Fogyjunk ebéddel

Mit egyél ebédre, ha fogyni szeretnél?

Borbély Brigitta
hirdetes

Ha ebédről van szó, egy burger és egy sült krumpli gyors elmajszolása talán nem a legjobb választás, hogyha fogyni szeretnél. Nem tudod, hogyan kellene felépülnie az ebédednek ahhoz, hogy elinduljon a fogyás? Az alábbiakban egy szakértők által összeállított pontos leírást fogok adni nektek, annak érdekében, hogy az ebéded minél több egészséges összetevőből álljon, és minél inkább segítsen a fogyásban. Fogadd meg ezeket a tanácsokat és hamar látni fogod a változást!

Fogyás ebéddel

 

Miből álljon az ebéd, ha fogyni szeretnél?

 

Kalória: 400-500 kcal

Ha a fogyás a cél, próbáld meg betartani ezt az értéket. Ha már elérted a kívánt célt, és csak megtartani szeretnéd a súlyodat (főleg ha még edzel is), akkor inkább 500 kalóriához közeli értéket fogyassz, akár többet is.

 

Fehérje: 20-30 gramm

A fehérje leginkább az izmok fejlődésében vállal fontos szerepet, ezért próbáld meg elérni a 20-30 gramm fehérjebevitelt az ebéd során, ami kb. a 20 százalékát teszi ki az étkezésednek. Segíteni fog megelőzni a délutáni szokásos teltség érzést, ugyanakkor nem lesz üres sem a gyomrod, így kevésbé fogsz cukros nassolnivalók után kutatni.

 

Rost: legalább 8 gramm

Ez a 8 gramm rost a 30 százalékát fogja kitenni a napi ajánlott összesen 25 grammnak. A magas rosttartalmú ételek közé tartoznak a teljes kiőrlésű gabonafélék, a legtöbb gyümölcs és zöldség, illetve a diófélék és magvak. Ezeket fogyasztva könnyedén el fogod érni az ajánlott mennyiséget.

 

Szénhidrát: 50-65 gramm

A közhiedelemmel ellentétben igenis szüksége van a szervezetednek szénhidrátra. Fogyassz legalább 50 grammot, de lehetőleg 65 grammnál ne többet, ez kb. 45-50 százaléka az ebéded kalóriatartalmának. A szénhidrátok látják el az agyadat és a testedet energiával, így ha nem fogyasztasz eleget, hamar fáradékonyak érezheted magad. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a túlzott szénhidrát-fogyasztás ugyanezt a hatást fogja kiváltani, tehát érdemes megtalálni az arany középutat. Igyekezz elkerülni a finomított szénhidrátokat, például az olyan ételeket, amelyek fehér liszttel vagy fehér cukorral készültek. Keress olyan alternatívákat, mint a teljes kiőrlésű gabonák, tészták és kenyérfélék, valamint zöldségek és gyümölcsök. A következő oldalon folytatom! 

hirdetes

 

Fogyás ebéddel

 

Cukor: kevesebb, mint 20 gramm

Egy igazán egészséges ebéd kb. 4 gramm cukrot tartalmaz, vagy annál kevesebbet. Abban az esetben, ha olyan ételt választasz, amihez természetes cukrot használtak (például a szőlő, az édesburgonya, a sütőtök vagy a szárított áfonya a salátákban, a juharszirup és méz az öntetekben) akkor ez a szám akár 20 gramm is lehet.  Ne feledd, hogy mindig figyeld meg az ételek rejtett cukortartalmát, és próbálj olyanokat választani, amik nem tartalmaznak hozzáadott cukrot.

 

Zsír: 13-18 gramm

Ha olyan ebédet választasz, ami egészséges zsírt tartalmaz, akkor az ebéded sokkal laktatóbb lesz. Itt is próbáld megtartani az előírt mértéket, ami kb. 30-35 százaléka az ebéded  kalóriatartalmának. Az egészséges zsírok, mint például magvak, diófélék, avokádó, olíva segíthetnek a cukor iránti vágy csökkentésében is.

 

Időzítés

Próbáld az ebédet reggeli után kb. 4 órával elfogyasztani, tehát hogyha mondjuk hét harminckor szoktál reggelizni, majd 10 körül elfogyasztasz egy kis nasit, akkor délben már ebédelhetsz is. Ha éppen ebédidőben szoktál edzeni, akkor rögtön az edzés után érdemes elfogyasztani az ebédet. Egy tanács: hogyha túlságosan elfoglalt vagy, és ezért el szoktál felejteni enni, állítsd be a telefonodat, hogy emlékeztessen rá, hogy mindig időben ebédelj.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

2019-05-16

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

Oldható és oldhatatlan rost: Mi a különbség?

2019-05-16

Oldható és oldhatatlan rost: Mi a különbség?

A rost fontos a megfelelő emésztés szempontjából, hiszen nagyban befolyásolja a belek és az anyagcserefolyamatok egészségét. A magyar emberek nagy százaléka nem fogyaszt elegendő rostot, amelytől emésztési folyamataik sokkal lassabban mennek végbe, emiatt pedig számos betegség kialakulhat. A rost is két fő típusból áll. Most elmondjuk mi a különbsé

Kókuszliszt: tápanyagtartalom, előnyök és tudnivalók

2019-05-14

Kókuszliszt: tápanyagtartalom, előnyök és tudnivalók

A kókuszliszt a búzaliszt egyik egyedülálló alternatívája. Az alacsony szénhidráttartalmú étrendet követők és a gluténérzékenyek körében is igen népszerű. Lenyűgöző tápanyagtartalma mellett a kókuszliszt számos előnnyel járhat. Ezek közé tartozik a vércukor stabilitásának elősegítése, a jobb emésztés, a szív egészsége és még a fogyás is.Lássuk a ré

Rost dús étkezéssel a fogyáshoz

2019-05-03

Rost dús étkezéssel a fogyáshoz

Amikor fogyókúrázol, nem csak a kalóriákat érdemes számolni, hiszen ezek nagyon gyakran szinte semmit nem mondanak arról, hogy egy étel mennyire laktató.

Az 5 legjobb természetes ital a fogyásért

2019-05-03

Az 5 legjobb természetes ital a fogyásért

Fogyni általában mindenki gyorsan szeretne. Azonban kiegyensúlyozott étrend és edzés mellett a lassú fogyás a jó, hiszen így érünk el tartós eredményeket. Ahhoz, hogy egy kicsit gyorsítsunk a fogyáson bevethetünk pár természetes fogyasztószert ital formájában. Összeszedtük az 5 leghatékonyabb italt, amelyek elősegítik a diétánkat!

5 dolog, ami gátolhatja a fogyásod

2019-04-29

5 dolog, ami gátolhatja a fogyásod

Úgy érzed mindent jól csinálsz és mégsem fogysz? Összeszedtünk öt olyan okot, amely befolyásolhatja a súlyod gyarapodását, még akkor is, ha betartod az étrendet.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

Viscerális zsír

A hason belül lévô zsírszövet-mennyiség. Tovább

Állóképesség

  A szervezet fáradással szembeni ellenállóképessége hosszan tartó erőkifejtéseknél.... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 102

Átlagos értékelés: 4.9