notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tudd meg, hogy miért nem érdemes minden nap mérlegre állnod!

Ezért ne a mérlegen figyeld a változást!

Hámori Blanka
hirdetes

Eldöntötted, hogy fogyni akarsz és bele is kezdtél az életmódváltásba? Elhiszem, hogy már alig várod az eredményeket, de ne feledd, hogy egyáltalán nem jó ötlet naponta mérlegre állni! Íme, 6 ok, amiért hagyd el a mindennapos súlymérést és inkább szokj rá, hogy leggyakrabban hetente, de inkább 3-4 hetente mérd a súlyod!

Tudd meg, hogy miért nem érdemes minden nap mérlegre állnod!

 

1. SÚLY VESZTÉS VAGY TESTZSÍR VESZTÉS?!

 

Nem mindegy! A fogyás arany szabálya, hogy csak akkor végeztél jó munkát, ha a testzsír-tömegedet csökkentetted és nem vizet vagy izomzatot vesztettél! Ezt persze csak sportolással és fehérje bevitellel érheted el, koplalással nem! Mindenképp a súlyod mellett kövesd nyomon a testzsír százalékod is (lehetőleg profi mérésekkel, ne pontatlan házi mérlegekkel), hiszen ez a fontosabb tényező!

 

2. AZ IZOMZAT: NÖVEKSZIK


Jó esetben a fogyás során is nő vagy legalábbis megmarad az izomzat. Azt érdemes figyelembe venni, hogy a nagyobb fogyásoknál minimálisan csökkenhet az izomzat, de a cél az lenne, hogy súlyzós edzéssel és helyes étkezéssel az izomtömeg növekdjen! az izom nehezebb, mint a zsír – ezért is kellene a súly mérése helyett a testösszetétel alakulását figyelni!

 

 

 

Tudd meg, hogy miért nem érdemes minden nap mérlegre állnod!

 

A VÍZVISSZATARTÁSRÓL SE FELEDKEZZ MEG!


A szervezet hihetetlen módon képes vizet visszatartani, és ez is megnyilvánulhat a súlyodban! Ha például csökkentesz a bevitt só mennyiségen, akkor csökkenhet a súlyod is (vagyis a visszatartott folyadékmennyiséged, nem a zsírod!) A lányok tudják, hogy a menstruáció idején szintén nagyobb súlyt mérhetünk: ez nemcsak a plusz kalóriáknak köszönhető, de ilyenkor a vízháztartásunk is felborul! Extrém esetekben ödéma alakul ki a szervezetben, ez akár 3-4 liter vizet is jelenthet – ez lehet látványos, vagy szemmel nem látható… Oka a keringési rendellenesség. Profi eszközök ezt is kimutatják neked!

hirdetes

 

NAPI 1-2 KILÓ MÍNUSZ VAGY PLUSZ… MI LEHET AZ OKA?


Sok mérleg egyszerűen pontatlan, így képtelenség a pontos nyomon követés… Azonban más apróságok is közrejátszhatnak: voltunk-e már aznap WC-n, mennyit ettünk, ittunk előtte. Fontos tényező, hogy menstruáció előtt/közben/után, vagy reggel/este mértünk-e… Ha nemcsak súlyt, hanem testzsír-százalékot és egyebeket is vizsgálsz, akkor különösen fontos, hogy MINDIG azonos körülmények közt mérj: reggel, ébredés és pisilés után, éhgyomorra – csak így kaphatsz pontos eredményt!

 

 

Tudd meg, hogy miért nem érdemes minden nap mérlegre állnod!

 

NE A SÚLYOD MIATT SPORTOLJ!


Előbb-utóbb meg kell értened, hogy NE a súlyod miatt sportolj, hanem a jobb közérzet, a fejlődés, az elégedettség miatt! Hisz a sport és diéta annyi mindent ad, a fegyelem megtanulásától, az önbizalom növekedéséig és a kikapcsolódásig… Lehet, hogy a súlyod miatt kezdtél el mozogni, de hamarosan a súly változása csak egy „kellemes mellékhatás” lesz. Tanulj türelmet és mérd magad 2-4 hetente, csak kontroll céljából!

hirdetes

 

HASZNÁLJ PROFI ESZKÖZÖKET!


Észrevehetted, hogy a házi mérlegek árai közt is óriási különbségek vannak, néhány ezer forinttól több tízezer forintig terjedően. Ennek oka, hogy a készülékek különböző minőségűek: egyszerűen rendkívül pontatlanok tudnak lenni a mérésben, sajnos a testzsír-százalék, izom-százalék stb. számításában szintén. Fogjuk fel ezeket az adatokat jelzésértékűnek, ne véres valóságnak! Nincs értelme szerdán keseregni, hogy hétfőhöz képest +1% a testzsírunk, ugyanis jobb, ha elárulom: ezek a mérlegek becslés alapján írnak ki eredményt… Havonta vagy néhány havonta érdemes inkább elmenni egy professzionális állapotfelmérésre vagy szimpla mérésre, amit edzőtermekben vagy egészség központokban végeznek, és így reálisabb képet kaphatunk a testünk alakulásáról. Ne feledd, hogy ezeknél a méréseknél is fontos a megfelelő, mindig azonos körülmények elve: lehetőleg éhgyomorra, reggel érdemes végezni őket.

 

Szerző: Hámori Blanka – facebook.com/inbodyhungary

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A legegészségesebb népek titka

2019-11-16

A legegészségesebb népek titka

Sok példa van rá a történelemben és a jelenben, hogy olyan primitív népek, amelyek egyszerű növényi étrendet követtek, nagy életerőnek és hosszú életnek örvendtek és örvendenek. Vajon vannak tudományos bizonyítéka a húsmentes étrend előnyeinek

A terhesség hatása a gerincoszlopra

2019-11-15

A terhesség hatása a gerincoszlopra

A gerincoszlop 33 csontból áll: 24 különálló csigolyából, öt csigolya pedig keresztcsonttá és másik négy csigolya farkcsonttá olvadt össze. A hátgerinc nagyon erős, ugyanakkor, mivel kisebb részekből tevődik össze, nagyon rugalmas is, és változatos mozdulatokat tesz lehetővé. A csigolyákat a köztük elhelyezkedő rostos porckorongok választják el

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Csakraerősítő gyakorlatok

2019-10-25

Csakraerősítő gyakorlatok

A keleti hagyományok szerint minden embernek 7 fő csakrája van, melyek lehetővé teszik a tiszta életerő felszívódását. A következőkben bemutatjuk a legjobb csakraerősítő gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
88 698
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 173 613
Közösség

Szótár

Biorezonancia terápia

  A biorezonancia terápia az embert körülvevő, emberi füllel, szemmel nem... Tovább

Callanetics

  A callanetics egy állás- és tartásjavító torna, hatékonysága abban rejlik, hogy a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 137

Átlagos értékelés: 5.0