notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A lúgosító étkezés előnyei!

hirdetes

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

vitalzone.hu
hirdetes

Jó elindulás lehet, ha úgy fogunk neki, hogy minden héten eggyel több lúgosító ételt teszünk az étrendünkbe és egy savasítót száműzünk, míg el nem éri a lúgosítás a hatását. Ha ez bekövetkezett, utána szintén fokozatosan kell megteremteni az egyensúlyi étrendünket is. További tippek a lúgosító étkezésről a cikkben!

A lúgosító étkezés

A lúgosító étkezés hiányának kellemetlenségei


 A legújabb kutatások szerint a legtöbb betegséget, nem a különböző kórokozóknak köszönhetjük, hanem testünk túl savasodásának. Ez három féleképpen következhet be:


• ha több savas ételt eszünk, mint lúgosat,
• ha mérgek halmozódnak fel, vagy mikroorganizmusok szaporodnak el a szervezetünkben
• ha testünk nem megfelelő módon bontja le, vagy semmisíti meg a savakat.  

 

A leggyakoribb ok: a helytelen táplálkozás. A túl sok savas étel fogyasztása megfelelő lúgosítás nélkül rengeteg problémát okoz szervezetünknek, íme, néhány példa: izomláz, emésztési zavarok, magas vérnyomás, száraz bőr, csontritkulás, cukorbetegség, depresszió, rák.

A stressz és a legtöbb negatív érzelem is savakat termel a szervezetünkben. A stresszes emberek eleve könnyebben megbetegednek. A szervezetünknek az egyensúlyra van szüksége. A túl lúgos szervezet éppen annyira ártalmas tud lenni, mint a túl savas. Ezért arra kell törekednünk, hogy egyensúlyt tudjunk tartani hosszútávon. A lúgosító étkezést pedig csak addig kell fenntartani, amíg a testünk meg nem szabadul a fölösleges savaktól, utána pedig olyan mértékben kell folytatni, hogy a szervezetünk megtalálja az egyensúlyt.

 

A lúgosító étkezés betartása

 

Nem mindenkinek megy az egyik napról a másikra történő drasztikus változtatás, ezért azt javaslom, hogy fokozatosan kezdjünk hozzá. A hosszú távú siker kulcsa az, hogy hozzászokjunk a lúgosító ételek fogyasztására. Ami fontos, hogy savas ételeinkhez, használjunk lúgosító kiegészítőket, így tökéletes egyensúlyt hozhatunk létre. Az ízlelőbimbóink kimerülnek a cukortól és a sótól, és a többi mesterséges ízesítőtől, ezért előfordulhat, hogy nem is érezzük a finom zöldségek igazi ízét. Hagyni kell egy kis időt a nyelv regenerálódására is. 

A nap legfontosabb étkezése a reggeli, ezért arra érdemes a leginkább odafigyelni először. Ha a reggelink nem lassít le minket, sokkal könnyebb a nap további része. Amíg a lúgosító étkezést alkalmazzuk, kerüljük a következőket: húsok, kávé, fekete tea, alkohol, édességek, fehérliszt, tojás, zsíros sajtok, tartósítószert és színezőanyagot tartalmazó ételeket, és természetesen a gyorséttermi kajákat. Utóbbit egyébként is érdemes elkerülni.

hirdetes

Kezdésnek minél több zöldséget fogyasszunk, lehetőleg nyersen, mert a párolás savasítja a zöldségeket. Hús fogyasztása esetén, sem kell feladni a lúgosítást, hiszen egy kis zöldség salátával elérhetjük az egyensúlyt.

 

Étel csoportok a lúgosító étkezés szempontjából 

 

Gyümölcsök: magas a cukortartalmuk, így savasító hatást gyakorolnak a szervezetre.

Tejtermékek: minél tovább tart az előállítás és a tárolás, annál inkább savas hatású. Így pl.: a friss tej még lúgosító hatású.

Gabonafélék: nagyobb adagokban és többször fogyasztva inkább savasítanak, összetett szénhidrát tartalmuk miatt, de zöldségek mellé, és kis mennyiségben hasznosak. Pl.: búza, rizs, zab, árpa.

Pékáruk: többségében az élesztő miatt savas hatásúak. A legegészségtelenebb a fehér kenyér, helyette használjunk teljes kiőrlésűt, vagy olyat, ami kevesebb élesztőt tartalmaz.

Olajok és zsírok: két típusa van: a telített zsírok és a telítetlenek. A telített zsírokat inkább kerüljük, ezek szobahőmérsékleten szilárd halmazállapotúak, pl.: vaj, vagy margarin. A telítetlen zsírokat fogyaszthatjuk, segítik a lúgosítást, folyékony halmazállapotúak, pl.: olívaolaj, halolaj, kankalinolaj, vagy lenmagolaj.

Húsok és halak: Az összes hús és hal savasít. Amik kevésbé, és fogyaszthatjuk kisebb mennyiségben: máj, lazac, pisztráng, csirke, pulyka. Túlzott elsavasodás esetén ezek fogyasztása sem ajánlott.

Gombák: mivel széndioxidot termelnek oxigén helyett, ezért mérgezőek az emberi szervezetre nézve, bármelyik gombafajtáról is legyen szó. Fogyasztásuk nem ajánlott. Pl.: csiperkegomba, szarvasgomba.

Csírák: gazdag tápanyagtartalommal rendelkeznek, és a növekedésükkel egyre lúgosabbá válnak. Pl.: búzacsíra.
A lúgosító étkezés hatása

 

A méregtelenítési eljárás sajátos vonása, hogy elkezd megszabadulni a felgyülemlett savaktól, ez nem zökkenőmentes feladat a szervezet számára. Tünetek lehetnek: szédülés, fejfájás, hányinger, fáradtság. Ez azt jelzi, hogy elindult a méregtelenítés, nem kell megijedni, egy ilyen egészséges étrenddel nem lehet a szervezetet megbetegíteni.

Az éhség érzet is csökken, hiszen legtöbbször nem is éhesek vagyunk, hanem a szervezetünknek vízre van szüksége. Ha nem rég ettünk és megint éhesnek érezzük magunkat, akkor először vizet igyunk.

Az egészségtelen ételek iránti vágy is csökken, ha nem kényszerrel hajtjuk végre a lúgosító étrendet. Több zöldséget szeretnénk majd, és kevesebb szénsavas üdítőt, kevesebb csokoládét.

Ha a pH egyensúly helyre áll, akkor elkezd a test megszabadulni a felesleges zsíroktól, és ha többet iszunk és kevesebbet eszünk, akkor minden egyéb változatlansága mellett, havonta több kilót is fogyhatunk. Az egészséges étkezésnek köszönhetően pedig megnő a szervezet energiaszintje.

Ha több energiánk lesz, a testmozgást is nagyobb kedvvel tudjuk elkezdeni és végrehajtani. A több víz fogyasztása a bőrünk szárazságát is eltünteti.

Jobb és mélyebb alvást tesz lehetővé, így kevesebbet kell aludnunk a lúgosító étkezés  megkezdése előtti időkhöz képest. Így több időnk marad más dolgokra.

Gondolkodásunk, nem csak tisztább lesz, de a memóriánkat is javítja. Gyorsabban tudunk reagálni, és a stresszhelyzetekben tanúsított viselkedésünk is rugalmasabb lesz.

A kórokozók inkább a savas, túl savas testekben telepednek meg, ezért egy egyensúlyos, vagy lúgos szervezet kevésbé van kitéve a kórokozók támadásainak. Az immunrendszerünk is megerősödik.

 

A lúgosító étkezés elkezdése

 

Ne feledje, hogy a lúgosító étkezés bár nagyon hasznos rövidtávon, mégis egy új és egészségesebb életformát kínál. Ha a szervezetünket sikerül elmozdítani az egyensúlyi állapot felé, akkor ne essünk a ló másik oldalára, és a továbbiakban az egyensúly megtartására törekedjünk. A kúra alatt persze a lúgosítás a cél, majd ha végére ért, akkor se felejtsen el mindent, amit tanult belőle. Sok diétázó ugyanis amint lejárt a kúra ideje azonnal visszatér a régi életmódjához, és persze csodálkoznak, hogy a tünetek visszajönnek. Senki ne kövesse el ezt a hibát. A cél az egyensúly.


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
105 407
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
465 796
Közösség

Szótár

ORAC

  Az ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity = Oxigéngyök Abszorbciós /elnyelő/... Tovább

Kreatin táplálékkiegészítők

  A kreatin az ételekben és a szervezetünkben is természetesen megtalálható aminosav... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0

egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód fogyás fogyókúra táplálkozás