notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Fogyjunk ebéddel

Mit egyél ebédre, ha fogyni szeretnél?

Borbély Brigitta
hirdetes

Ha ebédről van szó, egy burger és egy sült krumpli gyors elmajszolása talán nem a legjobb választás, hogyha fogyni szeretnél. Nem tudod, hogyan kellene felépülnie az ebédednek ahhoz, hogy elinduljon a fogyás? Az alábbiakban egy szakértők által összeállított pontos leírást fogok adni nektek, annak érdekében, hogy az ebéded minél több egészséges összetevőből álljon, és minél inkább segítsen a fogyásban. Fogadd meg ezeket a tanácsokat és hamar látni fogod a változást!

Fogyás ebéddel

 

Miből álljon az ebéd, ha fogyni szeretnél?

 

Kalória: 400-500 kcal

Ha a fogyás a cél, próbáld meg betartani ezt az értéket. Ha már elérted a kívánt célt, és csak megtartani szeretnéd a súlyodat (főleg ha még edzel is), akkor inkább 500 kalóriához közeli értéket fogyassz, akár többet is.

 

Fehérje: 20-30 gramm

A fehérje leginkább az izmok fejlődésében vállal fontos szerepet, ezért próbáld meg elérni a 20-30 gramm fehérjebevitelt az ebéd során, ami kb. a 20 százalékát teszi ki az étkezésednek. Segíteni fog megelőzni a délutáni szokásos teltség érzést, ugyanakkor nem lesz üres sem a gyomrod, így kevésbé fogsz cukros nassolnivalók után kutatni.

 

Rost: legalább 8 gramm

Ez a 8 gramm rost a 30 százalékát fogja kitenni a napi ajánlott összesen 25 grammnak. A magas rosttartalmú ételek közé tartoznak a teljes kiőrlésű gabonafélék, a legtöbb gyümölcs és zöldség, illetve a diófélék és magvak. Ezeket fogyasztva könnyedén el fogod érni az ajánlott mennyiséget.

 

Szénhidrát: 50-65 gramm

A közhiedelemmel ellentétben igenis szüksége van a szervezetednek szénhidrátra. Fogyassz legalább 50 grammot, de lehetőleg 65 grammnál ne többet, ez kb. 45-50 százaléka az ebéded kalóriatartalmának. A szénhidrátok látják el az agyadat és a testedet energiával, így ha nem fogyasztasz eleget, hamar fáradékonyak érezheted magad. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy a túlzott szénhidrát-fogyasztás ugyanezt a hatást fogja kiváltani, tehát érdemes megtalálni az arany középutat. Igyekezz elkerülni a finomított szénhidrátokat, például az olyan ételeket, amelyek fehér liszttel vagy fehér cukorral készültek. Keress olyan alternatívákat, mint a teljes kiőrlésű gabonák, tészták és kenyérfélék, valamint zöldségek és gyümölcsök. A következő oldalon folytatom! 

hirdetes

 

Fogyás ebéddel

 

Cukor: kevesebb, mint 20 gramm

Egy igazán egészséges ebéd kb. 4 gramm cukrot tartalmaz, vagy annál kevesebbet. Abban az esetben, ha olyan ételt választasz, amihez természetes cukrot használtak (például a szőlő, az édesburgonya, a sütőtök vagy a szárított áfonya a salátákban, a juharszirup és méz az öntetekben) akkor ez a szám akár 20 gramm is lehet.  Ne feledd, hogy mindig figyeld meg az ételek rejtett cukortartalmát, és próbálj olyanokat választani, amik nem tartalmaznak hozzáadott cukrot.

hirdetes

 

Zsír: 13-18 gramm

Ha olyan ebédet választasz, ami egészséges zsírt tartalmaz, akkor az ebéded sokkal laktatóbb lesz. Itt is próbáld megtartani az előírt mértéket, ami kb. 30-35 százaléka az ebéded  kalóriatartalmának. Az egészséges zsírok, mint például magvak, diófélék, avokádó, olíva segíthetnek a cukor iránti vágy csökkentésében is.

 

Időzítés

Próbáld az ebédet reggeli után kb. 4 órával elfogyasztani, tehát hogyha mondjuk hét harminckor szoktál reggelizni, majd 10 körül elfogyasztasz egy kis nasit, akkor délben már ebédelhetsz is. Ha éppen ebédidőben szoktál edzeni, akkor rögtön az edzés után érdemes elfogyasztani az ebédet. Egy tanács: hogyha túlságosan elfoglalt vagy, és ezért el szoktál felejteni enni, állítsd be a telefonodat, hogy emlékeztessen rá, hogy mindig időben ebédelj.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Íme egy biztos módszer arra, hogy sikeres legyen a fogyókúránk – vagy elérjünk bármit!

2019-07-21

Íme egy biztos módszer arra, hogy sikeres legyen a fogyókúránk – vagy...

Időről időre mindannyian tűzünk ki célokat magunk elé, fogalmazunk meg feladatokat magunknak. Reményeink azonban sokszor nem valósulnak meg, mivel nem sikerül teljesíteni őket. Robert B. Cialdini módszere segíthet!

Az étkezések időpontjának megváltoztatása segíthet a fogyásban

2019-07-20

Az étkezések időpontjának megváltoztatása segíthet a fogyásban

Brit tudósok egy kísérlet során arra jutottak, hogy ha csak 90 perccel eltolják a reggeli és a vacsora időpontját, már az is segíthet.

Hihetetlen, de bejelentették: megvan a gén, amit ha kikapcsolnak, bármennyit ehetünk, nem fogunk elhízni

2019-07-20

Hihetetlen, de bejelentették: megvan a gén, amit ha kikapcsolnak, bármennyit...

Amerikai és ausztrál kutatók felfedezték és sikerrel blokkolták azt a gént, ami az elhízásunkért felelős. Ha sikerülne egy kereskedelmi forgalomban használható szert elkészíteni, sokat ehetnénk, soha nem híznánk el. A mellékhatások még nem ismertek.

Egészséges és hatékony fogyás: lehetséges!

2019-07-15

Egészséges és hatékony fogyás: lehetséges!

Ismerős helyzet? Kisüt a nap, máris nyitnak a strandok, mi pedig pánikszerűen vágunk bele egy újabb divatdiétába, miközben ész nélkül sanyargatjuk magunkat az edzőteremben. Mindezzel azonban csak a céljaink ellenkezőjét érjük el. Mutatjuk, hogy ezzel szemben mi a hatékony fogyás és alakformálás egészséges receptje.

A békalencse bámulatos átváltozása

2019-07-15

A békalencse bámulatos átváltozása

Új, egészséges ital a láthatáron. Bármennyire furcsának tűnik is, nagy jövőt jósolnak feltalálói a szapora kis zöld vízinövénynek.

Fogy(óz)na? Lehet, hogy nem kellene hinnie kedvenc youtuberének

2019-07-12

Fogy(óz)na? Lehet, hogy nem kellene hinnie kedvenc youtuberének

A mai fiatalok leggyakrabban kedvenc bloggerükhöz fordulnak YouTube-on vagy Instagramon, ha fogyókúráznának. De egyáltalán nem biztos, hogy valóban jó tanácsokat kapnak azoktól, akiket amúgy sokan követnek.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
100 543
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 554 691
Közösség

Szótár

Zsírsejt

A zsír kötőszövetként fontos szerepet tölt be az életünkben és a testünkben zajló... Tovább

Mezei zsurló

Latin neve: Equisetum arvense   Eredete, élőhelye   A mezei zsurló egész... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 102

Átlagos értékelés: 4.9