notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Növényi fehérjék, amelyek kihagyhatatlanok a vegák és vegetáriánusok étrendjéből!

A legjobb fehérjeforrások vegánok és vegetáriánusok számára

SzSz
hirdetes

A vegánok és vegetáriánusok esetében az egyik leggyakoribb probléma, hogy nem visznek be kellő fehérjét szervezetükbe. A mai divatétrendeket követve is sokan folytatnak vegán vagy vegetáriánus étrendet, amely során a fehérjék hagyományos formáitól egyre jobban eltávolodnak. Azonban növényi fehérjéből is akad bőven! De melyek ezek? Mutatjuk!

Vegán fehérjék

Elsősorban megjegyezném, hogy a hússal nincs baj. Sokat olvasni arról mostanában, hogy a tudósok összefüggésbe hozzák a húsevést a bélrákos megbetegedésekkel, azonban mindannyian tudjuk, hogy a húsfogyasztással nincs semmi baj, hiszen őseink is húson éltek. Nos, mivel napjainkban igen sokan áttérnek a vega étrendre, érdemes megemlíteni, hogy a fehérje bevitelre ugyanolyan nagy hangsúlyt kell fektetni bármilyen étrendet is követünk. 

 

 

Szóval, mindannyian ugorjunk a vegán trendre?


Több kutatásban is olvashatjuk, hogy a különböző étrendek között a vegán volt a legegészségesebb, a vegetáriánus, a pescetárius és a mindenevő táplálkozás előtt. 
Ugyanakkor azt is olvashatjuk, hogy a vegánoknak bizonyos kiegészítőket kell szedniük, például a kalcium hiány és egyéb ásványi anyagok pótlására. Ez a vegán életmód egyik igen nagy hátránya. Mindemellett az alternatív termékek szuper drágák, így ez sem túl előnyös az ilyen étrendet követők körében. 

hirdetes

 

 

Vegán étrend: fehérje problémák


Sokan aggódnak attól, hogy nem tudják a fehérje szükségleteit egy növényi alapú táplálkozásból megkapni. Azonban a gabonafélék, a diófélék, a magvak és a bab a főbb élelmiszerek közé tartoznak, amelyek magas fehérjetartalommal rendelkeznek. 

hirdetes

 

A növényekben a fehérje mennyisége kevesebb, mint a húsokban. 100 g bab körülbelül 8,5 g fehérjét tartalmaz, szemben egy 100 grammos steakkel, amelyben 29 g fehérje van. A vegánoknak sokkal több ételt kell fogyasztaniuk, vagy táplálékkiegészítőkre kell támaszkodniuk. Néhány vegán fehérje ugyanolyan hatásos, mint a tejfehérjék, mint a tejsavó és a kazein, azonban nem mindegyik.

 

 A tejsavó és kazein teljes fehérje. Ez azt jelenti, hogy az összes esszenciális aminosavat - a fehérje építőköveit - tartalmazzák, amelyeknek szervezetünkre szüksége van. Ha vegánfehérje-port használunk fontos, hogy ellenőrizzük, hogy többféle növényi eredetű fehérjét tartalmazzon. 

 

A jó hír az, hogy függetlenül attól, hogy milyen ételből kapjuk meg a fehérjét, az ugyanúgy viselkedik. Bármi legyen is a forrás; a fehérje az fehérje.


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Hagymát hagymával

2019-08-14

Hagymát hagymával

Formájában, ízében, színében hihetetlenül gazdag és változatos - hagyma mind, és mindegyik más. Ehető nyersen vagy sütve, főzve, töltve, savanyúságnak elkészítve, de leginkább ételeinket fűszerezzük, ízesítjük vele.

Huszonöt táplálék, amely nem hiányozhat az étrendünkből

2019-08-14

Huszonöt táplálék, amely nem hiányozhat az étrendünkből

Néhány táplálék kifejezetten egészségvédő hatású, míg mások olyan elemeket tartalmaznak, amelyek gátolják ezeket a folyamatokat. Összegyűjtöttük azokat a zöldségeket, illetve gyümölcsöket, amelyeket érdemes beiktatni az étrendünkbe.

Mikor és mitől bio az öko-termék?

2019-08-14

Mikor és mitől bio az öko-termék?

Napjainkban egyre divatosabb a biotermékek fogyasztása, így részletesen bemutatjuk a biotermékek előállításának menetét, szabályozását is, illetve a termékek hiteles minősítésének jellemzőit.

Nincs tovább: Kínában már okos az evőpálcika is

2019-08-10

Nincs tovább: Kínában már okos az evőpálcika is

Felismeri az ételeket, minőségüket, kalóriatartalmukat is jelzi a Kínában fejlesztett okos evőpálcika, melynek okostelefonos alkalmazása használóinak étrendjét is követi, így a fogyókúrában is segíthet.

Puffadás és lassú anyagcsere .... De mit tehetünk ellene?

2019-08-07

Puffadás és lassú anyagcsere .... De mit tehetünk ellene?

Néhány étel hatékonyan segíti a bélrendszer működését:Puffadás, hasmenés, érzékeny gyomor vagy éppen lelassult anyagcsere: csaknem mindenki találkozik ezekkel a problémákkal.

Mi az a chartreuse?

2019-07-31

Mi az a chartreuse?

Attól függ, hogy inni vagy enni akarjuk. Mert a pohárba a karthauzi szerzetesek gyógynövényes likőrje, a Chartreuse kerül. A tányérra pedig egy zöldség alapú fogás, amelyet a derék vega szerzetesekről neveztek el. Az évszázadok során bámulatos átváltozásra lett képes, olyannyira, hogy most a Bocuse d'Or világot jelentő porondjára lép.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
106 565
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 732 117
Közösség

Szótár

E-vitaminok

Az E-vitaminok   Legjobb E-vitamin forrásaink a növényi olajok, tehát a napraforgó-,... Tovább

Viscerális zsír

A hason belül lévô zsírszövet-mennyiség. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 126

Átlagos értékelés: 4.9