notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi a duzzadó izmok titka?

hirdetes

Mi a duzzadó izmok titka?

Puskás Rékka

Egyes emberektől igen távol áll a sport, más emberek pedig a karbantartás, esetleg kikapcsolódás miatt végzik. És természetesen olyanok is vannak, akiknek a testépítés, a domborodó izmok kiépítése a célja. De hogyan lehet a leghatékonyabban elérni a kívánt izomzatot? Néhány egyszerű – megérteni, nem csinálni egyszerű – lépés, no meg persze óriási akaraterő, és bárkinek lehet hatalmas bicepsze.

Mi kell a komoly izomzat kiépítéséhez?

Helyes táplálkozás

Az első lépés a felé, hogy valaki komoly izomzatot építsen ki, a helyes étrend kialakítása. Ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy az addig szeretett ételeket a jövőben ne lehetne fogyasztani, de aki komolyan gondolja a testépítést, annak meg kell terveznie minden étkezést. Azért fontos, hogy tápanyagban gazdag legyen az étrend, mert az izomépítés komoly fizikai munka útján lehetséges, azt pedig senki nem bírja sokáig, ha mű adalékokkal teli gyorskaján él.

A helyes táplálkozásnak része a rendszeresség, és az egyes étkezések menüjének pontos megtervezése. Mára már egyre inkább terjed el szerencsére, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése, illetve, hogy egészségesebb reggelire enni nagyobb adag főtt ételeket, mint vacsorára. A reggeli akkor tudja betölteni a szerepét, ha szénhidrátban gazdag, tartalmaz gyümölcsöt, rostokat, és annyira változatos, amennyire csak lehetséges. 

Az ebéd, mint főtt étkezés rendben van, de nem tanácsos mindig ugyanazt a három fogást készíteni, mert nem csak unalmas lesz, de nem is juttat be minden szükséges tápanyagot. A vacsora lehetőleg ne legyen se nehéz, se zsíros, és a legjobb, ha szénhidrátot sem tartalmaz, mert attól az ember megélénkül, és ez nem segít az elalvásban – ezért kell reggelire fogyasztani szénhidrátban gazdag étkeket, mert így egész napra jut energia. Vacsorára inkább könnyű dolgok jók, vagy akár a hidegvacsorák, amik nem terhelik meg a gyomrot sem.

hirdetes

Egy olyan ember számára, aki nagy izomtömeget szeretne kiépíteni, szükséges lehet táplálékkiegészítők és étrendkiegészítők fogyasztása is, például tömegnöveléshez a fehérjepor. Csak arra kell figyelni, hogy ezt sem szabad túlzásba vinni, be kell tartani a kapott utasításokat.

Megfelelő edzésterv

Önmagában a sport kevés. A fegyencedzés, ami az egyik legkeményebb edzésforma, nem lesz hatékony, ha nem személyre szabva lett összeállítva. Ebben érdemes egy szakértő segítségét kérni, személyiedzőt, vagy konditeremben dolgozót. Ő ugyanis pontosan tudni fogja, hogy a különböző alkatokhoz, adottságokhoz milyen gyakorlatokat kell hozzárendelni a cél elérésének érdekében.

A már készen lévő edzéstervet pedig kőkeményen be kell tartani, becsületesen csinálni. Lesznek nehezebb napok, és az is biztos, hogy nem két napba fog telni, amíg látszik az eredmény. 

hirdetes

Amennyiben már egy ideje használatban van az adott gyakorlatsor, és nem jelent elég nagy kihívást, akkor időszerűvé válik fitness kiegészítők vásárlása a hatékonyság fokozására. Ilyen kiegészítő lehet például egy súlymellény, ami az izmok erőbevételének növelését és ezáltal az edzés hatásfokát kényelmesebben növeli, mint egy súlyzó, hiszen nem szükséges tartani, csak felvenni. A saját tömeg növelésével az olyan gyakorlatok, mint a húzódzkodás, nagyobb mértékben veszik igénybe az izmokat.

Akaraterő és kitartás

És ami minden edzésforma, sport és testépítés legalapvetőbb kellékei, az az akaraterő és a kitartás. Mindkettőre szükség van, és egyik sem törhet meg, ha valaki célt akar érni. A sportokban időről-időre vannak mélypontok, amikor az ember elérkezik a saját határaihoz, de ilyenkor sem szabad feladni, hanem összeszorított fogakkal tovább csinálni. Nehéz, fájdalmas, de így meg lesz a kívánt eredmény.

fitness kiegészítők vásárlása

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Toxoplazmózis

Cikk a macska toxoplazmózis veszélyeiről itt!    1. Mi a toxoplasmosis... Tovább

B3-vitamin

B3-vitamin   Nikotinsav, niacin, PP-(Pellegra Preventív) faktor. A niacin a szöveti... Tovább

Tovább a lexikonra
akaraterő alakformálás edzésmódok egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás étrend fitness fogyás mozgás