notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ismerd meg a kókuszlisztet: egészségügyi előnyei és felhasználása

hirdetes

Kókuszliszt: tápanyagtartalom, előnyök és tudnivalók

SzSz

A kókuszliszt a búzaliszt egyik egyedülálló alternatívája. Az alacsony szénhidráttartalmú étrendet követők és a gluténérzékenyek körében is igen népszerű. Lenyűgöző tápanyagtartalma mellett a kókuszliszt számos előnnyel járhat. Ezek közé tartozik a vércukor stabilitásának elősegítése, a jobb emésztés, a szív egészsége és még a fogyás is. De lássuk a részleteket!

kókuszliszt

Mi is a kókuszliszt?


A kókuszliszt kókuszhúsból készült, amelyet kiszárítottak és leőröltek. A Fülöp-szigetekről származik, amit először a kókusztej melléktermékként állítottak elő.

A gyártás során a kókuszdiókat először felnyitják és a benne található vizet kiöntik. A kókuszhúst ezután levágják, leöblítik és lereszelik, hogy elválasszák a szilárd anyagot a tejtől. Ezt a terméket alacsony hőmérsékleten sütik addig, amíg nem szárad ki, majd leőrölik. A kapott fehér por nagyon hasonló a búzaliszthez, így tökéletes alternatívája lehet. 

A kókuszliszt gluténmentes


A kókuszliszt nem tartalmaz glutént, így akár gluténérzékenyek is fogyaszthatják étrendjükben. 
A kókuszliszt alternatívája lehet a búza vagy más gluténtartalmú lisztnek. Természetesen gabonamentes is, ami népszerű választás a gabonamentes étrendben, például a paleo-étrendben.

hirdetes


A kókuszliszt előnyei


A kókuszlisztnek változatos tápanyagprofilja van, és számos egészségügyi előnye ismert. Több tanulmányban is vizsgálták a kókuszlisztet, és annak potenciális előnyeit, amelyek a benne található tápanyagokra alapultak. 

Gazdag tápanyagokban és hasznos zsírokban


A kókuszliszt számos tápanyagot tartalmaz, beleértve az egészséges zsírokat is. Egy 1/4-csésze (30 gramm) kókuszliszt tápanyagtartalma: 

  • Kalória: 120
  • Szénhidrát: 18 gramm
  • hirdetes
  • Cukor: 6 gramm
  • Rost: 10 gramm
  • Fehérje: 6 gramm
  • Zsír: 4 gramm
  • Vas: a napi érték 20% -a (DV)

Amellett, hogy nagyon gazdag rostokban, a kókuszliszt közepes láncú triglicerideket és növényi alapú vasat biztosít. Az MCT egyfajta zsír, amely számos előnnyel jár, mint például a fogyás, a baktériumok és vírusok elleni védelem, valamint az agy és a szív egészségének javítása. Ez szintén megtalálható a kókuszlisztben. 

A vércukorszintet stabilan tartja


A kókuszliszt rostokkal van tele, ami segíthet a vércukorszint szabályozásában. Az 1/4-csésze (30 gramm) kókuszliszt 40% -át a rost teszi ki, azaz 10-szer több rostot tartalmaz, mint a búzaliszt. A rostokban gazdag élelmiszerek szabályozzák a vércukorszintet, lassítva a cukor belépését a véráramba. Ez különösen igaz az olyan oldódó rostokban gazdag élelmiszerekre, amelyek az emésztés során gélt képeznek. A kókuszliszt kis mennyiségben tartalmazza ezt a rostot. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Szótár

Aloe vera

Eredete   Az Aloe vera Afrika szubtrópusi, homokos területeiről származik, a... Tovább

Glikogén

Az állati szervezet legfőbb energiaforrása. Ez egy olyan keményítő, amely... Tovább

Tovább a lexikonra