notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi is az a marketing, honnan ered, mire való, avagy a marketing szó meghatározása.


marketing


 A marketing szó meghatározása

 

Olyan vállalati tevékenység, amely a vevők/felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat. Tágabb értelemben: A marketing a vállalat egészére kiterjedő – a vevőkkel azonosuló - filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalati felső vezetés feladata, oly módon, hogy a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketing szempontok domináljanak. Kiterjesztett értelemben: A marketing minden értékkel rendelkező jószág (termék, szolgáltatás, eszme, ötlet, stb.) cseréje. Az üzleti szférán túl kiterjed a nem nyereségorientált területekre is, mint pl. az oktatás, egyházak, stb. Marketing alapfogalmak - Szükséglet: valamilyen alapvető elégedettség hiánya (fiziológiai, szellemi, stb.) - Igény: szükségletek sajátos kielégítésére irányuló vágy (konkrét termékre/szolg.-ra) - Kereslet: olyan különleges termékek iránti igény, ami mögött vásárlási képesség és akarat áll.

 

 

A marketing története, kialakulása

 

A marketing a 20. sz. elején jelent meg először az Egyesült Államokban, a piaci mechanizmusok gyors fejlődésének idején. A „to market” ige jelentése: piacra vinni, vagyis eladni, forgalmazni.

 

Egyrészt gondolkodásmód (marketing filozófia), másrészt tevékenységek összehangolt rendszere, ami magában foglalja a piaccal kapcsolatos teendők tervezésének és végrehajtásának összességét (marketing menedzsment). A cserekapcsolatok optimalizálására törekszik a fogyasztók igényeinek kielégítésével, széleskörű információs bázis kialakításával, a piachoz való alkalmazkodással és/vagy annak befolyásolásával, a versenytársakénál jobb megoldások fel-, illetve kitalálásával, az összehangolt piaci tevékenységek révén elérhető piaci részesedés és profit növelésével. A marketing filozófia olyan – a vállalkozás egészét átható – piacra irányuló és a piacnak megfelelő üzletpolitikát (Weinhold), szemléletet testesít meg, melynek középpontjában a vásárlóval való azonosulás áll.

 

A marketing fogalma

 

Szűkebb értelemben a marketing olyan vállalati tevékenység, amely a vevők/felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket es szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat.

Tágabb értelemben a marketing a vállalat egészére kiterjedő – a vevőkkel való azonosulást hangsúlyozó – filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalat felső vezetésének a feladata, oly módon, hogy a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketingszempontok domináljanak.

Kiterjesztett értelemben a marketing minden értekkel rendelkező jószág (termék, szolgáltatás, eszme, ötlet, érzés stb.) cseréje. Az üzleti vállalati szférán túl kiterjed az olyan, nem nyereségorientált területekre is, mint pl. oktatás, kultúra, vallás, politika stb.

 

 

Hasznos volt számodra a szótárunk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 109

Átlagos értékelés: 4.8


címkék: egészséges életmód
Kapcsolódó cikkek
Jó hír: egy parkban üldögéléssel is segíthet az egészségén

Jó hír: egy parkban üldögéléssel is segíthet az egészségén

Összesen heti két óra kell a jobb életminőséghez. Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget, a jólétet, még úgy is, ha csak egyszerűen...

Egészséges és hatékony fogyás: lehetséges!

Egészséges és hatékony fogyás: lehetséges!

Ismerős helyzet? Kisüt a nap, máris nyitnak a strandok, mi pedig pánikszerűen vágunk bele egy újabb divatdiétába, miközben ész nélkül sanyargatjuk magunkat az edzőteremben....

A békalencse bámulatos átváltozása

A békalencse bámulatos átváltozása

Új, egészséges ital a láthatáron. Bármennyire furcsának tűnik is, nagy jövőt jósolnak feltalálói a szapora kis zöld vízinövénynek.

Ahogy anya etet, még az ökológiai lábnyomunkat is meghatározza

Ahogy anya etet, nemcsak a testi és lelki egészségünket, de még az ökológiai lábnyomunkat is meghatározza

Az élet első ezer napján a megfelelő táplálás azért is különösen fontos, mert az akkor rögzült szokások végigkísérik a felnőttkort. Dr. Pászthy Bea gyermekorvos,...

Hogyan nyerjük vissza a kontrollt az étkezésben?

Hogyan nyerjük vissza a kontrollt az étkezésben?

A fogyókúrák, életmódváltások virágkorát éljük, mégis egyre több a túlsúlyos és evési zavarokkal élő. Valóban ennyire akaratgyengék lennénk? Vagy más okuk van a sorozatos kudarcoknak?

Fogy(óz)na? Lehet, hogy nem kellene hinnie kedvenc youtuberének

Fogy(óz)na? Lehet, hogy nem kellene hinnie kedvenc youtuberének

A mai fiatalok leggyakrabban kedvenc bloggerükhöz fordulnak YouTube-on vagy Instagramon, ha fogyókúráznának. De egyáltalán nem biztos, hogy valóban jó tanácsokat kapnak azoktól,...

Ismerd meg a vörös rizs előnyeit

Ismerd meg a vörös rizs előnyeit

Vérkoleszterin-csökkentő hatású, javítja a vérkeringést és az emésztést. 

Ismerd fel a disztímia jeleit még időben!

Ismerd fel a disztímia jeleit még időben!

A disztímia a depressziónak egy hosszasabb lefolyású, ám kevésbé súlyos változataként szokták jellemezni. Kutatások szerint kezelés nélkül az ebben szenvedő betegek tünetei...

Vedd fel a harcot rostokkal a zsírpárnák ellen!

Vedd fel a harcot rostokkal a zsírpárnák ellen!

Itt a nyár, a zöldségek, a gyümölcsök szezonja. Ezek a táplálékok bőségesen tartalmaznak élelmi rostokat, amelyek fontos összetevői étrendünknek, és a súlykontrollban is...

Kifogások vagy eredmények?

Ne hibáztasd folyton a körülményeket, a megoldás kulcsa a kezedben van!

Az életben vagy kifogásaink vannak, vagy eredményeink, ezért az élet, az erőfeszítéseket díjazza, nem pedig a kifogásokat.

Fölöslegesen lett bombaüzlet a gluténmentes konyha

Fölöslegesen lett bombaüzlet a gluténmentes konyha

Az Európai Unióban nagyjából 5 millió ember szenved lisztérzékenységben, jelenleg ez az egyik leggyakoribb krónikus betegség – a felnőttek és a gyerekek körében is.

Hűvös klímájú vagy trópusi? Nem az időjárásról, a család légköréről beszélünk

Hűvös klímájú vagy trópusi? Nem az időjárásról, a család légköréről beszélünk

Minden családnak megvan a maga habitusa. Ha meteorológiai terminusokban gondolkodunk, lehet egy család klímája hűvösebb, távolságtartóbb, de fülledt trópusias is, ahol nehéz...