notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan győzzük le az Achilles-íngyulladást egyszerűen

Hogyan győzzük le az Achilles-íngyulladást

FO
hirdetes

A futásból adódó sérülések 10%-át legalább ez a fájdalmas, és kezelés hiányában egészen hosszan tartó sérülés teszi ki. Az Achilles-íngyulladás téged is utolérhet, ezért úgy döntöttünk, ideje utána járni, és megnézni, hogyan tudjuk legyőzni ezt a fájdalmas sportsérülést.

Hogyan győzzük le az Achilles-íngyulladást - kezeljük óvatosan

 

Eredete és a konkrét probléma

 

Az Achilles név szó szerint két görög szó együttesét jelenti: "az emberek fájdalma". Ez az a sérülés, amely a hős Akhilleusz nevét viseli, annak egyetlen gyengeségének tiszteletére: a boka körüli rész ugyanis kimaradt a sebezhetetlenné tevésből, mivel azt már anyja nem tudta belemártani a Sztüx folyó vizébe, tekintve, hogy annál fogva mártotta fiát a vízbe.
Technikailag az Achilles-íngyulladás az ín akut gyulladása, amely a boka hátán fut végig. Ámbár, ha a fájdalom ezen a területen pár hétnél hosszabb ideig tart, akkor már nem igazán beszélhetünk íngyulladásról. A sportolók viszont jellemzően ekként definiálják a sarok hátsó részén, az ínszalag mentén végig futó fájdalmat. Az Achilles-íngyulladás könnyen összetéveszthető más sérülésekkel, például sarokproblémákkal, de az igazi jel arra nézve, hogy ilyen problémánk van, ha az Achilleszünk húzódik, és közben erős fájdalmat érzünk.

 

Ha akut fájdalmat észlelünk, a kezelés nagyjából ugyanaz, mint bármilyen akut sérülés esetén – és ez nem olyan dolog, amit a legtöbb futó hallani akar – pihenés, jég, gyulladáscsökkentők. Egyes orvosok azt is javasolják, hogy alvás közben használjunk lábujjpeckeket, hogy lehetővé tegyük a pihentető pozíciót a lábfejünknek, vagyis felfelé tartsuk, és kerüljük a mezítláb, vagy a magas sarkú cipőben való járást úgy, hogy az ín nem rövidüljön vagy nyúljon túlzott mértékben.

hirdetes
 

 

Hogyan győzzük le az Achilles-íngyulladást - kezeljük óvatosan

 

Tanulmányok szerint az egyik legsikeresebb kezelés magában foglalja az excentrikus erősítő gyakorlatokat. Ezt úgy tudod elérni, hogy állj egy lépcső szélére, és lassan leengeded magad a sérült lábadon állva. Ezután használjuk a másik, nem sérült lábunkat, hogy felemeljük magunkat a kiinduló pozícióba. Ezt kell csinálni 15-ös ismétlés számmal, napi 2 alkalommal a gyógyulás és regenerálódás érdekében. Ha azonban a fájdalom súlyosabb, akkor a legjobb, ha pihentetjük, mielőtt újra belevágnánk az edzésünkbe.

hirdetes

 

Hogyan tudom leküzdeni a fájdalmat?

 

Ez mindig egy problematikus rész. Amikor futás, vagy mozgás közben a lábad a törzsed elé kerül, különösen akkor, ha a lábfejed első részére érkezel, akkor a testsúly az Achilles-ínre helyeződik át. Ez pedig olyan stressz, amit a testednek el kell nyelnie, és az ilyen túl nagy lépésekből adódik a sérülés. Alapvetően bármi, ami túlfeszíti az Achilles-ínt, okozhat íngyulladást, ha nem vagyunk elég óvatosak: túl sok kilométer, túl sok domb, túl nagy sebesség, ezek mind ugyanoda vezethetnek. 

 

Az Achilles-íngyulladás megelőzésére elsősorban fontos a rugalmasság fenntartása, amiben a nyújtás sokat segíthet, csak figyeljünk oda, nehogy túlfeszítsük. Achilles-íngyulladás felismerése. A nyújtás mellett a habhenger használatával és a rendszeres masszázzsal is megakadályozhatjuk a probléma kialakulását. De ha már megtörtént a baj, ne kapkodjunk, és ne essünk kétségbe pár nap után, ha még mindig nem sikerült helyreállnunk, mivel a gyógyulás folyamata akár 4-6 hétig is eltarthat.

Az igazi probléma akkor van, ha az Achilles-íngyulladás folyamatos sérüléssé válik. Ha ismétlődő a sérülés, akkor itt az ideje orvoshoz fordulni. A szakember ugyanis elemezni tudja a futó mechanikáját, és segíteni tud a számunkra helyes futás kialakításában.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

2019-09-12

Ezzel az öt lépéssel véget vethetünk egy mérgező kapcsolatnak

Hogyan szabadulhatunk meg egy mérgező kapcsolatból? Segítségképpen íme öt gyakorlati lépés Philip Zimbardo és Rosemary Sword szociálpszichológusok Időperspektíva-módszer a gyakorlatban című könyvéből.

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz

2019-09-11

A stressz okozza a gyomorfekélyt? – Tíz "gyógyító" mítosz

Az utóbbi évtizedekben számos teória, alternatív gyógymód született, amely sokszor még az orvostudomány alaptételeit is megkérdőjelezi. Sokszor gyógyítatlan betegségeknél, gyakran a rák esetében bukkannak fel az univerzális csodaszer-elméletek.

Mitől is vagy igazán nő?!

2019-09-02

Mitől is vagy igazán nő?!

Ahhoz, hogy valaki nőies legyen, elég pár ruha, némi pipere és egy jól belőtt haj.

Lebegéstartály: „negyven perc felért ötórányi mély alvással”

2019-08-28

Lebegéstartály: „negyven perc felért ötórányi mély alvással”

Ki ne vágyna tökéletes nyugalomra, ha csak rövid időre is? Egy jónéhány évtizede létező módszer, amely már itthon is elérhető újfajta felfrissülést ígér. Nem kell hozzá más, mint egy speciális tartály testmeleg sós vízzel, ahol teljes csönben és sötétségben lebeghetünk.

Egyszerű trükkök, amivel növelheted az önbizalmadat

2019-08-19

Egyszerű trükkök, amivel növelheted az önbizalmadat

A legtöbb nő sajnos nem rendelkezik elég önbizalommal. Pedig mindegyikük gyönyörű és különleges kortól, testalkattól függetlenül. A következőkben adunk néhány hasznos, mégis egyszerű tanácsot, melyek segítségével növelheted az önbizalmadat!

Ismerd meg a nő erejének pilléreit

2019-08-07

Ismerd meg a nő erejének pilléreit

A belőle fakadó és benne átfolyó Hit, Álom és Szeretet, mely képes arra, hogy megtartsa a legnehezebb terheket, és támaszul szolgáljon A Férfinak.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
81 766
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 903 501
Közösség

Szótár

Fehérje

  A fehérjék az aminosavak különböző kombinációi. A fehérje nem energiaforrás, hanem... Tovább

Energia 10-es 20-as 30-as módszer

Ha annyit eszünk, amennyit szervezetünk az életműködésekhez és a mozgáshoz felhasznál,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 178

Átlagos értékelés: 4.8