Természetes fogyasztó szer, az L-Karnitin

hirdetes

L-Karnitin a természetes fogyasztó szer

Methew
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Mindig félek a gyógyszerek mellékhatásaitól. Sokat hallottam már az L-Karnitinról, mint zsírégető tablettáról, de féltem használni. Nem, ez nem egy termékismertető, nem árulok L-Karnitint, és nem is akarlak rábeszélni. De mivel engem érdekelt, szedhetem-e, és elég kétkedve állok a gyógyszerfélékhez (6 évet dolgoztam gyógyszeripari marketing területen, szédítés minden mennyiségben), gondoltam, utána nézek. Olvasd el, mit tapasztaltam!

Természetes zsírégető

Először is, mi is az az L-karnitin?

Az L-karnitin tudományos meghatározása

Mindenféle tudományos, magas szintű értekezésekkel kezdődik minden ilyen leírás. Én nem akarlak azzal titeket untatni, hogy pl. „Az L-karnitin (régi nevén BT vitamin, de az ember is képes előállítására, nem tekintjük vitaminnak) nitrogén tartalmú vegyület egy hidroxi-aminosav, ami fehérjékben nem fordul elő. Szintézise a lizin metilálásával indul. A megfelelő képzéshez sok vitamin és ásványi anyag szükséges, például vas, C-vitamin, B12, betain (kolin származék), niacin, magnézium, és még számos anyag, például metionin.”
 
 
Ezt az olvasók fele nem is érti, ezért inkább elmondom, hogy az L-karnitint az energia szállítójaként is nevezhetjük, hiszen legfontosabb szerepe, hogy a hosszú szénláncú zsírsavakat átvigye az izomsejtek falán, a mitokondriumon keresztül. Az izomsejt belsejében ezek a zsírsavak elégnek, így energia szabadul fel, melyre a szervezetnek szüksége van. Ezt az égési folyamatot-oxidációnak nevezik, mely már nem függ az L-karnitintól. Viszont az L-karnitin nélkül a zsírsavak nem kerülnének el arra a helyre, ahol energiává alakulhatnak, ezért szerepe igen jelentős.
 
 
Az L-karnitin kémiai szerkezetét tekintve egy olyan aminosav származék, mely a második szénatomon egy hidroxi(OH) - csoportot tartalmaz. Szerkezetét először Krimberg írta le. A hidroxi-csoport térbeli elhelyezkedésétől függően beszélhetünk L-karnitinről, mely élettanilag egy igen fontos anyag. Ez az anyag biokémiai úton a szervezetben is képződik. Ellentéte a D-Karnitin, mely csak szintetikus úton állítható elő.  Külső megjelenését tekintve az L-karnitin fehér kristályos anyag. De sokaknak ez is túl tudományosnak hangozhat….
 

 

Természetes <a class="autolinkeles" title="zsírégető" href="https://www.vitalzone.hu/zsiregeto.html">zsírégető</a>

Az L-karnitin egy olyan természetes anyag, melyet az emberi szervezetben és az állati, illetve növényi táplálékokban egyaránt megtalálunk. Legnagyobb mennyiségben az állati eredetű táplálékokban találkozhatunk az L-karnitinnal. A vörös húsok, mint például a birka, a kecske, a juh és a sertés L-karnitin-tartalma a legmagasabb. Kilogrammonként körülbelül 21-30 grammot tartalmaznak ebből az anyagból.

 

A fehér húsokban ezzel szemben mindössze körülbelül 0,1 grammot találhatunk. A növényi eredetű táplálékokban ennél még kevesebb van: maximum 0,03 gramm mennyiségben tartalmaznak L-karnitint. Az L-karnitin az emlősök májában, veséjében és agyában szintetizálódik, a szintézis aránya 0,16-0,48 mg/testtömeg kilogramm/nap. Magyarul az L-karnitin egy olyan anyag, ami benned is előfordul, a te szervezeted is előállítja, és minden hússal eszed. 

 
Természetes <a class="autolinkeles" title="zsírégető" href="https://www.vitalzone.hu/zsiregeto.html">zsírégető</a>

Amiért ugye elkezdtem az egész kutatás, az az L-karnitin zsírégető hatása volt. De mit is ír erről a szakirodalom? Íme: „A vizsgálatokban három hónapig tartó 1000mg-os napi karnitin-kiegészítés jelentősen nagyobb testsúlycsökkenést idézett elő túlsúlyos egyéneknél, mint amit az L-karnitint nem fogyasztók elértek. Más tanulmányok nem mutattak kedvező hatást a fogyásra.” (http://shop.builder.hu/enciklopedia_reszletes.htm4?id=50) Hoppá. Más kutatás nem mutattak kedvező hatást? Na most akkor ez is csak marketing?

hirdetes

 

Egy másik forrás így ír a sport során történő felhasználásról (http://lkarnitin.hu/l-karnitin-sportoloknak.html):

1.     A kimerültség egyik fő oka az izomzatban és a véráramban felhalmozódó tejsav. Ha viszont megfelelő mennyiségű L-karitint fogyasztunk, akkor akár ötödével is lehet csökkenteni a tejsav képződését. A kimerültség másik oka a vércukor és az izomzatban raktározott keményítő mennyiségének csökkenése: az L-karitin bevitelével azonban nem ezekből a szénhidrátokból, hanem a zsírsavakból nyerjük az energiát, így a fáradtság és a kimerültség érzése később lép fel.

2.     egyenletes fizikai teljesítőképességet biztosít: Az L-karnitin arra is képes, hogy egyensúlyozza a vérerek összehúzódását a fizikai erőkifejtés során, így a véráramlás növekszik,az izmok oxigénellátása pedig 11%-kal is javulhat.

3.     fokozza a sportteljesítményt: az L-karnitin fokozza a teljesítőképességet és növeli az állóképességet. (akár 30%-kal is!) Emellett védi az izmokat, így csökkenti a sportsérülések kockázatát, tehát egészségmegőrzés szempontjából is nélkülözhetetlen.

hirdetes

4.     javítja a szervezet regenerálódását: tanulmányok igazolják, hogy intenzív sportolás után a szervezet regenerálódásához szükséges időt az L-Karnitin csökkenti. Ezen felül javítja a teljesítményt a következő edzés alkalmával.

5.     csökkenti az izomlázat: mivel az L-karnitinnak köszönhetően több vér és több oxigén jut az izmokba, így javul az energiafelhasználás, vagyis gyorsul a sérült izom regenerálódása.

 

Na most akkor kinek higgyünk? 

 

Egy másik forrás a következőket írja (fogyás.info): az L-karnitin az energia termeléséhez szükséges zsírsavakat szállítja oda, ahol azok majd energiává alakulnak. Ez lesz az izmok egyik fő energia forrása. Az L-karnitin megnöveli a zsírok energiaforrásként való felhasználását (zsírt éget), és megakadályozza a zsír lerakódását.

Egy 12 hetes tanulmány során, akik L-karnitin kapszulát kaptak átlagban 6 kg-ot fogytak, és jelentősen csökkent a testzsírszázalékuk. S mintegy mellékesen, csökkent magas koleszterin- és vércukorszintjük, valamint vérnyomásuk is.

 

Nos, hatásos az L-karnitin, vagy nem, ebben kétkedhetünk, vagy bízhatunk benne. Szedhetjük, ha…. Nem súlyosak a mellékhatásai. Nézzünk utána ennek is!

Természetes zsírégető

Kivételesen a források ebben egyet értenek. Azt állítják, az L-karnitinnek napi 3000 mg mértékig nincs mellékhatása. Ha mégis többet szednél be, akkor sem tűnik vészesnek: A napi 1 grammot (más adatok szerint a 3 g-ot) meghaladó fogyasztás halszagot okozhat, a bélbaktériumok karnitin bontása miatt, ekkor csökkentendő a bevitel.

Toxikus hatásai nem ismertek, gyomor-bélrendszeri panaszok, hányás, hasmenés jelentkezhetnek nagy dózisok fogyasztásakor. Terhes és szoptató nők csak orvosi javaslata használják! Máj-, vese-, pajzsmirigy- és cukorbetegek szintén ne vagy csak orvosi javaslatra használják!

Természetes zsírégető

Állítólag egy csomó minden másra is! Például érbetegségekben, szívelégtelenségben és krónikus kimerültség felléptekor, magas triglicerid és koleszterin szint esetén, tehát hiányállapotokban kifejezett jótékony hatása van a karnitin kiegészítésnek. A pajzsmirigy túlműködése esetén hatásosan megelőzi a tünetek kialakulását, és mivel nincs vagy kevés a mellékhatása, jól alkalmazható a kezelésben (ez a pajzsmirigyre gyakorolt hatás egy zsírégető anyagnál meglepő tulajdonság).

 

Az L-karnitin véd a magas proteintartalmú diéta eredményezte magasabb ammónium szint neurotoxikus, idegrendszert károsító hatásától, pontosan nem ismert módon -talán az ALC antioxidáns hatásán keresztül . Segíti a súlyzós edzés utáni regenerációt, enyhíti az izomszövet sérüléseit, ez utóbbi hatás következtében több receptor áll készen a hormonális hatások fogadására, mint az L-karnitin nélkül. A karnitinhasználat előnyeiből egy potencia és/vagy terméketlenségi problémákkal küzdő, vagy esetleg egy szteroidkúra után minden szinten regenerálódni kívánó ember is profitálhat, férfiak korosodással járó panaszait is enyhítheti.

 

A szakirodalom áttekintésekor számos tanulmányt találunk, amelyek azt igazolják, hogy az L-karnitin és/vagy az ALC napi 2-3 grammos mennyiségben fogyasztva jelentősen javítja a sperma minőségét, a spermium koncentrációt, és az összes spermium számát.

 
Természetes zsírégető

Összességében nekem úgy tűnik, nem lehet baj belőle, ha szedem. Ha a pozitív hatásoknak csak a fele igaz, és tényleg nincs mellékhatása, maximum pénztárcám bánhatja…. 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
fogyás fogyókúra

Szótár

Magnézium

Az emberi szervezet megfelelő működéséhez szükséges legfontosabb ásványi anyagok közé... Tovább

Nyelési nehézség

Diszfágia Legtöbbször valamilyen mechanikus akadály (szűkület, daganat, idegen test) vagy... Tovább

Tovább a lexikonra
hirdetes

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 164

Átlagos értékelés: 4.7