notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Fuss, mozogj délben! Miért jó a déli órákban mozogni?

Fuss ebédidőben!

hirdetes

A legtöbbünk délelőtt tíz óra magasságában van aznapi teljesítőképessége tetőpontján, ám a legkevesebben büszkélkedhetnek azzal, hogy a munkanap kellős közepén testmozgásra adhatják fejüket – hacsak nem profi sportolóként, vagy szabadúszóként éri őket a dolgos munkanap. Aki ebédidejét testmozgásra – konkrétan futásra – szánja, az nem csak időt nyer, hanem a nap hátralévő részében koncentráltabban és hatékonyabban dolgozik, s következésképpen hamarabb végzi el az aznapra szánt munkamennyiséget.

Fuss délben

A déli futás feltölt, lendületet ad

 

Sportolásra alkalmas alternatívaként szóba jöhet a nap közepén található ebédidő is, ugyanis amikor szellemi teljesítményünk kissé alábbhagyott, a friss levegőn történő ellazító futás újra energiával tölthet fel a nap hátralévő részére.

Tény, hogy a legtöbb munkavállaló számára az ebédidőben való testmozgás óriási szervezőkészséget követelne: először is magunkkal kell vinnünk a sportoláshoz szükséges felszerelést, előtte és utána is át kell öltözni, s a zuhanyzásról sem szabad megfeledkezni, ha nem akarjuk, hogy kollégáink kifejezetten rosszul érezzék magukat társaságunkban. Emellett az is igaz, hogy a legtöbb munkahely közvetlen környéke nem kifejezetten alkalmas a délidőben való futásra.

 

Legyen természetes a sportolás ebédidőben


Márpedig a szabadidő adva van, amelyet nem kizárólag az ebédelésre lehet felhasználni, attól jóval egészségesebb lehetőségek is vannak. A világ tőlünk távol eső szegleteiben, mint Sydney, vagy Fokváros, a sportolás ebédidőben ugyanolyan magától értetődő tevékenység, mint az ebéd a munkahelyi büfében. Aki egyszer ráérez arra, milyen is a nap közepén hirtelen az összes stresszt kiváltó munkahelyi gondot egy csapásra félretenni, és a legközelebbi parkban pár hosszt végigsprintelni, az a jövőben másfajta „ebédelést” el sem tud képzelni magának.

hirdetes
 

Ha délben sportolok, akkor kimarad az ebéd?


Az is igaz, hogy arrafelé a mozgáskultúra annyira befészkelte magát az élet összes szegmensébe – így a munka világába is -, hogy a zuhanyzási lehetőség nélküli munkahelyek már a fehér hollónál is ritkább jelenségnek számítanak. Amennyiben ez lenne az egyetlen akadálya annak, hogy kipróbált a stressz délidőben történő kiizzadását, remek megoldást jelenthet az egyik közelben lévő fitneszterem és az általa nyújtott szolgáltatások.

Szakavatott testmozgók most feltehetik a kérdést, hogy amennyiben az ebédidő sportolással telik, mikor és hogyan nyílik lehetőség némi étkezésre? A kérdés teljesen jogos, a testmozgás esetében pedig duplán indokolt, hiszen a fokozott energiaszükséglet után a bevitelről is gondoskodnunk kell. Az, hogy mit fogyasszunk a déli sportolás után, attól függ, mi a mozgással elérendő cél. Más szabályok vannak érvényben, ha a kocogással pár kilótól akarunk megszabadulni, és mások akkor, ha csupán gyors regenerációt szeretnénk és kitartásunkat edzenénk.

hirdetes

A déli futás után szervezetünk szénhidrát tárolói teljesen kiürültek, amelyet gyorsan fel kell tölteni, ha rövid időn belül bekövetkező regenerációra vágyunk. Ilyen esetekben fél órán belül ajánlott a rizs, tésztafélék, vagy burgonyából készült ételek fogyasztása. Egy tál gyümölcsrizs ilyenkor remek választás, a zsíros, különböző szószokkal nyakon öntött fogások viszont kerülendők.

Az önsanyargatás nem javasolt
A délután folyamán, vagy este alacsony glikémiás indexszel rendelkező szénhidrátok javallottak némi fehérjével kiegészítve. A zöldségkörettel kísért csirkehús például kifejezetten ajánlottak ilyenkor.

A déli futás után a szervezet hatványozottan veszi igénybe zsírtartalékait, ám a mozgás utáni azonnali szénhidrát-bevitel egyből megállítja ezt a folyamatot. Ám a szervezet sanyargatása nem ajánlott, mivel ilyenkor, energiahiányos állapotban jóval inkább ki vagyunk téve a megfázás kockázatának. A fehérjét tartalmazó italok, shake-ek, cukormentes joghurtok különösen jót tesznek.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
88 762
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 542 910
Közösség

Szótár

Pihenés

A pihenés fogalma A pihenés fizikai és szellemi erők teljes értékű... Tovább

Dió

Latin neve: Juglans regia   Eredete, élőhelye   A közönséges dió délkeletre a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 216

Átlagos értékelés: 4.8