notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Fogyjunk ebéddel

Mit egyél ebédre, ha fogyni szeretnél?

Borbély Brigitta
hirdetes

Ha ebédről van szó, egy burger és egy sült krumpli gyors elmajszolása talán nem a legjobb választás, hogyha fogyni szeretnél. Nem tudod, hogyan kellene felépülnie az ebédednek ahhoz, hogy elinduljon a fogyás? Az alábbiakban egy szakértők által összeállított pontos leírást fogok adni nektek, annak érdekében, hogy az ebéded minél több egészséges összetevőből álljon, és minél inkább segítsen a fogyásban. Fogadd meg ezeket a tanácsokat és hamar látni fogod a változást!

Fogyás ebéddel

 

Miből álljon az ebéd, ha fogyni szeretnél?

 

Kalória: 400-500 kcal

Ha a fogyás a cél, próbáld meg betartani ezt az értéket. Ha már elérted a kívánt célt, és csak megtartani szeretnéd a súlyodat (főleg ha még edzel is), akkor inkább 500 kalóriához közeli értéket fogyassz, akár többet is.

 

Fehérje: 20-30 gramm

A fehérje leginkább az izmok fejlődésében vállal fontos szerepet, ezért próbáld meg elérni a 20-30 gramm fehérjebevitelt az ebéd során, ami kb. a 20 százalékát teszi ki az étkezésednek. Segíteni fog megelőzni a délutáni szokásos teltség érzést, ugyanakkor nem lesz üres sem a gyomrod, így kevésbé fogsz cukros nassolnivalók után kutatni.

 

Rost: legalább 8 gramm

Ez a 8 gramm rost a 30 százalékát fogja kitenni a napi ajánlott összesen 25 grammnak. A magas rosttartalmú ételek közé tartoznak a teljes kiőrlésű gabonafélék, a legtöbb gyümölcs és zöldség, illetve a diófélék és magvak. Ezeket fogyasztva könnyedén el fogod érni az ajánlott mennyiséget.

 

Szénhidrát: 50-65 gramm

A közhiedelemmel ellentétben igenis szüksége van a szervezetednek szénhidrátra. Fogyassz legalább 50 grammot, de lehetőleg 65 grammnál ne többet, ez kb. 45-50 százaléka az ebéded kalóriatartalmának. A szénhidrátok látják el az agyadat és a testedet energiával, így ha nem fogyasztasz eleget, hamar fáradékonyak érezheted magad. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a túlzott szénhidrát-fogyasztás ugyanezt a hatást fogja kiváltani, tehát érdemes megtalálni az arany középutat. Igyekezz elkerülni a finomított szénhidrátokat, például az olyan ételeket, amelyek fehér liszttel vagy fehér cukorral készültek. Keress olyan alternatívákat, mint a teljes kiőrlésű gabonák, tészták és kenyérfélék, valamint zöldségek és gyümölcsök. A következő oldalon folytatom! 

hirdetes

 

Fogyás ebéddel

 

Cukor: kevesebb, mint 20 gramm

Egy igazán egészséges ebéd kb. 4 gramm cukrot tartalmaz, vagy annál kevesebbet. Abban az esetben, ha olyan ételt választasz, amihez természetes cukrot használtak (például a szőlő, az édesburgonya, a sütőtök vagy a szárított áfonya a salátákban, a juharszirup és méz az öntetekben) akkor ez a szám akár 20 gramm is lehet.  Ne feledd, hogy mindig figyeld meg az ételek rejtett cukortartalmát, és próbálj olyanokat választani, amik nem tartalmaznak hozzáadott cukrot.

hirdetes

 

Zsír: 13-18 gramm

Ha olyan ebédet választasz, ami egészséges zsírt tartalmaz, akkor az ebéded sokkal laktatóbb lesz. Itt is próbáld megtartani az előírt mértéket, ami kb. 30-35 százaléka az ebéded  kalóriatartalmának. Az egészséges zsírok, mint például magvak, diófélék, avokádó, olíva segíthetnek a cukor iránti vágy csökkentésében is.

 

Időzítés

Próbáld az ebédet reggeli után kb. 4 órával elfogyasztani, tehát hogyha mondjuk hét harminckor szoktál reggelizni, majd 10 körül elfogyasztasz egy kis nasit, akkor délben már ebédelhetsz is. Ha éppen ebédidőben szoktál edzeni, akkor rögtön az edzés után érdemes elfogyasztani az ebédet. Egy tanács: hogyha túlságosan elfoglalt vagy, és ezért el szoktál felejteni enni, állítsd be a telefonodat, hogy emlékeztessen rá, hogy mindig időben ebédelj.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

2019-11-19

" B "vitaminoktól hízol... Ez egy nagy baromság!

B-vitaminból nyolcfélét is megkülönböztetünk, így nemcsak a szervezetünkben betöltött szerepük sokféle, hanem azok a tünetek is változatosak lehetnek, melyekkel a testünk azt jelzi, több B-vitaminra van szükségünk!

Így kombináld a nassokat: Vörös áfonya és mandula

2019-11-18

Így kombináld a nassokat: Vörös áfonya és mandula

A napi kétszeri nass nem bűnözés, sőt, kell is. Fontos azonban, hogy ilyenkor is egészséges nassolnivalókat fogyassz. Az egyik legjobb nass-kombináció az aszalt vörös áfonya és a mandula. Ezzel csillapíthatod az édesség utáni vágyadat és mégsem bűnözöl, hiszen egészséges csemegét falatozol. Ahogy minden mással, ezzel is mértékletesen bánj

Diéta kontra fogyókúra

2019-10-22

Diéta kontra fogyókúra

Manapság szinte nincs nő, aki elégedett lenne alakjával, súlyával. Mindenki fogyókúrázni, diétázni akar. Érdemes tehát áttekinteni mikor beszélünk fogyókúráról és mikor diétáról, hogyan kezdjünk hozzá, mennyi ideig tartson… Megszámlálhatatlan kérdést lehet feltenni a témával kapcsolatban

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

2019-10-21

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

Jó elindulás lehet, ha úgy fogunk neki, hogy minden héten eggyel több lúgosító ételt teszünk az étrendünkbe és egy savasítót száműzünk, míg el nem éri a lúgosítás a hatását. Ha ez bekövetkezett, utána szintén fokozatosan kell megteremteni az egyensúlyi étrendünket is. További tippek a lúgosító étkezésről a cikkben

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

2019-10-20

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

A BMI kifejezéssel egyre többször találkozhatunk. testtömeg és a testmagasság méterben mért négyzetének a hányadosa, amelyet gyakran alkalmaznak a túlsúly vagy soványság a meghatározásához. A következőkben bemutatjuk, hogy mit tehetnek a normál súlyú elhízott emberek annak érdekében, hogy a zsírtöbbletüket zsírmentes testtömeggel helyettesítsék

 Segíthet a fogyásban a háziorvos?

2019-10-17

Segíthet a fogyásban a háziorvos?

Vajon  miért nem segítenek az ilyen-olyan rövidtávú diéták? Ha tartós súlycsökkenést akar elérni, kérje háziorvosa segítségét, aki olyan kezelést ajánl majd, amely megkönnyítheti és ezáltal sokkal eredményesebbé teheti a fogyókúrát. Az alábbiakban Dr. Torzsa Péter háziorvos nyilatkozik erről a megoldásról

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
88 698
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 173 613
Közösség

Szótár

B2-vitamin

B2-vitamin Riboflavin. Az enzimek a piroszőlősav, zsírsavak és az aminosavak oxidatív... Tovább

Izomláz

Az izomláz kemény fizikai munka után jelentkező izomgyulladás, ami a legtöbb esetben 2-3... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 102

Átlagos értékelés: 4.9