Mozogjunk többet, hiszen a fizikai aktivitás nagyon fontos!

A fizikai aktivitás szerepe az életünkben

Kutasi Kelly, Master Trainer, A KELLYS Fitness Club tulajdonosa és szakmai vezetője
hirdetes

A fizikai aktivitás „bármiféle izom összehúzódáshoz társuló testmozgás, amely az energiaráfordítást a nyugalmi szint fölé emeli.” Fő tényezőként összefügg az egészséggel és az életminőséggel, valamint magában foglal számos sport- és szabadidős aktivitást (pl. edzés), továbbá olyan mindennapi tevékenységeket is, mint a tempós gyaloglást, házimunkát és  az olyan fizikai igénybevételt jelentő munkákat, mint az építkezés.

A fizikai aktivitásnak nagy szerepe van mindenki életében

A mai rohanó világban legtöbben két dologra nem fordítanak kellő hangsúlyt: a rendszeres mozgásra, és a tudatos, egészséges táplálkozásra. Pedig mind a sportnak, mind a táplálkozásnak igen nagy preventív szerepe van egészségi életünkben.

 

Már gyerekkorban fontos, hogy megismertessük a gyerekekkel a mozgás örömét, ezt a legkönnyebb elérni, ha mi magunk felnőttek, szülők is példát mutatunk! Részesítsük előnyben a szabadtér adta lehetőségeket: tavasszal, nyáron, ősszel szabadidőnkben, hétvégeken menjünk kirándulni, biciklizni, túrázni, télen korcsolyázni, ha tehetjük síelni. A szabadtéri programok, a rendszeres mozgás óriási erőt adnak a szervezetnek a napi stressz, munka elvégzésében, gyerekeknél a felesleges energia levezetésében, a kötöttségek könnyebb viselésében.

hirdetes


Mindezek mellett törekedjünk a rendszeres sport bevezetésére, 5-6 éves kortól már terhelhető a gyerekek szervezete. Igyekezzünk minél többfajta mozgásformát / sportot megismertetni velük, és hagyjuk, hogy ők maguk érezzenek rá, mi az, ami ezek közül leginkább tetszik neki. A rendszeres edzéssel már gyerekkorban számos betegséget küszöbölhetünk ki: megelőzhetjük az - társadalmunkra nagyon is jellemző - elhízást, a cukorbetegség kialakulását, a tartáshibák kialakulását, és az sem utolsó, hogy a gyermek hasznosan, jó társaságban tölti el a szabadidejét, nincs ideje az iskola és edzés mellett „elzülleni”.
 

Szerző: Kutasi Kelly- Master Trainer

A fizikai aktivitásnak nagy szerepe van mindenki életében

 

Fontos, hogy a rendszeres mozgást felnőttkorban se hagyjuk abba, vagy ha valaki nem sportol, akkor fokozatosan kezdjen neki, heti 3x1 óránk kell, hogy legyen az egészségünk érdekében!


A sport nem életkorhoz kötött! Bármikor elkezdhetjük, a lényeg, hogy életkorunknak, fizikai adottságainknak megfelelő mozgásformát válasszunk. A séta - gyaloglás, a futás - kocogás mindenki számára elérhető.


Van még egy szempont, amiért a rendszeres mozgás fontos, ui. a sport nemcsak a testünket, hanem a lelkünket is ápolja, segít a külső-belső lelki és fizikai harmónia megteremtésében. Erőt ad a napi stressz, és egyéb problémák leküzdésében és helyes megoldására! Ha ehhez még az egészséges, tudatos táplálkozás is társul, akkor nyert ügyünk van!


Kezdd el még ma a mozgást! Edzésre fel!
 

Szerző: Kutasi Kelly- Master Trainer

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Immunrendszerünk és a stressz

2019-05-15

Immunrendszerünk és a stressz

A stressz egy fizikai, vagy érzelmi traumára adott reakció, amely kihatással van az idegsejtek működésére, a DNS-re, illetve az immunrendszerre.

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

2019-05-14

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

Mi a különbség a gluténérzékenység és az IBS között? Néha még a szakembereknek is nehéz megállapítani Nagyon hasonlóak a tünetek, és ugyanúgy élik meg a betegek. Hasmenés és gyomorfájás, puffadás, hányinger és hányás, egyéb emésztőszervi problémák.

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

2019-05-16

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

Akár hiszed, akár nem, fogyási tempód és alvási szokásaid nagy mértékben összefüggnek. Hiába ügyelsz a táplálkozásodra és sportolsz rendszeresen, ha nem hagyod pihenni a tested, nem fogyhatsz hatékonyan.

13 módja a puffadás csökkentésének

2019-05-16

13 módja a puffadás csökkentésének

Manapság egyre több ember küzd emésztési zavarokkal és gyakran tapasztalnak puffadást. A jó hír az, hogy a puffadást többféleképpen is kezelhetjük. Rövid távú és hosszú távú megoldások egyaránt léteznek. Lássuk, melyek ezek.

Gyulladást csökkentő ételek

2019-05-14

Gyulladást csökkentő ételek

A gyulladás a szervezet természetes válaszreakciója egy fertőzésre vagy irritációra, amikor viszont krónikussá válik, sajnos súlyos betegségek kialakulásához vezethet. A gyulladás erősödéséhez hozzájárul a túlsúly, a mozgásszegény életmód és a helytelen táplálkozás is.

Minőségi élet, időskorban

2019-05-14

Minőségi élet, időskorban

Igaz ugyan, hogy az ember idővel elhasználódik, ám nagyon nem mindegy, hogy ez hatvanévesen, vagy kilencvenévesen következik be.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
127 987
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 047 076
Közösség

Szótár

B6-vitamin

Piridoxin. A piridoxin-koenzimek részt vesznek az aminosav anyagcserében, a zsírok... Tovább

Crohn-betegség

 A Crohn-betegség (ejtsd: Krón-betegség) a bél rohamokban jelentkező, krónikus... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 202

Átlagos értékelés: 4.7

mozgás