notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Fogyj te is, de figyelj a következő hibákra

Fogyj te is okosan!

Kiss Sándor - Sasa
hirdetes

A nagy fogyásokkal vagy a nagy fogyások tervével kapcsolatban mindenkinek van egy ismerős és egy sztorija:
“Egyik munkatársam a túlsúlyát futással kezdte el leadni úgy, hogy előtte visszérrel műtötték. Napi szinten futott 10-15 km-eket, nagyrészt meredek emelkedőn, ez volt tavaly. Most mondja a felesége, hogy fél éve már egyáltalán nem fut, mert annyira tropára mentek az ízületei, a porcok, hogy képtelen rá és a visszér is visszatért, műtét lesz belőle…”

Fogyjunk okosan, figyelj oda a hibákra

Most erre mit mondjak? Várható volt, hogy ez fog történni. De az emberek nem gondolkodnak és 15-20-30 kiló felesleggel is, a futásban látják a megoldást. Persze ott a tévképzet, hogy ez mennyire jól fogyaszt (égeti az izmot, nem a zsírt!) és ha erősíteni kezdenének akkor a zsír izommá alakulna a testükön. Itt érdemes megjegyezni, hogy két különböző szövetről van szó, amik nem képesek ilyen átalakulásra.


A baj az, hogy túlsúllyal és izmok hiányában nem lesz megfelelő futótechnika sem. Ebből az következik, hogy egy kocogáshoz hasonlító csoszogást csinál az emberek nagy része, nem használja a kezét, nem tempósan fut, nem emeli a lábát, sőt mindennek csimborasszójaként még csapkodja is a lábát a földhöz.

 

Ezek együtt pedig egyenes út a sérülésekhez


A néphiedelemmel ellentétben a futás sem ajánlott mindenkinek, ahogy az sem igaz, hogy csak felveszed a cipőt és kimész futni. Egy elég összetett mozgásformáról van szó, aminek a technikáját nem egy nap alatt fogod elsajátítani. Arról nem is beszélve, hogy a rosszul begyakorolt, túlsúlyos futások rossz mozgásmintáját, legalább 30-40ezer helyes futólépéssel lehet csak kijavítani. És akkor csak felügyelet mellett futottál, csak helyesen. Ennyi kell, hogy újra tanulj járni, futni.

hirdetes

 

Szerző:
Kiss Sándor, Sasa

facebook.com/sasafitness

Fogyjunk okosan, figyelj oda a hibákra

 

Amikor te egymagadban elkezdesz felkészülni egy maratonra, vagy csak napi szinten lejársz futni, akkor 99,999% az esély rá, hogy egy rossz mozgásmintát követsz. Tudom, azt hiszed, hogy a futóedzést azért találták ki, hogy ezzel is csak pénzt húzzanak le az emberekről. Valójában azért, hogy ne kelljen nekik 5-ször annyit költeni az ortopéd orvosra.

hirdetes


A jó cipő pedig nem feltétlen az, ami elsőre a kezed ügyébe akad a boltban és aminek cuki csajos a színe. A megfelelő futócipőt személyre szabottan kell kiválasztani, megnézve a futótechnikát, hogy hogyan lépsz…

 

Bármennyire is azt hiszik az emberek, hogy majd okosba és olcsón megoldják ezeket a dolgokat, nem lehet. A kaja, az edzésterv, a futás, ha nincs pont rád szabva, akkor nagy eséllyel nagy károkat fok okozni a testedben. Egy netes étrendtől, amiről te úgy gondolod, hogy jó, lehet, hogy evészavaros leszel, cukros vagy IR-es, csak azért, mert nem vesz figyelembe egy rakás élettani dolgot, ami esetedben fontos lenne. Egy netről letöltött edzésterv, nem javítja ki a hibáidat, nem veszi figyelembe a deformitásaidat…


Ne ezeken akarj spórolni, mert idővel többet kell költened, hogy helyre hozd a hibákat. Ha egyáltalán helyre lehet hozni, hogy tönkre vágtad a tested!

 

Szerző:
Kiss Sándor, Sasa

facebook.com/sasafitness

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

2019-09-10

"Úgy egyél, hogy lefogyjál" - egy űrorvos tanácsai

Diéta helyett új táplálkozási módszert javasol a fogyni vágyóknak az olasz űrorvos, Filippo Ongaro csütörtökön bemutatott új könyvében. Az Úgy egyél, hogy lefogyjál! címmel megjelent kötetben a helyes táplálkozás megválasztásának fontosságára hívja fel a figyelmet a szakember.

Ezekben az időpontokban egyen, ha fogyni akar

2019-09-05

Ezekben az időpontokban egyen, ha fogyni akar

Minél lengébben öltözünk, annál inkább zavarnak a felesleges kilók. Most kiszámolták, hogy mely időpontokra kell időzíteni a főétkezéseket, hogy hatásos legyen a diéta.

Kólával könnyebb fogyni, mint vízzel

2019-09-04

Kólával könnyebb fogyni, mint vízzel

A Coloradói Egyetem kutatói arra jutottak: a sima kóla hízlal, a light verzió viszont jobban segít a fogyásban, mintha vizet inna az ember.

4 tipp, ha nem tud megszabadulni az utolsó három kilótól

2019-08-28

4 tipp, ha nem tud megszabadulni az utolsó három kilótól

Azt mondják húsz kilót könnyebb leadni, mint hármat. Ha egy kicsit jobban odafigyelünk, akkor ez is gyerekjáték.

Fél év fogyókúra csodákat művel az agyával

2019-08-28

Fél év fogyókúra csodákat művel az agyával

Amerikai kutatók megvizsgálták a fogyókúra előtt állók agyát, majd hat hónap diéta után újra. Igen érdekes és hasznos eredményre jutottak.

Mesterszakács mínusz 130 kilóval

2019-08-23

Mesterszakács mínusz 130 kilóval

David de Jorge nemrég még Spanyolország legsúlyosabb séfje volt a maga 267 kilójával. Az elismert szakács mára alaposan megkarcsúsodott. Fogyókúrás receptjeiből könyvet írt és Robin Food címmel tévés főzőműsort vezet.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
81 766
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 903 501
Közösség

Szótár

Cukorbetegség

A cukorbetegség (diabetes mellitus vagy "diabétesz", magyarul "mézédes átfolyás"-t jelent a... Tovább

Glutén

  A glutén egy fehérje-komplex (a gliadin és a glutenin keveréke), amely megtalálható... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 169

Átlagos értékelés: 4.7

fogyás fogyókúra