notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Kelj korán és sok előnyöd fog származni

Mi hasznunk származhat a korán kelésből?

vitalzone.hu
hirdetes

Nincs olyan sikeres sportoló, aki ne mondaná el egy-egy interjúban, hogy a felkelő nap általában már az uszodában, az edzőteremben vagy a sportpályán találja. A sikeres cégvezetők, üzletemberek közül is sokan esküsznek a korán elkezdett munkanap hatékonyságára.

Mi hasznunk származhat a korán kelésből?

Az akaraterő elpárolog az esti órákra, többek között ennek köszönhető az is, hogy mindig este szegjük meg a diétát, hogy fáradtan rosszabb döntéseket hozunk – állítja Roy Baumeister, a floridai egyetem professzora, aki csoportos tesztekkel bizonyította a korán kelés előnyeit. Kora reggel ugyanis, amikor „akaraterőtárunk” még feltöltött állapotban van, optimistán állhatunk neki a nehezebb feladatoknak is.


Laura Vanderkam amerikai író, újságíró nagyvállalati vezetőket kérdezett meg reggeli szokásaikról: 90 százalékuk már hat előtt talpon van – köztük keretes írásunk szereplői is. A legsikeresebb cégvezetők állítólag azért pattannak ki korán az ágyból, mert a reggeli órákat teljes egészében „a kezükben tarthatják”. A munkaidőt felemésztik a telefonhívások, az értekezletek, váratlan események, korán viszont jut idő… de mire is?


A testmozgás és nagy gondolatok idej


A legtöbb sikeres vállalatvezető testedzésre, futásra, személyi edzésre, jógára használja ki a reggelt, ami ráadásul csökkenti a stresszt, ezáltal fogyaszt és segít az alvásban is.
A komoly odafigyelést és hosszabb, megszakítás nélküli időt igénylő feladatokon is jobb reggel dolgozni, amikor nem vonja el a figyelmünket annyi minden. Főként azoknak fontos ez, akiknek állandóan tele van a naptáruk, és sok alkalmazottal, üzleti partnerrel dolgoznak.


Ugyanez igaz az olyan hobbikra, szenvedélyekre is, amelyekre nap közben vagy este végképp nincs idő. Sem a munka, sem a család nem kedvez a szabadidejükben regényt íróknak, festegetőknek, az pedig elég valószínűtlen, hogy majd adódik 3-4 hónap vállalkozók, cégvezetők életében, amikor csak ilyesmivel foglalkozhatnak.


Híres korán kelők


Tim Cook, az Apple vezére | Elsőként érkezik és utolsóként távozik az irodából, de már fél öttől e-mailekkel bombázza kollégáit. Fél órán belül az edzőteremben találjuk, hétkor pedig már az íróasztalánál.


Bob Iger Disney-főnök | Fél ötkor kel, mert ilyenkor pótolja a napközben kimaradt programokat. Persze már akkor is jellemző rá a multitasking: egyszerre olvas újságot, küld e-maileket, hallgat zenét és edz.

hirdetes


Sergio Marchionne, a Fiat vezérigazgatója | A hírhedten munkamániás cégvezető torinói és michigani irodája között osztja meg az idejét. Amikor a tengerentúlon van, reggel fél négykor kel, hogy tudjon foglalkozni az európai ügyekkel. Nem ismeri a hétvégét, sem az ünnepnapot – és a munkatársaitól is ugyanezt várja el.


Richard Branson, a Virgin-csoport alapítója | A világ leghíresebb üzleti hippije saját szigetén háromnegyed hatkor ébred, mert ilyenkor süt be a nap az ablakán. Először úszni megy, majd megreggelizik és munkához lát.


Ursula Burns, a Xerox vezére | Interjúban mondta el, hogy minden nap negyed hatkor ébred, pedig általában éjfélig dolgozik. A hajnali órán általában e-maileket ír és olvas, hetente két alkalommal reggel hatkor személyi edzőhöz jár.


Paul Polman, az Unilever vezetője | A holland származású üzletember azért megy be reggel hatkor az irodájába, hogy egy órát izzadhasson a futópadon. Saját bevallása szerint ilyenkor gondolja át a rá váró napi teendőket.


Párbeszéd, üzlet és hírek


Vacsorakészítés, a gyerekek ágyba fektetése, jobb esetben fáradt tévézés, rosszabb esetben további munka jellemzi sok pár estéjét. Ha akkor nem jut idő a közös élet dolgainak átbeszélésére, érdemes azokat reggelre áttenni. A magyarországi állampapírokban is érdekelt BlackRock befektetési cég ügyvezetője, Obie McKenzie például vonaton ingázik New York-i irodája és kertvárosi otthona között. Reggel együtt utazik a feleségével, így van egy órájuk megbeszélni a napi teendőket, fontos ügyeket.

hirdetes


Népszerű formája a kapcsolatépítésnek az üzleti reggeli, amelyet hazánkban is művel több-kevesebb sikerrel néhány hálózat. E találkozók néhány esetben szigorúbb, néhány esetben lazább szabályok szerint zajlanak, de a lényeg, hogy a résztvevők bemutatkozzanak egymásnak, és gyümölcsöző üzleti partnerkapcsolatokra tegyenek szert.


Bár a 24 órás online jelenlét miatt átalakult a hírfogyasztás, a reggeli hírek műfaja belénk van kódolva. Sok üzletembernek nincs máskor ideje a számára lényeges vagy izgalmas információk átolvasására, így már kora reggel asztalra kerül az újság, a tablet vagy a mobil. A hírolvasás vagy -hallgatás kombinálható a testmozgással is: így csinálja például a GE vezetője, Jeff Immelt is. Ahogy Laura Vanderkam megjegyzi: mire az elfoglalt vezetők munkába érnek, már tudják, mi történt a világban.


Hogyan vegyük rá magunkat?


Mondani sokkal könnyebb, mint megcsinálni: a koránk kelés beépítését életünkbe esténk átalakításával kell kezdenünk – javasolja Julie Morgenstern, aki Ne olvass e-mailt reggel címmel könyvet is írt a témáról. Értelmezése szerint a kakasszóra ébredés nem azt jelenti, hogy amúgy is alváshiányos életünket még egy órányi pihenéstől meg kellene fosztanunk. A korán keléshez korán is kell lefeküdni, és annyit aludni, amennyit szervezetünk megkíván.


Éppen ezért azt javasolja, minden esti tevékenységet igazítsunk a korai ágyba bújás időpontjához. Két-három órával előtte vacsorázzunk meg, hogy legyen időnk megemészteni a falatokat. A fennmaradó időt, ha lehet, töltsük távol a képernyőktől (tévétől, számítógéptől, tablettől), mert ezek az eszközök túlzottan stimulálók ahhoz, hogy utána könnyen lecsukódjon a szemünk.


Mindemellett a reggelre is érdemes időben felkészülni: ha túlságosan nagyszabású terveket szövünk a hajnali órákra, azok nyomasztó hatása miatt nem leszünk majd hatékonyak. Ezért készítsük elő a terepet még előző nap, tegyük rendbe például az íróasztalt, ha dolgozni fogunk. Érdemes tanulni a babáktól is, akiket esténként szigorú rituálé keretében lehet csak viszonylag rövid idő alatt elaltatni.
 

Forrás: HVG.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ecettel fogyni? Igen! Mire jó még az ecet?

2019-11-21

Ecettel fogyni? Igen! Mire jó még az ecet?

Lehet hogy az ecet hallatán max. az ecetes uborka jut eszedbe, ám azért ennél jóval sokrétűbb az ecet felhasználása. Kiválóan alkalmazhatod a zsírégetés terén! Kortyolj el egy pohár vízben feloldott egy-két evőkanál ecetet, és a várt eredmény nem marad el.

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

2019-11-16

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

Ahhoz, hogy hosszútávon is megőrizzük az egészségünket fontos, hogy az ételek, amiket a szervezetünkbe viszünk szintén egészségesek legyenek. A következőkben mutatunk 10 dolgot, amitől egészségesebbé tudod tenni a mindennapi étkezéseket, mindenféle megerőltetés nélkül

A pulzusmérésről röviden

2019-11-15

A pulzusmérésről röviden

Mindenki, aki a rendszeres testmozgást választja,kitűzött valamilyen személyes célt maga elé, amelynek eléréséért naponta, hetente több órát áldoz idejéből. E célok hatékony megvalósítása érdekében elengedhetetlen a terhelés intenzitásának folyamatos nyomon követése

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

2019-11-14

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

Rengeteg embertől hallottam már, hogy ő bizony nem szeret edzőterembe járni. Bár szeretne fogyni, és az edzés maga sem riasztja vissza általában őket – mintha kicsit félnének az edzőteremtől. Nézzük, mi lehet ennek az oka, és hogy győzheted le

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

2019-11-13

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

Nem is gondolnánk milyen hatása lehet egy - egy élelmiszernek a bevett gyógyszerekre. Egyesek képesek többszörösére növelni a hatásfokát, míg mások teljesen semlegesíthetik. . Ezért nagyon körültekintőeknek kell lennünk egy gyógyszerkúra alatt

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

2019-11-13

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

Sokan keverik a szezont a fazonnal! A többség valamilyen oknál fogva azt gondolja, hogy attól, mert valaki vékony, attól már edzett is! Elárulok valamit! 17 évesen vékonynak lenni nem nagy kunszt! Bár azért Magyarországon már ez is nagy szám

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
99 803
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 184 718
Közösség

Szótár

B12-vitamin

A B12-vitamin részt vesz a nukleinsavak felépítésében, befolyásolja a szervezet... Tovább

Ingersűrűség

  A terhelési és pihenési fázis közötti időbeli viszonyt jelzi az egyes edzéseken,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 5.0

alvás betegség cukor cukorbetegség diéta divat édesség edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás éhezés élelmiszer életmód