagtartalmát tekintve 3%-a szénhidrát, 6%-a zsír, és 91%-a fehérje, amely rendkívüli. 


A borsófehérjével sajnos ugyanaz a helyzet, mint a szója esetén. Ez a fehérje is mellékízzel rendelkezik, és többen azt állítják, hogy nem igazán megszokható az íze. Próbáljunk ki többféle márkát és ízt, hogy megtalálhassuk a számunkra megfelelőt. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Pofonegyszerű egészséges reggeli

2020-01-16

Pofonegyszerű egészséges reggeli

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ugye tudod? De nem mindegy, hogy mi kerül a tányérodra! Ha unod már a zabkását, ezt a 3 perces egészséges receptet imádni fogod!

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

2019-12-19

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

Ígértem, írok az édesítőszerekről, amikkel a cukrot ki lehet váltani. Úgy gondoltam 2 nagy csoport szerint fogom rendezni őket, TERMÉSZETES és MESTERSÉGES. Ebben a részben a természetes édesítőszerekről lesz szó.

Fitten karácsonykor

2019-12-18

Fitten karácsonykor

A karácsonyi ünnepek élvezetéhez és az egészséges életmód fenntartásához olvasd el az ünnepi fitnesz útmutatónkat!

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

2019-12-13

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

5+1 isteni finom, ráadásul diétás desszertreceptet hoztam most nektek, ismerjétek meg ti is ezeket a diétás karácsonyi desszerteket!

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Mert enni jó!

2019-12-10

Mert enni jó!

Az őszi-téli időszakban jellemző, hogy kevésbé érezzük magunkat aktívnak, mégis egész nap az evésen jár az eszünk. Ráadásul a magyar konyhában ilyenkor különösen népszerűek a zsírosabb fogások, azonban az egyoldalú táplálkozás hosszú távon egészségügyi következményekhez vezethet.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
138 179
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
138 179
Közösség

Szótár

Elfáradási sajátosságok

  A testi és szellemi elfáradás az edzés természetes velejárója. Az elfáradás... Tovább

Kakukkfű

Latin neve: Thymus serpyllum   Eredete, élőhelye   A Földközi-tenger... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 174

Átlagos értékelés: 4.7