notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Irányítsd az étvágyadat!

hirdetes

Így kontrolláld az étvágyadat!

H.Róbert
hirdetes

Az étvágyunk szabályozása nehéz dolognak tűnhet, különösen akkor, ha diétázni szeretnénk. Ilyenkor nagyon oda kell figyelnünk arra, hogy mit és mennyit eszünk, azonban ezt a mennyiséget gyakran érezhetjük úgy, hogy nem elég. 

Kontrolláld az étvágyadat!

A következő technikák azt mutatják be, hogy mit tudunk tenni az éhségünk ellen, illetve hogyan szabjunk határt az étkezések mennyiségének.

 

Tegyél ecetet és fahéjat az ételeidbe

 

Szeretnél egy kis ízt adni az ételeidnek anélkül, hogy kalóriákban teli önteteket és fűszereket használnál? Adj az ételeidhez egy kis ecetet. Az ecet csökkenti a glikémiás indexünket, aminek köszönhetően sokkal lassabban emésztjük meg az elfogyasztott ételt. Az ecet emellett remek ízt ad a salátádnak vagy a párolt zöldségednek anélkül, hogy plusz kalóriákat kéne bevinned vele. 

Ha az édesebb ízekre vágysz, adj fahéjat az ételeidhez. Hasonlóan az ecethez, a fahéj is csökkenti az emésztés gyorsaságát, így az elfogyasztott étel sokkal tovább marad a gyomrunkban és így megmarad a teltségérzetünk. 

 

Egyél amikor nem vagy éhes

 

Amikor nagyon éhesen ülsz le enni szinte biztos, hogy túleszed magad. Majd ezután elálmosodsz, az inzulin szinted az egekbe szökik, és később ismétled az egészet előröl. Ehelyett egyél akkor mikor nem, vagy csak alig érzed éhesnek magad. 
Ilyenkor elkerülhetjük azt, hogy túlzottan teleegyük magunkat, ráadásul lassabban is eszünk, aminek köszönhetően hamarabb érezhetjük a teltséget. Jobb, ha egy nap többször eszel kevesebbet, így folyton megfelelő energiával látod el a szervezeted.  

hirdetes

 

Hagyd a cukros üdítőket

 

A dehidratáció a fáradtság és dekoncentráltság mellett éhség érzetet is kelthet bennünk. Azonban a cukros üdítők fogyasztása nem hidratál bennünket tartósan, így előfordulhat, hogy eszünk ahelyett, hogy a szervezetünk számára elegendő víz pótlásáról gondoskodnánk. A cukros üdítők amellett, hogy nem csillapítják tartósan a szomjúságot - sőt egyesektől csak szomjasabbak érezhetjük magunkat - amellett rengeteg kalóriát is tartalmaznak, így ezeknek semmi keresnivalójuk a diétánkban.
 

Kontrolláld az étvágyadat!

Egyél lassan

 

Miután lenyelted az ételt, nem érzed azonnal az éhségérzeted elmúlását. Körülbelül 10-30 perc kell mire érezni fogod azonban, ha túl gyorsan eszünk könnyen ehetünk annyit amennyire nem lenne szükségünk de mivel éhesnek érezzük magunkat még evés közben is, így nem tudjuk mennyi lenne a megfelelő mennyiség. 
A megoldás erre, hogy rágjunk meg minden falatot legalább tízszer. Ennek a módszernek köszönhetően kevesebb étel elfogyasztása után is jóllakottnak érezhetjük magunkat, továbbá jobban kiélvezhetjük az ízeket. 

 

Egy kevés snack az étkezések előtt

 

Ha étkezések között elfogyasztunk némi snacket - ami a legjobb, ha viszonylag ízesítettlen -akkor jóval kisebb lesz az éhségérzetünk, így kisebb étvággyal ülünk le enni a következő alkalommal. Remek lehet némi mandula vagy mogyoró elfogyasztása egy pohár víz kíséretével. 

 

Tedd látható helyre az egészséges ételeket 

 

Amikor éhesek vagyunk sokkal könnyebben csábíthatnak el az egészségtelen ételek is. Azonban, ha a házunkban chipsek, pékáruk és egyéb egészségtelen ételek helyett gyümölcsöket, zöldségeket és különféle egészséges ételeket tartunk, akkor ezek lesznek szem előtt így kisebb az esély arra, hogy bűnbe essünk. 

Ha azonban elmegyünk otthonról, kint még könnyebben tévedhetünk be egy gyorsétterembe ha épp ránk tör az éhség. Ennek elkerülése érdekében a legjobb, ha a bejárati ajtó mellé tesszük a gyümölcsös kosarat és a különféle egészségesebb snackeket, amelyeket indulás előtt berakhatunk a táskánkba, így ha épp útközben éheznénk meg, remélhetőleg ezeket választjuk majd a gyorsételek helyett. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Pofonegyszerű egészséges reggeli

2020-01-16

Pofonegyszerű egészséges reggeli

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ugye tudod? De nem mindegy, hogy mi kerül a tányérodra! Ha unod már a zabkását, ezt a 3 perces egészséges receptet imádni fogod!

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

2019-12-19

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

Ígértem, írok az édesítőszerekről, amikkel a cukrot ki lehet váltani. Úgy gondoltam 2 nagy csoport szerint fogom rendezni őket, TERMÉSZETES és MESTERSÉGES. Ebben a részben a természetes édesítőszerekről lesz szó.

Fitten karácsonykor

2019-12-18

Fitten karácsonykor

A karácsonyi ünnepek élvezetéhez és az egészséges életmód fenntartásához olvasd el az ünnepi fitnesz útmutatónkat!

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

2019-12-13

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

5+1 isteni finom, ráadásul diétás desszertreceptet hoztam most nektek, ismerjétek meg ti is ezeket a diétás karácsonyi desszerteket!

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Mert enni jó!

2019-12-10

Mert enni jó!

Az őszi-téli időszakban jellemző, hogy kevésbé érezzük magunkat aktívnak, mégis egész nap az evésen jár az eszünk. Ráadásul a magyar konyhában ilyenkor különösen népszerűek a zsírosabb fogások, azonban az egyoldalú táplálkozás hosszú távon egészségügyi következményekhez vezethet.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
152 532
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
152 532
Közösség

Szótár

Edzésmódszerek

  Az a tervszerű eljárás, amely az edzéscélnak megfelelően határozza meg az edzés... Tovább

K-vitamin

K-vitamin   A természetben két változata fordul elő: fillokinon (K1), amit a zöld... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 225

Átlagos értékelés: 4.9