notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Január – a fogyókúra lendület időszaka‼

hirdetes

Január – a fogyókúra lendület időszaka‼

vitalzone.hu
hirdetes

Lássuk, mi az ami nélkül biztosan nem fogsz sikerrel járni – azaz a sikeres fogyókúra öt csodaszere: Motiváció! Akarat! Kitartás! Fegyelem! Szaktudás!

fogyókúra időszak

Látható, hogy az öt csodaszer közül az első négy bennünk rejlik. Az ötödiket tudom hozni például én ! Az első négyet pedig segíteni, erősíteni tudjuk‼


Fontos, hogy a motivációd belülről fakadjon – ne azért akarj lefogyni, mert ez a vélt ideál, vagy mert valaki beszólt az alakodra. Neked kell, belülről igazán akarni. Ez az akarat azonban nem jó, ha görcsös. Ne feszülj rá, fokozatosan alakítsd át az életed, az étrended, a fizikai aktivitásod. Nem sietsz sehova, a hosszú távú egészséged lebegjen a szemed előtt, ne a júliusi nyaralás időpontja. Lesznek kudarcok, visszaesések. Ha van egy stabil, megvalósítható étrended, akkor jönni fognak az eredmények. Légy kitartó és fegyelmezett, ne hagyd, hogy a kudarcok vagy a környezeted eltérítsenek! Nézzük, mik azok az étrendi alapelvek, amelyek nélkül szerintem nem lehet sikeresen, az eredményt tartósan megtartva fogyni.


Számítanak a kalóriák‼


A bevitt energia legyen kevesebb, mint a felhasznált‼ Nyilván, ha ezt így elolvassuk, ezzel önmagában nem sokra megyünk. (Attól persze még igaz.) Amit ezen a téren személyre kell szabni, és máshogy nem megy, az az egyéni napi energiaszükséglet meghatározása. Mennyi a jelenleg bevitt/felhasznált napi energiamennyiség, és ennél mennyivel kevesebbel indulunk a testsúlycsökkentési program elején, és hogyan igazítjuk ezt a mennyiséget a változások tükrében.

hirdetes


Kell a szénhidrát‼


A sikeres, tartós fogyáshoz nem a szélsőséges, egyes tápanyagokat pengellére állító diéták vezetnek. A kiegyensúlyozott fogyókúrás étrendben a napi kalóriabevitel 45-55%-a származhat szénhidrátokból, 20-25%-a fehérjékből, 30-35%-a zsírból. A konkrét értékek sok mindentől függenek, pl. a fizikai aktivitástól és a jelenlegi egészségi állapottól is, hiszen egyes, az elhízással járó társbetegségek, pl. magas húgysav-, magas koleszterin-, trigliceridszint esetén megfontoltan kell bánni a tápanyagarányokkal. Persze nem csak a mennyiség a fontos, hanem a minőség is, azaz a tápanyagok forrásai, azaz miből származzanak az étrendbe illeszthető fehérjék, zsírok, szénhidrátok.


Tarts mértéket‼


Fő probléma ma is még mindig az, hogy túl sokat eszünk. Nagy adagokat, több fogást, rendszeresen nassolunk, „egész nap” eszünk. Pedig a sikeres fogyás érdekében nagyon fontos megtanulni az egyes étkezésekhez kapcsolódó mennyiségeket.


Legyél tisztában azzal, hogy mit eszel‼


Pl.: melyek a (relatív) alacsony kalóriatartalmú alapanyagok, miért fontosak a zöldségek a fogyókúrában, miben különbözik a teljes kiőrlésű liszt a fehér liszttől, a tejföl a joghurttól?


Jó, ha tudsz főzni‼


Nem kell sztárséfek tudásával rendelkezni, sőt. De érdemes tudni, hogy hogyan lehet zsírszegényen elkészíteni egy húsételt, hogyan csökkenthetjük egy rakott zöldségétel vagy egy krémleves kalóriatartalmát.


Egyszer enni nem menő‼


A napi egyszeri étkezés nem vezet semmi jóra fogyókúrában. A testsúlycsökkentési időszakban napi 3-6 étkezés ajánlott – persze nem ész nélkül, hanem megfelelő energia- és tápanyagtartalommal‼ Ekkor kiegyensúlyozottabb a tápanyagbevitel, egyenletesebb a szervezet terhelése, pozitív hatással van az anyagcserére, a vércukorszintre, jobban kontrollálható az éhségérzet, elkerülhetőek a farkaséhségből fakadó nagy energiatartalmú bekajálások. A „nincs-időm-reggelizni” kifogás nem életképes, és csak halkan jegyzem meg, nagyon gyakori, hogy pusztán a napi étkezési ritmus rendezésével már elkezdenek lefelé vándorolni a kilók.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A nem mozgás egészségesebb, mint a rosszul kivitelezett terhelés!

2020-03-11

A nem mozgás egészségesebb, mint a rosszul kivitelezett terhelés!

Ahhoz, hogy egy edzésprogram eredményes legyen, nem elég, ha utána olvasol. Honnan tudod, hogy nálad is működni fog? Legyen szó fogyásról vagy versenyszerű sportolásról..

Ízületkímélő mozgásformák, amelyet túlsúllyal is el lehet kezdeni!

2020-02-28

Ízületkímélő mozgásformák, amelyet túlsúllyal is el lehet kezdeni!

A súlyfelesleg miatt nem mersz belépni a konditermek világába? Most mutatunk egy olyan eszközt, mely hatékony otthoni edzést tesz lehetővé. Nem beszélve a végeredményről!

Elképesztő változás! Közel 40 kilót fogyott és mára már mások útját segíti!

2020-01-27

Elképesztő változás! Közel 40 kilót fogyott és mára már mások útját segíti!

„Kitörtem abból a katasztrófából, amiben 22 évig éltem” - Valamit mindig elindítanak bennem az előtte-utána fotók és a valós siker sztorik, úgyhogy elhoztam Nektek Noémi történetét!

SMR henger: mire jó, és miért kell Neked is beszerezned egyet?

2020-01-28

SMR henger: mire jó, és miért kell Neked is beszerezned egyet?

Az SMR henger egy nyújtó technika, mely az egész fitneszipart magával ragadta. Nem is véletlen, hatékonysága megkérdőjelezhetetlen! Mutatjuk, miért érdemes Neked is beszerezned egyet!

A legjobb kalóriaégető mozgásforma, ami ráadásul szórakoztat is!

2020-01-28

A legjobb kalóriaégető mozgásforma, ami ráadásul szórakoztat is!

A fogyás, alakformálás a legtöbb embernek nem a szórakozás egyik formája... Pedig akár lehetne is! Ez a mozgásfomra ugyanis nem csak kimondottan szórakoztató, de rendkívül hatékony is!

Hatékonyabb zsírégetés? - Tudj meg mindent!

2020-01-20

Hatékonyabb zsírégetés? - Tudj meg mindent!

Szeretnél végre magabiztosabban kimenni a strandra? Esetleg elakadtál a fogyásban? Mutatjuk hogyan érheted el a kívánt célt gyorsabban és hatékonyabban!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
94 466
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
454 855
Közösség

Szótár

B-sejtek

A B-sejtek a nyirokrendszerünkben található limfociták egyik típusa. Főszerepet játszik a... Tovább

Cellulit

  A cellulit vagy más néven narancsbőr a bőr göröngyös, narancshéjra emlékeztető... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő alakformálás edzésmódok egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás fogyás fogyókúra