Ne álljon meg a fogyásod, nézd meg, mit kell tenned

Ha megáll a fogyás…

Kutasi Kelly
hirdetes

A fogyókúrában elkerülhetetlen, hogy bizonyos időközönként a fogyás stagnál, de nem kell elkeseredni, mert pár egyszerű változtatással újra beindítható.

Ha megáll a fogyásod - ezt kell tenned neked is!
 

Először lássuk, mik lehetnek ennek az okai

 

Az emberi szervezet a túlélésre játszik, tehát ennek okaként energiatakarékosan funkcionáló ”szerkezet”. Ha többlet energiát viszünk be, ahelyett,hogy megszabadulna, a fölöslegtől inkább elraktározza azt az esetleges szűkösebb időkre. Logikusan jönne, ha ezt a túl sok energiát megvonnánk tőle akkor a felhalmozott raktárakat kellene felhasználni, azonban ez túlságosan egyszerű lenne. A biztonsági tartalékai teljes felhasználása helyett inkább lelassítja az anyagcserét ezzel kompenzálva a csökkentett energia bevitelt és ráadásul a zsírpárnák is megmaradnak a még szűkösebb időkre.

 

Ennek fejében, ha a hiány áthalad egy bizonyos szinten, a kemény munkával megszerzett izomzatunkat is elveszíthetjük, mivel az izomból fog első sorban energiát elvenni, ezzel pedig az energiaigényt is csökkenti, ami még inkább lassítja az anyagcserénket.

hirdetes

A következő oldalon elmondom, mik a megoldások

 

Szerző: Kutasi Kelly- Master Trainer

Ha megáll a fogyásod - ezt kell tenned neked is!


Túl kevés kalória

 

Energiahiány hatására tehát szervezetünk anyagcserét lassít. Azonban ezt nem csak a bevitt tápanyagok mennyiségével érhetjük el, hanem a túl sok edzés hatására is kialakulhat.
Érdemes a napunkhoz igazítani a táplálkozásunkat, hogy hétköznap van e vagy hétvége, edző vagy pihenő napunk. A napi energiahiány optimálisan 250-500 kalória között legyen.

 

A szervezet alkalmazkodik

 

Ahogy fentebb említettem ösztönösen túlélésre játszik testünk tehát képes adaptálódni a szűkös energia bevitelhez és egy adott mozgásformához is.
Ennek elkerülése végett folyamatosan aktívan kell tartanunk. Az alkalmazott energiahiánnyal optimális keretek között játszhatunk, együnk egyik nap többet, másnap kevesebbet, vagy variáljunk a menünkön. Az edzések során pedig folyamatosan fejlődni kell és új kihívások elé állítanunk magunkat.

 

Lecsökkent izomzat

 

Mivel a fogyókúra alatt elkerülhetetlen az izomveszteség próbáljuk meg ezt minimálisra csökkenteni. Minél drasztikusabb egy diéta annál nagyobb izomveszteséggel jár, ami pedig anyagcsere lassulást von maga után.
Próbáljunk fehérjében, vitaminokban és ásványokban gazdagon táplálkozni és olyan mozgásformát választani, mely a gyors zsírégetés mellett izomzatot is fejleszt!

 

Tudatos edzés egy életen át!

KELLYS Fitness & Squash Club Dunakeszi
Kutasi Kelly- Master Trainer

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

2019-05-16

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

Oldható és oldhatatlan rost: Mi a különbség?

2019-05-16

Oldható és oldhatatlan rost: Mi a különbség?

A rost fontos a megfelelő emésztés szempontjából, hiszen nagyban befolyásolja a belek és az anyagcserefolyamatok egészségét. A magyar emberek nagy százaléka nem fogyaszt elegendő rostot, amelytől emésztési folyamataik sokkal lassabban mennek végbe, emiatt pedig számos betegség kialakulhat. A rost is két fő típusból áll. Most elmondjuk mi a különbsé

Kókuszliszt: tápanyagtartalom, előnyök és tudnivalók

2019-05-14

Kókuszliszt: tápanyagtartalom, előnyök és tudnivalók

A kókuszliszt a búzaliszt egyik egyedülálló alternatívája. Az alacsony szénhidráttartalmú étrendet követők és a gluténérzékenyek körében is igen népszerű. Lenyűgöző tápanyagtartalma mellett a kókuszliszt számos előnnyel járhat. Ezek közé tartozik a vércukor stabilitásának elősegítése, a jobb emésztés, a szív egészsége és még a fogyás is.Lássuk a ré

Rost dús étkezéssel a fogyáshoz

2019-05-03

Rost dús étkezéssel a fogyáshoz

Amikor fogyókúrázol, nem csak a kalóriákat érdemes számolni, hiszen ezek nagyon gyakran szinte semmit nem mondanak arról, hogy egy étel mennyire laktató.

Az 5 legjobb természetes ital a fogyásért

2019-05-03

Az 5 legjobb természetes ital a fogyásért

Fogyni általában mindenki gyorsan szeretne. Azonban kiegyensúlyozott étrend és edzés mellett a lassú fogyás a jó, hiszen így érünk el tartós eredményeket. Ahhoz, hogy egy kicsit gyorsítsunk a fogyáson bevethetünk pár természetes fogyasztószert ital formájában. Összeszedtük az 5 leghatékonyabb italt, amelyek elősegítik a diétánkat!

5 dolog, ami gátolhatja a fogyásod

2019-04-29

5 dolog, ami gátolhatja a fogyásod

Úgy érzed mindent jól csinálsz és mégsem fogysz? Összeszedtünk öt olyan okot, amely befolyásolhatja a súlyod gyarapodását, még akkor is, ha betartod az étrendet.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

Kakukkfű

Latin neve: Thymus serpyllum   Eredete, élőhelye   A Földközi-tenger... Tovább

Globesity

A globesity a múlt század folyamán kialakult, de hatásaiban napjainkban jelentkező tömeges... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 201

Átlagos értékelés: 4.9

fogyás fogyókúra