Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Olyan vállalati tevékenység, amely a vevők/felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat. Tágabb értelemben: A marketing a vállalat egészére kiterjedő – a vevőkkel azonosuló - filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalati felső vezetés feladata, oly módon, hogy a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketing szempontok domináljanak. Kiterjesztett értelemben: A marketing minden értékkel rendelkező jószág (termék, szolgáltatás, eszme, ötlet, stb.) cseréje. Az üzleti szférán túl kiterjed a nem nyereségorientált területekre is, mint pl. az oktatás, egyházak, stb. Marketing alapfogalmak - Szükséglet: valamilyen alapvető elégedettség hiánya (fiziológiai, szellemi, stb.) - Igény: szükségletek sajátos kielégítésére irányuló vágy (konkrét termékre/szolg.-ra) - Kereslet: olyan különleges termékek iránti igény, ami mögött vásárlási képesség és akarat áll.
A marketing a 20. sz. elején jelent meg először az Egyesült Államokban, a piaci mechanizmusok gyors fejlődésének idején. A „to market” ige jelentése: piacra vinni, vagyis eladni, forgalmazni.
Egyrészt gondolkodásmód (marketing filozófia), másrészt tevékenységek összehangolt rendszere, ami magában foglalja a piaccal kapcsolatos teendők tervezésének és végrehajtásának összességét (marketing menedzsment). A cserekapcsolatok optimalizálására törekszik a fogyasztók igényeinek kielégítésével, széleskörű információs bázis kialakításával, a piachoz való alkalmazkodással és/vagy annak befolyásolásával, a versenytársakénál jobb megoldások fel-, illetve kitalálásával, az összehangolt piaci tevékenységek révén elérhető piaci részesedés és profit növelésével. A marketing filozófia olyan – a vállalkozás egészét átható – piacra irányuló és a piacnak megfelelő üzletpolitikát (Weinhold), szemléletet testesít meg, melynek középpontjában a vásárlóval való azonosulás áll.
Szűkebb értelemben a marketing olyan vállalati tevékenység, amely a vevők/felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket es szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat.
Tágabb értelemben a marketing a vállalat egészére kiterjedő – a vevőkkel való azonosulást hangsúlyozó – filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalat felső vezetésének a feladata, oly módon, hogy a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketingszempontok domináljanak.
Kiterjesztett értelemben a marketing minden értekkel rendelkező jószág (termék, szolgáltatás, eszme, ötlet, érzés stb.) cseréje. Az üzleti vállalati szférán túl kiterjed az olyan, nem nyereségorientált területekre is, mint pl. oktatás, kultúra, vallás, politika stb.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 109
Átlagos értékelés: 4.8
Az egészséges életmód kialakításában alapvető szerepet játszik a megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás. A víz elengedhetetlen szerepet játszik szervezetünk...
Az izmok egészségére túl kevesen figyelnek oda manapság, pedig megőrizni sokkal egyszerűbb épségüket, mint helyreállítani azt. Ezt leghatékonyabban testmozgással tehetjük meg,...
Ha egy kis lakásban élünk, akkor mindannyian tudjuk, hogy a helykihasználás kulcsfontosságú. Azonban nemcsak praktikus bútorokkal és berendezési tárgyakkal érhetünk el hatékony...
Szálloda tulajdonosaként nem csak alvó- és étkezési helyet biztosít, hanem élményt is teremt vendégeinek. Egy sikeres wellness szálloda vagy panzió működtetése alapos...
Az Instagram a digitális kommunikációs stratégia hatékony fejlesztésének alapvető eszközévé vált. De miért fontos szállodatulajdonosként jelen lenni ezen a hálózaton, és...
A modern életvitel rohamosan felgyorsult, és az emberek egyre kevesebb időt fordítanak a főzésre és étkezésre. Ennek eredményeként a gyorséttermek és az egyszerű étkezési...
Az esküvő egy olyan különleges alkalom, amikor az emberek ünnepelnek és együtt örülnek a szerelmes pár boldogságának. Az esküvői menü kiválasztása kiemelten fontos, hiszen...
A kovászt az különbözteti meg a hagyományos kenyértől, hogy liszt és víz erjesztésével készül, nem pedig élesztő hozzáadásával. Az erjesztési folyamat segít...
Ismered a mondást: az vagy, amit megeszel! Ez fokozottan igaz a fogaid szempontjából, az elfogyasztott ételeknek hatással vannak a fogakra, nagyon is, hiszen velük érintkeznek. Vannak...
Az urológusnak nem a nőgyógyász az ellentéte, hiszen az utóbbihoz igenis járhatnak nők. Ugyanis az urológus nem csak a férfi külső és belső nem szervének a...
Az önbizalom a képességeidbe, tulajdonságaidba és ítélőképességedbe vetett bizalom érzése. A kutatások szerint az önbizalom fontos az egészség és a pszichológiai jólét...
Fontolgatja a fogszabályozót annak érdekében, hogy felnőttként szépek legyenek a fogai? A fogszabályozók általában tinédzserekhez vagy fiatalabb gyermekekhez kapcsolódnak, de...