notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Jóga pozitív hatásai - A jóga 7 jótékony hatásai a testre és a lélekre

hirdetes

A jóga hatása a testre és a lélekre - 7 pozitív hatás, amit neked is meg kell tapasztalnod

CZs
hirdetes

Ha fel akarnánk sorolni a jóga összes, testre és lélekre egyaránt ható pozitívumait, az valószínűleg holnap reggelig tartana. Bár a jóga az ősi indiai vallásból indult ki, ma már a legnépszerűbb mozgásformák egyike, nem véletlenül. 

Jóga jótékony hatásai

1. A test formálása

Talán te is találkoztál már a kijelentéssel, miszerint a jóga legkevésbé sem segíti a fogyást. Valljuk be, az elképzelés nem alaptalan. A pulzusod nem nő 220-ra, és 70 kilogrammos súlyokat sem kell emelgetned közben (éppen ezért kiváló azoknak, akik nem rajonganak az efféle sportokért). Ennek ellenére a jóga kiváló támogatója a fogyókúrának, a tónusos, izmos testnek. Gondolj csak bele… láttál már olyan jógaoktatót – vagy bárkit, aki rendszeresen jógázik, és odáig van a mozgásformáért – aki súlyfelesleggel küzdd? Ritka az ilyen… 

 

A gyakorlatok során ugyanis legtöbb esetben a mélyizmokat használjuk, és akár hiszed, akár nem, bizony a zsírégetés is beindul. Arról nem is beszélve – de ez már cikkünk egy következő pontja –, hogy a jóga kiválóan serkenti az anyagcserét és javítja a rossz emésztést, aminek köszönhetően mégjobb barátoddá válik a fogyókúrában. 

hirdetes

 

2. Egészséges szív és erősebb csontok

A jóga hatékonyan csökkenti a szívbetegségre való hajlamot, támogatja a szív- és érrendszer megfelelő működését, ráadásul kiválóan erősíti a csontokat is. Egy 2009-es tanulmány szerint nagyszerű módja az oszteoporózis (csontritkulás) kezelésének. Hogy hogyan? Elősegíti a csontszövetek újratermelődését, ezáltal megerősíti a csontokat. 

 

 

3. Csökkenti a szorongást és a stresszt

A jóga segít a szorongás, a depresszió és a stressz leküzdésében, valamint az ezekkel járó tünetek enyhítésében és kezelésében. Ha nem mozogsz rendszeresen, egy jógaóra után tényleg úgy fogod érezni magad, mintha kicseréltek volna. Talán közhelyesen hangzik, de valóban így van. Egy jó jógaoktató, a fizikai állapotodhoz illő jógagyakorlatok segítségével úgy érezheted, újjászülettél. Ha valamit, a szorongás és a stressz csökkenését azonnal, akár már az óra közben is érezni fogod. Ez nem humbuk, az agyban a jóga gyakorlása közben valóban megnő a gamma-amino-vajsav szint. Egyébiránt a jóga kiváló vérnyomáscsökkentő is, ráadásul a légzésgyakorlatoknak köszönhetően a tüdőkapacitást is növeli.

 

4. Hatékony agyműködés

A koncentráció, a befelé fordulás, az önmagadra való erős összpontosítás a rendszeres jógázáson keresztül hatékonyan segíti az agy megfelelő működését. Érezni fogod a folyamatos fejlődést, hogy egy idő után akár otthon – és nem csak a csoportos jógaóra alkalmával – is képes leszel egy kicsit befelé tekinteni, uralhatod gondolataidat, légzésedet, képes leszel a meditációs állapot elérésére, és a folyamatos, pozitív gondolkodásra. Cikkünk folytatásában további tippeket találsz, lapozz!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A Schobert Norbi botrány és ez az álságos Magyarország

2020-01-25

A Schobert Norbi botrány és ez az álságos Magyarország

Ülök péntek délután Budapest egyik fürdőjében, és az előttem döngő léptekkel elvonuló hatalmas sörhasú férfiakat szemlélem. Harmincas éveikben járnak.

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

2020-01-24

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

Az már szinte közhelynek számít, hogy tudatos táplálkozással és a rendszeres testmozgással rengeteget tehetünk az egészségünkért, a jobb közérzetünkért, ami sok esetben a természetesen lelkünkkel is szoros összefüggésben áll.

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

2020-01-22

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

A mai világban a fejfájás – és ezzel együtt a fájdalomcsillapító gyógyszerek bekapkodása is - mindennapjaink velejárója lett. Azonban jobb, ha tudjátok, hogy léteznek természetes megoldások fejfájás ellen

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

2020-01-20

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

A light címke mágikus jelentőséggel bír a fogyókúrázók és az egészséges életmódot folytatók körében. valld be, hogy te is inkább a kosaradba rakod a „light”, a „diet”, a „wellness” vagy épp „zsírszegény” felirattal forgalmazott ételeket, mint a hagyományosakat, hiába drágábbak.

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

2020-01-20

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

Az izotóniás sportitalokra csak élsportolóknak van szüksége? Mit takar az, hogy „izotóniás” egy ital? Mit tartalmaz? Tények és tévhitek, amiket jobb, ha tisztázunk!

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

2020-01-19

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

Bemutatunk 8 szénhidrát alternatívát amelyek elősegítik az egészséges bélműködést.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
224 539
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
224 539
Közösség

Szótár

keresőoptimalizálás

KERESŐOPTIMALIZÁLÁS meghatározása Keresőoptimalizálás definíciója   A... Tovább

B-sejtek

A B-sejtek a nyirokrendszerünkben található limfociták egyik típusa. Főszerepet játszik a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 135

Átlagos értékelés: 5.0