notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Milyen fehérjeporokat fogyasszunk ételérzékenyként? Mutatjuk az alternatívákat!

Fehérjepor alternatívák tejérzékenyeknek

SzSz
hirdetes

Fehérjepor alternatívák

Marhafehérje


Ezt a szót olvasva biztosan meglepődtél, azonban ne gondold, hogy a marhafehérje marhahúsból készül. Ezt a fajta fehérjét a marha kötőszöveteiből vonják ki, amely szarvasmarha, sertés és/vagy hal kollagénből készülhet. A kollagént nagy mennyiségben a bőrben, ínban, porcban, a csontokban és minden egyéb kötőszövetben megtalálható, így ezekből vonják ki. Bár ez nem hangzik túl jól, a marhafehérje tápanyagértéke mégis közel azonos a tojáséval, amelyről tudjuk, hogy igen jó fehérjeforrás. Ezt a fehérjét leginkább az emésztési problémákkal küzdő embereknek fejlesztették ki, és azoknak, akik laktóz vagy tejérzékenységgel küzdenek. Mivel a marhafehérje állati eredetű, így vegánok nem fogyaszthatják. Emellett ezt a fajta fehérjeport is inkább érdemes más fehérje típusokkal kombinálva fogyasztani a megfelelő tápértkékek miatt, mivel bár a marhafehérje több vitamint és ásványi anyagot is tartalmaz, mégsem olyan jó a tápanyagtartalma, mint más fehérjéké. 

hirdetes


A marhafehérje íze szintén nem lesz finom, erre mindenképp készülj fel, azonban ma már elérhető olyan ízkombináció is a piacon, amely kiküszöböli a mellékízeket. Ennél is érdemes többféle ízt kipróbálni, és megtartani azt, amely bevált számunkra. 

 

 


Rizsfehérje


A rizsfehérje gyakorlatilag a rizs protein tartalma.  A rizsfehérjét a barna rizsből gyártják úgy, hogy a fehérjetartalmát szűrik és a rosttartalmát enzimatikusan bontják. Ezáltal sajnos a rizsfehérje nem tartalmazza az összes esszenciális aminosavat. Így olyan terméket érdemes választani, amellyel ezzel kiegészített, hiszen ezek az aminosavak a fehérjével együtt járulnak hozzá a megfelelő izomnövekedéshez. A rizsfehérje ugyanakkor szintén nagyon jó választás annak, aki tej vagy laktózérzékeny, illetve a növényialapú étrendet támogatja. Az alternatív közül azonban nem az egyik legjobb választás lesz számodra. A rizsfehérje a borsófehérjével azonos ízvilággal rendelkezik, így szintén némi mellékízzel kell számolnunk a különböző fehérjeporok fogyasztása közben. Ma már sok terméknél törekednek ezeknek a mellékízeknek a kiszorítására, viszont, aki különösen érzékeny erre, annak nem ezt a fajtát javasolnánk. 

 

 

Izomtömegnövelés során fontos a fehérjebevitel, így a lehető legjobb választás számodra a rendes tejsavófehérje, hiszen ezzel érhetjük el a leggyorsabb eredményeket. Természetesen, aki ételérzékeny azoknak is rendelkezésére áll rengeteg alternatíva. A fehérjeporok mellett fontos odafigyelnünk a megfelelő étkezésre egyaránt, amely szintén tartalmazzon fehérjedús tápanyagforrásokat. Ilyenek például a csirke, hal, tojás, túró, néhány hüvelyes és zöldségféle. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Mert enni jó!

2019-12-10

Mert enni jó!

Az őszi-téli időszakban jellemző, hogy kevésbé érezzük magunkat aktívnak, mégis egész nap az evésen jár az eszünk. Ráadásul a magyar konyhában ilyenkor különösen népszerűek a zsírosabb fogások, azonban az egyoldalú táplálkozás hosszú távon egészségügyi következményekhez vezethet.

4 fontos tipp a cukorbetegek helyes táplálkozásához

2019-12-06

4 fontos tipp a cukorbetegek helyes táplálkozásához

Sokan hajlamosak azt gondolni, hogy az előírt gyógyszerek beszedésén kívül semmi más egyebet nem kell tenniük az egészségük megőrzése érdekében. Pedig az egészséges táplálkozás és az aktív, rendszeres napi mozgás nélkül nehezen lehet kordában tartani a vércukorértékeinket

Edd magad egészségesre! Kezd a chia maggal!

2019-12-04

Edd magad egészségesre! Kezd a chia maggal!

A kérdésre sokáig én sem tudtam a választ. Két hete azonban összefutottam a barátnőmmel. Utóbbi időben kissé elszakadtunk egymástól (munka, család, utazás) így alig ismertem rá. Fogyott vagy nyolc kilót és annyira csinosan nézett ki! Persze hogy letámad.

Immunrendszert károsító ételek

2019-12-04

Immunrendszert károsító ételek

Vannak ételek, melyek megakadályozhatják és károsíthatják az immunrendszered egészséges működését. Némelyikről nem is gondolnád, hiszen szinte minden nap fogyasztod őket. Ha fontos az egészséged csökkentsd a következő ételek fogyasztását

A helyes táplálkozás alapelvei

2019-11-30

A helyes táplálkozás alapelvei

Ahhoz, hogy hosszú, egészséges életet éljünk, egyáltalán nem mindegy, hogy mit viszünk be a szervezetünkbe. A következőkben bemutatjuk a helyes táplálkozás alapelveit, melyek betartásával a fogyókúránk és életmódunk hatékony és egészséges lesz

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
66 413
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 318 633
Közösség

Szótár

Aerob edzés

  Hosszan tartó, alacsony vagy közepes intenzitású mozgásforma, mely során a... Tovább

Kalória

  A kalória ( kilokalória=kcal ) az élelmiszerek tápértékének... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 174

Átlagos értékelés: 4.7