notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Szeretnél laposabb hasat? Nézd meg, mit kell tenned!

Lapos hasat szeretnél? Mondom, mit kell tenned!

Mérei Kata
hirdetes

Előre szólok, nem lesz varázslat, nem lesz egyik napról a másikra kocka hasad, de ha következetes és kitartó vagy, az eredmény már egy-két hét múlva több, mint látványos lesz. Felkészültél? Akkor vágjunk bele!

Szakértőnk cikke a laposabb hasról

 

Mit kell tenned?

 

Először is, igyál naponta legalább 2,5-3 liter folyadékot. Ez lehet sima víz, forrásvíz, vagy gyógytea, természetesen cukor nélkül. Jó választás a zöld tea, amely nem csak antioxidánsokban gazdag és ezáltal erősíti az immunrendszert, de az anyagcserédet is serkenti. Amit nem ihatsz, az a cukros, szénsavas üdítők, kávé és alkohol. Ez utóbbi kettő azért sem javasolt, mert dehidratál, vagyis vizet von el a szervezettől. Az alkoholos mámorban pedig tutira megéhezel és kirabolod a hűtőt.

 

Egyél rostban gazdag ételeket. Fogyassz minél több nyers vagy párolt zöldséget, salátaféléket. Ezek szintén az anyagcserét segítik, magas folyadék és rosttartalmuk miatt hosszú időre eltelítenek. Mellé fogyassz teljes értékű, teljes kiőrlésű gabonaféléket, amelyek lassan és egyenletesen szívódnak fel, így optimális szinten tartják a vércukrodat. Fehér rizs helyett adj esélyt a bulgurnak vagy a kölesnek, fehér kenyér helyett pedig a teljes kiőrlésűnek. Ezt fogyaszd pirítva, így kénytelen leszel sokkal alaposabban megrágni, amely szintén segíti az emésztést.

 

Kezdj el futni, de legalább kocogni. Na jó, ha ez sem megy, akkor eleinte legalább gyalogolj tempósan. A futás az egyik leghatékonyabb sport, ha lapos hasat szeretnél, mert nagyon jól  „pucol”, salaktalanít. Oké, tudom, nagyon nehéz először, sőt, még másodszor is felhúzni az edzőcipőt, de hidd el, megéri. Motivációként hallgass valami klassz zenét. Ha még sosem futottál, kezd gyorsgyaloglással az edzéseket, majd 1-2 perces intervallumokban váltogasd a kocogást és a gyaloglást. Meglátod, egy idő után akár már 15-20 perceket is képes leszel egyhuzamban futni. Innen pedig határ a csillagos ég.

hirdetes

 

Este kerüld a tejterméket és a szénhidrátot, na és persze a cukrot. Ezek ugyanis este már nehezebben szívódnak fel, nagy eséllyel okoznak puffadást, görcsöket. A cukor ráadásul csak felpörget, akkor pedig oda a pihentető alvás. Márpedig, minél kevesebbet alszol, annál nagyobbra nő a pocakod. Hogy miért? Mert a kialvatlanságot majd szénhidráttal kompenzálod, ami nem tesz jót az alaknak. A formás poci érdekében este egyél valami könnyű fehér húst vagy halat párolt vagy nyers zöldséggel. Jól is alszol majd, és a hasad miatt sem kell aggódnod. A következő oldalon van még pár tippem! 

hirdetes

 

Szakértőnk cikke a laposabb hasról

 

Gyümölcsöt csak reggel egyél. Egyrészt, ekkor még üres a has, és jobban hasznosulnak a gyümölcsökben rejlő vitaminok és ásványi anyagok. A gyümölcscukor miatt fel is pörögsz ezektől, ami akár egész délelőtt is kitarthat. Ha a gyümölcs más ételekkel keveredik, akkor könnyen erjedni kezd a gyomorban, amely puffadást okoz. Kezd a reggelt banánnal, citrusfélékkel, almával. Készíthetsz egy jó kis smoothie-t vagy más gyümölcskoktélt. Sőt, ha nincs időd leülni reggelizni, akkor a koktélt egy palackban magaddal is viheted.

 

Ha valóban tónusos izomzatot szeretnél, akkor muszáj lesz felüléseket is csinálnod. Vagy lábemeléseket, ha a hasad alsó részét is szeretnéd fejleszteni. Kezd kicsiben. Próbálj meg eleinte naponta 10 felülést összehozni a középső nagy és az oldalsó hasizmokra. Majd ezt fokozatosan növeld napi 2-3 ismétléssel.

 

Még egy tipp: Plank! Próbáld ki! Még mindig hódít a hasizom fejlesztésének ez a formája. Helyezkedj el alkartámaszban úgy, hogy a lábaidat hátra kinyújtod. Igyekezz így megtartani magad 1 percig. Majd meglátod, pontosabban megérzed másnap, mennyire kemény is ez az eleinte könnyűnek tűnő feladat. Ha bírod egy percig, akkor növeld a pozíció kitartásának idejét napi 10 másodperccel. Hajrá!

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A terhesség hatása a gerincoszlopra

2019-11-15

A terhesség hatása a gerincoszlopra

A gerincoszlop 33 csontból áll: 24 különálló csigolyából, öt csigolya pedig keresztcsonttá és másik négy csigolya farkcsonttá olvadt össze. A hátgerinc nagyon erős, ugyanakkor, mivel kisebb részekből tevődik össze, nagyon rugalmas is, és változatos mozdulatokat tesz lehetővé. A csigolyákat a köztük elhelyezkedő rostos porckorongok választják el

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Csakraerősítő gyakorlatok

2019-10-25

Csakraerősítő gyakorlatok

A keleti hagyományok szerint minden embernek 7 fő csakrája van, melyek lehetővé teszik a tiszta életerő felszívódását. A következőkben bemutatjuk a legjobb csakraerősítő gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
69 953
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 154 868
Közösség

Szótár

Koleszterin

  A szervezet ezt a zsírnemű anyagot részben a táplálékból nyeri, részben pedig... Tovább

Cellulit

  A cellulit vagy más néven narancsbőr a bőr göröngyös, narancshéjra emlékeztető... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 118

Átlagos értékelés: 4.8