notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Milyen módon gyorsíthatunk az izomnövekedésen? Mutatjuk!

Hogyan épülnek az izmok?

SzSz
hirdetes

Ha van egy szó, amely a legjobban leírná az izomépítés folyamatát, az adaptáció lenne. De annak érdekében, hogy jobban megértsük, hogyan működnek az izmok az újjáépítés és a növekedés során, először meg kell magyaráznunk néhány dolgot erről a folyamatról.

Izomépítés

Először is sokan úgy gondolják, hogy az izmok idővel lassan épülnek fel, ha a megfelelő ételeket fogyasztjuk, és így csak úgy növekednek, ahogyan egy növény nő: ha tiszta vízzel látjuk el őket. Semmi sem lehet távolabb az igazságtól. Valójában, ha mindenki egyszerűen csak kiegészítőket vesz igénybe, és semmi mást, akkor mindössze annyit fog elérni, hogy gyorsabban fog meghízni. Egy másik mítosz, amit sokan hisznek, az, hogy egyedül a testmozgás, ami tökéletes testet eredményez. Bár bizonyos mértékig igaz, hogy a jó edzésprogram mindenképpen segíthet a megfelelő test kialakításában, ha nem egészítjük ki tápanyagok és vitaminok megfelelő arányával, a tervezett eredményeket soha nem lehet elérni, vagy több alkalommal kudarcot vallunk. 

 

 

Tehát, ha sem a kiegyensúlyozott tápanyagbevitel, sem a testmozgás rendszere nem képes önmagában sikeresen felépíteni az izmokat, akkor mit lehet tenni az izomnövekedés érdekében? A válasz: mindkettőt.

 

 

Hogyan épülnek az izmok?


Amint már említettük, az izmok nem épülnek passzív módon, és ha bármilyen tevékenységet végeznek, mint például az edzés, könnyen megsérülhetnek. Mindezt figyelembe véve az egyetlen módja annak, hogy az izmokat hatékonyan és gyorsan építsük fel: a kiegyensúlyozott tápanyagbevitel és a fegyelmezett, rendszeres edzés kombinálása.

hirdetes

 

Meglepő módon azonban először „meg kell károsítanunk” az izmokat, hogy hatékonyan fejlődhessenek és újjáépítsék magukat. Így működik: intenzíven gyakorolva az aktivitás egyes izmoknál mikroszakadást okoznak. Ezzel szemben a szervezet igen hatékonyan reagál a sérült szövetek előzetes javítása során, hiszen további szövetek hozzáadásával védekezik a jövőbeni szakadás elkerülése érdekében. Ezért fontosak az aminosavak, amelyek a fehérjék legfontosabb összetevői, mivel elengedhetetlenek a sérült szövetek helyreállításához a szervezetben. Ennek eredményeként a test olyan izmokat épít, amelyek nem csak nagyobb térfogatúak, hanem erősebbek és ellenállóbbak lesznek. 

 

 

A fehérje fontossága


A fentiekben leírtak mindegyikében a fehérje jelentőségét az edzés előtt és után sem lehet alábecsülni. Tény, hogy a fehérje biztosítja, hogy az izmok az edzés előtt ésszerű mennyiségben készüljenek fel, hogy jobban teljesítsenek az edzés hatására. Miközben a fehérje az edzés után biztosítja, hogy az izomzathoz szükséges aminosavak lényeges forrásai legyenek az újjáépítéshez.

hirdetes

 

Így mindenkinek, aki komolyan fontolóra veszi a testmozgást vagy a testépítést, étkezései során fogyasztania kell olyan termékeket, amelyek természetes fehérje források (minél természetesebb a fehérje, annál jobban fog felszívódni). Ez nemcsak a megfelelő helyreállítást fogja biztosítani az edzés után, hanem segíthet a fogyásban, vagy a testépítésében sokkal kevesebb idő alatt.

 

 

Aki kellő izomnövekedést szeretne elérni a természetes fehérjeforrások mellett jó, ha valamilyen táplálékkiegészítőt is szed. Az edzések után például fehérjeport, legyen az tejfehérje, vagy növényi alapú fehérjepor. Ezek a termékek általában kellő mennyiségű aminosavat tartalmaznak, amelyek hozzájárulnak az izomnövekedéshez. 
Tehát a kulcs a gyors izomnövekedéshez: a rendszeres edzésben és a megfelelő tápanyagbevitelen múlik, amelyet a nap folyamán folyamatosan biztosítanunk kell szervezetünk számára. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ezt a tükröt akarják majd a fogyókúrázók és a testépítők

2019-07-30

Ezt a tükröt akarják majd a fogyókúrázók és a testépítők

Egy különleges tükör és a kapcsolódó alkalmazás megmutatja, hogyan változik a test a fogyókúra és az edzések hatására.

Tények és tévhitek a kockahasról

2019-05-13

Tények és tévhitek a kockahasról

Több olyan tévhit és tény kering a kockahas kialakításáról, amelyeket ideje tisztába tenni. Bárki képes elérni a kockás hasat, de a siker több tényezőtől is függ. Lássuk, mikre figyeljünk, és mi az ami téves állítás a kockahassal kapcsolatban!

5 módja izmok helyreállításának edzés után

2019-05-08

5 módja izmok helyreállításának edzés után

Függetlenül attól, hogy mennyit edzettél, vagy mennyire volt nehéz a tegnapi edzésed, az izmoknak regenerálódásra van szüksége. Aki egészséges és aktív életmódot él, annak lényegesen oda kell figyelnie a megfelelő étkezési tervére és az edzésprogramjára. Ha odafigyelünk ezekre és emellett hagyunk kellő időt az izmok pihenésére is, a kitűzött célt g

Ezek a kiegészítők fontosak az izomépítéshez

2019-05-03

Ezek a kiegészítők fontosak az izomépítéshez

Természetesen izmot építeni lehet kiegyensúlyozott étrenddel és megfelelő súlyzós edzéssel. Azonban, ha gyorsabb izomnövekedést szeretnénk elérni, a különböző táplálékkiegészítők segítségünkre lehetnek. Az egyetlen kérdés az, hogy melyek a megfelelő kiegészítők, amelyek segítenek elérni céljainkat?

Hatékony lábedzés a tökéletes combokért és popsiért!

2019-04-16

Hatékony lábedzés a tökéletes combokért és popsiért!

Minden hölgy szép tónusos combokat és kerek popsit szeretne. Ehhez azonban csakis edzésre van szükség, méghozzá nem is akármilyenre. A kerek fenék titka a jól koncentrált gyakorlatokban rejlik és persze a rendszerességben. Mutatjuk milyen gyakorlatokat végezz el a tökéletes formáért!

A kreatin – Mi ez és miért jó?

2019-04-11

A kreatin – Mi ez és miért jó?

A kreatin az első számú táplálékkiegészítő az edzőteremi teljesítményének javításához. Több tanulmány is kimutatta, hogy segíti az izomnövekedést, az erőt és a teljesítményfokozást. Ezen kívül számos más egészségügyi előnyöket is biztosít szervezetünk számára. De lássuk, melyek ezek!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 899
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 178 814
Közösség

Szótár

B2-vitamin

B2-vitamin Riboflavin. Az enzimek a piroszőlősav, zsírsavak és az aminosavak oxidatív... Tovább

Ánizs

Latin neve: Pimpinella anisum   Eredete, élőhelye   Az Ánizs Nyugat-Ázsiából... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 137

Átlagos értékelés: 5.0