Szeretnél laposabb hasat? Nézd meg, mit kell tenned!

Lapos hasat szeretnél? Mondom, mit kell tenned!

Mérei Kata
hirdetes

Előre szólok, nem lesz varázslat, nem lesz egyik napról a másikra kocka hasad, de ha következetes és kitartó vagy, az eredmény már egy-két hét múlva több, mint látványos lesz. Felkészültél? Akkor vágjunk bele!

Szakértőnk cikke a laposabb hasról

 

Mit kell tenned?

 

Először is, igyál naponta legalább 2,5-3 liter folyadékot. Ez lehet sima víz, forrásvíz, vagy gyógytea, természetesen cukor nélkül. Jó választás a zöld tea, amely nem csak antioxidánsokban gazdag és ezáltal erősíti az immunrendszert, de az anyagcserédet is serkenti. Amit nem ihatsz, az a cukros, szénsavas üdítők, kávé és alkohol. Ez utóbbi kettő azért sem javasolt, mert dehidratál, vagyis vizet von el a szervezettől. Az alkoholos mámorban pedig tutira megéhezel és kirabolod a hűtőt.

 

Egyél rostban gazdag ételeket. Fogyassz minél több nyers vagy párolt zöldséget, salátaféléket. Ezek szintén az anyagcserét segítik, magas folyadék és rosttartalmuk miatt hosszú időre eltelítenek. Mellé fogyassz teljes értékű, teljes kiőrlésű gabonaféléket, amelyek lassan és egyenletesen szívódnak fel, így optimális szinten tartják a vércukrodat. Fehér rizs helyett adj esélyt a bulgurnak vagy a kölesnek, fehér kenyér helyett pedig a teljes kiőrlésűnek. Ezt fogyaszd pirítva, így kénytelen leszel sokkal alaposabban megrágni, amely szintén segíti az emésztést.

 

Kezdj el futni, de legalább kocogni. Na jó, ha ez sem megy, akkor eleinte legalább gyalogolj tempósan. A futás az egyik leghatékonyabb sport, ha lapos hasat szeretnél, mert nagyon jól  „pucol”, salaktalanít. Oké, tudom, nagyon nehéz először, sőt, még másodszor is felhúzni az edzőcipőt, de hidd el, megéri. Motivációként hallgass valami klassz zenét. Ha még sosem futottál, kezd gyorsgyaloglással az edzéseket, majd 1-2 perces intervallumokban váltogasd a kocogást és a gyaloglást. Meglátod, egy idő után akár már 15-20 perceket is képes leszel egyhuzamban futni. Innen pedig határ a csillagos ég.

hirdetes

 

Este kerüld a tejterméket és a szénhidrátot, na és persze a cukrot. Ezek ugyanis este már nehezebben szívódnak fel, nagy eséllyel okoznak puffadást, görcsöket. A cukor ráadásul csak felpörget, akkor pedig oda a pihentető alvás. Márpedig, minél kevesebbet alszol, annál nagyobbra nő a pocakod. Hogy miért? Mert a kialvatlanságot majd szénhidráttal kompenzálod, ami nem tesz jót az alaknak. A formás poci érdekében este egyél valami könnyű fehér húst vagy halat párolt vagy nyers zöldséggel. Jól is alszol majd, és a hasad miatt sem kell aggódnod. A következő oldalon van még pár tippem! 

 

Szakértőnk cikke a laposabb hasról

 

Gyümölcsöt csak reggel egyél. Egyrészt, ekkor még üres a has, és jobban hasznosulnak a gyümölcsökben rejlő vitaminok és ásványi anyagok. A gyümölcscukor miatt fel is pörögsz ezektől, ami akár egész délelőtt is kitarthat. Ha a gyümölcs más ételekkel keveredik, akkor könnyen erjedni kezd a gyomorban, amely puffadást okoz. Kezd a reggelt banánnal, citrusfélékkel, almával. Készíthetsz egy jó kis smoothie-t vagy más gyümölcskoktélt. Sőt, ha nincs időd leülni reggelizni, akkor a koktélt egy palackban magaddal is viheted.

 

Ha valóban tónusos izomzatot szeretnél, akkor muszáj lesz felüléseket is csinálnod. Vagy lábemeléseket, ha a hasad alsó részét is szeretnéd fejleszteni. Kezd kicsiben. Próbálj meg eleinte naponta 10 felülést összehozni a középső nagy és az oldalsó hasizmokra. Majd ezt fokozatosan növeld napi 2-3 ismétléssel.

 

Még egy tipp: Plank! Próbáld ki! Még mindig hódít a hasizom fejlesztésének ez a formája. Helyezkedj el alkartámaszban úgy, hogy a lábaidat hátra kinyújtod. Igyekezz így megtartani magad 1 percig. Majd meglátod, pontosabban megérzed másnap, mennyire kemény is ez az eleinte könnyűnek tűnő feladat. Ha bírod egy percig, akkor növeld a pozíció kitartásának idejét napi 10 másodperccel. Hajrá!

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

2019-05-21

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

A legtöbben gyilkosok vagyunk. Na persze ezt nem a szót hétköznapi értelmében kell venni, de sokan biztosan számos növény haláláért felelnek – többért, mint amennyire vissza tudnának emlékezni.

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

2019-05-21

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

Mit egyél edzés előtt? Mit ne egyél edzés előtt? Hogyan hozd ki magadból a maximumot? Íme néhány szuper hatékony tipp az edzés előtti étkezéshez.

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

2019-05-20

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

A D-vitamin az egyik legfontosabb vitamin szervezetünk számára, testünk azonnal jelez, ha nem található meg a kellő mennyiség. Mik a D-vitamin hiány tünetei? Mit tehetsz ellene?

Immunrendszerünk és a stressz

2019-05-15

Immunrendszerünk és a stressz

A stressz egy fizikai, vagy érzelmi traumára adott reakció, amely kihatással van az idegsejtek működésére, a DNS-re, illetve az immunrendszerre.

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

2019-05-14

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

Mi a különbség a gluténérzékenység és az IBS között? Néha még a szakembereknek is nehéz megállapítani Nagyon hasonlóak a tünetek, és ugyanúgy élik meg a betegek. Hasmenés és gyomorfájás, puffadás, hányinger és hányás, egyéb emésztőszervi problémák.

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

2019-05-16

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

Akár hiszed, akár nem, fogyási tempód és alvási szokásaid nagy mértékben összefüggnek. Hiába ügyelsz a táplálkozásodra és sportolsz rendszeresen, ha nem hagyod pihenni a tested, nem fogyhatsz hatékonyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

Nadragulya

(Atropa Belladonna)   Jelentése   A belladonna azt jelenti, hogy szép hölgy. Ezt a... Tovább

K-vitamin

K-vitamin   A természetben két változata fordul elő: fillokinon (K1), amit a zöld... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 118

Átlagos értékelés: 4.8