notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tudd meg, hogy miért nem érdemes minden nap mérlegre állnod!

Ezért ne a mérlegen figyeld a változást!

Hámori Blanka
hirdetes

Eldöntötted, hogy fogyni akarsz és bele is kezdtél az életmódváltásba? Elhiszem, hogy már alig várod az eredményeket, de ne feledd, hogy egyáltalán nem jó ötlet naponta mérlegre állni! Íme, 6 ok, amiért hagyd el a mindennapos súlymérést és inkább szokj rá, hogy leggyakrabban hetente, de inkább 3-4 hetente mérd a súlyod!

Tudd meg, hogy miért nem érdemes minden nap mérlegre állnod!

 

1. SÚLY VESZTÉS VAGY TESTZSÍR VESZTÉS?!

 

Nem mindegy! A fogyás arany szabálya, hogy csak akkor végeztél jó munkát, ha a testzsír-tömegedet csökkentetted és nem vizet vagy izomzatot vesztettél! Ezt persze csak sportolással és fehérje bevitellel érheted el, koplalással nem! Mindenképp a súlyod mellett kövesd nyomon a testzsír százalékod is (lehetőleg profi mérésekkel, ne pontatlan házi mérlegekkel), hiszen ez a fontosabb tényező!

 

2. AZ IZOMZAT: NÖVEKSZIK


Jó esetben a fogyás során is nő vagy legalábbis megmarad az izomzat. Azt érdemes figyelembe venni, hogy a nagyobb fogyásoknál minimálisan csökkenhet az izomzat, de a cél az lenne, hogy súlyzós edzéssel és helyes étkezéssel az izomtömeg növekdjen! az izom nehezebb, mint a zsír – ezért is kellene a súly mérése helyett a testösszetétel alakulását figyelni!

 

 

 

Tudd meg, hogy miért nem érdemes minden nap mérlegre állnod!

 

A VÍZVISSZATARTÁSRÓL SE FELEDKEZZ MEG!


A szervezet hihetetlen módon képes vizet visszatartani, és ez is megnyilvánulhat a súlyodban! Ha például csökkentesz a bevitt só mennyiségen, akkor csökkenhet a súlyod is (vagyis a visszatartott folyadékmennyiséged, nem a zsírod!) A lányok tudják, hogy a menstruáció idején szintén nagyobb súlyt mérhetünk: ez nemcsak a plusz kalóriáknak köszönhető, de ilyenkor a vízháztartásunk is felborul! Extrém esetekben ödéma alakul ki a szervezetben, ez akár 3-4 liter vizet is jelenthet – ez lehet látványos, vagy szemmel nem látható… Oka a keringési rendellenesség. Profi eszközök ezt is kimutatják neked!

hirdetes

 

NAPI 1-2 KILÓ MÍNUSZ VAGY PLUSZ… MI LEHET AZ OKA?


Sok mérleg egyszerűen pontatlan, így képtelenség a pontos nyomon követés… Azonban más apróságok is közrejátszhatnak: voltunk-e már aznap WC-n, mennyit ettünk, ittunk előtte. Fontos tényező, hogy menstruáció előtt/közben/után, vagy reggel/este mértünk-e… Ha nemcsak súlyt, hanem testzsír-százalékot és egyebeket is vizsgálsz, akkor különösen fontos, hogy MINDIG azonos körülmények közt mérj: reggel, ébredés és pisilés után, éhgyomorra – csak így kaphatsz pontos eredményt!

 

 

Tudd meg, hogy miért nem érdemes minden nap mérlegre állnod!

 

NE A SÚLYOD MIATT SPORTOLJ!


Előbb-utóbb meg kell értened, hogy NE a súlyod miatt sportolj, hanem a jobb közérzet, a fejlődés, az elégedettség miatt! Hisz a sport és diéta annyi mindent ad, a fegyelem megtanulásától, az önbizalom növekedéséig és a kikapcsolódásig… Lehet, hogy a súlyod miatt kezdtél el mozogni, de hamarosan a súly változása csak egy „kellemes mellékhatás” lesz. Tanulj türelmet és mérd magad 2-4 hetente, csak kontroll céljából!

hirdetes

 

HASZNÁLJ PROFI ESZKÖZÖKET!


Észrevehetted, hogy a házi mérlegek árai közt is óriási különbségek vannak, néhány ezer forinttól több tízezer forintig terjedően. Ennek oka, hogy a készülékek különböző minőségűek: egyszerűen rendkívül pontatlanok tudnak lenni a mérésben, sajnos a testzsír-százalék, izom-százalék stb. számításában szintén. Fogjuk fel ezeket az adatokat jelzésértékűnek, ne véres valóságnak! Nincs értelme szerdán keseregni, hogy hétfőhöz képest +1% a testzsírunk, ugyanis jobb, ha elárulom: ezek a mérlegek becslés alapján írnak ki eredményt… Havonta vagy néhány havonta érdemes inkább elmenni egy professzionális állapotfelmérésre vagy szimpla mérésre, amit edzőtermekben vagy egészség központokban végeznek, és így reálisabb képet kaphatunk a testünk alakulásáról. Ne feledd, hogy ezeknél a méréseknél is fontos a megfelelő, mindig azonos körülmények elve: lehetőleg éhgyomorra, reggel érdemes végezni őket.

 

Szerző: Hámori Blanka – facebook.com/inbodyhungary

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az érelmeszesedés okát azonosították brit kutatók

2019-06-17

Az érelmeszesedés okát azonosították brit kutatók

Brit kutatók azonosították az érelmeszesedés mögött álló folyamatot, és állatkísérletekben kimutatták, hogy az akne kezelésére általában használt gyógyszer hatékony gyógymód lehet a betegségre.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

2019-06-13

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

A demencia, a gondolkodás, az érzelmek és a társas képességek hanyatlása, ami korlátozza a társas életet és a teljesítőképességet.

Miért jó, ha izzadunk?

2019-06-11

Miért jó, ha izzadunk?

A mai társadalomban sorra gyártják az izzadásgátlókat és a különböző termékeket, amelyek segítenek meggátolni az izzadást. Azonban izzadni természetes dolog, és egyáltalán nem szégyen!

Létezik-e férfi-klimax?

2019-06-05

Létezik-e férfi-klimax?

Az 50-es évei végén járó férfiak egyre gyakrabban ébredhetnek arra, hogy már nem olyan energikusak, mint régen, és már a szex sem érdekli őket annyira. Egyre többször fordulhat elő, hogy nincs kedvük semmihez, sőt, a barátaik szerint is ingerlékenyebbek.

Sportolj a stressz ellen, a depresszió ellen!

2019-05-29

Sportolj a stressz ellen, a depresszió ellen!

A sporttal, rendszeres testmozgással foglalkozó tudományos kutatások mind azt mondják, hogy az edzés jót tesz nekünk. Nemcsak a testünknek, de a memóriánknak és a kedvünknek is.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

Genetika

A genetika, magyar nevén örökléstan az élőlények sejtjeben lévő infomációhalmaz... Tovább

B5-vitamin

B5-vitamin   Pantoténsav. A β-alanin 1,3-dihidroxi-2,2-dimetilvajsavval acilezett... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 137

Átlagos értékelés: 5.0