notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan lehet karcsúsodni mézzel?

Karcsúsodjunk mézzel: hat tipp egészséges fogyókúrához

vitalzone.hu
hirdetes

Az ételekhez adott cukor - legyen az fehér vagy barna - súlygyarapodáshoz vezet. Aki nem akar lemondani az édes életről, helyettesítheti mézzel a cukrot. Összegyűjtöttünk néhány tippet, hogyan fogyasszuk a mézet.

Hogyan lehet karcsúsodni mézzel?

A cukrot tartalmazó étrendet vizsgálva arra az eredményre jutottak a kutatók, hogy megnöveli a HbA1c-szintet, ami a vér magasabb glükóztartalmát jelzi. A cukortartalom növeli a vér trigliceridtartalmát is. A triglicerid a vérben található zsír egyik fajtája, amelynek az ereket károsító hatása már évek óta ismert. Ám a méz sokkal többet ad szervezetünknek, mint a fehér méregnek is nevezett cukor, vagy a kukoricaszirup, illetve egyéb mesterséges édesítők üres kalóriái. 


Természetes anyag, egyetlen az étrendünkben, ami a nyíló virágok tömény nektárjából készül. Nyomokban tartalmaz fehérjét, továbbá riboflavint (B2-vitamin), niacint (B3-vitamin), pantoténsavat (B5- vitamin), B6-vitamint, folsavat (B9-vitamin), C-vitamint, kalciumot, vasat, magnéziumot, foszfort, káliumot és cinket is. A méz mellett szól az is, hogy édesebb, illetve ízesebb. Egy teáskanál cukor 16 kalóriát, míg egy teáskanál méz 22 kalóriát tartalmaz – ám mivel a méz sokkal édesebb, a legtöbben általában harmadával-felével kevesebb mézet használnak, mint cukrot, így valójában csökken a kalóriabevitel. De hogyan építsük be a mézet a fogyókúránkba úgy, hogy valóban hatékony legyen? Íme néhány jótanács.


1. Ajurvédikus tipp.

Az indiai ajurvédikus tanok a méz számos felhasználási módját ajánlják az elhízás ellen. Reggel egy pohár meleg vízbe tegyünk egy evőkanál mézet és friss citrom- vagy zöldcitrom-levet. Naponta több alkalommal is ihatjuk, étkezés előtt legfeljebb fél órával. A mézes menta- vagy gyömbértea is ajánlott. Nyers gyömbérszeleteket is ehetünk mézzel, így élénkíthetjük anyagcserénket. 

hirdetes

 

2. Görög-arab recept.

Az ősi görög-arab gyógymód is mézet használ. A testsúly csökkenéséhez méz és fahéj keverékét használták. E módszer modern változata szerint egy fél bögre forró vízbe tegyünk egy fél teáskanál fahéjport és egy teáskanál mézet. Mivel a forrás során fontos enzimek semmisülnek meg, módosítsuk a receptet úgy, hogy a zubogó vizet öntsük a fahéjporra, majd miután egy kissé lehűlt a keverék, ízlés szerint tegyük bele a mézet.


3. Könnyű turmix.

Kevés mézzel  ízesebbé tehetünk egy nehéz, egészségtelen étel helyett készített gyümölcsturmixot. A gyümölcsökből (ananász, mangó, szőlő, alma, banán, áfonya, eper, őszibarack stb.) tegyünk 6-6 dekát a mixerbe egy evőkanál méz és néhány jégkocka társaságában, majd az egészet turmixoljuk simára. S hogy a fehérjebevitel se maradjon ki, tegyünk hozzá joghurtot, vagy pár szem mogyorót.


 

4. Súlycsökkentő teák.

Az előbbiekben már említett mentán és gyömbéren kívül sok teát ismernek súlycsökkentő hatásúként. A teába tett méz nemcsak az ízt javítja, de az éhséget is féken tartja. A zöld tea javítja az anyagcserét, a csalántea csökkenti az étvágyat, a tyúkhúrról pedig úgy tartják, hogy csökkenti az étel utáni sóvárgást.
5. Hatékony erőforrás. Méz fogyasztásával elősegíthető az egészségesebb testmozgás is. A Memphisi Egyetem kutatói szerint a méz igen hatékony energiaforrás testmozgás előtt és után egyaránt. A kutatás során olyan kerékpárosok hosszú távú állóképességét tanulmányozták, akik mézet vettek magukhoz. A mézet fogyasztó sportolók teljesítménye és sebessége igen nagymértékben nőtt azokéhoz képest, akik placebót kaptak. A kutatás eredménye szerint a méz ugyanolyan szinten növelte a teljesítményt, mint a glükóz (ami jóval gyakoribb szénhidrátforrás). Utóbbival ellentétben a méz elősegíti az egyenletes vércukorszintet, segít fenntartani az energiaszintet és hozzájárul a regenerálódáshoz, míg a glükóz nem.

hirdetes


6. Energiaital házilag.

A drága és egészségtelen energiaitalok helyett fogyasszunk olyan italokat, amelyek elősegítik a sokkal aktívabb életmódot és a súlyfölösleg eltüntetését. Keverjünk össze 0,8 dl grapefruit-, áfonya- vagy gránátalmalevet, illetve más fanyar ízű gyümölcslevet ugyanennyi mézzel, majd adjunk hozzá 1,5 liter vizet. Ha nagy melegben kell végeznünk a testmozgást, tegyünk bele egy kevés tengeri sót. Alaposan keverjük össze, tároljuk hűtőben.


Összegzésként tartsuk szem előtt, hogy az egyensúly a legfontosabb:  a méz az étrendünk csupán kis része legyen. Ha jelenlegi étrendünkben szerepel cukor, magas fruktóztartalmú kukoricaszirup, aszpartám vagy egyéb édesítőszer, vegyük fontolóra a méz mint édesítőszer használatát, de összpontosítsunk a mértékkel fogyasztott ételek ízére és vonzerejére.


 

Forrás: HVG.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

4 finom reggeli, a fiatalos bőrért

2019-11-01

4 finom reggeli, a fiatalos bőrért

Bőrünket nem csak krémekkel és pakolásokkal varázsolhatjuk fiatalossá, hanem finom és egészséges ételekkel is - cikkünkben 4 egészséges reggelit gyűjtöttünk össze.

Filléres csodaszer, a ricinusolaj - Így alkalmazd!

2019-10-31

Filléres csodaszer, a ricinusolaj - Így alkalmazd!

Nem kell vagyonokat költened ahhoz, hogy gyorsan növekedjen a hajad, vagy ápolt, szép bőröd legyen. Egy termékben egyesülnek ez a tulajdonságok, a ricinusolajban. Most megtudhatod, hogy a tested melyik területén, miként alkalmazhatod ezt a csodaszert.

Otthoni bőrápolás tippek

2019-10-25

Otthoni bőrápolás tippek

A bőrápolás fontos része az egészségnek és a szépségnek is. A megfelelő bőrápolás nem csak a kor letagadásában segít, hanem betegségek megelőzésében is. De bizony ezek a termékek sokszor drágák, éppen ezért íme néhány praktikus és olcsó otthoni szépségápolási tanács

Ápold a hajad olívaolajjal

2019-10-23

Ápold a hajad olívaolajjal

Télen a hajtövünk és a szőrtüszők teljesen kiszáradnak. Most megnövelheted a nedvességtartalmát, erősségét és tartását egy természetes alapanyaggal, az olívaolajjal.

Otthoni praktikák amiket ne alkalmazz fogfehérítésre

2018-04-17

Otthoni praktikák amiket ne alkalmazz fogfehérítésre

Mindenki a tökéletes Hollywood-i mosolyra vágyik, ás ezért képes bármit megtenni. Miért alkalmaznál olyan anyagokat a fogaidon amiket a fürdőszoba takarításához használunk? Megmutatjuk mit ne használj fogfehérítésre, ha fontos hogy fogaid egészségesek mar

Testápolás a feszes és csillogó bőrért

2019-10-22

Testápolás a feszes és csillogó bőrért

Az egészséges életmód – kiegyensúlyozott táplálkozás és rendszeres testmozgás – méregtelenítések és vitaminok segítenek szervezetünket megtisztítani és működését egészségesebbé tenni. Ez szemmel látható eredményeket produkál.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
106 310
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 191 225
Közösség

Szótár

Nyelési nehézség

Diszfágia Legtöbbször valamilyen mechanikus akadály (szűkület, daganat, idegen test) vagy... Tovább

Obezitás

Az obezitás az elhízás latin neve. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 77

Átlagos értékelés: 4.9

alakformálás édesség egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás fogyás fogyókúra