notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Szeretnél laposabb hasat? Nézd meg, mit kell tenned!

Lapos hasat szeretnél? Mondom, mit kell tenned!

Mérei Kata
hirdetes

Előre szólok, nem lesz varázslat, nem lesz egyik napról a másikra kocka hasad, de ha következetes és kitartó vagy, az eredmény már egy-két hét múlva több, mint látványos lesz. Felkészültél? Akkor vágjunk bele!

Szakértőnk cikke a laposabb hasról

 

Mit kell tenned?

 

Először is, igyál naponta legalább 2,5-3 liter folyadékot. Ez lehet sima víz, forrásvíz, vagy gyógytea, természetesen cukor nélkül. Jó választás a zöld tea, amely nem csak antioxidánsokban gazdag és ezáltal erősíti az immunrendszert, de az anyagcserédet is serkenti. Amit nem ihatsz, az a cukros, szénsavas üdítők, kávé és alkohol. Ez utóbbi kettő azért sem javasolt, mert dehidratál, vagyis vizet von el a szervezettől. Az alkoholos mámorban pedig tutira megéhezel és kirabolod a hűtőt.

 

Egyél rostban gazdag ételeket. Fogyassz minél több nyers vagy párolt zöldséget, salátaféléket. Ezek szintén az anyagcserét segítik, magas folyadék és rosttartalmuk miatt hosszú időre eltelítenek. Mellé fogyassz teljes értékű, teljes kiőrlésű gabonaféléket, amelyek lassan és egyenletesen szívódnak fel, így optimális szinten tartják a vércukrodat. Fehér rizs helyett adj esélyt a bulgurnak vagy a kölesnek, fehér kenyér helyett pedig a teljes kiőrlésűnek. Ezt fogyaszd pirítva, így kénytelen leszel sokkal alaposabban megrágni, amely szintén segíti az emésztést.

 

Kezdj el futni, de legalább kocogni. Na jó, ha ez sem megy, akkor eleinte legalább gyalogolj tempósan. A futás az egyik leghatékonyabb sport, ha lapos hasat szeretnél, mert nagyon jól  „pucol”, salaktalanít. Oké, tudom, nagyon nehéz először, sőt, még másodszor is felhúzni az edzőcipőt, de hidd el, megéri. Motivációként hallgass valami klassz zenét. Ha még sosem futottál, kezd gyorsgyaloglással az edzéseket, majd 1-2 perces intervallumokban váltogasd a kocogást és a gyaloglást. Meglátod, egy idő után akár már 15-20 perceket is képes leszel egyhuzamban futni. Innen pedig határ a csillagos ég.

hirdetes

 

Este kerüld a tejterméket és a szénhidrátot, na és persze a cukrot. Ezek ugyanis este már nehezebben szívódnak fel, nagy eséllyel okoznak puffadást, görcsöket. A cukor ráadásul csak felpörget, akkor pedig oda a pihentető alvás. Márpedig, minél kevesebbet alszol, annál nagyobbra nő a pocakod. Hogy miért? Mert a kialvatlanságot majd szénhidráttal kompenzálod, ami nem tesz jót az alaknak. A formás poci érdekében este egyél valami könnyű fehér húst vagy halat párolt vagy nyers zöldséggel. Jól is alszol majd, és a hasad miatt sem kell aggódnod. A következő oldalon van még pár tippem! 

hirdetes

 

Szakértőnk cikke a laposabb hasról

 

Gyümölcsöt csak reggel egyél. Egyrészt, ekkor még üres a has, és jobban hasznosulnak a gyümölcsökben rejlő vitaminok és ásványi anyagok. A gyümölcscukor miatt fel is pörögsz ezektől, ami akár egész délelőtt is kitarthat. Ha a gyümölcs más ételekkel keveredik, akkor könnyen erjedni kezd a gyomorban, amely puffadást okoz. Kezd a reggelt banánnal, citrusfélékkel, almával. Készíthetsz egy jó kis smoothie-t vagy más gyümölcskoktélt. Sőt, ha nincs időd leülni reggelizni, akkor a koktélt egy palackban magaddal is viheted.

 

Ha valóban tónusos izomzatot szeretnél, akkor muszáj lesz felüléseket is csinálnod. Vagy lábemeléseket, ha a hasad alsó részét is szeretnéd fejleszteni. Kezd kicsiben. Próbálj meg eleinte naponta 10 felülést összehozni a középső nagy és az oldalsó hasizmokra. Majd ezt fokozatosan növeld napi 2-3 ismétléssel.

 

Még egy tipp: Plank! Próbáld ki! Még mindig hódít a hasizom fejlesztésének ez a formája. Helyezkedj el alkartámaszban úgy, hogy a lábaidat hátra kinyújtod. Igyekezz így megtartani magad 1 percig. Majd meglátod, pontosabban megérzed másnap, mennyire kemény is ez az eleinte könnyűnek tűnő feladat. Ha bírod egy percig, akkor növeld a pozíció kitartásának idejét napi 10 másodperccel. Hajrá!

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A szem máshogy a lélek tükre

2019-07-17

A szem máshogy a lélek tükre

Bizonyos tekintetben mindig a túlélésért küzdünk. Ha megijedünk, szemünk tágra nyílik, míg undor hatására épp ellenkezőleg cselekszünk: összeszűkítjük a tekintetünket.

A legnagyobb hazai fesztiválok között a Campus

2019-07-11

A legnagyobb hazai fesztiválok között a Campus

A Campus Fesztivál az elmúlt években már bebizonyította, hogy a minőségi kultúra, a kiegyensúlyozott színvonal, a zenei sokszínűség jellemzi, ezzel idén is bekerült a minősített európai fesztiválok közé.

Hűvös klímájú vagy trópusi? Nem az időjárásról, a család légköréről beszélünk

2019-07-09

Hűvös klímájú vagy trópusi? Nem az időjárásról, a család légköréről beszélünk

Minden családnak megvan a maga habitusa. Ha meteorológiai terminusokban gondolkodunk, lehet egy család klímája hűvösebb, távolságtartóbb, de fülledt trópusias is, ahol nehéz levegőt kapni. Vajon mi határozza meg a család lelkét, és milyenek azok a családok, amelyek támogatják az egyén fejlődését?

Az egész életünket megmérgezi, amikor a szüleink elárulnak minket

2019-07-08

Az egész életünket megmérgezi, amikor a szüleink elárulnak minket

Tara Westover nem kapott védőoltásokat, nem látta orvos, és iskolába járni is csak 17 évesen kezdett el – miközben a végítéletre készülő családja hevesen ellenezte azt.

Szomatizáció! Testi-lelki egészségünk

2019-07-02

Szomatizáció! Testi-lelki egészségünk

Egy kicsit eltérő téma a megszokottól, de mégis fontos, és kapcsolódik is az egészségünkhöz.

Önkorlátozó hiedelmeink

2019-07-02

Önkorlátozó hiedelmeink

Az önkorlátozó hiedelmeink bizony a SAJÁT GONDOLATAINK, mert azok vagyunk, amit hiszünk magunkról. A gondolataid határozzák meg az érzelmeidet, az érzelmeid pedig az eredményeidet.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
72 628
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 526 776
Közösség

Szótár

Egészség

    Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) meghatározása szerint az egészség... Tovább

Nulldiéta

A nulldiéta egy olyan diéta, melynek során a teljes táplálékmegvonás mellett csak a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 118

Átlagos értékelés: 4.8