Ilyen edzést végeznek az idegenlégiósok, hihetetlenül brutális

Hogyan edzenek a légiósok?

Hámori Blanka
hirdetes

A Francia Idegenlégióról neked is kockás hasú, szívós férfiak ugranak be, akik a végtelenségig képesek menetelni, órákon tűző napfényben, teljes menetfelszerelésben? Elgondolkodtál már, hogy vajon milyen edzésprogrammal fejlesztik az állóképességüket és az erejüket ezeknek a fiúknak, hogy gyakorlatilag bármeddig terhelhetők legyenek? Tibort (teljes nevét nem szeretné vállalni), kérdeztük, hogyan is nézett ki az edzés a laktanyában – ő 15 évet szolgált a Francia Idegenlégióban.

Így edzenek a légiósok-nem véletlen, hogy ekkora állóképességgel és kondícióval rendelkeznek

Reggeli futás és saját testsúlyos edzés – minden nap


Nem mondok újdonságot, ha azt állítom: az idegenlégióban az elsődlegesen fejlesztendő kondicionális képesség a hosszú távú állóképesség, és az erő-állóképesség. Épp ezért a reggel hétfőtől péntekig egy 1,5 órás edzéssel kezdődik, melynek az első fele futást, a másik fele csak saját testsúlyos gyakorlatokat tartalmaz. Mivel ezek az edzések nagyon hasonlítanak egymásra, ezeket nem konkrét edző, hanem egy aznapra kiválasztott „napos” vezeti le.

 

A futás sokszor teljes menetfelszerelésben zajlik, ami természetesen plusz kilókat jelent. Minimum 8 km, de inkább 10-15 km távot tesznek meg közepes-gyors iramban a légiósok, melyet a menet elején lévő napi felelős diktál, a lemaradókat pedig a sor végén haladó segítője hajtja. Külön bemelegítő szakasz nincs. A futások útvonala mindig más: van, hogy a város, máskor sík terep, vagy hegyek-völgyek szolgáltatják a helyszínt, illetve ezek kombinációja. A lényeg, hogy a futópályát messzire elkerülik: a változó terepviszonyokhoz így fokozottan edzik nem csak a testet, de az idegrendszert is – ami a katonáknál fontos szempont. (Gondoljunk csak bele, nekünk is milyen más futópadon futni és szabadban futni, ahol minden kőre, buckára, emelkedőre stb. figyelni kell!)

 

A futás visszavezet a laktanyában, ahogy jönnek a saját testsúlyos gyakorlatok. Ez a napos kedvétől és kreativitásától függően bármilyen gyakorlatsorból állhat, azonban minden alkalommal szerepel benne: fekvőtámasz, húzódzkodás, has gyakorlatok és kötélmászás (láb nélkül). Az edzésekben minden ismert edzésmódszer szerepel: köredzés, piramis módszer, egyenes sorozatok, stb.

hirdetes

 

Így edzenek a légiósok-nem véletlen, hogy ekkora állóképességgel és kondícióval rendelkeznek

 

Délutáni gyúrás – kötelezően ajánlott

A klasszikus értelemben vett gyúrás talán nem is a legjobb szó ide, hiszen a tömegnövelés egy gyalogos ezredben nem lehet cél. Gondoljunk a filmekben látható hosszú menetelésekre: ezt egy óriási tömegű ember biztosan nem bírná. A munkaidő utáni (a munkaidő 9.30-18.00 tart) edzések célja az erőnlét növelése, melyet mindenki önállóan végez. Ez általában a civil edzőtermekből ismert osztott edzések szerint működik, melynek összeállításában valódi fitneszedző végzettségű légiós van a fiúk segítségére. Ő segít dönteni a táplálkozási kérdésekben is, hiszen a francia idegen légióban afféle menza koszt van. Ezt a laktanya lakói természetesen kiegészíthetik saját igényeik szerint, de protein turmixok és egyes táplálék kiegészítők használata tiltott.

 

A délutáni gyúrás kötelezően ajánlott, esetleg más sportokkal (uszoda stb.) kiegészíthető, lecserélhető. A konditeremben délután szinte minden „fiatal” megtalálható – vagyis azok, akik még nem töltötték be az 5. évüket az ezrednél. Az 5. év után ugyanis már nem kötelező a bentlakás, és a 7. évtől lehet egy légiósnak családja. A laktanyán kívül lakó, családos légiós esti edzése már értelemszerűen nem mindennapos.

Így edzenek a légiósok-nem véletlen, hogy ekkora állóképességgel és kondícióval rendelkeznek

 

Mi van azzal, aki nem bírja?!

És mi van azzal, aki nem bírja a kiképzést? Nos, a légióban tesznek róla, hogy ez ne történhessen meg: mielőtt egy fiú hivatalosan a Francia Idegenlégióban kezdene szolgálni, egy 4 hónapos alapkiképzésen kell részt vennie. Itt a cél, hogy a résztvevőket egy szinte hozzák, tudásukat és fizikumukat tekintve. (A különböző országokból érkezettek nagy dózisban kapják a francia nyelv oktatását, valamit fegyverismereti és taktikai tudást is..) A 4 hónap alatt rengeteg edzésen, gyakorlatozáson vesznek részt, majd egy tesztelésen kiderül: készen áll-e a szolgálatra, vagy marad még az illető fejlődni. Az is megtörténhet, hogy valaki még akkor is elbúcsúzik a Légiótól, ha amúgy megfelelt a vizsgán – a pszichés nyomásnak köszönhetően.

 

A fittségi teszteléseket egyébként rendszeresen elvégzik később a laktanyában is, ami az iskolából ismert általános teszteket (Cooper és társai) tartalmazza. Ezen az alapképzésen nagy figyelmet fordítanak például edzéseken a légzéstechnikára is: hogyan kell helyesen, egyenletesen lélegezni az egyes gyakorlatok, és futás / menetelés közben. A kiegyensúlyozott légzés később kulcsfontosságú a végeláthatatlan menetelések közben, melyeket (a menettartás miatt) énekléssel, fütyüléssel tarkítanak a légiósok.
 

Szerző: Hámori Blanka - fitneszanyu.cafeblog.hufacebook.com/myvibesstudio

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

2019-04-15

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

5 szuper hatékony tipp, amik segítenek benne, hogy a testmozgás életed végéig hétköznapjaid fontos része legyen. Fogadd meg ezeket a tippeket, mozogj, élj egészséges, boldog, hosszú életet!

Fantasztikus hasizom-erősítő gyakorlatok, amikről talán még nem is hallottál

2018-06-19

Fantasztikus hasizom-erősítő gyakorlatok, amikről talán még nem is hallottál

A hasizmok kulcsfontosságú szerepet játszanak a test stabilitásának megőrzésében. Ha megszüntetsz egy egyensúlypontot, hasizmaid azonnal aktiválódnak, hogy mindent rendben tartsanak. Ezt könnyedén leellenőrizheted, ha két láb helyett csak egy lábon ácsoro

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
150 286
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 069 375
Közösség

Szótár

Nyelési nehézség

Diszfágia Legtöbbször valamilyen mechanikus akadály (szűkület, daganat, idegen test) vagy... Tovább

Globesity

A globesity a múlt század folyamán kialakult, de hatásaiban napjainkban jelentkező tömeges... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 129

Átlagos értékelés: 4.7