notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Gyulladást csökkentő ételek

hirdetes

Gyulladást csökkentő ételek

vitalzone.hu
hirdetes

A gyulladás a szervezet természetes válaszreakciója egy fertőzésre vagy irritációra, amikor viszont krónikussá válik, sajnos súlyos betegségek kialakulásához vezethet. A gyulladás erősödéséhez hozzájárul a túlsúly, a mozgásszegény életmód és a helytelen táplálkozás is.

Gyulladást csökkentő ételek

Hol alakul ki a gyúlladás?


A gyulladás szinte bárhol kialakulhat a testben: gyakori az emésztőrendszerben, a légutakban, az érrendszerben, az ízületekben, valamint az idegekben is, és krónikussá válva számos szövődménnyel járhat. A tudatos, egészséges életmód szerencsére mind a megelőzésben, mind a fennálló betegség tüneti kezelésében hasznos segítséget jelent.
Amellett tehát, hogy az ember felhagy a rossz szokásokkal, így az alkoholfogyasztással vagy a dohányzással, valamint a cukrot, a fehér lisztet, a feldolgozott húst vagy a gyorsételeket is elhagyja, az egészséges, gyulladáscsökkentő diéta támogatja igazán a testet.

 

Gyulladást csökkentő ételek

 

Sok zöldség csökkenti a gyulladást, így a béta-karotinban gazdag sárgarépa, a vitamindús karfiol, kelkáposzta vagy a flavonoidokat tartalmazó petrezselyem is.

hirdetes


A kurkumint tartalmazó kurkuma az egyik legerősebb gyulladáscsökkentő fűszer. A céklának számos jótékony hatása van, ezért a megelőzésben is hasznos. A fokhagymában található flavonoidok, így a kvercetin is hasznos. A béta-karotint tartalmazó édesburgonya is csökkenti a gyulladásokat.


A polifenolokat tartalmazó gyümölcsök szintén hatékonyak a gyulladáscsökkentő diétában, így a cseresznye, a kék szőlő, a szeder, a málna, a fekete és a vörös áfonya is.
Az omega-3-zsírsavak is hatékonyan csökkentik a problémát. Ennek a zsíros halak, mint a lazac, a szardínia, a hering vagy a tonhal is jó forrásai.


A csonthéjasok más egészségügyi előnyeiken túl az omega-3-zsírsavaknak és fenoloknak köszönhetően a gyulladást is csökkentik, ezért akár müzlire szórva vagy magukban is javasolt fogyasztani őket.


A leveles zöldségeket a bennük található flavonoid, karotinoid és klorofill teszi értékessé az étrendben. A spenót, a rukkola és a saláta remek kísérője a főételnek, és salátákba is kiváló.


A tojás igazi teljes értékű étel, és gyulladáscsökkentő hatása is bizonyított.

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
195 518
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
195 518
Közösség

Szótár

Bazsalikom

Latin neve: Ocimum basilicum L.   Származása, élőhelye   Dél-Ázsiában,... Tovább

Mediterrán diéta

Hosszú és békés, nyugodt életre vágysz? Szeretnél diétád során is változatosan enni? Nem... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 101

Átlagos értékelés: 4.8

akaraterő alakformálás betegség egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód étrend lelki egészség méregtelenítés mozgás