notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A fehérje-diéta-minden, amit tudni érdemes

Igazság a fehérje-diétáról

Sz.F.
hirdetes

Természetesen ennek a cikknek a címét ugyanúgy kezdhettem volna a "Paleo-diéta", "Atkins-diéta" vagy "Ketogén-diéta" szóval is, de a legújabb sztár a fehérje-diéta. Természetesen állati eredetű fehérjéről van szó, és a diéta feltalálói nagy kegyesen megengednek némi keményítőben szegény zöldséget is azért, hogy ne fordulj fel kb. a diéta harmadik hetében a heveny fehérjemérgezéstől.

Minden, amit tudni érdemes a ketogén-, a fehérje-, illetve paleo-diétáról

Ha nem tudod, mi az a fehérjemérgezés, akkor vedd elő a shakeredet, dobj bele egy kupicát a kedvenc proteinedből (tejsavó, marha, tojás vagy bármilyen keverék), keverd el egy kis vízzel, és hagyd állni 24 órát szobahőmérsékleten. Utána nyisd ki a shakert, és szippants bele egy jó mélyet. Na nem kell lenyelni, elég csak a szagát beszívni, már attól is nagy valószínűséggel elkap a hányinger. Nos, ez történik a belünkben, ahol 36 fokos hőmérséklet uralkodik, és a táplálékok általában 24-48 óráig tartózkodnak a bélcsatornánkban. Szóval, anélkül, hogy különösebb propagandát akarnék folytatni a vegánizmus és a növényi étrend mellett, minél több növényi rostot fogyasztunk, annál kevésbé sújtják a beleinket az állati fehérje rothadásából adódó káros hatások (Irritábilisbél-szindróma, ételallergiák, divertikulitisz, diszbiózis, béldaganatok stb.).

hirdetes

 

Nyilván minél kevesebb állati fehérjét (húst, halat, tejterméket, tojást stb.) fogyaszt valaki, annál kevésbé érik azok a károsító hatások, amik ebből fakadnak. Az állati fehérjék teljes kizárása lenne az idilli állapot a bélrendszer számára, de tudom, hogy sok embernek az ízlése, az ismeretei vagy a meggyőződése nem engedik ezt meg. Úgyhogy eltekintek az ilyen jellegű érvek felsorolásától, elég hozzá annyi, hogy tapasztalataim szerint a megfelelően összeválogatott vegán étkezés még komoly fizikai terhelés, edzésmunka mellett is biztosítja a szervezetünk számára szükséges tápanyagokat, nem beszélve a szellemi igénybevételről, amihez egyébként is dominánsan szénhidrát szükséges. Azt a pár vitamint és ásványianyagot pedig, amiből esetleg kevés lehet, simán pótolni lehet étrend-kiegészítőkkel anélkül, hogy rothadó állati fehérjékkel bombáznánk a szervezetünket. A következő oldalon folytatom!

hirdetes

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

2019-05-20

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

Mindannyiunk számára szükség van fehérjebevitelre, hogy egy kiegyensúlyozott étrend mellett egészségesek maradhassunk. Bizonyos okokból érdemes több fehérjét fogyasztanunk, köztük fogyás és izomnövelés során. Ugyanakkor azt is fontos meghatározni, hogy melyik a legjobb időpont a fehérje fogyasztására.

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

2019-05-16

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

Talán hallottál már a ketogén diétáról, talán még nem találkoztál vele, egy biztos: fogyni vágyók millióinak segített már hatékonyan és gyorsan lefaragni testúlyukból. Íme részletes útmutató kezdőknek.

Mit ehetünk az alacsony szénhidráttartalmú értend során?

2019-05-15

Mit ehetünk az alacsony szénhidráttartalmú értend során?

Az alacsony szénhidráttartalmú étrend korlátozza a szénhidrátbevitelt. A szénhidrát helyett fehérjét, egészséges zsírokat és rengeteg zöldséget kell fogyasztani. De pontosan mit ehetünk egy ilyen étrend alatt? Mutatjuk!

Miért rontjuk el a diétát?

2019-04-29

Miért rontjuk el a diétát?

Az összeállított étrendek papíron jól hangzanak, és egy darabig tarthatók is. Sokan azonban hamar feladják még mielőtt bármilyen eredményt látnának. Hogyan lehetséges tartanunk magunkat a diétához? A kulcs egy rugalmas étrendben rejlik! Lássuk, ez mit jelent!

Ne csak a kalóriákra figyeljünk, a makrotápanyagok megfelelő összeállításában rejlik a siker kulcsa!

2019-04-16

Ne csak a kalóriákra figyeljünk, a makrotápanyagok megfelelő...

A csodadiéták és a kalóriák bűvöletében hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni a makrotápanyagokat, az csak a gyúrósoknak való jeligével.

5 dolog, amit tudnod kell az időszakos diétákról

2019-04-15

5 dolog, amit tudnod kell az időszakos diétákról

Fogyókúra vagy életmódváltás? -10 kiló 15 nap alatt? Hogyan lehetséges ez, és mik a hátulütői? Íme 5 dolog, amit tudnod kell a szuper hatékony, sokat ígérő, extra gyors fogyást garantáló diétákról.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
241 490
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 365 877
Közösség

Szótár

Boróka (Közönséges)

Latin neve: Juniperus communis   Eredete, élőhelye   Észak-Amerikában és... Tovább

Súlyzós edzés

  A súlyzós edzés lényege, hogy stimuláljuk az izmokat arra, hogy tápanyagokat vegyenek... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 109

Átlagos értékelés: 4.8