notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így szomold ki pontosan mennyi vizet kell naponta meginnod!

Mennyi vízre van valójában szükségünk?

SzSz
hirdetes

Az interneten számos cikk kering arról, mennyi vizet is kell valójában meginnunk egy nap. A legtöbb esetben úgy tartják, hogy naponta minimum 2-3 liter vizet meg kell inni. De ez vajon tényleg igaz? Most utánajártunk a témának! 

Folyadékbevitel

Ha diétába kezdesz az első dolog, amiről általában írnak, hogy mindig kellő mennyiségű folyadékot kell fogyasztanod az étrend alatt. Természetesen ezt is szénsavmentes vízből. Sok ember nem figyel oda a napi folyadékbevitelre, amely miatt akár meghiúsulhat a diéta. Bár rengeteg élelmiszernek magas a víztartalma, kevés a valószínűsége annak, hogy valaki kielégíti csupán az evés során a napi javasolt folyadékmennyiséget. Nem csak a hétköznapi életben van igen nagy jelentősége a víznek, ha aktívan sportolunk, még szükségesebb erre odafigyelni. 

 

Talán az oka annak, hogy az emberek a vízfogyasztást visszafogják, azért van, mert nem tartják szükségesnek. Gondolj bele: a legtöbb esetben mindig azt sulykolják belénk, mennyire fontosak a vitaminok. Ugyanígy kellene a vízre is tekinteni, hiszen ez az egyik legfontosabb tápanyag az étrendünkben, mivel nélküle néhány napon belül meghalnánk.

hirdetes

 

Az átlagos felnőtt testének 60% -a vízből áll, és számos testfunkciót szolgál. Ezen funkciók némelyikét ismerhetjük. Például: a nyál formálása, a testhőmérséklet szabályozása és az ízületek működése. A víz kritikus a vér mennyiségének fenntartásához. A víz fenntartja a folyadékösszetétel integritását mind a sejteken belül, mind azon kívül. Mivel a víz fontos szerepet játszik a testünk minden funkciójának fenntartásában, testünk arra törekszik, hogy biztosítsa a folyadék homeosztázisának állandó állapotát.

hirdetes

 

A dehidratáltság akkor következik be, amikor több vizet veszítünk, mint amennyit beviszünk. Az elveszett vízmennyiség feltöltése érdekében a hipotalamusz olyan jelet küld, amely elindítja a szomjúságot. Ez a jel elegendő ahhoz, hogy igyunk. Ha úgy döntünk, hogy figyelmen kívül hagyjuk ezt a jelet, és nem iszunk, a dehidratációs tünetek súlyossága nő. A tünetek a csökkent fizikai teljesítménytől, a súlyos fejfájástól, az ingerlékenységtől, a szédüléstől, a delíriumtól, egészen a halálig jelentkezhetnek. 


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mit együnk a strandon? A szakértők ezeket ajánlják

2019-07-18

Mit együnk a strandon? A szakértők ezeket ajánlják

Nyári kánikula ide, nyári kánikula oda, sokszor a strandon is hajlamosak vagyunk nehéz ételeket enni. Pedig a melegben lassabb az emésztésünk, és ezek a zsíros fogások bizony megterhelik a szervezetünket.

Pipacs1 – a szupermeggy

2019-07-17

Pipacs1 – a szupermeggy

Mit nekünk goji bogyó, acaí, gránátalma. Csupa betolakodó, miközben van saját igazi magyar superfoodunk. Bocsánat, szuperétkünk. Egy különleges meggyfajta, gyönyörű névvel.

Nyit a Campusz Fesztivál

2019-07-17

Nyit a Campusz Fesztivál

Ma többek között a Quimby, a Bagossy Brothers Company, és a Margaret Island koncertjével nyit Magyarország egyik legnagyobb nyári kulturális eseménye, a debreceni Campus Fesztivál.

Jó hír: egy parkban üldögéléssel is segíthet az egészségén

2019-07-16

Jó hír: egy parkban üldögéléssel is segíthet az egészségén

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget, a jólétet, még úgy is, ha csak egyszerűen üldögél az ember és élvezi a nyugalmat - vélik brit kutatók.

Egy nagy kutatás eredménye: nagyon nem mindegy, hova híznak a nők

2019-07-16

Egy nagy kutatás eredménye: nagyon nem mindegy, hova híznak a nők

Egy nagyléptékű amerikai kutatás szerint azok az idősebb, egészséges súlyú nők, akik a hasuk helyet a combjukra híznak, védettebbek a szívbetegségektől. A kutatók szerint az "alma alakú" nőknek meg kell próbálnia leadni a hasukból és "körte alakúvá" válni.

Ahogy anya etet, nemcsak a testi és lelki egészségünket, de még az ökológiai lábnyomunkat is meghatározza

2019-07-13

Ahogy anya etet, nemcsak a testi és lelki egészségünket, de még az...

Az élet első ezer napján a megfelelő táplálás azért is különösen fontos, mert az akkor rögzült szokások végigkísérik a felnőttkort. Dr. Pászthy Bea gyermekorvos, gyermekpszichiáter írása.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
72 628
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 526 776
Közösség

Szótár

Cink

Kevés cinkre van szüksége a szervezetünknek, azonban elengedhetetlen a megfelelő... Tovább

Elfáradási sajátosságok

  A testi és szellemi elfáradás az edzés természetes velejárója. Az elfáradás... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 149

Átlagos értékelés: 4.7