notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

cseresznye

Itt a cseresznye szezon!

Józan Szilvia
hirdetes

 

Az évnek ebben a szakaszában lehet csak igazán élvezni a finom hazai cseresznye íz világát. Ne hagyd ki te sem a cseresznyeszezont! Az mellett, hogy finom és egészséges táplálék számos előnyös tulajdonsága van a szervezetre. Összegyűjtöttük, hogy miért érdemes cseresznyét enni.

cseresznye szezon

 

Cseresznye

 

A meggyhez hasonlóan sajnos nem lehet mindig friss cseresznyéhez hozzájutni. Import télen beszerezhető cseresznyét sem lehet nagyon szerezni, ha mégis az nagyon drága mulatság. Így érdemes kihasználni az alkalmat, a cseresznye elárasztotta a piacokat. A cseresznye tápláló gyümölcs, több ásványi anyag is vitamin is található benne. Ha nagyobb mennyiséget fogyasztunk belőle, akkor igen hatékonyan fejti ki hatását a szervezetre. Többek között tartalmaz C-vitamint, A-vitamint, Bioflavonoidokat, Antociánokat, Melatoninokat és Ellagic savat. Ez mellett pedig igen hatékony antioxidáns hatása is van.

 

cseresznye

 

A cseresznye előnyei

 

A C-vitamin tartalma révén a cseresznye hozzájárul az immunrendszer erősítéséhez. A szervezet védekezőképességének megerősítése, ilyen időjárási viszonyok között különösen fontos. Hiszen megfázni akkor a legkönnyebb, amikor a meleg nyárias napokat sűrűn váltják az esős, hideg napok. A cseresznye antioxidáns hatásának köszönhetően hatékonyan száll szembe a szabadgyökökkel. A szabadgyökök lényegében instabil molekulák, amik tönkretehetik, károsíthatják az egészséges, jól működő sejteket. Mára már arra is fény derült, hogy a szabadgyökök felgyorsítják az öregedési folyamatot. Így a cseresznye antioxidáns hatásának köszönhetően ezeket a szabadgyököket hatástalanítja. Néhány kutatás már megerősítette, hogy bizonyos daganatos betegségek leküzdésében a cseresznye hatóanyagai rendkívül jól teljesítettek, így most már rákmegelőző hatása miatt is érdemes fogyasztani. Ez mellett a segít megelőzni a különböző szívbetegségek kialakulását is. Enyhítheti az ízületi gyulladások, a köszvény, vagy éppen a fejfájás tüneteit.

hirdetes

 

cseresznye

 

Cseresznye és fogyókúra

 

A cseresznye más azzal segít a diéta, vagy fogyókúra hatékonyságának megőrzésében, ha egy kalóriadús étkezést kihagyunk miatta. A cseresznye, mint gyümölcs egészséges, alacsony kalóriatartalmú étel. A legtöbb diéta egyenesen kiköti, hogy fogyasszunk gyümölcsöt naponta. A szervezet akkor egészséges, ha sok vitaminban és ásványi anyagban gazdag gyümölcsöt fogyasztunk, így a cseresznye is megfelelő harapnivaló. A cseresznye magas víztartalma viszonylag kevés cseresznye lefogyasztása után is megteremti a jóllakottság érzetet. Mint a legtöbb bogyós gyümölcs, a cseresznye is segít a szervezet méregtelenítésében.

hirdetes

 

cseresznye

 

Változatos cseresznye

 

A cseresznye akkor a leghatékonyabb, ha frissen szedve (persze csak miután lemostuk) juttatjuk a szervezetbe. Ha már valamilyen más ízre is vágyunk, de mégis a cseresznyénél maradnánk, akkor használjuk fel a konyhában. Készíthetünk otthon cseresznyelét, cseresznye turmixot, vagy házi cseresznye joghurtot is. De a sütés-főzés során is felhasználhatjuk. Remek leveseket, és süteményeket készíthetünk a friss cseresznyéből. Ez mellett készíthetünk télire cseresznye befőttet és cseresznye lekvárt is. A felhasználása így igen sokrétű lehetőségeket rejt.

 

cseresznye

 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mi van a kosaradban Piroska?

2019-06-20

Mi van a kosaradban Piroska?

Szeretem megfigyelni az embereket, ki mit tesz a kosarába, a hozzá járó fizikumot, és kedélyállapotot is. Komolyan még mindig nem értem...

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

2019-06-17

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

A spenót vagy paraj (Spinacia oleracea) a disznóparéjfélék (Amaranthaceae) (korábban: libatopfélék) családjába tartozó, világszerte elterjedt kultúrnövény. Közép- és Délnyugat-Ázsiában őshonos. Ismert nevei még: spinót, spenát, spinát, spinác, barátparéj.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

A zeller jótékony hatása

2019-06-17

A zeller jótékony hatása

A szárzellernek többféle neve is van, mint pl.: angol zeller, rúdzeller vagy halványító zeller. A szárzellernek nagyon zsengék és ropogósak a szárai.

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

2019-06-17

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

A szakértők által meghatározott ajánlás szerint a napi fehérjebevitel a 18 év feletti nőknél minimum 46 gramm, míg a 18 év feletti férfiaknál minimum 56 gramm (sportolóknál ez az érték háromszor-négyszer nagyobb is lehet).

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

Zsírsejt

A zsír kötőszövetként fontos szerepet tölt be az életünkben és a testünkben zajló... Tovább

Jacuzzi

  A pezsgőfürdő használata kellemes közérzetet biztosít, relaxál, felfrissít. A... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 209

Átlagos értékelés: 4.7

egészséges táplálkozás