notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ghrelin – éhes vagy?

Ghrelin – éhes vagy?

vitalzone.hu
hirdetes

A ghrelin főleg az emésztőszervek által termelt peptidhormon, amelynek fő funkciója az éhségérzet kiváltása és az energia zsírszövetben és glikogénként való raktározása. Emellett aktiválja az agy jutalmazó rendszerét, feltehetően csökkenti a depressziót és az emésztőrendszerben gátolja a gyulladás kialakulását.

Ghrelin – éhes vagy?

A ghrelint 1999-ben fedezték fel, neve az angol growth hormone releasing peptide - növekedési hormont felszabadító peptid - kifejezés rövidítéséből származik.

 

A ghrelin az éhség hormon. A leptin ellentéte, azaz azt jelzi, amikor éhes vagy. Természetesen más funkciói is vannak, mint az energiafelhasználás szabályozása. Ennek köszönhetően az energia szinted, azaz hogy hogy érzed magad, általa befolyásolható.


Akkor bocsájtódik ki, amikor a gyomrod üres. Azt jelzi a testednek, hogy készüljön fel az étel fogadására, és fokozza az étvágyad. A ghrelin és a leptin libikókaként működnek egymással együtt abban, hogy az alakod hosszú távon is szép maradjon.

hirdetes


A leptin egy állandóbb hormon, amely valamilyen mennyiségben mindig jelen van, és az étkezésre reagál. A ghrelin, inkább ciklikusan van jelen és a napi rutinodhoz köthető. Nem igazán lehetsz ghrelin rezisztens, de ez a hormon is képes abnormálisan működni. Elhízott emberekben kimutatták, hogy a ghrelin nem termelődik bennük akkor amikor alszanak, ellentétben az egészséges emberekkel.


Annak ellenére, hogy ez jónak tűnik – ugye kevésbé vagy éhes, amikor felébredsz, mégsem jó! A ghrelin a növekedési hormon kiválasztásod megindításához is szükséges. Végeredményben az éjszaka nem termelődő ghrelin, alacsony energiaszintet eredményez majd reggelre. Nem lesz kedved megmozdulni, és ennek ugyanúgy elhízás a vége.

hirdetes
A ghrelin termelődése és funkciói, az életmódod és a testzsírszázalékod által folyásolható be. Az étrend itt sem segít közvetlenül, ám az látszik egyértelműen, hogy az alacsonyabb testzsír mennyiség viszont igen.


Más fontos faktor, mely a megfelelő ghrelin szabályozást kialakítja benned, és ez az alvás. Mindenkinek mások az igényei, de úgy tűnik a 8 óra átlagos alvási időt tartsd be. Az alvás megszépít!

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

2019-06-17

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

A spenót vagy paraj (Spinacia oleracea) a disznóparéjfélék (Amaranthaceae) (korábban: libatopfélék) családjába tartozó, világszerte elterjedt kultúrnövény. Közép- és Délnyugat-Ázsiában őshonos. Ismert nevei még: spinót, spenát, spinát, spinác, barátparéj.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

A zeller jótékony hatása

2019-06-17

A zeller jótékony hatása

A szárzellernek többféle neve is van, mint pl.: angol zeller, rúdzeller vagy halványító zeller. A szárzellernek nagyon zsengék és ropogósak a szárai.

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

2019-06-17

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

A szakértők által meghatározott ajánlás szerint a napi fehérjebevitel a 18 év feletti nőknél minimum 46 gramm, míg a 18 év feletti férfiaknál minimum 56 gramm (sportolóknál ez az érték háromszor-négyszer nagyobb is lehet).

Tudod mi az a tahini? Ismerd meg!

2019-06-13

Tudod mi az a tahini? Ismerd meg!

A tahini pirított és őrölt szezámmagból készült paszta, melyet egy kevés olívaolaj segítségével kevernek megfelelő állagúra. Fogyasztása előnyösebb a szezámmagénál, mert az őrölésnek köszönhetően könnyebben emészthető, és a tápanyagokat is jobban tudja hasznosítani a szervezetünk.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

B5-vitamin

B5-vitamin   Pantoténsav. A β-alanin 1,3-dihidroxi-2,2-dimetilvajsavval acilezett... Tovább

F-vitamin

F-vitamin   Az esszenciális zsírsavakat régen a vitaminok közé sorolták. Az emberi... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 105

Átlagos értékelés: 4.8

akaraterő alakformálás betegség diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód elhízás étrend fogyás fogyókúra kalóriabevitel mozgás