Meditáció szerepe az edzésben

Hatékonyabb edzés a meditáció segítségével!

H.Róbert
hirdetes

Iratkozz fel Te is Youtube csatornánkra, kattints az alábbi YOUTUBE ikonra! 

 

 

 

Szeretnéd, ha edzéseid során jobban tudnál összpontosítani, energikusabb lennél és ezáltal javulna a teljesítményed? Akkor ezt a cikket neked ajánljuk! Az alábbiakban összegyűjtöttük, hogyan befolyásolja az edzéseket a meditáció.

Meditáció és az edzés

Meditáció során testünket és elménket teljesen ellazítjuk és csupán a jelenre és a légzésünkre koncentrálunk. A technikát már évszázadok óta gyakorolják a buddhista szerzetesek, és a stresszcsökkentő hatása miatt világszerte népszerű gyakorlattá vált. A meditáció azonban nem csak a stressz feloldásában segíthet, hanem az edzésünk hatékonyabbá tételében is. 

 

Segít fókuszálni

 

Ha fejben nem vagy ott a edzés során, akkor csak „autópilóta” módban fogsz dolgozni, ami fele olyan hatékony, mint amikor a teljes figyelmedet az edzésre fordítod. Nem beszélve arról, hogy ha nem koncentrálsz eléggé, csak növeled a sérülés esélyét is. Egy pár perces meditáció az edzés előtt segít kitisztítani a fejed a felesleges gondolatoktól, és segít az edzésre koncentrálni, így a teljesítményedben is jelentős javulást érhetsz el. 

hirdetes

 

Növeli az energiád

 

Az edzés előtti meditáció nem csupán a figyelmedet segíti az edzésre összpontosítani, hanem jóval energikusabbnak is érzed majd magad tőle. Ennek eléréshez a legjobb meditációs technika, ha orrunkon több rövid belégzést egy nagy kilégzés követ, ismételjük ezt a légző gyakorlatot néhány percen át. Ez elősegíti a tested jobb oxigén ellátottságát, és növeli az energiaszinted. 

hirdetes

 

Motivál

 

A komolyabb fizikai megerőltetéseket a legtöbben megfelelő akaraterő nélkül nem lennének képesek véghez vinni. Gondoljunk csak a futásra, ahol mindenkinél van egy pont amikor azt érzi, hogy nem bírja tovább. Ha minden maratonfutó feladná ennél a pontnál, akkor képzelhetjuk mennyien érnének be a célba. Ilyenkor az a fontos, hogy csak a cél járjon a fejünkben, illetve hogy képesek vagyunk teljesíteni az adott kihívást. Az erre való összpontosításdban segíthet a meditáció. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában
hirdetes
akaraterő edzésmódok egészséges életmód lelki egészség
hirdetes
IRATKOZZ FEL A HÍRLEVELÜNKRE!X
Érdekelnek a legfrissebb fogyással, alakformálással kapcsolatos hírek, legújabb blogbejegyzéseink?


A 'FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE' gomb megnyomásával hozzájárulást adsz a hírlevelek fogadásához és elfogadod az Adatvédelmi Szabályzatunkat.