notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan győzzük le az Achilles-íngyulladást egyszerűen

Hogyan győzzük le az Achilles-íngyulladást

FO
hirdetes

A futásból adódó sérülések 10%-át legalább ez a fájdalmas, és kezelés hiányában egészen hosszan tartó sérülés teszi ki. Az Achilles-íngyulladás téged is utolérhet, ezért úgy döntöttünk, ideje utána járni, és megnézni, hogyan tudjuk legyőzni ezt a fájdalmas sportsérülést.

Hogyan győzzük le az Achilles-íngyulladást - kezeljük óvatosan

 

Eredete és a konkrét probléma

 

Az Achilles név szó szerint két görög szó együttesét jelenti: "az emberek fájdalma". Ez az a sérülés, amely a hős Akhilleusz nevét viseli, annak egyetlen gyengeségének tiszteletére: a boka körüli rész ugyanis kimaradt a sebezhetetlenné tevésből, mivel azt már anyja nem tudta belemártani a Sztüx folyó vizébe, tekintve, hogy annál fogva mártotta fiát a vízbe.
Technikailag az Achilles-íngyulladás az ín akut gyulladása, amely a boka hátán fut végig. Ámbár, ha a fájdalom ezen a területen pár hétnél hosszabb ideig tart, akkor már nem igazán beszélhetünk íngyulladásról. A sportolók viszont jellemzően ekként definiálják a sarok hátsó részén, az ínszalag mentén végig futó fájdalmat. Az Achilles-íngyulladás könnyen összetéveszthető más sérülésekkel, például sarokproblémákkal, de az igazi jel arra nézve, hogy ilyen problémánk van, ha az Achilleszünk húzódik, és közben erős fájdalmat érzünk.

 

Ha akut fájdalmat észlelünk, a kezelés nagyjából ugyanaz, mint bármilyen akut sérülés esetén – és ez nem olyan dolog, amit a legtöbb futó hallani akar – pihenés, jég, gyulladáscsökkentők. Egyes orvosok azt is javasolják, hogy alvás közben használjunk lábujjpeckeket, hogy lehetővé tegyük a pihentető pozíciót a lábfejünknek, vagyis felfelé tartsuk, és kerüljük a mezítláb, vagy a magas sarkú cipőben való járást úgy, hogy az ín nem rövidüljön vagy nyúljon túlzott mértékben.

hirdetes
 

 

Hogyan győzzük le az Achilles-íngyulladást - kezeljük óvatosan

 

Tanulmányok szerint az egyik legsikeresebb kezelés magában foglalja az excentrikus erősítő gyakorlatokat. Ezt úgy tudod elérni, hogy állj egy lépcső szélére, és lassan leengeded magad a sérült lábadon állva. Ezután használjuk a másik, nem sérült lábunkat, hogy felemeljük magunkat a kiinduló pozícióba. Ezt kell csinálni 15-ös ismétlés számmal, napi 2 alkalommal a gyógyulás és regenerálódás érdekében. Ha azonban a fájdalom súlyosabb, akkor a legjobb, ha pihentetjük, mielőtt újra belevágnánk az edzésünkbe.

hirdetes

 

Hogyan tudom leküzdeni a fájdalmat?

 

Ez mindig egy problematikus rész. Amikor futás, vagy mozgás közben a lábad a törzsed elé kerül, különösen akkor, ha a lábfejed első részére érkezel, akkor a testsúly az Achilles-ínre helyeződik át. Ez pedig olyan stressz, amit a testednek el kell nyelnie, és az ilyen túl nagy lépésekből adódik a sérülés. Alapvetően bármi, ami túlfeszíti az Achilles-ínt, okozhat íngyulladást, ha nem vagyunk elég óvatosak: túl sok kilométer, túl sok domb, túl nagy sebesség, ezek mind ugyanoda vezethetnek. 

 

Az Achilles-íngyulladás megelőzésére elsősorban fontos a rugalmasság fenntartása, amiben a nyújtás sokat segíthet, csak figyeljünk oda, nehogy túlfeszítsük. Achilles-íngyulladás felismerése. A nyújtás mellett a habhenger használatával és a rendszeres masszázzsal is megakadályozhatjuk a probléma kialakulását. De ha már megtörtént a baj, ne kapkodjunk, és ne essünk kétségbe pár nap után, ha még mindig nem sikerült helyreállnunk, mivel a gyógyulás folyamata akár 4-6 hétig is eltarthat.

Az igazi probléma akkor van, ha az Achilles-íngyulladás folyamatos sérüléssé válik. Ha ismétlődő a sérülés, akkor itt az ideje orvoshoz fordulni. A szakember ugyanis elemezni tudja a futó mechanikáját, és segíteni tud a számunkra helyes futás kialakításában.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Csakraerősítő gyakorlatok

2019-10-25

Csakraerősítő gyakorlatok

A keleti hagyományok szerint minden embernek 7 fő csakrája van, melyek lehetővé teszik a tiszta életerő felszívódását. A következőkben bemutatjuk a legjobb csakraerősítő gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

Önbizalom növelés edzéssel

2019-10-13

Önbizalom növelés edzéssel

Tudtad, hogy naponta 45.000 – 51.000 gondolat cikázik át a fejedben? Ez kb 150 és 300 szó/perc. Akár tudatában vagyunk, akár nem, állandóan beszélgetünk magunkkal.

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és testképzavarok összefüggései.

2019-09-23

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és...

A pozitív testkép legtöbbünk számára az én-erő és a biztos önértékelés fontos alkotóeleme. Ha a testünk élménye negatív, esetleg egész testünkkel vagy annak egyes jellemzőivel elégedetlenek vagyunk, az negatívan hat önértékelésünkre, életminőségünkre és jó eséllyel kapcsolatainkra is.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
56 488
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 141 403
Közösség

Szótár

Körte típusú elhízás

A körte típusú elhízás során az alma típusú elhízással szemben nem a hasra, hanem a... Tovább

Kalória

  A kalória ( kilokalória=kcal ) az élelmiszerek tápértékének... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 178

Átlagos értékelés: 4.8