notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ghrelin – éhes vagy?

Ghrelin – éhes vagy?

vitalzone.hu
hirdetes

A ghrelin főleg az emésztőszervek által termelt peptidhormon, amelynek fő funkciója az éhségérzet kiváltása és az energia zsírszövetben és glikogénként való raktározása. Emellett aktiválja az agy jutalmazó rendszerét, feltehetően csökkenti a depressziót és az emésztőrendszerben gátolja a gyulladás kialakulását.

Ghrelin – éhes vagy?

A ghrelint 1999-ben fedezték fel, neve az angol growth hormone releasing peptide - növekedési hormont felszabadító peptid - kifejezés rövidítéséből származik.

 

A ghrelin az éhség hormon. A leptin ellentéte, azaz azt jelzi, amikor éhes vagy. Természetesen más funkciói is vannak, mint az energiafelhasználás szabályozása. Ennek köszönhetően az energia szinted, azaz hogy hogy érzed magad, általa befolyásolható.


Akkor bocsájtódik ki, amikor a gyomrod üres. Azt jelzi a testednek, hogy készüljön fel az étel fogadására, és fokozza az étvágyad. A ghrelin és a leptin libikókaként működnek egymással együtt abban, hogy az alakod hosszú távon is szép maradjon.

hirdetes


A leptin egy állandóbb hormon, amely valamilyen mennyiségben mindig jelen van, és az étkezésre reagál. A ghrelin, inkább ciklikusan van jelen és a napi rutinodhoz köthető. Nem igazán lehetsz ghrelin rezisztens, de ez a hormon is képes abnormálisan működni. Elhízott emberekben kimutatták, hogy a ghrelin nem termelődik bennük akkor amikor alszanak, ellentétben az egészséges emberekkel.


Annak ellenére, hogy ez jónak tűnik – ugye kevésbé vagy éhes, amikor felébredsz, mégsem jó! A ghrelin a növekedési hormon kiválasztásod megindításához is szükséges. Végeredményben az éjszaka nem termelődő ghrelin, alacsony energiaszintet eredményez majd reggelre. Nem lesz kedved megmozdulni, és ennek ugyanúgy elhízás a vége.

hirdetes
A ghrelin termelődése és funkciói, az életmódod és a testzsírszázalékod által folyásolható be. Az étrend itt sem segít közvetlenül, ám az látszik egyértelműen, hogy az alacsonyabb testzsír mennyiség viszont igen.


Más fontos faktor, mely a megfelelő ghrelin szabályozást kialakítja benned, és ez az alvás. Mindenkinek mások az igényei, de úgy tűnik a 8 óra átlagos alvási időt tartsd be. Az alvás megszépít!

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ecettel fogyni? Igen! Mire jó még az ecet?

2019-11-21

Ecettel fogyni? Igen! Mire jó még az ecet?

Lehet hogy az ecet hallatán max. az ecetes uborka jut eszedbe, ám azért ennél jóval sokrétűbb az ecet felhasználása. Kiválóan alkalmazhatod a zsírégetés terén! Kortyolj el egy pohár vízben feloldott egy-két evőkanál ecetet, és a várt eredmény nem marad el.

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

2019-11-16

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

Ahhoz, hogy hosszútávon is megőrizzük az egészségünket fontos, hogy az ételek, amiket a szervezetünkbe viszünk szintén egészségesek legyenek. A következőkben mutatunk 10 dolgot, amitől egészségesebbé tudod tenni a mindennapi étkezéseket, mindenféle megerőltetés nélkül

A pulzusmérésről röviden

2019-11-15

A pulzusmérésről röviden

Mindenki, aki a rendszeres testmozgást választja,kitűzött valamilyen személyes célt maga elé, amelynek eléréséért naponta, hetente több órát áldoz idejéből. E célok hatékony megvalósítása érdekében elengedhetetlen a terhelés intenzitásának folyamatos nyomon követése

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

2019-11-14

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

Rengeteg embertől hallottam már, hogy ő bizony nem szeret edzőterembe járni. Bár szeretne fogyni, és az edzés maga sem riasztja vissza általában őket – mintha kicsit félnének az edzőteremtől. Nézzük, mi lehet ennek az oka, és hogy győzheted le

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

2019-11-13

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

Nem is gondolnánk milyen hatása lehet egy - egy élelmiszernek a bevett gyógyszerekre. Egyesek képesek többszörösére növelni a hatásfokát, míg mások teljesen semlegesíthetik. . Ezért nagyon körültekintőeknek kell lennünk egy gyógyszerkúra alatt

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

2019-11-13

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

Sokan keverik a szezont a fazonnal! A többség valamilyen oknál fogva azt gondolja, hogy attól, mert valaki vékony, attól már edzett is! Elárulok valamit! 17 évesen vékonynak lenni nem nagy kunszt! Bár azért Magyarországon már ez is nagy szám

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
99 803
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 184 718
Közösség

Szótár

Túledzettség

Olyan állapot, amelynek során csökken a teljesítőképesség, és csökkennek a... Tovább

K-vitamin

K-vitamin   A természetben két változata fordul elő: fillokinon (K1), amit a zöld... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 105

Átlagos értékelés: 4.8

akaraterő alakformálás betegség diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód elhízás étrend fogyás fogyókúra kalóriabevitel mozgás