notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tavaszi méregtelenítés - Hozd magad formába a nyárra!

hirdetes

Könnyű tavaszi méregtelenítés, amivel formába hozhatod a tested és a lelked

CZs
Hatékony tavaszi tisztítókúra

Tavaszi méregtelenítés a léleknek

Folyadékbevitel, ahogy a nagy könyvben meg van írva

Nem győzzük hangsúlyozni az elegendő folyadékbevitel fontosságát. Biztosan te is tudod, hogy az ajánlott napi minimum folyadékmennyiség 2-3 liter között mozog, de természetesen ezt befolyásolja az életmódod is. Mindenesetre tavasszal különös figyelmet érdemes fordítani rá, és nemet mondani végre a cukros, szénsavas, koffeines italoknak – félreértések elkerülése végett nem első sorban a kávéra gondolunk –, és a szénsavmentes ásványvíz mellett mással is támogatni szervezetünk egészséges működését. A különböző gyümölcsturmixok kiváló alternatívák, de érdemes őket otthon, cukor hozzáadása nélkül elkészíteni. 

A gyümölcsturmixoknál is jobbak a különféle teák. Ha semmi mást nem teszel “méregtelenítés” címszó alatt, csak kúraszerűen fogyasztasz különböző egészséges, természetes teakeverékeket – lehetőleg ízesítés nélkül – máris rengeteg mindent megtettél magadért. A zöld tea egy igazi klasszikus ebből a szempontból, hiszen tele van antioxidánsokkal, serkenti a zsír lebontását és növeli a test teljesítőképességét. Valljuk be, erre nagy szükségünk van a tavaszi fáradtság közepette.

hirdetes

“Méregtelenítsd” a lelked is

A törekvések mit sem érnek, ha a lelked nincs rendben. Ahhoz, hogy egészséged megőrizhesd, elengedhetetlen a szellemi, lelki egyensúly. Ha stresszelsz, ha képtelen vagy megnyugodni, ha folyamatosan őrlöd magad, és esetleg aludni sem tudsz eleget, az bizony a fizikai megbetegedések melegágyát is képezik. Hoztunk néhány egyszerű tippet, amiket ha bevezetsz az életedbe, sokat javíthatsz a hozzállásodon, képes leszel pozitívabban állni a nehéz szituációkhoz, és az apróságokban is megláthatod a szépet.

Indítsd már a reggelt pozitívan

Mi az, ami egy átlagos emberrel reggel történik? Általában hullafáradtan – vagy eleve késve – kikászálódunk az ágyból, igyekszünk vállalhatóan összerakni a külsőnket, bekapunk gyorsan valamit, rohanunk a munkába, a gyerekekkel a suliba, esetleg még a reggeli kávét is a kocsiban fogyasztjuk el. Na ez az, aminek véget kell vetned. Reggel az ágyban szánj pár percet arra, hogy átgondolod a napod. Minden feladatodat képzeld el pozitív végkifejlettel, úgy, ahogy a legelégedettebb lennél vele. Hidd el, sokat dob majd a reggeleden, és napközben is jobban bírod majd a strapát.

hirdetes

Fontos lesz-ez 3-5-10 év múlva?

Persze attól, ha reggel sikerül kicsit pozitívabban kelned, még legkevésbé sem vagy védett a napközbeni stressztől, sőt, a neheze általában csak akkor jön. Ha úgy érzed, egy megugorhatatlan akadállyal találkozol, esetleg valami negatív dolog történik, gondolj arra, fontos lesz-e ez 3-5 év múlva? Tényleg annyira számít? Tényleg megéri bosszankodni a túl hosszú soron a kasszánál? Vagy mert nem tetszett a stratégiai javaslatod a főnöködnek? Vagy mert a gyerkőc kiborította az üdítőt a kocsiban?

 

Pozitív napzárás a jó alvásért

Hogy keretet adj a napnak, este gondold át, mi történt veled az elmúlt napon. Légy hálás mindenért, ami rendben ment, és mindenkiért, aki pozitív élményekkel töltötte meg azt. Ugye milyen jó volt, hogy a kollégád meghívott egy kávéra? Hogy egy idegen előzékenyen előre engedett a benzinkúton? Rengeteget számítanak ezek az apróságok!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Szótár

Dietetikus

A dietetikus élelmiszertudománnyal, táplálkozástudománnyal foglalkozó szakember. Tovább

Nulldiéta

A nulldiéta egy olyan diéta, melynek során a teljes táplálékmegvonás mellett csak a... Tovább

Tovább a lexikonra