notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Fogyás a képzelet erejével, avagy a FIT technika rejtelmei

Fogyás a képzelet erejével, avagy a FIT technika rejtelmei

vitalzone.hu
hirdetes

A koncentráció minden fogyni vágyó számára fontos. Vannak, akik igyekeznek egészségesebb étrendre váltani, mások minden nap kierőszakolják magukból, hogy igenis elvégezzék a tervezett gyakorlatokat. Azonban néha elég, ha a motiváció csak egy pillanatra is megrendül, és az előrehaladás máris lelassul, vagy abbamarad. Az ilyen pillanatokban adhat erőt a folytatáshoz az úgynevezett FIT technika.

Fogyás a képzelet erejével, avagy a FIT technika rejtelmei

A FIT az angol „functional imagery training” (vagyis funkcionális ábrázolás tréning) rövidítése, ami nagyon leegyszerűsítve céltudatos képzelgést jelent. Lényegében arról van szó, hogy megpróbálod úgy befolyásolni a hozzáállásodat és viselkedésedet, hogy mentálisan magad elé képzelsz bizonyos képeket a motiváció érdekében.

 

Habár a név hallatán sokan csak legyintetnének, a módszernek valójában tudományos alapja is van. Egyetemi kutatások (https://www.plymouth.ac.uk/research/psychology/functional-imagery-training) is bizonyítják, hogy a mentális ábrázolás több pozitív érzelmet vált ki az emberből, mint más jellegű gondolatok (például amikor másokhoz hasonlítod saját magadat). Ezt használja ki a FIT, és a módszer alkalmazói sikeresen változtattak már étkezési szokásaikon, vették rá magukat több edzésre, és még függőségeikkel is sikerült szembe szállniuk.

hirdetes

 

A sportolók előszeretettel használják ezt a módszert, hogy szorosabb kapcsolatot hozzanak létre testük és elméjük között, tehát egyáltalán nem számít újdonságnak. Íme minden, amit tudnod érdemes a FIT technikáról!

 

Hogy működik a FIT technika?


A FIT alapja az „elaborated intrusion” (EI) elmélet, amely szerint a vágyakat külső jelek (például a sült hús fűszeres illata, vagy egy étellel teli asztal látványa), és belső jelek (a nagyi főztjének emléke, vagy maga az éhségérzet) váltják ki – állítja a Limestone Klinika pszichológusa és igazgatója, Kris Boksman PhD. Miután ezek a jelek eljutnak az ember tudatáig, megjelenik a vágyakozás, ami addig el nem múlik, míg az ember ki nem elégíti azt egy kiadós étkezés formájában.

 

hirdetes

A FIT célja erős mentális képekkel megakadályozni, hogy az ilyen pillanatok átvegyék az irányítás a józanész felett. A hétköznapi tevékenységek (például leülés a konyhaasztal mellé) elvégzésekor megidézzük ezeket a képeket, amíg bevett szokássá nem válik magunk elé képzelni őket. Idővellényegében saját FIT terapeutáinkká válhatunk, hatékonyabbá tehetjük magunkat, és megalapozhatjuk a hosszútávú, nagyobb változtatásokat.

 

Az International Journal of Obesityben (Nemzetközi Elhízási Folyóirat) megjelent egyik cikk (https://www.nature.com/articles/s41366-018-0122-1) egy hat hónapos fogyási kísérlet során azok a tesztalanyok, akik a FIT technikát alkalmazták négyszer annyi súlytól szabadultak meg, mint azok, akik nem alkalmazták a képzelőerő módszerét.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Kávé lehet az elhízás elleni harc kulcsa

2019-06-25

Kávé lehet az elhízás elleni harc kulcsa

London, 2019. június 24., hétfő (MTI) - A Nottinghami Egyetem tudósai felfedezték, hogy a kávé képes stimulálni az energiaégetésben szerepet játszó barna zsírszövetet, ami kulcsfontosságú lehet az elhízás és a cukorbetegség elleni harcban.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

8 tanács a lapos hasért, edzés nélkül

2019-06-14

8 tanács a lapos hasért, edzés nélkül

Mindenki szeretne lapos hasat, azonban sokan nem szeretünk sok energiát beleölni a céljaink elérésért. A lapos has titka főleg az étrenden múlik, méghozzá alacsony szénhidráttartalmú étrendet kell követni, hogy minél kevesebb legyen a testzsírszázalékunk. Lehetséges nagyobb változtatások nélkül is elérni a lapos hasat?

Diéta utáni étkezés! Szabályok amire oda kell figyelni

2019-06-05

Diéta utáni étkezés! Szabályok amire oda kell figyelni

Sokan panaszkodnak a diéta utáni, rossz gyomor problémákra, hasmenésre, gyomor fájásra, savasodásra. Fontos betartani a fokozatosság elvét az étkezésben is! Nagyon fontos a megfelelő salaktalanítás és a vitaminháztartás feltöltése.

Néhány étel, amit enned kell, ha hasra hízol

2019-06-05

Néhány étel, amit enned kell, ha hasra hízol

Ha a máj nem jól dolgozik, nem fogysz le! A májad a szervezeted hajtórugója. Számos nélkülözhetetlen feladatot lát el, köztük fehérjéket, koleszterint és epét termel, valamint vitaminokat és ásványi anyagokat raktároz.

A legjobb összetett szénhidrátok! Ismerjük meg ezeket!

2019-06-05

A legjobb összetett szénhidrátok! Ismerjük meg ezeket!

Sokan úgy hiszik, hogy az egészséges étrend nem tartalmazhat szénhidrátokat. Csakhogy ez így nem igaz, sőt: az összetett szénhidrátok fontos részei a táplálkozásnak. Lássuk tehát a legjobb szénhidrátforrásokat!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
307 669
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 432 056
Közösség

Szótár

Nulldiéta

A nulldiéta egy olyan diéta, melynek során a teljes táplálékmegvonás mellett csak a... Tovább

Aerob edzés

  Hosszan tartó, alacsony vagy közepes intenzitású mozgásforma, mely során a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 92

Átlagos értékelés: 4.7

akaraterő alakformálás diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód elhízás fitness fogyás fogyókúra lelki egészség