Hibák fogyókúra alatt - Dolgok, amiket elrontasz, és amik gátolják a fogyást

Dolgok, amikkel újra és újra tönkreteszed a diétádat

CZs
hirdetes

Ha te is azok közé tartozol, akik csalónapok nélkül, teljes kitartásukat beleadva tesznek eleget nap mint nap diétás étrendjüknek és edzéstervüknek, mégsem mozdul meg a mérleg, akkor ezt a cikket neked írtuk! Ha úgy érzed, erőfeszítéseid hiábavalóak, te is biztosan elkövetsz egyet – vagy leginkább többet – az alább felsorolt hibák közül, amik bizony gátolják fogyókúrád eredményességét.

Hibák fogyókúra alatt

Úszol az árral

Mi történik, mielőtt elhatározod, hogy bizony le kell faragnod magadról néhány kilót? Megfogalmazódik a döntés, egy régi, jól ismert diéta után nyúlsz, vagy felkutatsz valamit a neten. Összezavarodsz a sok-sok ajánlástól, nem tudod eldönteni, hogy mi a jó neked, tehát csak úszol az árral, igyekszel kevesebbet enni, és lehetőleg egészséges ételeket választani. Na, ez az első lépés, ahol azonnal elrontod a diétádat.

 

Hiába választasz egy étrendet, vagy kezdesz bele egy kínzó edzésprogramba – amire cikkünk további részében is kitérünk –, ha az nem megfelelő számodra és szervezeted számára. Csökkented a kalóriát, rendben. Csökkented a szénhidrátot, rendben. De elegendő fehérjét viszel a szervezetedbe? Gondoskodsz a szükséges vitaminokról, ásványianyagokról, tápanyagokról? Honnan is tudhatnád, ha csupán ad hoc jelleggel haladsz előre – valójában persze egyhelyben toporzékolsz – nap mint nap. Miért rossz ez? Mert ha akadályokba ütközöl, nem tudod majd, merre menj tovább. 

hirdetes

 

Fektesd le a szabályokat, kérj szakértői segítséget, ha szükséges. Dokumentáld a céljaidat, és lehetőség szerint a táplálkozásodat, mozgásodat, és a változásokat is. Időről időre mérd meg magad, esetleg havi rendszerességgel készíts magadról egy fotót is, lehetőleg ugyanabban a ruhában. 

 

A koplalástól várod a csodát

Ez a pont valójában szervesen kapcsolódik az előzőhöz. Mi történik akkor, ha gyorsan és drasztikusan csökkented a bevitt kalória- és szénhidráttartalmat? A szervezeted éhezni kezd. Mi csinál a szervezeted, ha éhezni kezd? Falási rohamokra ösztönöz, amiknek be is dőlsz, ha nem vagy elég erős. Ha pedig mégis az vagy, a szervezeted, ahelyett, hogy a felszedett zsírt bontaná le, tartalékolni kezd, a mérleg nyelve pedig nem mozdul majd semerre sem.

 

Ugye te sem akarsz ingerlékeny, fáradékony, kimerült lenni? Nem kell annak lenned, ha sikerül megtalálnod az arany középutat. Márpedig, ha odafigyelsz fizikai és mentális egészségedre a diéta alatt is, akkor az első és legfontosabb feladatod, hogy a megfelelő étrendet kövesd.

 

Gyilkos edzések

Ha hosszú ideje egy percet sem mozogtál, és még ülőmunkát is végzel, nem várhatod el magadtól, hogy első próbálkozásra lenyomj egy egy órás kőkemény edzést. Nem fog menni, és nem is kell, hogy menjen. Ne gyötörd magad, és a tested, inkább igyekezz lépésről lépésre haladni. Ne csüggedj, ha nem sikerül minden gyakorlatot végrehajtanod, vagy helyesen végrehajtanod elsőre. Idővel könnyebb lesz, a fizikumod és állóképességed javulni fog. Ha csak gyötröd és túlhajtod magad, egy életre meg fogsz utálni minden mozgásformát. A következő oldalon tippjeink folytatódnak, lapozz!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

2019-05-20

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

Mindannyiunk számára szükség van fehérjebevitelre, hogy egy kiegyensúlyozott étrend mellett egészségesek maradhassunk. Bizonyos okokból érdemes több fehérjét fogyasztanunk, köztük fogyás és izomnövelés során. Ugyanakkor azt is fontos meghatározni, hogy melyik a legjobb időpont a fehérje fogyasztására.

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

2019-05-16

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

Talán hallottál már a ketogén diétáról, talán még nem találkoztál vele, egy biztos: fogyni vágyók millióinak segített már hatékonyan és gyorsan lefaragni testúlyukból. Íme részletes útmutató kezdőknek.

Mit ehetünk az alacsony szénhidráttartalmú értend során?

2019-05-15

Mit ehetünk az alacsony szénhidráttartalmú értend során?

Az alacsony szénhidráttartalmú étrend korlátozza a szénhidrátbevitelt. A szénhidrát helyett fehérjét, egészséges zsírokat és rengeteg zöldséget kell fogyasztani. De pontosan mit ehetünk egy ilyen étrend alatt? Mutatjuk!

Miért rontjuk el a diétát?

2019-04-29

Miért rontjuk el a diétát?

Az összeállított étrendek papíron jól hangzanak, és egy darabig tarthatók is. Sokan azonban hamar feladják még mielőtt bármilyen eredményt látnának. Hogyan lehetséges tartanunk magunkat a diétához? A kulcs egy rugalmas étrendben rejlik! Lássuk, ez mit jelent!

Ne csak a kalóriákra figyeljünk, a makrotápanyagok megfelelő összeállításában rejlik a siker kulcsa!

2019-04-16

Ne csak a kalóriákra figyeljünk, a makrotápanyagok megfelelő...

A csodadiéták és a kalóriák bűvöletében hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni a makrotápanyagokat, az csak a gyúrósoknak való jeligével.

5 dolog, amit tudnod kell az időszakos diétákról

2019-04-15

5 dolog, amit tudnod kell az időszakos diétákról

Fogyókúra vagy életmódváltás? -10 kiló 15 nap alatt? Hogyan lehetséges ez, és mik a hátulütői? Íme 5 dolog, amit tudnod kell a szuper hatékony, sokat ígérő, extra gyors fogyást garantáló diétákról.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
138 756
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 057 845
Közösség

Szótár

Orbáncfű (Közönséges)

Latin neve: Hypericum perforatum   Eredete, élőhelye   A Közönséges orbáncfű... Tovább

D-vitamin

A D-vitamin-hatású vegyületek szteroidszármazékok. Táplálkozás-élettani szempontból a D2-... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 174

Átlagos értékelés: 4.9