notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Növényi fehérjék, amelyek kihagyhatatlanok a vegák és vegetáriánusok étrendjéből!

A legjobb fehérjeforrások vegánok és vegetáriánusok számára

SzSz
hirdetes

A vegánok és vegetáriánusok esetében az egyik leggyakoribb probléma, hogy nem visznek be kellő fehérjét szervezetükbe. A mai divatétrendeket követve is sokan folytatnak vegán vagy vegetáriánus étrendet, amely során a fehérjék hagyományos formáitól egyre jobban eltávolodnak. Azonban növényi fehérjéből is akad bőven! De melyek ezek? Mutatjuk!

Vegán fehérjék

Elsősorban megjegyezném, hogy a hússal nincs baj. Sokat olvasni arról mostanában, hogy a tudósok összefüggésbe hozzák a húsevést a bélrákos megbetegedésekkel, azonban mindannyian tudjuk, hogy a húsfogyasztással nincs semmi baj, hiszen őseink is húson éltek. Nos, mivel napjainkban igen sokan áttérnek a vega étrendre, érdemes megemlíteni, hogy a fehérje bevitelre ugyanolyan nagy hangsúlyt kell fektetni bármilyen étrendet is követünk. 

 

 

Szóval, mindannyian ugorjunk a vegán trendre?


Több kutatásban is olvashatjuk, hogy a különböző étrendek között a vegán volt a legegészségesebb, a vegetáriánus, a pescetárius és a mindenevő táplálkozás előtt. 
Ugyanakkor azt is olvashatjuk, hogy a vegánoknak bizonyos kiegészítőket kell szedniük, például a kalcium hiány és egyéb ásványi anyagok pótlására. Ez a vegán életmód egyik igen nagy hátránya. Mindemellett az alternatív termékek szuper drágák, így ez sem túl előnyös az ilyen étrendet követők körében. 

hirdetes

 

 

Vegán étrend: fehérje problémák


Sokan aggódnak attól, hogy nem tudják a fehérje szükségleteit egy növényi alapú táplálkozásból megkapni. Azonban a gabonafélék, a diófélék, a magvak és a bab a főbb élelmiszerek közé tartoznak, amelyek magas fehérjetartalommal rendelkeznek. 

 

A növényekben a fehérje mennyisége kevesebb, mint a húsokban. 100 g bab körülbelül 8,5 g fehérjét tartalmaz, szemben egy 100 grammos steakkel, amelyben 29 g fehérje van. A vegánoknak sokkal több ételt kell fogyasztaniuk, vagy táplálékkiegészítőkre kell támaszkodniuk. Néhány vegán fehérje ugyanolyan hatásos, mint a tejfehérjék, mint a tejsavó és a kazein, azonban nem mindegyik.

 

 A tejsavó és kazein teljes fehérje. Ez azt jelenti, hogy az összes esszenciális aminosavat - a fehérje építőköveit - tartalmazzák, amelyeknek szervezetünkre szüksége van. Ha vegánfehérje-port használunk fontos, hogy ellenőrizzük, hogy többféle növényi eredetű fehérjét tartalmazzon. 

 

A jó hír az, hogy függetlenül attól, hogy milyen ételből kapjuk meg a fehérjét, az ugyanúgy viselkedik. Bármi legyen is a forrás; a fehérje az fehérje.


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Mert enni jó!

2019-12-10

Mert enni jó!

Az őszi-téli időszakban jellemző, hogy kevésbé érezzük magunkat aktívnak, mégis egész nap az evésen jár az eszünk. Ráadásul a magyar konyhában ilyenkor különösen népszerűek a zsírosabb fogások, azonban az egyoldalú táplálkozás hosszú távon egészségügyi következményekhez vezethet.

4 fontos tipp a cukorbetegek helyes táplálkozásához

2019-12-06

4 fontos tipp a cukorbetegek helyes táplálkozásához

Sokan hajlamosak azt gondolni, hogy az előírt gyógyszerek beszedésén kívül semmi más egyebet nem kell tenniük az egészségük megőrzése érdekében. Pedig az egészséges táplálkozás és az aktív, rendszeres napi mozgás nélkül nehezen lehet kordában tartani a vércukorértékeinket

Edd magad egészségesre! Kezd a chia maggal!

2019-12-04

Edd magad egészségesre! Kezd a chia maggal!

A kérdésre sokáig én sem tudtam a választ. Két hete azonban összefutottam a barátnőmmel. Utóbbi időben kissé elszakadtunk egymástól (munka, család, utazás) így alig ismertem rá. Fogyott vagy nyolc kilót és annyira csinosan nézett ki! Persze hogy letámad.

Immunrendszert károsító ételek

2019-12-04

Immunrendszert károsító ételek

Vannak ételek, melyek megakadályozhatják és károsíthatják az immunrendszered egészséges működését. Némelyikről nem is gondolnád, hiszen szinte minden nap fogyasztod őket. Ha fontos az egészséged csökkentsd a következő ételek fogyasztását

A helyes táplálkozás alapelvei

2019-11-30

A helyes táplálkozás alapelvei

Ahhoz, hogy hosszú, egészséges életet éljünk, egyáltalán nem mindegy, hogy mit viszünk be a szervezetünkbe. A következőkben bemutatjuk a helyes táplálkozás alapelveit, melyek betartásával a fogyókúránk és életmódunk hatékony és egészséges lesz

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
71 724
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 323 944
Közösség

Szótár

Szénhidrát

  A szénhidrátok a szén és a víz kombinációi, melynek legegyszerűbb formája a cukor.... Tovább

Lándzsás útifű

(Plantago lanceolata)   Eredete, élőhelye   A lándzsás útifű Európában és... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 126

Átlagos értékelés: 4.9