Ilyen edzést végeznek az idegenlégiósok, hihetetlenül brutális

Hogyan edzenek a légiósok?

Hámori Blanka

A Francia Idegenlégióról neked is kockás hasú, szívós férfiak ugranak be, akik a végtelenségig képesek menetelni, órákon tűző napfényben, teljes menetfelszerelésben? Elgondolkodtál már, hogy vajon milyen edzésprogrammal fejlesztik az állóképességüket és az erejüket ezeknek a fiúknak, hogy gyakorlatilag bármeddig terhelhetők legyenek? Tibort (teljes nevét nem szeretné vállalni), kérdeztük, hogyan is nézett ki az edzés a laktanyában – ő 15 évet szolgált a Francia Idegenlégióban.

Így edzenek a légiósok-nem véletlen, hogy ekkora állóképességgel és kondícióval rendelkeznek

Reggeli futás és saját testsúlyos edzés – minden nap


Nem mondok újdonságot, ha azt állítom: az idegenlégióban az elsődlegesen fejlesztendő kondicionális képesség a hosszú távú állóképesség, és az erő-állóképesség. Épp ezért a reggel hétfőtől péntekig egy 1,5 órás edzéssel kezdődik, melynek az első fele futást, a másik fele csak saját testsúlyos gyakorlatokat tartalmaz. Mivel ezek az edzések nagyon hasonlítanak egymásra, ezeket nem konkrét edző, hanem egy aznapra kiválasztott „napos” vezeti le.

 

A futás sokszor teljes menetfelszerelésben zajlik, ami természetesen plusz kilókat jelent. Minimum 8 km, de inkább 10-15 km távot tesznek meg közepes-gyors iramban a légiósok, melyet a menet elején lévő napi felelős diktál, a lemaradókat pedig a sor végén haladó segítője hajtja. Külön bemelegítő szakasz nincs. A futások útvonala mindig más: van, hogy a város, máskor sík terep, vagy hegyek-völgyek szolgáltatják a helyszínt, illetve ezek kombinációja. A lényeg, hogy a futópályát messzire elkerülik: a változó terepviszonyokhoz így fokozottan edzik nem csak a testet, de az idegrendszert is – ami a katonáknál fontos szempont. (Gondoljunk csak bele, nekünk is milyen más futópadon futni és szabadban futni, ahol minden kőre, buckára, emelkedőre stb. figyelni kell!)

 

A futás visszavezet a laktanyában, ahogy jönnek a saját testsúlyos gyakorlatok. Ez a napos kedvétől és kreativitásától függően bármilyen gyakorlatsorból állhat, azonban minden alkalommal szerepel benne: fekvőtámasz, húzódzkodás, has gyakorlatok és kötélmászás (láb nélkül). Az edzésekben minden ismert edzésmódszer szerepel: köredzés, piramis módszer, egyenes sorozatok, stb.

 

Így edzenek a légiósok-nem véletlen, hogy ekkora állóképességgel és kondícióval rendelkeznek

 

Délutáni gyúrás – kötelezően ajánlott

A klasszikus értelemben vett gyúrás talán nem is a legjobb szó ide, hiszen a tömegnövelés egy gyalogos ezredben nem lehet cél. Gondoljunk a filmekben látható hosszú menetelésekre: ezt egy óriási tömegű ember biztosan nem bírná. A munkaidő utáni (a munkaidő 9.30-18.00 tart) edzések célja az erőnlét növelése, melyet mindenki önállóan végez. Ez általában a civil edzőtermekből ismert osztott edzések szerint működik, melynek összeállításában valódi fitneszedző végzettségű légiós van a fiúk segítségére. Ő segít dönteni a táplálkozási kérdésekben is, hiszen a francia idegen légióban afféle menza koszt van. Ezt a laktanya lakói természetesen kiegészíthetik saját igényeik szerint, de protein turmixok és egyes táplálék kiegészítők használata tiltott.

 

A délutáni gyúrás kötelezően ajánlott, esetleg más sportokkal (uszoda stb.) kiegészíthető, lecserélhető. A konditeremben délután szinte minden „fiatal” megtalálható – vagyis azok, akik még nem töltötték be az 5. évüket az ezrednél. Az 5. év után ugyanis már nem kötelező a bentlakás, és a 7. évtől lehet egy légiósnak családja. A laktanyán kívül lakó, családos légiós esti edzése már értelemszerűen nem mindennapos.

Így edzenek a légiósok-nem véletlen, hogy ekkora állóképességgel és kondícióval rendelkeznek

 

Mi van azzal, aki nem bírja?!

És mi van azzal, aki nem bírja a kiképzést? Nos, a légióban tesznek róla, hogy ez ne történhessen meg: mielőtt egy fiú hivatalosan a Francia Idegenlégióban kezdene szolgálni, egy 4 hónapos alapkiképzésen kell részt vennie. Itt a cél, hogy a résztvevőket egy szinte hozzák, tudásukat és fizikumukat tekintve. (A különböző országokból érkezettek nagy dózisban kapják a francia nyelv oktatását, valamit fegyverismereti és taktikai tudást is..) A 4 hónap alatt rengeteg edzésen, gyakorlatozáson vesznek részt, majd egy tesztelésen kiderül: készen áll-e a szolgálatra, vagy marad még az illető fejlődni. Az is megtörténhet, hogy valaki még akkor is elbúcsúzik a Légiótól, ha amúgy megfelelt a vizsgán – a pszichés nyomásnak köszönhetően.

 

A fittségi teszteléseket egyébként rendszeresen elvégzik később a laktanyában is, ami az iskolából ismert általános teszteket (Cooper és társai) tartalmazza. Ezen az alapképzésen nagy figyelmet fordítanak például edzéseken a légzéstechnikára is: hogyan kell helyesen, egyenletesen lélegezni az egyes gyakorlatok, és futás / menetelés közben. A kiegyensúlyozott légzés később kulcsfontosságú a végeláthatatlan menetelések közben, melyeket (a menettartás miatt) énekléssel, fütyüléssel tarkítanak a légiósok.
 

Szerző: Hámori Blanka - fitneszanyu.cafeblog.hufacebook.com/myvibesstudio

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

2019-04-15

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

5 szuper hatékony tipp, amik segítenek benne, hogy a testmozgás életed végéig hétköznapjaid fontos része legyen. Fogadd meg ezeket a tippeket, mozogj, élj egészséges, boldog, hosszú életet!

Ezért kell minden nőnek a súlyzós edzés

2019-04-09

Ezért kell minden nőnek a súlyzós edzés

Sok hölgy irtózik a súlyzós edzésektől, mert azt hiszi, hogy túl izmos lesz miatta. Azonban sokkal több előnnyel jár a súlyzós edzés, mint gondolnád, emellett biztos, hogy nem leszel túl izmos miatta, csak tónusos és feszes alakod lesz. Mutatjuk miért ne hagyd ki a súlyzós edzéseket!

5 egyszerű, otthon is elvégezhető gyakorlat a tökéletes popsiért

2019-04-03

5 egyszerű, otthon is elvégezhető gyakorlat a tökéletes popsiért

5 szuper-egyszerű, de annál hatékonyabb fenékformáló gyakorlat, amit otthon is elvégezhetsz, és tökéletes popsit garantál nyárra. Ne kelljen idén szégyenkezni a strandon.

20 perces kardió edzés otthon, amitől beindul a fogyás

2019-04-02

20 perces kardió edzés otthon, amitől beindul a fogyás

20 perces otthoni kardió edzés, amitől leolvadnak rólad a kilók. Könnyedén, otthon, eszköz nélkül is elvégezhető kardió gyakorlatok, amiktől nyárra bombaformába kerülhetsz. Íme a legjobb otthoni kardió gyakorlatok.

Így lesz a kardió edzés hatékony

2019-04-01

Így lesz a kardió edzés hatékony

A kardió edzések unalmassá válhatnak, hiszen több időbe telhet, mint a szokványos súlyzós edzések. Kutatások kimutatták azonban, hogy egy rövidebb, nagyobb intenzitású kardió edzés is ugyanolyan egészségügyi előnyökkel jár, mint a hosszabb mérsékelt edzések. Lássuk, hogyan csináld hatékonyan!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
165 635
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
860 106
Közösség

Szótár

Jojó effektus

A helytelen fogyókúra következtében a diéta és az elhízás szakaszai egymást követve... Tovább

Obezitológus

Az obezitológus az elhízás kezelésében járatos belgyógyász szakorvos. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 129

Átlagos értékelés: 4.7