notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Fogy(óz)na? Lehet, hogy nem kellene hinnie kedvenc youtuberének

hirdetes

Fogy(óz)na? Lehet, hogy nem kellene hinnie kedvenc youtuberének

vitalzone.hu

A mai fiatalok leggyakrabban kedvenc bloggerükhöz fordulnak YouTube-on vagy Instagramon, ha fogyókúráznának. De egyáltalán nem biztos, hogy valóban jó tanácsokat kapnak azoktól, akiket amúgy sokan követnek.

Fogy(óz)na? Lehet, hogy nem kellene hinnie kedvenc youtuberének

Az influencerek (magyarul befolyásolók) olyan, a közösségi médiában publikálók, akik már rengeteg követőre tettek szert, és képesek befolyásolni azok véleményét. A bizalmat általában egy bizonyos szakterületen szerzett (valós vagy vélt) tudásukkal érdemlik ki, ezért is adhatnak tanácsokat másoknak.


A Glasgow-i Egyetem kutatói a diétás (fogyókúrás) tanácsokat adó influencereket értékelték az Egyesült Királyság, a táplálkozás, a blog és a fogyás szavakra kerestek az Instagramon. Olyan befolyásolókat választottak (szám szerint kilencet, bár konkrétan nem nevezték meg ezeket). akik legalább 80 ezer követővel rendelkeztek, és legalább két közösségi oldal hitelesítette is őket. Megnézték a blogon közölt utolsó tíz receptet is, az ételek kalória-, fehérje-, zsír-, rost-, cukor- és sótartalma szempontjából, majd összevetették az Egyesült Királyság Élelmiszer-szabványok Ügynökségének ajánlásaival.

hirdetes


hirdetes
Kiderült, hogy a blogok többsége nem tekinthető hiteles forrásnak, a kilencből csupán egy felelt meg (75 százalékban) az ajánlásoknak. Még egy orvosból lett blogger sem felelt meg a kritériumoknak. A végső következtetéshez természetesen általánosítottak (és nincs okunk azt hinni, hogy ez Magyarországon másképp lenne): a közösségi média befolyásolói nem tekinthetők hiteles forrásoknak a diétázáshoz. A tanulmány írói köteleznék a bloggereket a tudományos vagy orvosi szempontból indokolt kritériumoknak való megfelelésre, mielőtt tanácsokat adnának az interneten. A brit Országos Elhízás Fórum elnöke egyenesen úgy fogalmazott, hogy ez a tanulmány a közösségi média pusztító erejének bizonyítéka.
 

Forrás: HVG.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
3 246
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
712 458

Szótár

Cellulit

  A cellulit vagy más néven narancsbőr a bőr göröngyös, narancshéjra emlékeztető... Tovább

Körte típusú elhízás

A körte típusú elhízás során az alma típusú elhízással szemben nem a hasra, hanem a... Tovább

Tovább a lexikonra
akaraterő alakformálás diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód fogyás fogyókúra