notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Növényi fehérjék, amelyek kihagyhatatlanok a vegák és vegetáriánusok étrendjéből!

hirdetes

A legjobb fehérjeforrások vegánok és vegetáriánusok számára

SzSz
hirdetes

A vegánok és vegetáriánusok esetében az egyik leggyakoribb probléma, hogy nem visznek be kellő fehérjét szervezetükbe. A mai divatétrendeket követve is sokan folytatnak vegán vagy vegetáriánus étrendet, amely során a fehérjék hagyományos formáitól egyre jobban eltávolodnak. Azonban növényi fehérjéből is akad bőven! De melyek ezek? Mutatjuk!

Vegán fehérjék

Elsősorban megjegyezném, hogy a hússal nincs baj. Sokat olvasni arról mostanában, hogy a tudósok összefüggésbe hozzák a húsevést a bélrákos megbetegedésekkel, azonban mindannyian tudjuk, hogy a húsfogyasztással nincs semmi baj, hiszen őseink is húson éltek. Nos, mivel napjainkban igen sokan áttérnek a vega étrendre, érdemes megemlíteni, hogy a fehérje bevitelre ugyanolyan nagy hangsúlyt kell fektetni bármilyen étrendet is követünk. 

 

 

Szóval, mindannyian ugorjunk a vegán trendre?


Több kutatásban is olvashatjuk, hogy a különböző étrendek között a vegán volt a legegészségesebb, a vegetáriánus, a pescetárius és a mindenevő táplálkozás előtt. 
Ugyanakkor azt is olvashatjuk, hogy a vegánoknak bizonyos kiegészítőket kell szedniük, például a kalcium hiány és egyéb ásványi anyagok pótlására. Ez a vegán életmód egyik igen nagy hátránya. Mindemellett az alternatív termékek szuper drágák, így ez sem túl előnyös az ilyen étrendet követők körében. 

hirdetes

 

 

Vegán étrend: fehérje problémák


Sokan aggódnak attól, hogy nem tudják a fehérje szükségleteit egy növényi alapú táplálkozásból megkapni. Azonban a gabonafélék, a diófélék, a magvak és a bab a főbb élelmiszerek közé tartoznak, amelyek magas fehérjetartalommal rendelkeznek. 

 

A növényekben a fehérje mennyisége kevesebb, mint a húsokban. 100 g bab körülbelül 8,5 g fehérjét tartalmaz, szemben egy 100 grammos steakkel, amelyben 29 g fehérje van. A vegánoknak sokkal több ételt kell fogyasztaniuk, vagy táplálékkiegészítőkre kell támaszkodniuk. Néhány vegán fehérje ugyanolyan hatásos, mint a tejfehérjék, mint a tejsavó és a kazein, azonban nem mindegyik.

 

 A tejsavó és kazein teljes fehérje. Ez azt jelenti, hogy az összes esszenciális aminosavat - a fehérje építőköveit - tartalmazzák, amelyeknek szervezetünkre szüksége van. Ha vegánfehérje-port használunk fontos, hogy ellenőrizzük, hogy többféle növényi eredetű fehérjét tartalmazzon. 

 

A jó hír az, hogy függetlenül attól, hogy milyen ételből kapjuk meg a fehérjét, az ugyanúgy viselkedik. Bármi legyen is a forrás; a fehérje az fehérje.


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A 21 éves hamburger jobban tartja magát mint Te

2020-01-24

A 21 éves hamburger jobban tartja magát mint Te

Idén ünnepli 21. születésnapját a McDonald's hamburger, de az öregedés jelei (jelen esetben a penész) azóta sem jelentkezett rajta. Mi az örök fiatalságának titka? Mi állhat a háttérben?

Pofonegyszerű egészséges reggeli

2020-01-16

Pofonegyszerű egészséges reggeli

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ugye tudod? De nem mindegy, hogy mi kerül a tányérodra! Ha unod már a zabkását, ezt a 3 perces egészséges receptet imádni fogod!

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

2019-12-19

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

Ígértem, írok az édesítőszerekről, amikkel a cukrot ki lehet váltani. Úgy gondoltam 2 nagy csoport szerint fogom rendezni őket, TERMÉSZETES és MESTERSÉGES. Ebben a részben a természetes édesítőszerekről lesz szó.

Fitten karácsonykor

2019-12-18

Fitten karácsonykor

A karácsonyi ünnepek élvezetéhez és az egészséges életmód fenntartásához olvasd el az ünnepi fitnesz útmutatónkat!

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

2019-12-13

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

5+1 isteni finom, ráadásul diétás desszertreceptet hoztam most nektek, ismerjétek meg ti is ezeket a diétás karácsonyi desszerteket!

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
224 539
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
224 539
Közösség

Szótár

B-sejtek

A B-sejtek a nyirokrendszerünkben található limfociták egyik típusa. Főszerepet játszik a... Tovább

Kálium

A kálium a makroelemek közé tartozik és a három legfontosabb olyan ásványi anyag közé... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 126

Átlagos értékelés: 4.9