7 gyakori edzésszabály, amiket nyugodtan figyelmen kívül hagyhatsz

7 gyakori edzésszabály, amiket nyugodtan figyelmen kívül hagyhatsz

SZ.F.

Biztosan te is imádod azt az elégedett, fáradt, mégis erőteljes érzést, amikor egy hosszabb edzés után minden porcikád sajog, de tudod, hogy azért, mert jól csináltad. Vagy mégsem? Ha csak fáj, de nem látszik meg, akkor valamit nem csinálsz jól.

7 gyakori edzésszabály, amiket nyugodtan figyelmen kívül hagyhatsz

Az egészséges étrend és rendszeres mozgás alapvető szükségletei az alakformálásnak, azonban számos olyan tipp kering a köztudatban, amik egyáltalán nem segítenek elérni ezt a célt. Íme 7 gyakran ismételt edzés-szabály, amiket nyugodtan elfelejthetsz.

 

1. „Szabály” – soha ne egyél a reggeli edzés előtt

Valóság: a legtöbben azt hiszik, hogy ha nem esznek edzés előtt, akkor több kalóriát égethetnek el közben. Éppen ellenkezőleg: a szervezetnek üzemanyagra van szüksége a megfelelő működéshez. Érdemes tehát egy szénhidrátokban és fehérjében gazdag reggelivel kezdeni a napot, mielőtt hozzáfognánk az edzéshez.

 

2. „Szabály” – csak egy fajta edzést érdemes végezni

Valóság: egy kitűzött cél elérésének mindig több módja is van. Mivel az emberi test rendkívül jól alkalmazkodik a terheléshez, idővel egy bizonyos edzésmód már nem veszi igénybe annyira a testet, hogy hatékony legyen. Ezért érdemes rendszeresen más és más gyakorlatokkal edzeni magunkat, hogy szervezetünk ne szokjon hozzá a megmérettetéshez. A következő oldalon folytatom! 

 

7 gyakori edzésszabály, amiket nyugodtan figyelmen kívül hagyhatsz

3. „Szabály” – a pihenőnapokon tartózkodjunk a mozgástól

Valóság: a pihenőnapok lényege, hogy a test képes legyen regenerálódni és hogy az izmok felépülhessenek. Mindenki úgy tölti a pihenőnapjait, ahogy csak szeretné – ilyenkor nem szégyen egész nap lustálkodni, de ha jólesik egy kis séta vagy jóga, akkor senkinek se hidd el, hogy nem csinálhatod őket kedvedre.

 

4. „Szabály” – a futópad megdolgoztatása a legjobb fogyasztó módszer

Valóság: először is érdemes leszögezni, hogy a kardió edzések nagyon fontosak, főleg ha valamilyen komolyabb versenyre készülünk, ahol számít a kitartás. Ha viszont szeretnéd egy kicsit színesebbé tenni az edzéseket, akkor súlyemeléssel és saját testsúlyos gyakorlatokkal nem csak fogyhatsz, de még az izmaidat is erősítheted. Az izomnövelés pedig fontos a kalóriák elégetéséhez. Míg a kardió hatékonyabb aktív kalóriapusztító, addig a súlyedzések az edzés befejezte után is folytatják a felesleg elégetését.

 

5. „Szabály” – az edzés akkor hatékony, ha utána fáj

Valóság: ha az edzések nem tűnnek eredményesnek, akkor azt gondolhatod, hogy sokkal intenzívebb gyakorlatokra van szükséged, amik után napokig sajog mindened. A fájdalom azonban nem a siker mértékegysége. Az edzés utáni fájdalom számos tényezőtől függ az elvégzett gyakorlatok típusaitól egészen a szervezeted regenerálóképességéig. Ha eredményeket szeretnél látni, akkor valóban nem szabad visszafognod magad, de az sem segít, ha minden egyes alkalommal túlhajszolod a testedet.

 

7 gyakori edzésszabály, amiket nyugodtan figyelmen kívül hagyhatsz

6. „Szabály” – guggolás közben a térdek soha ne csússzanak a lábujjak vonala elé

Valóság: ezt bizonyára sokszor hallottad már, viszont ez a módszer nagyban korlátozza a megfelelő testtartást guggolás közben és visszatart attól, hogy tökéletesen végezd a gyakorlatot. Nem mindenki teste ugyan olyan, és a térdek igazság szerint egy kicsivel valóban átléphetik a lábujjak vonalát – a lényeg, hogy ne terheljük őket feleslegesen. Próbáljuk a súlyunkat a sarkainkkal megtartani és ereszkedjünk olyan mélyre guggolás közben, amennyire csak tudunk.

 

7. „Szabály” – soha ne eddz éjszaka

Valóság: sokak szerint az esti vagy éjszakai edzések megnehezítik az elalvást. Ugyan a testmozgás valóban megnöveli az energiaszintet, valójában nem kellene, hogy ez gondot okozzon, miután lefekszünk. Egyeseknek pont az alvás előtti edzés segít hogy mélyebben és pihentetőbben alhassanak. Az alvászavarral küzdőknek javasolt például egy kis lefekvés előtti jóga, vagy egy nagyobb futás – ezek mind segítenek a stressz levezetésében. Az edzés nem attól lesz eredményes, hogy reggel vagy este csináljuk, hanem ha rendszeresen tudjuk az adott időpontban elvégezni. Ha nem vagy korán kelő típus, akkor este is kimozoghatod magad, ha ezt minden nap meg tudod tenni.

 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

2019-04-15

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

5 szuper hatékony tipp, amik segítenek benne, hogy a testmozgás életed végéig hétköznapjaid fontos része legyen. Fogadd meg ezeket a tippeket, mozogj, élj egészséges, boldog, hosszú életet!

Ezért kell minden nőnek a súlyzós edzés

2019-04-09

Ezért kell minden nőnek a súlyzós edzés

Sok hölgy irtózik a súlyzós edzésektől, mert azt hiszi, hogy túl izmos lesz miatta. Azonban sokkal több előnnyel jár a súlyzós edzés, mint gondolnád, emellett biztos, hogy nem leszel túl izmos miatta, csak tónusos és feszes alakod lesz. Mutatjuk miért ne hagyd ki a súlyzós edzéseket!

5 egyszerű, otthon is elvégezhető gyakorlat a tökéletes popsiért

2019-04-03

5 egyszerű, otthon is elvégezhető gyakorlat a tökéletes popsiért

5 szuper-egyszerű, de annál hatékonyabb fenékformáló gyakorlat, amit otthon is elvégezhetsz, és tökéletes popsit garantál nyárra. Ne kelljen idén szégyenkezni a strandon.

20 perces kardió edzés otthon, amitől beindul a fogyás

2019-04-02

20 perces kardió edzés otthon, amitől beindul a fogyás

20 perces otthoni kardió edzés, amitől leolvadnak rólad a kilók. Könnyedén, otthon, eszköz nélkül is elvégezhető kardió gyakorlatok, amiktől nyárra bombaformába kerülhetsz. Íme a legjobb otthoni kardió gyakorlatok.

Így lesz a kardió edzés hatékony

2019-04-01

Így lesz a kardió edzés hatékony

A kardió edzések unalmassá válhatnak, hiszen több időbe telhet, mint a szokványos súlyzós edzések. Kutatások kimutatták azonban, hogy egy rövidebb, nagyobb intenzitású kardió edzés is ugyanolyan egészségügyi előnyökkel jár, mint a hosszabb mérsékelt edzések. Lássuk, hogyan csináld hatékonyan!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
169 032
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
863 503
Közösség

Szótár

Glükóz

A glükóz nem más, mint vércukor, hétköznapi néven szőlőcukor. A glükóz olyan cukor,... Tovább

Pihenés

A pihenés fogalma A pihenés fizikai és szellemi erők teljes értékű... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 103

Átlagos értékelés: 5.0