Irányítsd az étvágyadat!

Így kontrolláld az étvágyadat!

H.Róbert

Az étvágyunk szabályozása nehéz dolognak tűnhet, különösen akkor, ha diétázni szeretnénk. Ilyenkor nagyon oda kell figyelnünk arra, hogy mit és mennyit eszünk, azonban ezt a mennyiséget gyakran érezhetjük úgy, hogy nem elég. 

Kontrolláld az étvágyadat!

A következő technikák azt mutatják be, hogy mit tudunk tenni az éhségünk ellen, illetve hogyan szabjunk határt az étkezések mennyiségének.

 

Tegyél ecetet és fahéjat az ételeidbe

 

Szeretnél egy kis ízt adni az ételeidnek anélkül, hogy kalóriákban teli önteteket és fűszereket használnál? Adj az ételeidhez egy kis ecetet. Az ecet csökkenti a glikémiás indexünket, aminek köszönhetően sokkal lassabban emésztjük meg az elfogyasztott ételt. Az ecet emellett remek ízt ad a salátádnak vagy a párolt zöldségednek anélkül, hogy plusz kalóriákat kéne bevinned vele. 

Ha az édesebb ízekre vágysz, adj fahéjat az ételeidhez. Hasonlóan az ecethez, a fahéj is csökkenti az emésztés gyorsaságát, így az elfogyasztott étel sokkal tovább marad a gyomrunkban és így megmarad a teltségérzetünk. 

 

Egyél amikor nem vagy éhes

 

Amikor nagyon éhesen ülsz le enni szinte biztos, hogy túleszed magad. Majd ezután elálmosodsz, az inzulin szinted az egekbe szökik, és később ismétled az egészet előröl. Ehelyett egyél akkor mikor nem, vagy csak alig érzed éhesnek magad. 
Ilyenkor elkerülhetjük azt, hogy túlzottan teleegyük magunkat, ráadásul lassabban is eszünk, aminek köszönhetően hamarabb érezhetjük a teltséget. Jobb, ha egy nap többször eszel kevesebbet, így folyton megfelelő energiával látod el a szervezeted.  

 

Hagyd a cukros üdítőket

 

A dehidratáció a fáradtság és dekoncentráltság mellett éhség érzetet is kelthet bennünk. Azonban a cukros üdítők fogyasztása nem hidratál bennünket tartósan, így előfordulhat, hogy eszünk ahelyett, hogy a szervezetünk számára elegendő víz pótlásáról gondoskodnánk. A cukros üdítők amellett, hogy nem csillapítják tartósan a szomjúságot - sőt egyesektől csak szomjasabbak érezhetjük magunkat - amellett rengeteg kalóriát is tartalmaznak, így ezeknek semmi keresnivalójuk a diétánkban.
 

Kontrolláld az étvágyadat!

Egyél lassan

 

Miután lenyelted az ételt, nem érzed azonnal az éhségérzeted elmúlását. Körülbelül 10-30 perc kell mire érezni fogod azonban, ha túl gyorsan eszünk könnyen ehetünk annyit amennyire nem lenne szükségünk de mivel éhesnek érezzük magunkat még evés közben is, így nem tudjuk mennyi lenne a megfelelő mennyiség. 
A megoldás erre, hogy rágjunk meg minden falatot legalább tízszer. Ennek a módszernek köszönhetően kevesebb étel elfogyasztása után is jóllakottnak érezhetjük magunkat, továbbá jobban kiélvezhetjük az ízeket. 

 

Egy kevés snack az étkezések előtt

 

Ha étkezések között elfogyasztunk némi snacket - ami a legjobb, ha viszonylag ízesítettlen -akkor jóval kisebb lesz az éhségérzetünk, így kisebb étvággyal ülünk le enni a következő alkalommal. Remek lehet némi mandula vagy mogyoró elfogyasztása egy pohár víz kíséretével. 

 

Tedd látható helyre az egészséges ételeket 

 

Amikor éhesek vagyunk sokkal könnyebben csábíthatnak el az egészségtelen ételek is. Azonban, ha a házunkban chipsek, pékáruk és egyéb egészségtelen ételek helyett gyümölcsöket, zöldségeket és különféle egészséges ételeket tartunk, akkor ezek lesznek szem előtt így kisebb az esély arra, hogy bűnbe essünk. 

Ha azonban elmegyünk otthonról, kint még könnyebben tévedhetünk be egy gyorsétterembe ha épp ránk tör az éhség. Ennek elkerülése érdekében a legjobb, ha a bejárati ajtó mellé tesszük a gyümölcsös kosarat és a különféle egészségesebb snackeket, amelyeket indulás előtt berakhatunk a táskánkba, így ha épp útközben éheznénk meg, remélhetőleg ezeket választjuk majd a gyorsételek helyett. 
 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

5 Élelmiszer az energia növeléséhez

2019-04-17

5 Élelmiszer az energia növeléséhez

Mielőtt bármilyen táplálékkiegészítőhöz vagy serkentőhöz nyúlnál, érdemes előbb megnézni a táplálkozásodat. Lehet, hogy hiányzik néhány egyszerű energiaforrás az étrendedből. Itt van 5 élelmiszer, amelyet mindenképp építsd be étrendedbe.

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

2019-04-11

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

A növényi alapú táplálkozással kapcsolatban több mítosz is kering, amelyek miatt nem kezdenek bele ebbe a fajta életmódba. Egyre többen alkalmazzák azonban ezt a fajta táplálkozást, viszont sokan nincsenek tisztában, hogyan folytassák megfelelően. De lássuk melyik az a 6 mítosz, amely valójában nem igaz.

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 2. rész

2019-04-03

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 2. rész

Az előző cikkben ismertettük az első öt leggyakoribb ételérzékenységet és intoleranciát, amit most folytatunk. Bár ezeknél az élelmiszereknél ritkább az intolerancia kialakulása, mégis egyre többen tapasztalnak ételérzékenységgel kapcsolatos tüneteket. Íme a következő 5 leggyakoribb allergén élelmiszer!

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 1. rész

2019-04-03

Top 10 leggyakoribb élelmiszer-érzékenység és intolerancia - 1. rész

Manapság egyre többen szenvednek élelmiszerallergiában vagy intoleranciában. Sok olyan élelmiszer létezik, amelyekre könnyen kialakulhatnak ezek az allergiás reakciók. De melyek azok az élelmiszerek, amelyek a toplistás helyezést értek el, vagyis a legtöbben ezekre érzékenyek? Mutatjuk!

A legjobb fehérjeforrások vegánok és vegetáriánusok számára

2019-03-26

A legjobb fehérjeforrások vegánok és vegetáriánusok számára

A vegánok és vegetáriánusok esetében az egyik leggyakoribb probléma, hogy nem visznek be kellő fehérjét szervezetükbe. A mai divatétrendeket követve is sokan folytatnak vegán vagy vegetáriánus étrendet, amely során a fehérjék hagyományos formáitól egyre jobban eltávolodnak. Azonban növényi fehérjéből is akad bőven! De melyek ezek? Mutatjuk!

Az 5 legjobb élelmiszer az éhség elleni küzdelemben

2019-03-22

Az 5 legjobb élelmiszer az éhség elleni küzdelemben

Aki a tökéletes alakra törekszik, mindig szembe kell néznie a diéta nehézségeivel. Nincs baj, ha alkalmanként éhséget érzel a nap folyamán, különösen étkezés előtt. A folyamatos éhségérzet viszont gyakran szükségtelen nassoláshoz vezethet, amely megakadályozza céljaink elérését.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
169 032
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
863 503
Közösség

Szótár

Szeder

(Rubus fruticosus)   Eredete, élőhelye   A szeder nemzetségen belül a szeder fajok... Tovább

E-vitaminok

Az E-vitaminok   Legjobb E-vitamin forrásaink a növényi olajok, tehát a napraforgó-,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 225

Átlagos értékelés: 4.9