notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Lehet egészséges a kenyér?

Lehet egészséges a kenyér?

vitalzone.hu
hirdetes

Lehet egészséges a kenyér?

Milyen a jó kenyér?


Egy pékségbe, vagy élelmiszerüzletbe betérve rengeteg kenyértípus fogad bennünket, és fontos tudni, hogy melyik mit kínál ahhoz, hogy a lehető legkiválóbb kenyeret vidd haza magaddal. Vess egy pillantást a tápértéket feltüntető címkére, és vess pillantást a két legfontosabb pontra: a fehérje- és a rosttartalomra. Ez a két tápanyag segít az emésztés lelassításában, és abban, hogy tovább érezd magad jóllakottnak egy étkezés után. Nem mellesleg a vércukorszint stabilizálásában is segítenek.

 

Válassz olyan kenyeret, amely szeletenként 2-3 gramm rostot, és 3-4 gramm fehérjét tartalmaz.

 

Az összetevőket is érdemes megnézni – keress olyan kenyereket, amelyek 100% teljes kiőrlésűek, vagy 100% csírázott szemekből készültek, mert ezek táplálóbbak, mint a többi. Persze minderre nem szabad túlzottan rástresszelni, csak arra ügyelj, hogy ne válassz olyan kenyeret, ami hozzáadott cukrot tartalmaz, például magas fruktóztartalmú kukoricaszirupot.

 

Hogy az egészségesebb kenyerek közül melyiket választod, az csupán egyéni ízlés kérdése. Íme néhány, amiket érdemes kipróbálni!

hirdetes

 

Csíráztatott szemekből készült kenyerek


Ezek a kenyerek olyan szemekből készültek, amelyeket hagytak kicsírázni, tehát megvárták, hogy több tápértékük legyen. A csíráztatott szemekből készült kenyerek általában több rostot, fehérjét, és B-vitamint kínálnak, mint a sima fehér, vagy teljes kiőrlésű kenyerek. E mellett jellegzetesen diószerű, nagyon kiadós ízük van, amit az említett csíráknak és hüvelyeknek (búza, árpa, szójabab, lencse, stb.) köszönhetnek. Magas fehérje- és rosttartalmuknak köszönhetően az ilyen kenyerek tovább megőrzik a jóllakottságérzetet is!

 

hirdetes

Kovászos kenyerek


A hagyományos élesztővel készült kenyerekkel ellentétben az erjesztés a vadélesztők és a lisztben természetesen előforduló tejsavbaktériumok közötti kölcsönhatást használja ki a kenyér keléséhez. Ez a folyamat viszonylag hosszú időt vesz igénybe, de egyedi ízt és textúrát kölcsönöz a kenyérnek. Mivel a baktériumok csökkenthetik a kenyér pH értékét, és segíthetik a fitinsav lebontását (ami általában a vitaminokhoz és ásványi anyagokhoz tapadva megnehezíti azok felszívódását), a test könnyebben hozzájuthat a cinkhez, káliumhoz, és más mikrotápanyagokhoz.

 

Az erjesztési folyamat a glutén lebontását is elősegítheti, és egyszerűbbé teheti a kenyér megemésztését a gluténérzékenyek számára. A termék glikémiás indexét is csökkentheti, ami azt jelenti, hogy kisebb a valószínűsége a vércukorszint-kilengésének a kenyér elfogyasztása után.

 

100% teljes kiőrlésű kenyerek


Amikor azt látod a címkén, hogy a kenyér 100%-ban teljes kiőrlésű búzalisztből készült, akkor az azt jelenti, hogy tartalmazza a tápanyagokban gazdag korpát és csírákat is. A hagyományos fehér kenyerekben ezek nincsenek benne, amitől kevésbé táplálóak, mint teljes a kiőrlésű változatok. A teljes kiőrlésű kenyerek általában több rostot, fehérjét, és B-vitamint tartalmaznak, mint a fehér kenyerek, így táplálóbbak, mint a fehérek.


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Sütőtökös zabkeksz / 12 adag

2019-10-14

Sütőtökös zabkeksz / 12 adag

A sütőtököt megsütjük, és turmixgéppel pürét készítünk belőle. A sütőt 175 fokra előmelegítjük, sütőpapírt teszünk a tepsire. A lisztet, a zabpelyhet, a sót, a fahéjat, a szerecsendiót, a gyömbért, a szódabikarbónát és a sütőport összekeverjük.

A legjobb diétás brownie recept: cukor és gluténmentes!

2019-09-27

A legjobb diétás brownie recept: cukor és gluténmentes!

Imádod a brownie-t? A diétád alatt sem kell lemondanod róla! Ezzel a nagyszerű recepttel te is elkészítheted az ínycsiklandó és cukormentes változatát kedvenc édességednek!

A legjobb diétás csokis keksz: zabos-banános csokis keksz -Recept

2019-09-27

A legjobb diétás csokis keksz: zabos-banános csokis keksz -Recept

Imádod a csokis kekszet? A diétád alatt sem kell lemondanod róla! Ezzel az egyszerű recepttel percek alatt elkészítheted és élvezheted a csokis keksz páratlan ízét fogyókúrád alatt is.

Mire jó a köles? – recept

2019-09-06

Mire jó a köles? – recept

Jól neveltek nyelnek egyet, és megtartják a véleményüket. Mások felháborodottan tiltakoznak „nem vagyok én madár ” felkiáltással, és már szórnák is az etetőbe.

Mire jó a zabpehely? - recept

2019-09-04

Mire jó a zabpehely? - recept

Nagyanyáink zabpelyhe, amellyel a sápkóros gyerekeket és az ideges gyomrú férfiembereket vajákolták, manapság ismét kezd a trendi alapanyagok közé besorolni.

Tökéletes görögdinnyés nyári fogások – recept

2019-09-01

Tökéletes görögdinnyés nyári fogások – recept

A görögdinnye szezononként legalább kétszer keveredik gyanúba. Az elején és a végén. Először azért, mert lehet, hogy tényleg görög, aztán meg azért, mert egy bizonyos Lőrincnek engedi, hogy garázdálkodjon. Most azonban fussunk a legközelebbi árushoz, tapogassuk, kongassuk, vegyük, együk.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
53 132
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 138 047
Közösség

Szótár

Edzésalkalmazkodás (adaptáció)

  A sportalkalmazkodáson az egyénnek, szervezetének, szervrendszereinek meghatározott... Tovább

Crohn-betegség

 A Crohn-betegség (ejtsd: Krón-betegség) a bél rohamokban jelentkező, krónikus... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 110

Átlagos értékelés: 4.9

diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer étrend fitness fogyás fogyókúra kalóriabevitel recept