notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Kezdődhet a futás

hirdetes

Kezdődhet a futás - tippek a futószezonra

Józan Szilvia
hirdetes

A futás az egyik legnépszerűbb mozgásforma, ami segít az egészséges életmód, a fogyás és az izmosodás terén a szervezetünknek. Népszerűsége valószínűleg éppen az egyszerűségében rejlik. Hiszen nem kell hozzá nagy tudás, bár jó ha van bevált technikánk. Ez mellett egy futó cipő, és futó ruha és már indulhatunk is. Kezdődhet a futás!

Futás tippek

A futás elősegíti a fogyást

 

A futás, mint mozgásforma hatékonyan segít a súlycsökkenésre vágyókon. A fogyás nemcsak a megfelelő, egészséges táplálkozásnak köszönhető, hanem a rendszeres mozgás szinte bármely formájának. A futás során rendszeresen ismétlődő mozgást végez a szervezet, ami elsősorban a lábak izomzatát erősíti és innen eredményez fogyást. Ez mellett az egész testről, így a felső testről is megy le a nem kívánt teher. A ritmusos mozgásnak köszönhetően az egész szervezet dolgozik, nem csak a láb, ahogy első ránézésre tűnhet a dolog. Így minden fogyni vágyó bátran kezdjen el futni. Más megközelítésből a futás olyan szempontból is segít a fogyásban, hogy egy jó kis mozgás után alig van étvágyunk.
 
 

A futás boldogabbá tesz

 

Bár igazán fontos szempont a testi kondíció feljavítása, mégis a futás olyan nehezen megfogható dolgot is adhat, mint a boldogságérzet. Tudományos megfigyelések sorát végezték el, és így a kutatók rájöttek, hogy a futás és a boldogság között igenis van összefüggés. A dolog valahogy így működik a szervezetben: a futás hatására a szervezet rengeteg szervi változáson megy keresztül, amire az agy válaszként endorfint szabadit fel, ami a boldogságérzést kiváltja. Ehhez persze nem elég pár perci sétálgatni, hanem a futás elkezdését követő 35-45 perc között kezd kialakulni, de hatását a futás vége után is érezhetjük. Segít a koncentrációban és javítja a stressz szintet is.
hirdetes
 
 

Szívügyem a futás

 

A szív a test egyik középpontja, és igen sérülékeny eleme. A statisztikák ilyesztően magas arányt mutatnak, abban, hogy hányan hallnak meg szív- és érrendszeri etegségekben, ezek közül is a leggyakrabban szívinfarktusban. A futás segít megelőzni az erekben lévő zsír lerakódását, így kiváló fegyver a magas vérnyomás ellen. A rendszeres és egyre tovább tartó futás hatására megerősödik a szervezet, így a szív is. A szív vérellátása is javul, a hajszálér hálózat is kiszélesedik. Viszont nem szabad túlterhelni szívünket, ezért mindig fokozatosan haladjunk, és toljuk ki a futási időt. A szív- és érrendszeri betegségben szenvedők pedig a futás kezdete előtt mindenféleképpen konzultáljanak egy szakemberrel!
 
 

Az egészséges futás

 

Nemcsak a szívünkkel teszünk jót, ha rászánjuk magunkat a futásra, hanem egész szervezetünket egészségesebbé tehetjük. A futás során fontos szerepe van a megváltozott lélegzésnek, ami így több oxigén felvételére lesz majd képes. A csontritkulás kialakulásának esélyét is csökkenti. A friss levegőn eltöltött futás, pedig jót tesz a bőrnek, és az agyműködésre is jótékony hatást gyakorol. hiszen friss oxigénhez juttatja.
 
 

Létezik egyáltalán negatív oldala a futásnak?

Komoly hátrányos oldala, főleg hosszútávon nincs a rendszeres futásnak. Rövidtávon felléphet egy kis fáradtság, izomláz, kimerültség, de az esetek többségében a szervezet remekül reagál a futásra. Ahelyett, hogy elfáradnánk, még plusz energiával is lát el.
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az 5 legjobb eszköz, kiegészítő az otthoni edzéshez, amit Neked is érdemes beszerezned!

2020-03-17

Az 5 legjobb eszköz, kiegészítő az otthoni edzéshez, amit Neked is érdemes...

Szeretnél otthon is tenni a tökéletes alakért, az edzett testért? Ezeket az eszközöket érdemes beszerezned, melyek segítségével már otthonodban is elvégezheted kedvenc gyakorlataid!

Így eddz otthon, hogy hatásos legyen! – Edzésterv nőknek!

2020-03-17

Így eddz otthon, hogy hatásos legyen! – Edzésterv nőknek!

Sorra zárnak be a konditermek, de ez még nem ok arra, hogy abbahagyd az edzést! Szuper hatásos edzéstervvel készültünk, hogy az otthoni edzésmunka is eredményes legyen!

Így tedd hatékonyabbá a nyújtást masszázshengerrel!

2020-03-06

Így tedd hatékonyabbá a nyújtást masszázshengerrel!

Nem is gondolnánk, hogy egyes fájdalmaink eredete a nyújtás hiánya. Ezzel a videóval és egy szuper hatékony eszközzel most az egész tested átmozgatását elsajátíthatod!

3+1 bárhol végezhető gyakorlat a kerek fenékért!

2020-03-05

3+1 bárhol végezhető gyakorlat a kerek fenékért!

Nincs időd lejárni az edzőterembe? Nem kell edzőterembe menned ahhoz, hogy kerek és feszes feneked és lapos hasad legyen! Egy eszközre lesz szükséged és napi 20 percre!

Masszázshengerrel az egészségért: mutatjuk, hogy mire jó az SMR henger, és hogyan érdemes használni!

2020-02-28

Masszázshengerrel az egészségért: mutatjuk, hogy mire jó az SMR henger, és...

Biztosan hallottál már a sokak által használt SMR masszázshengerről. Sőt! Lehet, hogy már találkoztál is vele a konditeremben. De mégis mi ez és hogyan kell használni?

Fitness a szobádban: ezeket érdemes beszerezned a hatékony edzéshez!

2020-02-26

Fitness a szobádban: ezeket érdemes beszerezned a hatékony edzéshez!

Megfogadtad, hogy idén el fogsz kezdeni újra sportolni? Egyszerű, de mégis hosszútávú megoldást keresel? Ezzel az eszközzel gyerekjáték lesz a fogyás, szó szerint!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
94 466
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
454 855
Közösség

Szótár

Zsírszövet

A kötőszövetek egyik fajtája, ami rostos elemeekbe ágyazott zsírsejtekből áll, lebenyekre... Tovább

Egészség

    Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) meghatározása szerint az egészség... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 181

Átlagos értékelés: 4.7

akaraterő alakformálás futás mozgás sport