notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így szomold ki pontosan mennyi vizet kell naponta meginnod!

Mennyi vízre van valójában szükségünk?

SzSz
hirdetes

Az interneten számos cikk kering arról, mennyi vizet is kell valójában meginnunk egy nap. A legtöbb esetben úgy tartják, hogy naponta minimum 2-3 liter vizet meg kell inni. De ez vajon tényleg igaz? Most utánajártunk a témának! 

Folyadékbevitel

Ha diétába kezdesz az első dolog, amiről általában írnak, hogy mindig kellő mennyiségű folyadékot kell fogyasztanod az étrend alatt. Természetesen ezt is szénsavmentes vízből. Sok ember nem figyel oda a napi folyadékbevitelre, amely miatt akár meghiúsulhat a diéta. Bár rengeteg élelmiszernek magas a víztartalma, kevés a valószínűsége annak, hogy valaki kielégíti csupán az evés során a napi javasolt folyadékmennyiséget. Nem csak a hétköznapi életben van igen nagy jelentősége a víznek, ha aktívan sportolunk, még szükségesebb erre odafigyelni. 

 

Talán az oka annak, hogy az emberek a vízfogyasztást visszafogják, azért van, mert nem tartják szükségesnek. Gondolj bele: a legtöbb esetben mindig azt sulykolják belénk, mennyire fontosak a vitaminok. Ugyanígy kellene a vízre is tekinteni, hiszen ez az egyik legfontosabb tápanyag az étrendünkben, mivel nélküle néhány napon belül meghalnánk.

hirdetes

 

Az átlagos felnőtt testének 60% -a vízből áll, és számos testfunkciót szolgál. Ezen funkciók némelyikét ismerhetjük. Például: a nyál formálása, a testhőmérséklet szabályozása és az ízületek működése. A víz kritikus a vér mennyiségének fenntartásához. A víz fenntartja a folyadékösszetétel integritását mind a sejteken belül, mind azon kívül. Mivel a víz fontos szerepet játszik a testünk minden funkciójának fenntartásában, testünk arra törekszik, hogy biztosítsa a folyadék homeosztázisának állandó állapotát.

hirdetes

 

A dehidratáltság akkor következik be, amikor több vizet veszítünk, mint amennyit beviszünk. Az elveszett vízmennyiség feltöltése érdekében a hipotalamusz olyan jelet küld, amely elindítja a szomjúságot. Ez a jel elegendő ahhoz, hogy igyunk. Ha úgy döntünk, hogy figyelmen kívül hagyjuk ezt a jelet, és nem iszunk, a dehidratációs tünetek súlyossága nő. A tünetek a csökkent fizikai teljesítménytől, a súlyos fejfájástól, az ingerlékenységtől, a szédüléstől, a delíriumtól, egészen a halálig jelentkezhetnek. 


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A lisztérzékenység jelei

2019-10-20

A lisztérzékenység jelei

A coeliakia (lisztérzékenység) jellemzői. Mindennapi táplálékunk a liszt, hiszen ez a kenyér, a tészták alapanyaga. Vannak azonban, akik érzékenyek a gliadinra – a búza, rozs, árpa egyik fehérjéjére, ami a lisztérzékenységet

Támogasd kézmosással a Magyar Vöröskeresztet!

2019-10-16

Támogasd kézmosással a Magyar Vöröskeresztet!

Október 14. volt a kézmosás világnapja, ez alkalomból sokan és sokféleképpen hívják fel a figyelmet ennek fontosságára. Talán az még szokatlannak számít, hogy az egészségmegőrzés mellett a kézmosással támogatni is lehet.

Október 16: az Újraélesztés napja

2019-10-16

Október 16: az Újraélesztés napja

Tudtad? Minél többen állnak körül egy baleseti sérültet, annál kisebb az esély arra, hogy valaki a segítségére siet. Életbevágóan fontos, hogy mindannyian többet tudjunk az újraélesztés technikájáról, és merjük is használni ezt a tudást.

Szakértők ajánlják: őszi finomságokkal a téli vírusok ellen

2019-10-15

Szakértők ajánlják: őszi finomságokkal a téli vírusok ellen

A nyár vége óta sok energiát elfogyasztottunk, itt az ideje, hogy feltankoljuk szervezetünket vitaminokkal! A NaturMed Hotel Carbona szakértői arra adnak tippeket, hogyan készíthetjük fel immunrendszerünket télre, és hogyan köthetjük össze a kellemest a hasznossal, a feltöltődést a finom ízekkel.

Nagy általánosságban mindenhol a fehérjéről esik szó, de mi a helyzet a szénhidrátokkal?

2019-10-14

Nagy általánosságban mindenhol a fehérjéről esik szó, de mi a helyzet a...

A jó forma elérésében szintén rendkívül fontos szerepük van, ugyanúgy, mint a fehérjének, hiszen makro tápanyag. Hízni, zsírosodni elsősorban a szénhidrátoktól fogsz, ugyanakkor energiát adnak, telítettségérzetet okoznak, ha rendesen edzel is, akkor mindenképp figyelned kell a megfelelő mennyiség bevitelére.

Egészséges életmód napi 1000 forintból

2019-10-13

Egészséges életmód napi 1000 forintból

Az egészséges életmóddal kapcsolatos egyik legnagyobb kifogás és tévhit az szokott lenni, hogy egészségesen élni túl drága. Tény, hogy az egészséges ételek között vannak drágábbak is, de ez az egészségtelenekre ugyanúgy igaz, mégis vannak, akik megveszik őket.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 719
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 031 516
Közösség

Szótár

Veronika (orvosi)

Latin neve: Veronica officinalis   Eredete, élőhelye Hazája Európa és... Tovább

K-vitamin

K-vitamin   A természetben két változata fordul elő: fillokinon (K1), amit a zöld... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 149

Átlagos értékelés: 4.7