notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Miért vagyok állandóan fáradt? A krónikus fáradtság lehetséges okai

hirdetes

Miért vagyok állandóan fáradt? A krónikus fáradtság lehetséges okai

vitalzone.hu
hirdetes

Állandóan fáradtnak érzed magadat? Hidd el sokan küzdenek ezzel a problémával. Valószínűleg ezt annak a jeleként értékeled, hogy túl sok mindent csinálsz. De nem! A legvalószínűbb válasz éppen az ellenkezője.

Krónikus fáradtság

3 azonnali változtatás

Három kulcsfontosságú életmódbeli változás, ami érezhető javulást eredményez az energiaszintedben:


1. Amit megeszel


Az, hogy állandóan koffeinért és édességért nyúlunk, amint fáradtságot érzünk, hamar visszaüt, hiszen a hirtelen vércukorban előidézett változást gyors visszaesés követi. Ehelyett az egészséges, és kiegyensúlyozott diéta lehet a megoldás, gyümölccsel, zöldségekkel, sovány húsokkal. A megfelelő étrend ráadásul a megfelelő testsúly megtartásában is segít, márpedig a túlsúly a kimerültség egyik fő oka lehet.


2. Mennyit alszol


Erre azért számítani lehetett, ugye? Sokan keveset alszanak, ha Te is, akkor az alkoholt és a koffeint mindenképpen kerüld a lefekvésed időpontjában, és kapcsold le a TV-t is, megteremtve a nyugodt, csendes környezetet, ami a jó alváshoz szükséges.


3. Mennyit mozogsz 


És ez a legfontosabb. A legjobb recept ugyanis a jó kis kimerültség leküzdésére, a rendszeres, aktív testmozgás. Legalább 3 órával a lefekvés előtt be kell fejezned az edzést, hogy testednek ideje legyen lenyugodni. A testmozgás ugyanis energiát ad - legalább heti négy alkalommal 40 perces testmozgás az ideális.

hirdetes


Lehet, hogy más van a fáradtság hátterében?


A leggyakoribb oka az állandó fáradtságnak, tehát fentiekben keresendő. Ha azonban ezek kezelése, nem vezet eredményre:

  • Vérszegénység: Ezt elég egyszerű ellenőriztetni, és sokszor ez az oka a fáradtságnak. Sok esetben a nőket érintő problémáról van szó, főleg akik erős menstruációval küzdenek. A vasban gazdag diéta, ami húsban és sötétzöld, leveles zöldségekben gazdag étrendet jelent, vagy ha krónikus vashiánnyal küzdesz, akkor étrend kiegészítők szedésével pótolható a hiány.
  • Az alapvető nyomelemek hiánya, mint amilyen a kálium. Ez is könnyen ellenőrizhető vérvizsgálattal.
  • Pajzsmirigy problémák: A pajzsmirigy túlzott illetve alulműködése is okozhat kimerültséget.
  • Diabétesz. A nem kezelt diabéteszes betegek egész egyszerűen nem érzik fittnek magukat. Ha elhomályosuló látás és rendszeres vizelés árnyékolja be a napjaidat, mindenképpen vértesztet kell végeztetni.
  • Depresszió. Ha a kimerültségérzésed szomorúsággal és étvágyvesztéssel is jár, és már nem leled örömedet a régi kedvteléseidben, talán depresszióval küzdesz.
  • Alvási problémák. ha sosem érzed magadat kipihentnek, és semmi nem javít ezen, érdemes egy alvástesztet végeztetned egy rendelőben, különösen, ha horkolsz. A horkolás lehet a része is, ami egész egyszerűen leállítja a légzést több alkalommal is az éjszaka folyamán. Erre megtalálható a megfelelő terápia.
  • Nem diagnosztizált szívbetegség. A fáradtság sajnos szívbetegség jele is lehet, különösen a nőknél. Ha gondot okoznak azok a gyakorlatok, amelyeket régen minden gond nélkül végigcsináltál, vagy egyre rosszabbul érzed magadat, amikor sportolsz, lehet ennek az előjele is. Ha erre gyanakszol, azonnal keress fel egy orvost.
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

2020-01-24

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

Az már szinte közhelynek számít, hogy tudatos táplálkozással és a rendszeres testmozgással rengeteget tehetünk az egészségünkért, a jobb közérzetünkért, ami sok esetben a természetesen lelkünkkel is szoros összefüggésben áll.

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

2020-01-22

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

A mai világban a fejfájás – és ezzel együtt a fájdalomcsillapító gyógyszerek bekapkodása is - mindennapjaink velejárója lett. Azonban jobb, ha tudjátok, hogy léteznek természetes megoldások fejfájás ellen

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

2020-01-20

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

A light címke mágikus jelentőséggel bír a fogyókúrázók és az egészséges életmódot folytatók körében. valld be, hogy te is inkább a kosaradba rakod a „light”, a „diet”, a „wellness” vagy épp „zsírszegény” felirattal forgalmazott ételeket, mint a hagyományosakat, hiába drágábbak.

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

2020-01-20

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

Az izotóniás sportitalokra csak élsportolóknak van szüksége? Mit takar az, hogy „izotóniás” egy ital? Mit tartalmaz? Tények és tévhitek, amiket jobb, ha tisztázunk!

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

2020-01-19

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

Bemutatunk 8 szénhidrát alternatívát amelyek elősegítik az egészséges bélműködést.

6 rendkívül egészséges étel, amelyet rendszeresen kellene ennünk

2020-01-19

6 rendkívül egészséges étel, amelyet rendszeresen kellene ennünk

Íme a 6 legegészségesebb élelmiszer ami minden diétába könnyen beleilleszthető

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
157 436
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
157 436
Közösség

Szótár

Orbáncfű (Közönséges)

Latin neve: Hypericum perforatum   Eredete, élőhelye   A Közönséges orbáncfű... Tovább

Zsálya

Latin neve: Salvia officinalis   Eredete, élőhelye   A Földközi-tenger... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 2

Átlagos értékelés: 4.5

alvás betegség egészség egészséges életmód életmód lelki egészség