notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Milyen fehérjeporokat fogyasszunk ételérzékenyként? Mutatjuk az alternatívákat!

Fehérjepor alternatívák tejérzékenyeknek

SzSz
hirdetes

Manapság egyre többen allergiások valamilyen élelmiszerre, és kiemelkedő helyen szerepel a laktóz-, a tej-, és a gluténérzékenység. A testépítésben vagy diétában igen fontos a fehérjebevitel, hiszen az izomépítés egyik elengedhetetlen alappillére mind a nőknél, mind a férfiaknál. 

 

 

Fehérjepor alternatívák

A fehérjeporok remek kiegészítők lehetnek az edzések után, illetve akár köztes étkezésre vagy vacsorára egyaránt. A fehérjeporok többsége azonban tejfehérjéből, vagyis tehéntejből kinyert fehérjéből készülnek, amelyeket a tejérzékenyek nem fogyaszthatnak. Manapság a piacon már többféle alternatíva is elérhető ezekből a fehérjeporokból, azonban fontos tudni, hogy ezek nem tiszta fehérjeforrások. De lássuk melyek azok az alternatívák, amelyeket a tejre érzékenyek is fogyaszthatnak. 

 

 

Szójafehérje


A szója magas arginin és összetett láncú aminosav tartalommal bír, emellett anyagcsere gyorsító, ezáltal zsírégető funkcióval, illetve rák-, és egyéb betegség megelőző hatásait is ismerik. Ez máris jól hangzik, azonban a szójában olyan összetevő is megtalálható, amely hasonló az ösztrogénhoz, amely női nemi hormon. Így a férfiak esetén ezt a fajta fehérjét más fehérjékkel kombinálva érdemes fogyasztani. A szójafehérjét a szójababból vonják ki, és ez az egyik legkiválóbb minőségű növényi alapú fehérje, rendkívül jó aminosav profillal. A szója tápanyagtartalmát tekintve 30% szénhidrát- (15% rost), 38% fehérje-, 18% zsír- (85% telítetlen) és 14% nedvességtartalom értékekkel számolhatunk. A szója tartalmazza mind a 9 esszenciális aminosavat a legtökéletesebb arányban. Mindezek mellett nagy arányban tartalmaz káliumot, cinket, vasat, E-vitamint, foszfort, valamint a B-vitaminokat.

hirdetes


A szójafehérje amellett, hogy az egyik legjobb növényi fehérje, amit alternatívaként választhatunk egy kis mellékízzel rendelkezik, azonban vegánok is fogyaszthatják. Ezt megszokva azonban tökéletes választás lesz a tejsavófehérje kiváltásaképp. 

 

 

Borsófehérje


A borsófehérje az egyik legjobb növényi fehérjék közé tartozik a tápértékét tekintve. Tudományos vizsgálatok kimutatták, hogy esszenciális aminosav profilja ideálissá teszi emberi fogyasztásra. A sporttáplálkozás szempontjából releváns aminosavak jelenléte kivételesen magas. Nagyszerű glutamin, lizin és BCAA tartalmában hasonlít a tejsavófehérjéhez, míg arginin tartalom tekintetében kimagasló, sokkal jobb a tejsavófehérjénél. A borsófehérje emésztési aránya nagyon magas, embereknél 98%-os. Ráadásul ez a fehérje hatékonyan nyomja el az éhséget, hiszen telítettség érzést okoz. A borsófehérje tápanyagtartalmát tekintve 3%-a szénhidrát, 6%-a zsír, és 91%-a fehérje, amely rendkívüli. 

hirdetes


A borsófehérjével sajnos ugyanaz a helyzet, mint a szója esetén. Ez a fehérje is mellékízzel rendelkezik, és többen azt állítják, hogy nem igazán megszokható az íze. Próbáljunk ki többféle márkát és ízt, hogy megtalálhassuk a számunkra megfelelőt. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg növelésével.

2019-10-21

Izomtömegnövelő táplálkozás. Mindenkinek, aki bajban van az izomtömeg...

Izomtömegnövelő táplálkozás, mindenkinek ajánlom, aki bajban van az izomtömeg növelésével, nagyon hasznos tanácsok, hogy te is sokkal eredményesebb legyél

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
106 310
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 191 225
Közösség

Szótár

VLCD

A VLCD a very low calory diet angol kifejezés rövidítése, mely a nagyon alacsony... Tovább

Kreatin táplálékkiegészítők

  A kreatin az ételekben és a szervezetünkben is természetesen megtalálható aminosav... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 174

Átlagos értékelés: 4.7