notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ismerd meg a kókuszlisztet: egészségügyi előnyei és felhasználása

Kókuszliszt: tápanyagtartalom, előnyök és tudnivalók

SzSz
hirdetes

A kókuszliszt a búzaliszt egyik egyedülálló alternatívája. Az alacsony szénhidráttartalmú étrendet követők és a gluténérzékenyek körében is igen népszerű. Lenyűgöző tápanyagtartalma mellett a kókuszliszt számos előnnyel járhat. Ezek közé tartozik a vércukor stabilitásának elősegítése, a jobb emésztés, a szív egészsége és még a fogyás is. De lássuk a részleteket!

kókuszliszt

Mi is a kókuszliszt?


A kókuszliszt kókuszhúsból készült, amelyet kiszárítottak és leőröltek. A Fülöp-szigetekről származik, amit először a kókusztej melléktermékként állítottak elő.

A gyártás során a kókuszdiókat először felnyitják és a benne található vizet kiöntik. A kókuszhúst ezután levágják, leöblítik és lereszelik, hogy elválasszák a szilárd anyagot a tejtől. Ezt a terméket alacsony hőmérsékleten sütik addig, amíg nem szárad ki, majd leőrölik. A kapott fehér por nagyon hasonló a búzaliszthez, így tökéletes alternatívája lehet. 

 

 

A kókuszliszt gluténmentes


A kókuszliszt nem tartalmaz glutént, így akár gluténérzékenyek is fogyaszthatják étrendjükben. 
A kókuszliszt alternatívája lehet a búza vagy más gluténtartalmú lisztnek. Természetesen gabonamentes is, ami népszerű választás a gabonamentes étrendben, például a paleo-étrendben.

hirdetes

 

 


A kókuszliszt előnyei


A kókuszlisztnek változatos tápanyagprofilja van, és számos egészségügyi előnye ismert. Több tanulmányban is vizsgálták a kókuszlisztet, és annak potenciális előnyeit, amelyek a benne található tápanyagokra alapultak. 

 

 

Gazdag tápanyagokban és hasznos zsírokban


A kókuszliszt számos tápanyagot tartalmaz, beleértve az egészséges zsírokat is. Egy 1/4-csésze (30 gramm) kókuszliszt tápanyagtartalma: 

  • Kalória: 120
  • Szénhidrát: 18 gramm
  • Cukor: 6 gramm
  • Rost: 10 gramm
  • Fehérje: 6 gramm
  • Zsír: 4 gramm
  • Vas: a napi érték 20% -a (DV)

 

 

Amellett, hogy nagyon gazdag rostokban, a kókuszliszt közepes láncú triglicerideket és növényi alapú vasat biztosít. Az MCT egyfajta zsír, amely számos előnnyel jár, mint például a fogyás, a baktériumok és vírusok elleni védelem, valamint az agy és a szív egészségének javítása. Ez szintén megtalálható a kókuszlisztben. 

 

 

A vércukorszintet stabilan tartja


A kókuszliszt rostokkal van tele, ami segíthet a vércukorszint szabályozásában. Az 1/4-csésze (30 gramm) kókuszliszt 40% -át a rost teszi ki, azaz 10-szer több rostot tartalmaz, mint a búzaliszt. A rostokban gazdag élelmiszerek szabályozzák a vércukorszintet, lassítva a cukor belépését a véráramba. Ez különösen igaz az olyan oldódó rostokban gazdag élelmiszerekre, amelyek az emésztés során gélt képeznek. A kókuszliszt kis mennyiségben tartalmazza ezt a rostot. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az egyik leghatásosabb fogyókúrás módszer, amit mindenkinek ismerni kell!

2019-11-20

Az egyik leghatásosabb fogyókúrás módszer, amit mindenkinek ismerni kell!

Nincs időm, túl sok a felesleg rajtam, gyengék az ízületeim, nem bírom abbahagyni az evést, nincs pénzem edzőterembe járni… Folytathatnám a kifogások sorozatát

2019-11-19

" B "vitaminoktól hízol... Ez egy nagy baromság!

B-vitaminból nyolcfélét is megkülönböztetünk, így nemcsak a szervezetünkben betöltött szerepük sokféle, hanem azok a tünetek is változatosak lehetnek, melyekkel a testünk azt jelzi, több B-vitaminra van szükségünk!

Így kombináld a nassokat: Vörös áfonya és mandula

2019-11-18

Így kombináld a nassokat: Vörös áfonya és mandula

A napi kétszeri nass nem bűnözés, sőt, kell is. Fontos azonban, hogy ilyenkor is egészséges nassolnivalókat fogyassz. Az egyik legjobb nass-kombináció az aszalt vörös áfonya és a mandula. Ezzel csillapíthatod az édesség utáni vágyadat és mégsem bűnözöl, hiszen egészséges csemegét falatozol. Ahogy minden mással, ezzel is mértékletesen bánj

Diéta kontra fogyókúra

2019-10-22

Diéta kontra fogyókúra

Manapság szinte nincs nő, aki elégedett lenne alakjával, súlyával. Mindenki fogyókúrázni, diétázni akar. Érdemes tehát áttekinteni mikor beszélünk fogyókúráról és mikor diétáról, hogyan kezdjünk hozzá, mennyi ideig tartson… Megszámlálhatatlan kérdést lehet feltenni a témával kapcsolatban

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

2019-10-21

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

Jó elindulás lehet, ha úgy fogunk neki, hogy minden héten eggyel több lúgosító ételt teszünk az étrendünkbe és egy savasítót száműzünk, míg el nem éri a lúgosítás a hatását. Ha ez bekövetkezett, utána szintén fokozatosan kell megteremteni az egyensúlyi étrendünket is. További tippek a lúgosító étkezésről a cikkben

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

2019-10-20

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

A BMI kifejezéssel egyre többször találkozhatunk. testtömeg és a testmagasság méterben mért négyzetének a hányadosa, amelyet gyakran alkalmaznak a túlsúly vagy soványság a meghatározásához. A következőkben bemutatjuk, hogy mit tehetnek a normál súlyú elhízott emberek annak érdekében, hogy a zsírtöbbletüket zsírmentes testtömeggel helyettesítsék

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
71 724
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 323 944
Közösség

Szótár

Állóképesség

  A szervezet fáradással szembeni ellenállóképessége hosszan tartó erőkifejtéseknél.... Tovább

D-vitamin

A D-vitamin-hatású vegyületek szteroidszármazékok. Táplálkozás-élettani szempontból a D2-... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 113

Átlagos értékelés: 5.0