notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A lúgosító étkezés előnyei!

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

vitalzone.hu
hirdetes

Jó elindulás lehet, ha úgy fogunk neki, hogy minden héten eggyel több lúgosító ételt teszünk az étrendünkbe és egy savasítót száműzünk, míg el nem éri a lúgosítás a hatását. Ha ez bekövetkezett, utána szintén fokozatosan kell megteremteni az egyensúlyi étrendünket is. További tippek a lúgosító étkezésről a cikkben!

A lúgosító étkezés

A lúgosító étkezés hiányának kellemetlenségei


 A legújabb kutatások szerint a legtöbb betegséget, nem a különböző kórokozóknak köszönhetjük, hanem testünk túl savasodásának. Ez három féleképpen következhet be:


• ha több savas ételt eszünk, mint lúgosat,
• ha mérgek halmozódnak fel, vagy mikroorganizmusok szaporodnak el a szervezetünkben
• ha testünk nem megfelelő módon bontja le, vagy semmisíti meg a savakat.  

 

A leggyakoribb ok: a helytelen táplálkozás. A túl sok savas étel fogyasztása megfelelő lúgosítás nélkül rengeteg problémát okoz szervezetünknek, íme, néhány példa: izomláz, emésztési zavarok, magas vérnyomás, száraz bőr, csontritkulás, cukorbetegség, depresszió, rák.

A stressz és a legtöbb negatív érzelem is savakat termel a szervezetünkben. A stresszes emberek eleve könnyebben megbetegednek. A szervezetünknek az egyensúlyra van szüksége. A túl lúgos szervezet éppen annyira ártalmas tud lenni, mint a túl savas. Ezért arra kell törekednünk, hogy egyensúlyt tudjunk tartani hosszútávon. A lúgosító étkezést pedig csak addig kell fenntartani, amíg a testünk meg nem szabadul a fölösleges savaktól, utána pedig olyan mértékben kell folytatni, hogy a szervezetünk megtalálja az egyensúlyt.

 

A lúgosító étkezés betartása

 

Nem mindenkinek megy az egyik napról a másikra történő drasztikus változtatás, ezért azt javaslom, hogy fokozatosan kezdjünk hozzá. A hosszú távú siker kulcsa az, hogy hozzászokjunk a lúgosító ételek fogyasztására. Ami fontos, hogy savas ételeinkhez, használjunk lúgosító kiegészítőket, így tökéletes egyensúlyt hozhatunk létre. Az ízlelőbimbóink kimerülnek a cukortól és a sótól, és a többi mesterséges ízesítőtől, ezért előfordulhat, hogy nem is érezzük a finom zöldségek igazi ízét. Hagyni kell egy kis időt a nyelv regenerálódására is. 

A nap legfontosabb étkezése a reggeli, ezért arra érdemes a leginkább odafigyelni először. Ha a reggelink nem lassít le minket, sokkal könnyebb a nap további része. Amíg a lúgosító étkezést alkalmazzuk, kerüljük a következőket: húsok, kávé, fekete tea, alkohol, édességek, fehérliszt, tojás, zsíros sajtok, tartósítószert és színezőanyagot tartalmazó ételeket, és természetesen a gyorséttermi kajákat. Utóbbit egyébként is érdemes elkerülni.

hirdetes

Kezdésnek minél több zöldséget fogyasszunk, lehetőleg nyersen, mert a párolás savasítja a zöldségeket. Hús fogyasztása esetén, sem kell feladni a lúgosítást, hiszen egy kis zöldség salátával elérhetjük az egyensúlyt.

 

Étel csoportok a lúgosító étkezés szempontjából 

 

Gyümölcsök: magas a cukortartalmuk, így savasító hatást gyakorolnak a szervezetre.

Tejtermékek: minél tovább tart az előállítás és a tárolás, annál inkább savas hatású. Így pl.: a friss tej még lúgosító hatású.

Gabonafélék: nagyobb adagokban és többször fogyasztva inkább savasítanak, összetett szénhidrát tartalmuk miatt, de zöldségek mellé, és kis mennyiségben hasznosak. Pl.: búza, rizs, zab, árpa.

Pékáruk: többségében az élesztő miatt savas hatásúak. A legegészségtelenebb a fehér kenyér, helyette használjunk teljes kiőrlésűt, vagy olyat, ami kevesebb élesztőt tartalmaz.

Olajok és zsírok: két típusa van: a telített zsírok és a telítetlenek. A telített zsírokat inkább kerüljük, ezek szobahőmérsékleten szilárd halmazállapotúak, pl.: vaj, vagy margarin. A telítetlen zsírokat fogyaszthatjuk, segítik a lúgosítást, folyékony halmazállapotúak, pl.: olívaolaj, halolaj, kankalinolaj, vagy lenmagolaj.

hirdetes

Húsok és halak: Az összes hús és hal savasít. Amik kevésbé, és fogyaszthatjuk kisebb mennyiségben: máj, lazac, pisztráng, csirke, pulyka. Túlzott elsavasodás esetén ezek fogyasztása sem ajánlott.

Gombák: mivel széndioxidot termelnek oxigén helyett, ezért mérgezőek az emberi szervezetre nézve, bármelyik gombafajtáról is legyen szó. Fogyasztásuk nem ajánlott. Pl.: csiperkegomba, szarvasgomba.

Csírák: gazdag tápanyagtartalommal rendelkeznek, és a növekedésükkel egyre lúgosabbá válnak. Pl.: búzacsíra.
A lúgosító étkezés hatása

 

A méregtelenítési eljárás sajátos vonása, hogy elkezd megszabadulni a felgyülemlett savaktól, ez nem zökkenőmentes feladat a szervezet számára. Tünetek lehetnek: szédülés, fejfájás, hányinger, fáradtság. Ez azt jelzi, hogy elindult a méregtelenítés, nem kell megijedni, egy ilyen egészséges étrenddel nem lehet a szervezetet megbetegíteni.

Az éhség érzet is csökken, hiszen legtöbbször nem is éhesek vagyunk, hanem a szervezetünknek vízre van szüksége. Ha nem rég ettünk és megint éhesnek érezzük magunkat, akkor először vizet igyunk.

Az egészségtelen ételek iránti vágy is csökken, ha nem kényszerrel hajtjuk végre a lúgosító étrendet. Több zöldséget szeretnénk majd, és kevesebb szénsavas üdítőt, kevesebb csokoládét.

Ha a pH egyensúly helyre áll, akkor elkezd a test megszabadulni a felesleges zsíroktól, és ha többet iszunk és kevesebbet eszünk, akkor minden egyéb változatlansága mellett, havonta több kilót is fogyhatunk. Az egészséges étkezésnek köszönhetően pedig megnő a szervezet energiaszintje.

Ha több energiánk lesz, a testmozgást is nagyobb kedvvel tudjuk elkezdeni és végrehajtani. A több víz fogyasztása a bőrünk szárazságát is eltünteti.

Jobb és mélyebb alvást tesz lehetővé, így kevesebbet kell aludnunk a lúgosító étkezés  megkezdése előtti időkhöz képest. Így több időnk marad más dolgokra.

Gondolkodásunk, nem csak tisztább lesz, de a memóriánkat is javítja. Gyorsabban tudunk reagálni, és a stresszhelyzetekben tanúsított viselkedésünk is rugalmasabb lesz.

A kórokozók inkább a savas, túl savas testekben telepednek meg, ezért egy egyensúlyos, vagy lúgos szervezet kevésbé van kitéve a kórokozók támadásainak. Az immunrendszerünk is megerősödik.

 

A lúgosító étkezés elkezdése

 

Ne feledje, hogy a lúgosító étkezés bár nagyon hasznos rövidtávon, mégis egy új és egészségesebb életformát kínál. Ha a szervezetünket sikerül elmozdítani az egyensúlyi állapot felé, akkor ne essünk a ló másik oldalára, és a továbbiakban az egyensúly megtartására törekedjünk. A kúra alatt persze a lúgosítás a cél, majd ha végére ért, akkor se felejtsen el mindent, amit tanult belőle. Sok diétázó ugyanis amint lejárt a kúra ideje azonnal visszatér a régi életmódjához, és persze csodálkoznak, hogy a tünetek visszajönnek. Senki ne kövesse el ezt a hibát. A cél az egyensúly.


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az egyik leghatásosabb fogyókúrás módszer, amit mindenkinek ismerni kell!

2019-11-20

Az egyik leghatásosabb fogyókúrás módszer, amit mindenkinek ismerni kell!

Nincs időm, túl sok a felesleg rajtam, gyengék az ízületeim, nem bírom abbahagyni az evést, nincs pénzem edzőterembe járni… Folytathatnám a kifogások sorozatát

2019-11-19

" B "vitaminoktól hízol... Ez egy nagy baromság!

B-vitaminból nyolcfélét is megkülönböztetünk, így nemcsak a szervezetünkben betöltött szerepük sokféle, hanem azok a tünetek is változatosak lehetnek, melyekkel a testünk azt jelzi, több B-vitaminra van szükségünk!

Így kombináld a nassokat: Vörös áfonya és mandula

2019-11-18

Így kombináld a nassokat: Vörös áfonya és mandula

A napi kétszeri nass nem bűnözés, sőt, kell is. Fontos azonban, hogy ilyenkor is egészséges nassolnivalókat fogyassz. Az egyik legjobb nass-kombináció az aszalt vörös áfonya és a mandula. Ezzel csillapíthatod az édesség utáni vágyadat és mégsem bűnözöl, hiszen egészséges csemegét falatozol. Ahogy minden mással, ezzel is mértékletesen bánj

Diéta kontra fogyókúra

2019-10-22

Diéta kontra fogyókúra

Manapság szinte nincs nő, aki elégedett lenne alakjával, súlyával. Mindenki fogyókúrázni, diétázni akar. Érdemes tehát áttekinteni mikor beszélünk fogyókúráról és mikor diétáról, hogyan kezdjünk hozzá, mennyi ideig tartson… Megszámlálhatatlan kérdést lehet feltenni a témával kapcsolatban

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

2019-10-20

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

A BMI kifejezéssel egyre többször találkozhatunk. testtömeg és a testmagasság méterben mért négyzetének a hányadosa, amelyet gyakran alkalmaznak a túlsúly vagy soványság a meghatározásához. A következőkben bemutatjuk, hogy mit tehetnek a normál súlyú elhízott emberek annak érdekében, hogy a zsírtöbbletüket zsírmentes testtömeggel helyettesítsék

 Segíthet a fogyásban a háziorvos?

2019-10-17

Segíthet a fogyásban a háziorvos?

Vajon  miért nem segítenek az ilyen-olyan rövidtávú diéták? Ha tartós súlycsökkenést akar elérni, kérje háziorvosa segítségét, aki olyan kezelést ajánl majd, amely megkönnyítheti és ezáltal sokkal eredményesebbé teheti a fogyókúrát. Az alábbiakban Dr. Torzsa Péter háziorvos nyilatkozik erről a megoldásról

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
99 803
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 184 718
Közösség

Szótár

Izomláz

Az izomláz kemény fizikai munka után jelentkező izomgyulladás, ami a legtöbb esetben 2-3... Tovább

Low fat diéta

A zsírbevitel korlátozásán alapuló diéta Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0

egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód fogyás fogyókúra táplálkozás