notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

GABA - a pihentető alvás módszere: GABA- ez a legújabb alvási technika

hirdetes

GABA - a pihentető alvás módszere?

vitalzone.hu

Néha úgy érzed, hogy reggel felébredsz, és azt érzed, hogy maradhattál volna még pár órát az ágyban? Felébredsz és még mindig fáradt vagy? Az előző napi házimunkák nem hagyták ébren? Mindenki ismeri ezeket a problémákat. Becslések szerint a lakosság több mint 30%-ának visszatérő problémái vannak az elalvással, az alvás mennyiségével vagy minőségével.

GABA alvási módszer

Mindenkinek nagy szüksége van az alvásra, hogy naponta nyolc órát kell aludni, sötét, hűvös szobában, és ráadásul minden nap ugyanabban az időben kell elaludni és felébredni. Én azonban realista vagyok, és tudom, hogy ez nem mindig lehetséges. Ezért, ha nem tud egyszerre minden szempontból javítani, érdemes további támogatáshoz nyúlni. Ez az a terület, ahol a GABA egyre népszerűbb kiegészítéssé vált. Ez a csodálatos vegyület, amelynek neve sokaknak semmit sem mond, ahogyan a tulajdonságai sem. Ma itt az ideje egy közelebbi bemutatkozásnak!

Mi a GABA?

A GABA (gamma-amino-vajsav) a szervezetünkben természetesen előforduló vegyület. A glutaminsav dekarboxilálásával keletkezik. Kémiai szerkezete miatt az aminosavak csoportjába tartozik. Funkcióját tekintve a gátló neurotranszmitterek közé sorolják. A központi idegrendszerben a GABA blokkolja a túlzott idegimpulzusokat. Más receptorokhoz kötődve befolyásolja az idegrendszert.

hirdetes

Aludj, mint egy kisbaba!

A gamma-amino-vajsav egy olyan vegyület, amely a központi idegrendszer egyik fő gátló neurotranszmittereként működik. Ez azt jelenti, hogy a küldött idegimpulzusok mennyiségének és gyakoriságának megváltoztatásával blokkolja a túlzott információáramlást. A GABA tevékenysége elsősorban az aktivitás és az izgalmi állapot fenntartásáért felelős központokra és mechanizmusokra korlátozódik. A GABA így olyan reakciókat okoz, mint a gátló hírvivők gátlása, az acetilkolinhoz kapcsolódó rendszer aktivitásának változása és a fontos hormonszintek modulációja.

hirdetes

Ez egy kicsit bonyolultnak hangzik, de egyszerűen az emberi napszakos ciklus szabályozására vezethető vissza. Tudományos vizsgálatok kimutatták, hogy a GABA, a melatoninhoz hasonlóan, az egyik legfontosabb tényezője az alvási fázisba esésnek. A GABA receptorain keresztül olyan reakciókat vált ki a szervezetben, amelyek megkönnyítik az alvási fázisba való átmenetet. A kézzelfogható hatások a vérnyomás és a pulzusszám csökkenése, a vázizomzat feszültségének csökkenése, az ellazulás érzése és a túlzott idegesség csillapítása. Már az a tény, hogy könnyebb elaludni, néha megmentheti a szervezetet.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Dinamikus streching

  A dinamikus stretching mozgásanyaga tulajdonképpen megegyezik a hagyományos,... Tovább

Méhtoxin terápia

Ezt a fajta gyógymódot már 300 éve ismerik, azonban 2007-ben kezdték el világszerte... Tovább

Tovább a lexikonra
alvás