Ez történik a testeddel, ha irodában ülsz egész nap!

Irodában ülsz egész nap? Ez történik a testeddel!

Hámori Blanka
hirdetes

Egyáltalán nem mindegy, hogy egész nap egy irodában ülünk, vagy olyan munkát végzünk, ami állandó jövést-menést igényel. A különbséget igazán csak az ismeri, aki végzett már ilyet is és olyat is: az tudja, hogy mennyire sokat számít a napközbeni fizikai aktivitás – még ha nem is nevezhetjük edzés munkának, plusz kalóriákat égetünk, az izmaink aktívabbak, a vérkeringésünkre is hatással van… Az ülő munka sajnos minden szempontból rosszabb, ha a szervezetünkről van szó! Lássuk, hogy miért! 

Ez történik a testeddel, ha irodában ülsz egész nap!

 

  1. ZSÍRÉGETÉS ÉS ANYAGCSERE

 

Persze, az első, ami eszünkbe az ülő munka kapcsán: a hízás. Sajnos, tény: minél kevesebbet mozgunk, annál kevesebb kalóriát égetünk el, így ha irodai munkát vállalunk, azonnal kezdjünk el: 1. sportolni heti 3-4 alkalommal, 2. kevesebb kalóriát bevinni, vagyis kevesebbet enni… Sajnos azonban nemcsak emiatt kezdünk hízni az ülés során: hanem az anyagcserénk is lassul, így a raktározás folyamata beindul.

 

  1. VÉRKERINGÉS

 

A vérkeringés szintén lassul, ha kisebb az aktivitás, úgyhogy az agyunk is kevesebb oxigén-dús vérhez jut (ami a szellemi teljesítményünkre van hatással) – de ez minden más szervünkre is igaz! Ezért is lassul az anyagcserénk (lásd fent), illetve léphetnek fel olyan problémák, mint a visszér, az alsó végtagok passzivitása miatt.

 

  1. FIZIKAI FÁRADTSÁG vs. SZELLEMI FÁRADTSÁG

 

Az ülő munka legfurcsább hozadéka, hogy a szellemi fáradtság nagymértékű, de fizikailag még nem értük el a valódi fáradtságot. Ez persze alvás problémákhoz vezet, ami továbbgörgeti a rossz közérzetet és egyéb egészségügyi gondokat vethet fel…

hirdetes

 

 

Szerző: Hámori Blanka – facebook.com/inbodyhungary

 

Ez történik a testeddel, ha irodában ülsz egész nap!

 

  1. IZOM-MUNKA

 

Az izmok tulajdonsága, hogy ha nem használjuk őket, elkezdenek leépülni. Sajnos, az irodai munkakörök nagyrészében még a kis séta vagy pakolászás sincs jelen, így a tökéletes mozdulatlanság jellemző, az izomtömeget pedig csak veszítjük el… Korábban már írtunk róla, hogy az izomzatunk nemcsak az alakformálás szempontjából fontos, hanem egy csomó más ok miatt is: http://www.vitalzone.hu/miert-izmosodj.html

 

  1. ROMLIK A GERINC ÁLLAPOTA és A CSONTOK MINŐSÉGE

 

Számtalan cikk szól róla, hogy a sok ülés miért van negatív hatással a gerincre és a tartásra, nem véletlenül találtak különféle ülő eszközöket a gerinc óvására. Sajnos azonban összességében a csontokra van rossz hatással a sok ülés, mivel a csontok szerkezete (hasonlóan az izmokhoz) romlik, ha nem terheljük rendszeresen…


Természetesen vannak munkakörök, amit nem lehet másként megoldani, mert kifejezetten ülőmunka és ezt tudomásul kell venni – azt viszont megtehetjük, hogy ez esetben még tudatosabban kezeljük a sportolás és étkezés kérdését, valamint hogy a munkaidőn kívül igyekszünk NEM folyamatosan ülni: például autó helyett elsétálni a közértbe vagy a gyerekért az oviba, vagy a hétvégén a mozi helyett kirándulást választani programként. Csak TUDATOSAN!!! 

 

 

Szerző: Hámori Blanka – facebook.com/inbodyhungary

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

2019-04-16

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

Álmatlansággal küzdesz? Íme 7 pofonegyszerű tipp, amit ha betartasz, akár már ma éjjel úgy alhatsz, mint a bunda. Szervezetünk megfelelő működéséhez a pihentető alvás elengedhetetlen, most ebben segítünk.

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

2019-04-15

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

A jóga feltölt, kiegyensúlyozottá tesz, formálja a testet, hozzájárul a lelki béke eléréséhez. Jógázni jó, de nem csak este, vagy munka után. Íme egy 15 perc alatt elvégezhető gyakorlatsor reggelre, hogy jobban induljon a napod.

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

2019-04-05

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

15 napon keresztül tedd meg ezt az egy-egy dolgot, hogy kiegyensúlyozottabb és boldogabb életet élj. 15 nap és 15 tipp a boldogabb, pozitívabb életért. Érezd jól magad a bőrödben.

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

2019-04-03

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

7 egyszerű, de nagyszerű nyujtógyakorlat, amiktől pillanatok alatt hajlékonyabbá válsz. Próbáld ki ezeket a gyakorlatokat és élvezd, ahogy tested rugalmasabbá, hajlékonyabbá válik.

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

2019-03-26

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

Hízás fogamzásgátló szedésétől? Lehetséges? Van összefüggés? Utánajártunk, hogy számíthatsz-e súlynövekedésre a fogamzásgátló szedésétől. Íme a szakmai álláspont!

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

2019-03-19

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

Összeszedtünk négy olyan gyakorlatot, amelyeket kismamák is elvégezhetnek, hogy erőnlétüket fenntarthassák akár a mindegyik trimeszterben. A gyakorlatokat egyszerűen, otthon is el lehet végezni, és nem több 5 percnél! Mutatjuk is a gyakorlatokat!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
199 392
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
893 863
Közösség

Szótár

C-vitamin

Aszkorbinsav. Vízben jól oldódó, erősen redukáló vegyület. Képlete: C6H8O6. Teljesen... Tovább

Wellness

A wellness valójában már az emberiség megjelenése óta létezik. Az irányzat célja, hogy... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 230

Átlagos értékelés: 5.0